Suzuki GSR 750 OEM sleutel inleren

g00gle

Rookie
16 jun 2020
2
0
Hoi Allemaal,

Een doorverwijzing gekregen vanuit het motortopic op tweakers mijn vraag hier even te stellen.

Dus bij deze:

Ik heb een Suzuki GSR 750 van 2011. Motorfiets overgenomen van een goede bekende en de warhoofd kan de reserve sleutel nergens meer vinden. Die wil ik er wel graag bij ook ivm de verzekering.

Na wat zoeken heb ik in iedergeval ontdekt dat ik een vermoedelijk SAIS systeem op de motor heb. Maar in iedergeval een startonderbreker. Als ik namelijk mijn huidige sleutel inpak in aluminium start de motor niet.

Dus op internet gaan zoeken of het mogelijk is zelf een sleutel in te leren in de ecu. Er zijn natuurlijk bedrijven die dit kunnen doen, maar ik zou het graag zelf doen. Ook de dealer vraagt een behoorlijk bedrag voor dit klusje. De OEM sleutel kan ik voor €24,- bestellen. Maar bij de dealer kost dit geintje met inleren €100+ (en dan moet ik zelf naar een sleutelmaker voor een kopie van de sleutel).

Ik ben heel benieuwd of iemand hier weet hoe dit precies werkt en of dit iets is dat je zelf kan doen zonder al te hoge investeringen voor speciale apparatuur. Ik weet toevallig dat het bij het Honda HISS systeem een redelijk eenvoudige ingreep is. Dus ik hoop bij (mijn) Suzuki ook.
 
Heb je wel de rode masterkey?

Volgens mij heeft zo'n GSR dat niet, toch?

De sleutel moet wel geprogrammeerd worden, daar heb je een kabel voor nodig al heb ik het al een tijdje niet meer gedaan.
Of het met een niet originele sleutel ook kan weet ik niet, voor die paar tientjes zou ik geen weken wachten op een imitatiesleutel.
 
Volgens mij heeft zo'n GSR dat niet, toch?

De sleutel moet wel geprogrammeerd worden, daar heb je een kabel voor nodig al heb ik het al een tijdje niet meer gedaan.
Of het met een niet originele sleutel ook kan weet ik niet, voor die paar tientjes zou ik geen weken wachten op een imitatiesleutel.
Dat is wel interessant, wat voor kabel heb je het over?
 
Volgens mij moet je op 1 (of 2) plekken zo'n dealer switch plaatsen en de rest via contactslot etc regelen icm de sleutellamp.

Wat ook nog een optie is is carmo electronics, ecu en sleutel opsturen en dan twee retour.
 
Terug
Bovenaan Onderaan