Suzuki GSR 750 & vermogen ???

Ik vind het jammer dat ze wat styling van de 600 niet overgenomen hebben, zoals bijvoorbeeld de knippers enzo. In de motoplus heeft een uitgebreide test gestaan met allerhande nakeds. Dat is ongeveer één en twee nummers geleden. Misschien daar ook eens doorheen bladeren.

En altijd proefrijden! Dat is nou het hele voordeel van een nieuwe kopen. Het hele uitzoektraject ervoor. ;)

gelukkig heeft iedereen een verschillende smaak, ik ben bijvoorbeeld blij dat ze de styling van de gsr600 niet hebben overgenomen

ik was heel blij toen ze de 600 maakten op basis van het b-king concept, tot ik hem zag B|
zo had de huidige b-king en de gsr600 er ongeveer moeten uitzien:
1287_01.jpg
 
Ik heb zelf ook wel eens zitten kijken naar een GSR750/ Ik vind alleen dat ze een fout gemaakt hebben door het blok zo ver terug te tunen. Het had een hele leuke motor kunnen zijn als deze 30pk meer had gehad. Een GSXR750 heeft ongeveer 150pk waarom kunnen ze een gsr750 dan niet iets van 120-130 geven?
 
:^

Suzuki weet het zelf ook niet (website)

tekst:
GSR750; Power Pack!

Bij de ontwikkeling van de GSR750 heeft Suzuki de essentie van een sportieve naked bike nagestreefd; oogverblindend design en sensationele power!

specificaties:
Max vermogen 78 kW (106 pk)/10.000 t.p.m. of 25 kW (34 pk)/6.000 t.p.m.
Max koppel 80 Nm/9.000 t.p.m. of 58 Nm/3.600 t.p.m.


Zal wel aan mij liggen, maar 106 pk power pack noemen? Sensationeel misschien wel (senstationeel laag voor een ex GSX-R blok ;( )

Dat vermogen peuterden ze 25 jaar gelden al met het grootste gemak uit een 750, en volgens Kicxstart is het onderin ook niet echt een koppelbeul.
 
Laatst bewerkt:
Ja de Fz1 staat mij ook heel erg aan.
Maar ik ben gaan vragen , en ik moet veel meer opleggen en krijg veel minder terug.

Ik moet nu 1000euro opleggen voor de gsr 750.
En ik krijg de kans daartoe ook enkel nu nog ,
want de stock is zeer beperkt (voor voor een witte gsr , en de introductie prijs eindigt volgende maand)

En 4250euro voor een Fz1 opleggen ...
Daar rijkt mijn budjet dit jaar niet meer toe :)
ik ken iemand die heeft niets bijgelegd en een k7 ingeruild, met gesloten beurs :Y waarom switchen als je tevreden bent......het zijn toch brute machines :Y
full

spaar je een beetje door, koop je volgend jaar een l2 :Y
 
Ik heb zelf ook wel eens zitten kijken naar een GSR750/ Ik vind alleen dat ze een fout gemaakt hebben door het blok zo ver terug te tunen. Het had een hele leuke motor kunnen zijn als deze 30pk meer had gehad. Een GSXR750 heeft ongeveer 150pk waarom kunnen ze een gsr750 dan niet iets van 120-130 geven?

Heeft te maken met bepaalde landen waar een motor met rond de 100pk veel goedkoper is in de verzekering dan een motor met 120+ pk's. Frankrijk en Duitsland hebben dit vooral. Daarom is de Z750 ook de best verkochte motor in frankrijk.
 
Heeft te maken met bepaalde landen waar een motor met rond de 100pk veel goedkoper is in de verzekering dan een motor met 120+ pk's. Frankrijk en Duitsland hebben dit vooral. Daarom is de Z750 ook de best verkochte motor in frankrijk.

Dan moeten ze het geen power pack noemen. Ik heb zelf een tijd op een Bandit 1200 gereden. Ik vond die motor te weinig power hebben. Heb toen maar mijn GSX-R 1100 naked gemaakt maar ook die komt wel wat pk's te kort maar is ook wel wat zwaarder.

De GSR750 had zo'n leuke motor kunnen zijn nu heeft Suzuki helemaal geen leuk naked meer. Bandit (zeker de huidige) is the saai, GSR750 mist vermogen en de B-King is te lomp. Dan doet een FZ1, Speed Triple, Duc Streetfighter, Superduke het toch beter. Vind dat wel jammer Suzuki was altijd een beetje mijn merk.
 
Ja ben het met je eens hoor, als je kijkt naar de gladius, GSR750 en de nieuwe vstrom lijkt het echt een budget merk, chromen stuurtjes en spiegels, raar gevormde plastic kapjes en simpele, saai vierkante achterbruggen.

Wel jammer, ook jammer dat de SV1000 geen opvolger heeft gekregen, een V-twin sport-tour motor vind je niet zo snel meer.
 
sorry, maar kansloze inruil :) gsr 750 is traaaaag, 98 pk als je 170 gewend bent is een mega stap terug. leuk voor week 1 maar daarna ga je je er aan irriteren.
 
sorry, maar kansloze inruil :) gsr 750 is traaaaag, 98 pk als je 170 gewend bent is een mega stap terug. leuk voor week 1 maar daarna ga je je er aan irriteren.
Het is 106 pk en mijn Gsx-R is 185 pk orgineel dan nog wel..




Maar ik heb toch overwogen om de Gsr 750 te nemen.
Heb hem nu 2 dagen.


-En het eerste voordeel is alvast het veel lagere verbruik.
Met mijn Gsx-R haald ik met een volle tank (max cap 16.5 liter) een 180 -220km
Met de Gsr 750 (zelfde tankinhoud) al direct 285 km

-Kleine weggetjes en binnendoor is veel leuker , je kan er tegen 70 bijna volledig mee plat gaan.

-Van het remsysteem heb ik eigenlijk weinig op aan te merken
Behalve de eerste 200km verliep dat nogal stroef..


-HET VERMOGEN :
Blijkbaar valt er nog een kabeltje door te knippen in de cdi.
Wat bij de eerste onderhoudsbeurt gedaan word , waardoor hij wat vermogen wint en op 6000 toeren helemaal los gaat.
( Nu ik weet dat er nog al redelijk wat verschil is tussen Belgie en Nederland , daar is het systeem heel anders)

Maar ook zonder dit doorknippen ..
Enkel de uitlaatdemper vervangen geeft een boost van 7 - 9 pk.
En in combinatie met een powercommander krijg je al snel een totaal vermogen van 120pk.

En dan is het toch helemaal geen slechte fiets ;)
Ik hoop dat de volgende geintresseerde hier iets aan heeft
 
Laatst bewerkt:
Het is 106 pk en mijn Gsx-R is 185 pk orgineel dan nog wel..

Dat zijn krukas pk's, gaat nog gemiddeld 12% vanaf naar de achterwielen.

En je wint echt geen 14pk met een andere demper + PC.

Desalnietteplus wel een leuke fiets.
 
Mooi dat je overbent, het is natuurlijk altijd even lastig om een overstap temaken, je zult denk ik geen spijt van krijgen, aangezien het sturen in de bochten al veel leuker is als volgas op een snelweg, ( tuurlijk heb je mensen die het graaganders doen):) Mooi dat je tevreden bent.
 
Dat zijn krukas pk's, gaat nog gemiddeld 12% vanaf naar de achterwielen.

En je wint echt geen 14pk met een andere demper + PC.
Desalnietteplus wel een leuke fiets.



Toch wel !
Heb de testbank gegevens mogen inkijken van iemand met een gsr 750 , met een andere demper en pc
112 pk op het achterwiel !
( en aangezien jij zegt dat je 12% verliest , met deze overdracht.. heeft hij nog wat meer op de krukas)


Bij mijn vorige Gsx-r 1000 deed enkel de katalysator al 15 pk !
Maar we zullen nu geen appelen met peren gaan vergeliijke he :+
 
Mooi dat je overbent, het is natuurlijk altijd even lastig om een overstap temaken, je zult denk ik geen spijt van krijgen, aangezien het sturen in de bochten al veel leuker is als volgas op een snelweg, ( tuurlijk heb je mensen die het graaganders doen):) Mooi dat je tevreden bent.



Geloof me met de GsxR Nam ik ook gerust mijn bochten hoor.
Eigenlijk kwam ik vrij weinig op de snelweg .
Juist 1x om de Topsnelheid te testen.
Dat rechtdoorridder hebben hun ervan gemaakt omdat ze een hoge snelheid hoorde :)
Bochten nemen ging tegen 180 - 210 per uur.

Maar het probleem is als ik zo weer iets zeg dat ik daar weer te veel praatjes rond krijg .
En nog geen antwoord had.

in ieder geval , dit is weer wat anders .
Het is echt een leuke fiets.
Het vrouwtje voelt er zich ook veel veiliger achterop :Y

En met de stijgende benzine prijs en alsmaar hogere pakkans om gelfitst te worden ..
Was dit gewoon de juiste keuze..

Nu maar hopen op mooi weer -O-
 
Hayabusa ? :D
Mijn gsxr Gaat momenteel ook over de 300.
En dat is leuk om te weten dat ie dat kan ,, maar dat is het verder ook hoor :)

En dat ik een topsnelheid wil van 245 heeft er simpelweg mee te maken ,
Dat ik graag wil hebben dat hij vlot doortrekt tot 230.
Als ik namelijk met mijn vrienden ga rijden komen we daar toch wel regelmatig aan.
En nu kan je ermee eens zijn of niet !
Voor mij is dit belangrijk zodat ik niet achter hoef te blijven als ik ga rijden met hun.

En Verder rij ik echt wel rustig hoor .
Ik leg namelijk 20.000km per jaar af met de motor , en 30.000km met de wagen .
Ik ga regelmatig op motorvakanties en dan rij ik ook mooi volgens de regeltjes !
En ja dan vind ik evenzeer dat motorrijden niet draait om altijd maar snel te zijn ;)

Want ik denk dat u mij echt ziet als een randdebiel die enkel maar wil crossen op de weg !

Als jouw doel is 245 te halen, moet je gewoon supersport blijven rijden :z
Boven de 200 heb je in mijn ogen weinig te zoeken op een naked (ooit gedaan?).
Het gaat er juist om dat je op een naked lol hebt zonder 200+ te moeten rijden.

Edit om nog even antwoord te geven op je vraag: vlot doortrekken naar 230 zie ik niet gebeuren op een gsr 750.
 
Laatst bewerkt:
De fz1 vind ik echt een superleuke motor.
Normaal ben ik altijd meer te vinden voor suzuki , maar ik moet toegeven dat yamaha het toch beter gedaan heeft op dit vlak.
150 pk voor een touring is gewoon super.


Maar zoals eerder vermeld rijkt mijn budjet daar dit jaar niet meer toe.
En volgend jaar krijg ik nog maar 5500 euro terug ..
En stijgt de prijs van de gsr 750 van de superscherpe introductie prijs van 8400 naar 9000 euro..

Hoe kom je toch bij al die speculatieve prijzen?? Je zegt dat ie volgend jaar 2000 euri minder op zal brengen dan nu? Klinkt wel erg vreemd. Sowieso ook daalt de waarde in de eerste jaren het meest, dus snap niet dat je enkel naar nieuwe motoren kijkt? Op het moment dat jij de showroom uitrijdt, is de motor al 1000 euro in waarde gedaald...

Edit: lees net dat ik al te laat ben :P Veel plezier met je nieuwe bike! :]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan