Suzuki GSR 750 & vermogen ???

cloud123

MF'er
10 jul 2007
135
0
Beste MotorLiefhebbers,

Ik zit met een serieus dilemma..
Ik rijd namelijk al 3 jaar met een Suzuki GsxR 1000 K7.
En ik ben zeer tevreden over het vermogen en koppel.
Maar mijn probleem is dat mijn motor binnenkort 5 jaar word , wat de waarde erg omlaag haalt.

Nu kreeg ik vandaag het aanbod om hem in te leveren voor een Nieuwe suzuki Gsr 750.
Waar ik slechts een klein bedrag op moet bijbetalen.

Maar nu las ik onlangs op internet dat de gsr niet opvoerbaar is, en evenveel vermogen heeft als de gsr 600 ?


Heeft hier iemand meer informatie voor mijn probleem ?
-Hoe het vermogen meevalt ? (vooral na een supersport)
-WAT IS DE WERKELIJKE TOPSNELHEID ...
-En waarom een 750 , als de gsr 600 evenveel vermogen heeft ?

Grtx
 
De 750 heeft iets meer vermogen dan de GSR 600 maar vooral meer koppel in het lage en middentoeren gebied. Het topvermogen is natuurlijk wel een heel stuk lager dan een GSXr 1000 die je nou hebt.

Dus kan een beste stap terug zijn, afhankelijk van je rijstijl. Ik zou gewoon een proefrit maken, dan weet je het meteen!
 
Beste MotorLiefhebbers,

Ik zit met een serieus dilemma..
Ik rijd namelijk al 3 jaar met een Suzuki GsxR 1000 K7.
En ik ben zeer tevreden over het vermogen en koppel.
Maar mijn probleem is dat mijn motor binnenkort 5 jaar word , wat de waarde erg omlaag haalt.

Nu kreeg ik vandaag het aanbod om hem in te leveren voor een Nieuwe suzuki Gsr 750.
Waar ik slechts een klein bedrag op moet bijbetalen.

Maar nu las ik onlangs op internet dat de gsr niet opvoerbaar is, en evenveel vermogen heeft als de gsr 600 ?


Heeft hier iemand meer informatie voor mijn probleem ?
-Hoe het vermogen meevalt ? (vooral na een supersport)
-WAT IS DE WERKELIJKE TOPSNELHEID ...
-En waarom een 750 , als de gsr 600 evenveel vermogen heeft ?

Grtx

Lekker belangrijk dat 'ie minder waard wordt...
 
Lekker belangrijk dat 'ie minder waard wordt...

Sja , ik denk zo
- Nieuwe motor
- 2 jaar garantie en assistance
- Nieuwe banden , ketting enz..

En nu krijg ik nog een mooie prijs terug , volgend jaar zou het veel minder zijn.
Maar dit Doet het er ook helemaal niet toe !

Ik krijg de gsr 750 Momenteel nog aan een superscherpe introductie prijs.
En het is een supermooie motor ..

Maar ik vind nergens iets op internet terug van vermogen en topsnelheid..

Ik heb 2 motortests gevonden :
-De ene zegt dat hij veel te weinig vermogen heeft en een te lage funfactor.
-De andere is een motormagazine : en er staat dat hij zeker vermogen genoeg heeft ?

Dus daarom , zou ik graag eens wat meer weten.
 
Je hebt het er over dat je een GSX-R hebt, maar je wil over naar een GSR. Is dit een typfout of ga je inderdaad van volbloed racer naar een naked?
Ik zou lekker proefrijden, want een naked is dag en nacht verschil met wat je hebt. Of dat nou een 1000 is of een 750. Het gevoel is compleet anders.
 
Dacht dat de afschrijving de eerste 3 jaar het meeste is...

Dus langer doorrijden kan op wat langere termijn voordeliger zijn...
Maar de dealer zal natuurlijk weer iets willen verkopen neem ik aan...
 
Laatst bewerkt:
Ik weet hoe een gsr 600 rijd, Mijn vader heeft er namelijk 1.

En voor op de openbare weg rijd dat nog erg lekker.
Alhoewel 98pk net iets te licht was , Maar mijn vader zijn gsr gaat toch een 238 per uur.

Dus daarom had ik gehoopt dat de Gsr 750 perfect voor mij geweest zou zijn...
Maar zo ik net kan lezen gaat hij maar 225 .. En kan je hier niets meer aan veranderen wegens iets met een nieuwe europese norm blabla bla

Had gehoopt op een 125 pk en vooral een topsnelheid van 245 per uur (eventueel met andere uitlaat ) Dan had ik niet getwijfelt..

Maar is hier nu niemand die een gsr 750 heeft met andere uitlaat die me de top kan vertellen :) ?
 
Je hebt het er over dat je een GSX-R hebt, maar je wil over naar een GSR. Is dit een typfout of ga je inderdaad van volbloed racer naar een naked?
Ik zou lekker proefrijden, want een naked is dag en nacht verschil met wat je hebt. Of dat nou een 1000 is of een 750. Het gevoel is compleet anders.
:$ Oeps. verkeerd gelezen dus... In dat geval :^ proefrijden is alles ;)
 
Ik weet hoe een gsr 600 rijd, Mijn vader heeft er namelijk 1.

En voor op de openbare weg rijd dat nog erg lekker.
Alhoewel 98pk net iets te licht was , Maar mijn vader zijn gsr gaat toch een 238 per uur.

Dus daarom had ik gehoopt dat de Gsr 750 perfect voor mij geweest zou zijn...
Maar zo ik net kan lezen gaat hij maar 225 .. En kan je hier niets meer aan veranderen wegens iets met een nieuwe europese norm blabla bla

Had gehoopt op een 125 pk en vooral een topsnelheid van 245 per uur (eventueel met andere uitlaat ) Dan had ik niet getwijfelt..

Maar is hier nu niemand die een gsr 750 heeft met andere uitlaat die me de top kan vertellen :) ?


Ik weet dat het niet bepaald aardig is om dit te zeggen, maar ik heb bij het lezen van deze reactie besloten dat ik geen woorden meer vuil ga maken aan dit topic. Succes met je keuze.
 
Dat is inderdaad een heel groot probleem ik bedoel geen top van 245 hoe moet je nou dagelijks naar je werk? Voor mensen zoals jou adviseer ik maar een R1 of hayabusa, natuurlijk het is behelpen voor jou maar iets beters weet ik even niet.
 
Waarom krijg ik toch altijd van die flauwe reacties ..

HET ENIGE WAT IK WIL WETEN :

IS ER IEMAND met een Gsr 750 (eventueel met andere uitlaat)
-De me de topsnelheid kan vertellen
-en het verbruik

en verder ?
Moeten er iedere keer weer van die flauwe reacties zijn.
Ik rij nu eenmaal sportief , En af en toe trek ik eens door tot 240 ja !
En Meer verwacht ik ook niet van een motor !
 
Nou nou niet gelijk gaan huilen, 240 rijden is inderdaad erg sportief. Als topsnelheid het enige belangrijke is in de motor kan ik je toch een hayabusa adviseren.
 
Nou nou niet gelijk gaan huilen, 240 rijden is inderdaad erg sportief. Als topsnelheid het enige belangrijke is in de motor kan ik je toch een hayabusa adviseren.


Hayabusa ? :D
Mijn gsxr Gaat momenteel ook over de 300.
En dat is leuk om te weten dat ie dat kan ,, maar dat is het verder ook hoor :)

En dat ik een topsnelheid wil van 245 heeft er simpelweg mee te maken ,
Dat ik graag wil hebben dat hij vlot doortrekt tot 230.
Als ik namelijk met mijn vrienden ga rijden komen we daar toch wel regelmatig aan.
En nu kan je ermee eens zijn of niet !
Voor mij is dit belangrijk zodat ik niet achter hoef te blijven als ik ga rijden met hun.

En Verder rij ik echt wel rustig hoor .
Ik leg namelijk 20.000km per jaar af met de motor , en 30.000km met de wagen .
Ik ga regelmatig op motorvakanties en dan rij ik ook mooi volgens de regeltjes !
En ja dan vind ik evenzeer dat motorrijden niet draait om altijd maar snel te zijn ;)

Want ik denk dat u mij echt ziet als een randdebiel die enkel maar wil crossen op de weg !
 
En de bking had wel vermogen , Maar was niet wendbaar genoeg..
Ik raad hem ook af nu ;)
Je kunt niet alles hebben ;) Die B-King is zon beetje het snelste en wendbaarste dat Suzuki te bieden heeft in het naked gebeuren, alles daaronder gaat je waarschijnlijk tegenvallen. Zeker als je van zon heerlijke 1000 afstapt. Ik zou die gixxer gewoon nog een paar jaartjes houden, raak je ook niet achterop bij je vrienden ;)
 
Je kunt niet alles hebben ;) Die B-King is zon beetje het snelste en wendbaarste dat Suzuki te bieden heeft in het naked gebeuren, alles daaronder gaat je waarschijnlijk tegenvallen. Zeker als je van zon heerlijke 1000 afstapt. Ik zou die gixxer gewoon nog een paar jaartjes houden, raak je ook niet achterop bij je vrienden ;)

Over Vermogen heb je wel gelijk ja ... haha 185pk & 146nm koppel
Maar..De bking... ,, :P ik had er persoonlijk toch wat moeite mee om echt plat in de bocht gaan.

vooral als je met 2 personen reed en bij een rood licht moest stoppen .. het was bijna een tank (235kg).
het kleinste beetje dat je dan uit balans raakte ..
 
Laatst bewerkt:
De bking ,, :P ik had er persoonlijk toch wat moeite mee om echt plat in de bocht gaan.

vooral als je met 2 personen reed en bij een rood licht moest stoppen .. het was bijna een tank (235kg).
het kleinste beetje dat je dan uit balans raakte ..
Moet je eens op die Honda van mij gaan rijden ;) Maar, ooit al eens gedacht aan een ander merk? Yamaha FZ1 of zoiets, ook leuk spul :9
 
Ongeacht van vermogen/topsnelheid/verbruik zou ik gaan proefrijden. Misschien vind je em wel kut sturen.
Ik heb op de GSR750 2011 proefgereden en vond hem ERG instabiel in hobbelige bochten. Hij stuurde wel lekker licht.
Moet wel zeggen dat ik niet veel vergelijkingsmateriaal heb met nieuwe nakeds
 
Moet je eens op die Honda van mij gaan rijden ;) Maar, ooit al eens gedacht aan een ander merk? Yamaha FZ1 of zoiets, ook leuk spul :9


Ja de Fz1 staat mij ook heel erg aan.
Maar ik ben gaan vragen , en ik moet veel meer opleggen en krijg veel minder terug.

Ik moet nu 1000euro opleggen voor de gsr 750.
En ik krijg de kans daartoe ook enkel nu nog ,
want de stock is zeer beperkt (voor voor een witte gsr , en de introductie prijs eindigt volgende maand)

En 4250euro voor een Fz1 opleggen ...
Daar rijkt mijn budjet dit jaar niet meer toe :)
 
Ja de Fz1 staat mij ook heel erg aan.
Maar ik ben gaan vragen , en ik moet veel meer opleggen en krijg veel minder terug.

Ik moet nu 1000euro opleggen voor de gsr 750.
En ik krijg de kans daartoe ook enkel nu nog ,
want de stock is zeer beperkt (voor voor een witte gsr , en de introductie prijs eindigt volgende maand)

Tja die vervelende eurootjes ;) Ik zou voor die tijd in ieder geval even gaan proefrijden met die 750 en kijken of die de extra 1000 euro waard is tov de GSXR die je nu hebt. Anders wordt het sparen vrees ik :)
 
Laatst bewerkt:
Over Vermogen heb je wel gelijk ja ... haha 185pk & 146nm koppel
Maar..De bking... ,, :P ik had er persoonlijk toch wat moeite mee om echt plat in de bocht gaan.

vooral als je met 2 personen reed en bij een rood licht moest stoppen .. het was bijna een tank (235kg).
het kleinste beetje dat je dan uit balans raakte ..


De enige die je raad kan geven ben je zelf,ga proefrijden op een GSR en kijk of het je aanstaat.
Ik had voor mijn CB een Blackbird en dat scheelt toch aardig wat pktjes maar ik mis ze niet en ga ook met een logge CB aardig de hoek om.
Dus ga proefrijden en maak je keuze,maar wil je snelheid en power dan heb je nu de juiste machine in je bezit denk ik,en wat maakt het uit hoe oud hij is.
Succes.
 
Waarom wil je de topsnelheid weten? Dat rijdt zich echt niet fijn op een naked. Nouja, vooruit, het zal rond de 250 op de teller zijn.

Proefrijden... :)

Naar mijn mening is een naked veel leuker op de openbare weg dan een SS. Op een naked hoeft je geen 200 te rijden om fun te hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan