Suzuki GSR600 start niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

LinKing

MF veteraan
4 dec 2007
5.360
1.171
Vlaanderen
Instagram
Toen ik deze morgen naar men werk wou rijden faalde men GSR.

Hij geeft geen enkele foutmelding op de het dashboard, en de startmotor draait wel rond.

Na een startpoging zoemt hij op dezelfde manier als wanneer je het contact opzet.

Help, want ik kan natuurlijk moeilijk naar de dealer rijden B|
 
Nog wat extra info: Motor is van september 2008, heeft net geen 10.000 km op de teller en reed vorige week nog perfect... Laatste keer mee gereden vorige week woensdag, net een week geleden dus...
 
Zoemen = brandstofpomp.

Zit er wel brandstof in? Hij zit mogelijk lucht te pompen. En dat gaat niet.

Zo ja, is de tankontluchting OK?

Zo ja, vonkt hij wel?

Zo ja... Euh..

Lucht+brandstof+vonkje = rijden!

Check altijd de essentiële delen, zie ook de HowTo afdeling.
 
Thanks.

Hiernet nog even geprobeerd en hij plofte toch al af en toe eens. Morgenvroeg met goede moed nog eens proberen... Morgenavond komen ze hem normaal ophalen.
 
Als je bougies vet slaan door verkeerd starten of veelvuldig doorstarten met bv de choke volop open, kunnen je bougies doorslaan , dit heeft niets te maken met de km stand cq nieuwigheid van de motorfiets.
 
GSR heeft injectie dus choken hoeft gelukkig niet meer. Maar als het gelukkig alleen bougies waren, je mag ook wel eens geluk hebben. Is inderdaad wel wat snel. Rijdt je veel korte stukjes?
 
Het waren volgens mijn garagist 2 van de 4 bougies die doorgeslagen waren. Ze zijn alle vier vervangen. Hij vond het ook bizar, had het nog nooit geweten dat die bij een GSR kapot gingen (worden normaal om 12.000km vervangen).

Lang stilstaan en korte ritjes kunnen daarvan de oorzaak zijn volgens hem.

Lang stilstaan, normaal rij ik elke dag. Nu was het wel een week geleden, en daarvoor ook een week (drukke agenda). Ik had dus op 14 dagen 1 keer gereden. Maar daarvan bougies stuk? Daar geloof ik niet echt in...

Ik gebruik hem voor ales, dus daar zijn inderdaad vaak ook korte stukjes bij...
 
Ik gebruik hem voor ales, dus daar zijn inderdaad vaak ook korte stukjes bij...

Je hebt gelijk, dat valt niet onder lang stilstaan.

Maar korte stukjes is absoluut een factor. In feite is het zonde een motor te gebruiken voor ritten onder de 10 km. Veel condens in het blok, hoge slijtage.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan