Suzuki gsx 1100 F startmotor blijft hangen

catosien

MF'er
4 jan 2008
152
0
Geldrop
Hallo Sleutelaars,

Even het volgende:
Heb een Suzuki gsx 1100 van 81 en heb daarin een gsx 1100 F blok in gehangen.
Rij daar nu al een aantal jaren mee met veel plezier.

Maar nu heb ik het volgende probleem.
Als ik de moter uitzet blijft de startmotor doordraaien.
Het contact gaat dus uit, ofwel de sleutel gaat uit het contact.
Mij gedachte hierbij was dat het relais was.
De startknop krijgt geen stroom als het contact uit staat en
de startmotor gaat niet zo snel kapot.

Dus ik heb het relais vervangen voor een andere gebruikte.
Helaas blijft hij het doen.
Heb ik nu de pech dat die gebruikte nu ook al slecht is, of is het toch de startmotor?

Wie van jullie heeft die ervaring ook wel eens gehad en kent het probleem.
Of zoek ik in de verkeerde hoek?

Graag jullie reacties, Thanx alvast. :t

Ro





full
 
Je bedoelt de motor blijft rondstarten?
De relais is de enige verbinding tussen de startmotor en + accu ik zou het daar echt in zoeken.
Heb je foto's van die mooie fiets :9~
Ik heb een gsx1100 van 83.
 
:^ meestal blijft het startrelais contact hangen oftewel je startmotor krijgt de volle accuspanning en blijft doordraaien.


Maar allereerst je bedrading nakijken op slecht contact of loszittende verbindingen, slechte massa of mogelijke sluiting .

Vreemd dat je na vervanging het nog steeds hebt? Volg de dunne draadjes van het relais spoel aansturing misschien zit daar iets niet goed . Misschien is die tweedehandse ook toevallig brak.
 
Laatst bewerkt:
Hallo Sleutelaars,

Even het volgende:
Heb een Suzuki gsx 1100 van 81 en heb daarin een gsx 1100 F blok in gehangen.
Rij daar nu al een aantal jaren mee met veel plezier.

Maar nu heb ik het volgende probleem.
Als ik de moter uitzet blijft de startmotor doordraaien.
Het contact gaat dus uit, ofwel de sleutel gaat uit het contact.
Mij gedachte hierbij was dat het relais was.
De startknop krijgt geen stroom als het contact uit staat en
de startmotor gaat niet zo snel kapot.

Dus ik heb het relais vervangen voor een andere gebruikte.
Helaas blijft hij het doen.
Heb ik nu de pech dat die gebruikte nu ook al slecht is, of is het toch de startmotor?

Wie van jullie heeft die ervaring ook wel eens gehad en kent het probleem.
Of zoek ik in de verkeerde hoek?

Graag jullie reacties, Thanx alvast. :t

Ro





[afbeelding]
wat bedoel je met 'blijft draaien'?
 
Je bedoelt de motor blijft rondstarten?
De relais is de enige verbinding tussen de startmotor en + accu ik zou het daar echt in zoeken.
Heb je foto's van die mooie fiets :9~
Ik heb een gsx1100 van 83.


Heb net de startknop losgemaakt bij het stuur.
Niks gevonden, wel even schoongemaakt.
Toen zag ik dat de accubak wat los zat door versleten rubber.
Ook maar even gemaakt.
Diverse draden gecheckt, niks gevonden.
Ook aarde aansluitingen.
Dacht ook nog aan contacslot.
Maar zoals je al zei het relais zit direct aan de accu.
Dus het meest verdacht.
Of ik heb de pech dat het verkregen relais ook, stuk is.
Is dit te meten?

Wat betreft de motor, die heb ik zelf verbouwd.
Staat hier nog op het forum
Rij er vrij vaak op en rijdt ook als een trein! Is gewoon een beest!
Tot nu toe dan....

GSXF 89 moterblok 'in GSX frame 81
 
Heb een andere relais gemonteerd.
Gehaald bij Bph motor onderdelen in mill.
Goeie gast met goeie onderdelen.

Tot nu toe doet hij het goed.
Maar ik heb nog niet echt test gereden.
Zou dus zomaar geweest kunnen zijn dat de die eerste inderdaad al stuk was. We zullen zien.
Bedankt voor jullie reacties en tips.

We kunnen weer gummen in ieder geval. *O*

Ro
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan