Suzuki gsx 1100 g opknap en verbouwing project

Vandaag eerst even informeren hoe het met frame staat en er toegezegd aanstaande woensdag laat in de middag dus :t heb dus nog even voor de andere werkzaamheden .
Ook vandaag, en kwam mijn gereedschap binnen heb is wat anders gekocht na ruim 15 jaar met een omgebouwde slijpsteen en kleine poets schijven gewerkt nu iets anders dus pakjes dag kan lekker aan de slag tot die tijd *O*wat kan een mens blij zijn met gereedschap :)
 

Bijlagen

  • DSCN6751.JPG
    DSCN6751.JPG
    323,6 KB · Weergaven: 51
We kunnen weer --- gisteren kwam mijn poeder binnen :? zou eerst om 12.30 toen 14.00 daarna 16.00 daarna 18.00 uiteindelijk 19.30 ja de bel poeder in huis dus geen frame halen dus :?

Dus vandaag het frame gehaald perfect mag ik zeggen onder boven en zijkant alles bedekt mag weer . *O*
 

Bijlagen

  • DSCN6760.JPG
    DSCN6760.JPG
    151,6 KB · Weergaven: 47
  • DSCN6761.JPG
    DSCN6761.JPG
    374,1 KB · Weergaven: 46
  • DSCN6763.JPG
    DSCN6763.JPG
    357,5 KB · Weergaven: 47
  • DSCN6764.JPG
    DSCN6764.JPG
    186,6 KB · Weergaven: 46
  • DSCN6765.JPG
    DSCN6765.JPG
    188,1 KB · Weergaven: 44
  • DSCN6766.JPG
    DSCN6766.JPG
    315,4 KB · Weergaven: 44
  • DSCN6769.JPG
    DSCN6769.JPG
    218,6 KB · Weergaven: 43
  • DSCN6771.JPG
    DSCN6771.JPG
    324,4 KB · Weergaven: 43
  • DSCN6773.JPG
    DSCN6773.JPG
    399,2 KB · Weergaven: 47
  • IMG_20211209_135124.jpg
    IMG_20211209_135124.jpg
    399,3 KB · Weergaven: 47
  • IMG_20211209_135135.jpg
    IMG_20211209_135135.jpg
    354 KB · Weergaven: 45
ook de machines vergelijken stukken beter de nieuwe die hou je niet meer tegen met weerstand dus meteen uitgeprobeerd met van alles
 

Bijlagen

  • IMG_20211206_140936.jpg
    IMG_20211206_140936.jpg
    274,8 KB · Weergaven: 39
  • DSCN6752.JPG
    DSCN6752.JPG
    317,6 KB · Weergaven: 37
  • DSCN6753.JPG
    DSCN6753.JPG
    319,7 KB · Weergaven: 32
  • DSCN6756.JPG
    DSCN6756.JPG
    320,5 KB · Weergaven: 35
  • DSCN6757.JPG
    DSCN6757.JPG
    261,1 KB · Weergaven: 36
  • DSCN6758.JPG
    DSCN6758.JPG
    281,4 KB · Weergaven: 37
de voor vork poten die had ik dus een paar dagen eerder in de blanke lak gezet en afgebakken die lagen klaar .
Alle frame gaten op getapt vanwege de poedercoat

En dus is maandag mag weer vandaag achter brug lagers en de brug zelf vetnippel geboord en getapt lijk me handig ;)
ook de voor vork aangepakt ook nieuwe lagers daar blijk de oude lager schaal dus flink vast te zitten 1 oplossing door slijpen

Ook nog wat tooltjes gemaakt voor om te div verwijderingen
 

Bijlagen

  • DSCN6780.JPG
    DSCN6780.JPG
    299,3 KB · Weergaven: 37
  • DSCN6782.JPG
    DSCN6782.JPG
    226,6 KB · Weergaven: 40
  • DSCN6783.JPG
    DSCN6783.JPG
    352,2 KB · Weergaven: 44
  • DSCN6784.JPG
    DSCN6784.JPG
    381,2 KB · Weergaven: 42
  • DSCN6785.JPG
    DSCN6785.JPG
    298 KB · Weergaven: 43
  • DSCN6779.JPG
    DSCN6779.JPG
    275,1 KB · Weergaven: 41
  • DSCN6778.JPG
    DSCN6778.JPG
    209,8 KB · Weergaven: 40
  • DSCN6777.JPG
    DSCN6777.JPG
    343,2 KB · Weergaven: 41
  • DSCN6756.JPG
    DSCN6756.JPG
    320,5 KB · Weergaven: 35
  • DSCN6758.JPG
    DSCN6758.JPG
    281,4 KB · Weergaven: 36
  • DSCN6774.JPG
    DSCN6774.JPG
    241,9 KB · Weergaven: 37
  • DSCN6775.JPG
    DSCN6775.JPG
    226,5 KB · Weergaven: 39
  • DSCN6776.JPG
    DSCN6776.JPG
    173 KB · Weergaven: 40
En nog ,meer maak grote stappen denk ik O-) aandrijving Klock gespoten div erop gezet en meer .
bij de achter wiel montage even tijdelijk blijkt de achter wiellager niet helemaal fris te zijn gevalletje nazorg dus t.z.t.
 

Bijlagen

  • DSCN6798.JPG
    DSCN6798.JPG
    212,7 KB · Weergaven: 38
  • DSCN6797.JPG
    DSCN6797.JPG
    357,6 KB · Weergaven: 35
  • DSCN6796.JPG
    DSCN6796.JPG
    387,3 KB · Weergaven: 35
  • DSCN6795.JPG
    DSCN6795.JPG
    254,2 KB · Weergaven: 35
  • DSCN6792.JPG
    DSCN6792.JPG
    326,2 KB · Weergaven: 38
  • DSCN6791.JPG
    DSCN6791.JPG
    289,3 KB · Weergaven: 37
  • DSCN6789.JPG
    DSCN6789.JPG
    364,1 KB · Weergaven: 37
  • DSCN6785.JPG
    DSCN6785.JPG
    298 KB · Weergaven: 36
  • DSCN6784.JPG
    DSCN6784.JPG
    381,2 KB · Weergaven: 37
Je bent lekker bezig, ziet er allemaal erg fraai uit.
Maar ik ben nog steeds zeer benieuwd hoe je het motorblok gaat aanpakken.
 
Weet ik zelf ook nog niet neem zoals het komt en laat het over me heen komen IS ! wel iets waar ik tegen op zie moet ik zeggen '( maar
heb een keer dit gekocht en later is dit geworden Ga het gewoon proberen :t
 

Bijlagen

  • motor blok tdi 16-1-2013 012.JPG
    motor blok tdi 16-1-2013 012.JPG
    281,5 KB · Weergaven: 53
  • tdi inbouw 4-3-2013 016.JPG
    tdi inbouw 4-3-2013 016.JPG
    230 KB · Weergaven: 53
Dat ziet er als een cosmetische revisie uit, dat kun je heel goed, dat is duidelijk.
Het GSX motorblok heeft heel ander soort revisie nodig, dikke roestpitten in een cilinder poets je niet weg zonder dat daar gevolgen aan hangen.
Ik denk nog steeds dat je het jezelf een stuk makkelijker maakt als je een ander blok of onderdelen daarvan scoort. Het reviseren van dit blok gaat je geen bevredigend resultaat opleveren ben ik bang, en dat zou doodzonde zijn van al het werk wat je er nu al in hebt zitten.
 
Ik heb geen idee hoe makkelijk die blokken of de spulletjes daarvoor te krijgen zijn. Maar als je de hele fiets zo grondig en netjes aanpakt als jij nou doet zou het inderdaad zonde zijn als dat blok strakt echt niet meer te redden is en er niet zo eenvoudig iets anders te vinden is....

Maar je neemt het zoals het komt dus ik duim voor je mee dat het blok ook gewoon zo netjes gaat worden :t
 
Een compleet 1100g blok zul je niet heel snel voor weinig op de kop kunnen tikken denk ik. Ze zijn er gewoon niet zoveel.
Gelukkig is Suzuki net Lego.
Een 1100F of R blok is voor het grootste deel gelijk.
 
Toch weer wat gedaan de remhendel terug gebogen heel voorzichtig dat ging gelukkig goed :) en nog meer dingen wat ik kwijt kan .
En het motor blok waar jullie het over hebben ben eigenwijs ;) ga gewoon door maar eerst de achter veer cosmetische aanpakken .
 

Bijlagen

  • DSCN6803.JPG
    DSCN6803.JPG
    217,4 KB · Weergaven: 41
  • DSCN6802.JPG
    DSCN6802.JPG
    296,7 KB · Weergaven: 37
  • DSCN6801.JPG
    DSCN6801.JPG
    378 KB · Weergaven: 36
  • DSCN6800.JPG
    DSCN6800.JPG
    199,2 KB · Weergaven: 36
  • DSCN6799.JPG
    DSCN6799.JPG
    274,2 KB · Weergaven: 38
Ook dat gaan we proberen :t lijkt me leuk ook die wil ik nog gaan maken ben al ijzer aan verzamelen en toebehoren voor de zwarte --- de rode zal solo worden en een vermagering kuur ondergaan ach allemaal leuke probeersels voor heel veel later :]
 
Na een weekje niks gedaan buiten de verplichte huiselijk werkzaamheden nu maar is EEN schokdemper dag dus eerst slopen nou het begin is er, de veer ligt in nu het bad te ontroesten tevens kwam ook mijn ( nieuwe stuur ) binnen toch maar gedaan hoef ik niet nog een keer alles te veranderen .:) en is het zelfde als de zwarte

De rest laat zich wachten op gezien de feestdagen oooh en nieuwe boutjes gekocht daar had -- en heeft geen zin om die te verzinken
 

Bijlagen

  • DSCN6814.JPG
    DSCN6814.JPG
    362 KB · Weergaven: 40
  • DSCN6813.JPG
    DSCN6813.JPG
    230,9 KB · Weergaven: 40
  • DSCN6811.JPG
    DSCN6811.JPG
    149,4 KB · Weergaven: 40
  • DSCN6810.JPG
    DSCN6810.JPG
    132,7 KB · Weergaven: 39
  • DSCN6807.JPG
    DSCN6807.JPG
    346,1 KB · Weergaven: 40
  • DSCN6805.JPG
    DSCN6805.JPG
    323 KB · Weergaven: 38
  • DSCN6804.JPG
    DSCN6804.JPG
    331,2 KB · Weergaven: 41
Zo vandaag kon het weer even :) de veer ! zo kwam die 2 dagen geleden uit het badje bijna roest vrij en ziet nu zo uit nu alleen monteren dus eerst tooltje maken .volgen jaar .
ook de toeter opgeknapt en de schakelaars inkleuren
en bij de koplamp wilde ik een stekker erin steken en toen zag ik dat '( dat heeft ergens knel gezeten is kijken wat
achterspatbord kleuren en morgen alles monteren
 

Bijlagen

  • DSCN6840.JPG
    DSCN6840.JPG
    304,2 KB · Weergaven: 33
  • DSCN6839.JPG
    DSCN6839.JPG
    114,6 KB · Weergaven: 34
  • DSCN6835.JPG
    DSCN6835.JPG
    273,5 KB · Weergaven: 31
  • DSCN6832.JPG
    DSCN6832.JPG
    156,8 KB · Weergaven: 30
  • DSCN6831.JPG
    DSCN6831.JPG
    151,1 KB · Weergaven: 29
  • DSCN6829.JPG
    DSCN6829.JPG
    231,1 KB · Weergaven: 28
  • DSCN6828.JPG
    DSCN6828.JPG
    290,7 KB · Weergaven: 29
  • DSCN6827.JPG
    DSCN6827.JPG
    299 KB · Weergaven: 30
  • DSCN6825.JPG
    DSCN6825.JPG
    246,2 KB · Weergaven: 29
  • DSCN6816.JPG
    DSCN6816.JPG
    258,5 KB · Weergaven: 30
Heb gisteren de rest aan gevuld van spullen aan het frame de kast word leger het frame voller dat gaat dus goed . :)
dus tijd om de motorblok aan te pakken eerst maar schoonmaken om in te komen wat er van gaat komen .
 

Bijlagen

  • DSCN6856.JPG
    DSCN6856.JPG
    248,2 KB · Weergaven: 29
  • DSCN6855.JPG
    DSCN6855.JPG
    232,4 KB · Weergaven: 31
  • DSCN6854.JPG
    DSCN6854.JPG
    283,5 KB · Weergaven: 30
  • DSCN6852.JPG
    DSCN6852.JPG
    264,9 KB · Weergaven: 31
  • DSCN6851.JPG
    DSCN6851.JPG
    296,8 KB · Weergaven: 32
  • DSCN6850.JPG
    DSCN6850.JPG
    276,5 KB · Weergaven: 32
  • DSCN6841.JPG
    DSCN6841.JPG
    366,2 KB · Weergaven: 31
Proberen de cilinder er van af te krijgen *D dat heb 45 min tot een uur bezige geweest met kloppen met een rubberen hamer tot hout en breek ijzer bezig geweest de aanhouder wind ben ook blij dat dat toen had ingespoten met kruipolie :t zodemieters wat een klusje was dat
 

Bijlagen

  • DSCN6865.JPG
    DSCN6865.JPG
    263 KB · Weergaven: 31
  • DSCN6862.JPG
    DSCN6862.JPG
    451,3 KB · Weergaven: 30
  • DSCN6861.JPG
    DSCN6861.JPG
    389,9 KB · Weergaven: 29
  • DSCN6859.JPG
    DSCN6859.JPG
    405,8 KB · Weergaven: 28
  • DSCN6858.JPG
    DSCN6858.JPG
    332,2 KB · Weergaven: 32
  • DSCN6856.JPG
    DSCN6856.JPG
    248,2 KB · Weergaven: 30
  • DSCN6855.JPG
    DSCN6855.JPG
    232,4 KB · Weergaven: 32
Alles daarna ontvet schoongemaakt en in de schoonmaak azijn badje gelegd ook de nokkassen erbij rond een uur of 2 eten en pauze .
na dat uur is even kijken kijk daar word een mens nou vrolijk van na dat de ronde staal borstel het meest roest er makkelijk af ging en na nog een 30 min zag het er zo uit O-)*O* bijna schoon :t:t
 

Bijlagen

  • DSCN6885.JPG
    DSCN6885.JPG
    318,6 KB · Weergaven: 39
  • DSCN6880.JPG
    DSCN6880.JPG
    230,8 KB · Weergaven: 35
  • DSCN6877.JPG
    DSCN6877.JPG
    240,9 KB · Weergaven: 34
  • DSCN6876.JPG
    DSCN6876.JPG
    236,1 KB · Weergaven: 35
  • DSCN6875.JPG
    DSCN6875.JPG
    182,3 KB · Weergaven: 34
  • DSCN6874.JPG
    DSCN6874.JPG
    356,2 KB · Weergaven: 35
  • DSCN6871.JPG
    DSCN6871.JPG
    223 KB · Weergaven: 36
  • DSCN6870.JPG
    DSCN6870.JPG
    243,2 KB · Weergaven: 37
  • DSCN6869.JPG
    DSCN6869.JPG
    304 KB · Weergaven: 36
  • DSCN6867.JPG
    DSCN6867.JPG
    249,6 KB · Weergaven: 37
  • DSCN6866.JPG
    DSCN6866.JPG
    279 KB · Weergaven: 35
  • DSCN6865.JPG
    DSCN6865.JPG
    263 KB · Weergaven: 34
  • DSCN6886.JPG
    DSCN6886.JPG
    330,2 KB · Weergaven: 40
De spullen zijn uit het badje de nokkassen zien er zeer goed uit :) de cilinder wat slechter ik ga me daar over beraden komende tijd misschien een hoon borstel er door
Maar eerst maak eerst de achtervering klaar dan kan die op de wielen .

Daarna maar eerst de andere motoren aanpakken
 

Bijlagen

  • DSCN6888.JPG
    DSCN6888.JPG
    202,6 KB · Weergaven: 53
  • DSCN6889.JPG
    DSCN6889.JPG
    152,9 KB · Weergaven: 54
  • DSCN6890.JPG
    DSCN6890.JPG
    271,5 KB · Weergaven: 50
  • DSCN6891.JPG
    DSCN6891.JPG
    237,1 KB · Weergaven: 44
  • DSCN6893.JPG
    DSCN6893.JPG
    221,9 KB · Weergaven: 44
  • DSCN6894.JPG
    DSCN6894.JPG
    168,2 KB · Weergaven: 42
  • DSCN6898.JPG
    DSCN6898.JPG
    181,5 KB · Weergaven: 51
Terug
Bovenaan Onderaan