Suzuki gsx 1100 g opknap en verbouwing project

Lastig te beoordelen op de foto zo, is ook afhankelijk van de plek waar de putjes zitten, ik zie ze voornamelijk op de opgaande flank. Precies waar je ze niet wil hebben.
 
Heb even zitten rekenen .
koppakking set kost 180 euro compleet opboren kost ongeveer 45 euro per gat in of ex btw ? dan nog de kleppen inslijpen en klep hoedjes
en div die ik nu niet even zo gouw kan verzinnen en wat ik over het hoofd zie :Y

materiaal kosten zullen rond de 400 euro ? en dan het werk eraan en eigenlijk hou ik van makkelijk het is dus gewoon een kosten afweging / versus gemak dus het project gaat even aan de kant en geen haast tot er iets leuks voor bij komt misschien van de zomer aan een ander Suzuki gsx1100 g die voorbij komt en automatische extra materiaal voor de zijspan of zoiets en zoveel wil ik er niet aan uitgeven dus crea.bea zijn komt tijd komt raad

En hou me nu even bezig met de 2 transalpen 1 voorzien van nieuw tandwiel set en de andere verkoop klaarmaken en de zwarte 1100 gsx olie en accu en dan nog de nodige in en om het huis camper verder afbouwen wat ook nog moet de basis nu goed en ga door zover het kan . :t en vervelen doe ik niet ;)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag met me tooltje om de schokdemper monteren en te demonteren die is zo goed als af alleen nog een dop draaien om dat er iets nog even niet klopt _O- met uitnemen

Ook de elektronica is klaar ik hou alleen draadje over die niet verklaarbaar is bij is een geel wit die niet in de draad boom en in de stekker bij de draadboom zit vreemd wel ook niet in het schema terug te vinden uitproberen als de accu binnen komt even :?dus alles uitproberen
 

Bijlagen

  • DSCN6906.JPG
    DSCN6906.JPG
    279,1 KB · Weergaven: 50
  • DSCN6900.JPG
    DSCN6900.JPG
    350,3 KB · Weergaven: 50
  • DSCN6901.JPG
    DSCN6901.JPG
    146,4 KB · Weergaven: 51
  • DSCN6902.JPG
    DSCN6902.JPG
    124,2 KB · Weergaven: 50
  • DSCN6905.JPG
    DSCN6905.JPG
    231 KB · Weergaven: 51
Laatst bewerkt:
Ik doe het altijd met een simpele spanband onder de bankschroef door. Rustig ratelen tot je voldoende ruimte hebt. Gaat heel gecontroleerd.
 
Nou het gelukt de veer zit erop had even ruzie moest nog wat maken maar :t ook de cockpit erop met de tellers nog wat kleine dingen
maar voor nu laat het zo deze staat er nu naast en de transalp erom .

Ander bezigheden doen ik meld me weer t.z.t.
 

Bijlagen

  • DSCN6931.JPG
    DSCN6931.JPG
    379,8 KB · Weergaven: 54
  • DSCN6929.JPG
    DSCN6929.JPG
    228 KB · Weergaven: 54
  • DSCN6927.JPG
    DSCN6927.JPG
    308 KB · Weergaven: 47
  • DSCN6923.JPG
    DSCN6923.JPG
    378,4 KB · Weergaven: 46
  • DSCN6921.JPG
    DSCN6921.JPG
    405,1 KB · Weergaven: 46
  • DSCN6920.JPG
    DSCN6920.JPG
    310,1 KB · Weergaven: 51
  • DSCN6915.JPG
    DSCN6915.JPG
    323 KB · Weergaven: 46
  • DSCN6914.JPG
    DSCN6914.JPG
    244,2 KB · Weergaven: 58
Toch weer een update omdat de koppeling van de zwarte Gsx niet lekker gaat het moment van aangrijpen is zo dicht op mekaar hooguit een cm dat ik als ik voor het stoplicht sta met geknepen billen hoe ik nu weer van de plaats meestal stuiterend kom .dus koppeling aan pakken daarom eerst oefenen op het oude motor blok
had dus een video op YouTube gezien hoe je dat kan doen tevens daar maar een tooltje voor gemaakt en meteen maar een extra grip armpje er bijgemaakt j nu kijken of het werkt en de spuitbusje daarna hanteren 8-)
 

Bijlagen

  • DSCN7112.JPG
    DSCN7112.JPG
    342,6 KB · Weergaven: 24
  • DSCN7113.JPG
    DSCN7113.JPG
    233,8 KB · Weergaven: 31
  • DSCN7114.JPG
    DSCN7114.JPG
    302 KB · Weergaven: 27
  • DSCN7115.JPG
    DSCN7115.JPG
    341,8 KB · Weergaven: 27
Laatst bewerkt:
En *O* ben tegen een nog een gsx 1100 g aan gelopen voor zeer schappelijk prijs en ook een service manueel en wat extra onderdelen
vandaag opgehaald en achter in de bus dus ik kan weer verder met hobbyen t.z.t. heb wel eerst andere prioriteiten rondom het huis

daarna de motor eerst op starten kijken wat ik gekocht heb en of het wil lopen
 

Bijlagen

  • DSCN7118.JPG
    DSCN7118.JPG
    268,6 KB · Weergaven: 42
  • DSCN7119.JPG
    DSCN7119.JPG
    338,2 KB · Weergaven: 38
  • IMG_20220228_121102.jpg
    IMG_20220228_121102.jpg
    177,5 KB · Weergaven: 42
  • IMG_20220228_101956.jpg
    IMG_20220228_101956.jpg
    347,5 KB · Weergaven: 40
Laatst bewerkt:

IJzervreter​

Het verbruik is bij mij gemiddeld 1 op 15 tja is geen transalp met 1 op 23 voor woon werkverkeer is bij mij niet meer van toepassing :t


Een kleine update :)
er was weer wat tijd om aan het blok te werken daarvoor een nieuwe dop aan geschaft maat 50 mm groot ding
tevens dus me speeltje geprobeerd die was opezocht op het web EN werk voor geen meter :X

Dus zelf maar wat verzinnen en waarachtig na wat uurtjes in de garage knutselen is dit er uitgekomen eeeeeeen binnen 5 minuten los *O*
nu nog even wat mooier afwerken .
 

Bijlagen

  • DSCN7138.JPG
    DSCN7138.JPG
    315,4 KB · Weergaven: 22
  • DSCN7137.JPG
    DSCN7137.JPG
    123,7 KB · Weergaven: 17
  • DSCN7136.JPG
    DSCN7136.JPG
    289 KB · Weergaven: 18
  • DSCN7135.JPG
    DSCN7135.JPG
    175,1 KB · Weergaven: 18
  • DSCN7134.JPG
    DSCN7134.JPG
    203,3 KB · Weergaven: 22
  • DSCN7133.JPG
    DSCN7133.JPG
    331,4 KB · Weergaven: 23
  • DSCN7139.JPG
    DSCN7139.JPG
    359,1 KB · Weergaven: 22
Laatst bewerkt:
Nu dat de koppeling platen eruit lagen wat vinden de experts ervan de stalen platen zijn blauw gekleurd maar de ander platen zien ....... wel goed uit met de voering .

nou het zwarte geval staat nu op de brug morgen maar is aanvangen KIJKEN wat daar uit komt :)
 

Bijlagen

  • DSCN7141.JPG
    DSCN7141.JPG
    244,4 KB · Weergaven: 22
  • DSCN7142.JPG
    DSCN7142.JPG
    221 KB · Weergaven: 20
  • DSCN7143.JPG
    DSCN7143.JPG
    232,2 KB · Weergaven: 20
Zo dat is een tijd geleden ;) en druk met heel veel andere dingen die moesten , maar ik kan weer is verder met deze . maar eerst een nieuwe pomp voor de hef brug gekocht die had het begeven Althans die is lek en geen zin om te maken dus een nieuwe nu ook lucht slang en voet pedaal .

tevens rol wielen en stabilisatoren stel voeten gemaakt wat makkelijker heen en weer rollen
 

Bijlagen

  • IMG_20221012_101453.jpg
    IMG_20221012_101453.jpg
    164,1 KB · Weergaven: 13
Vervolgens het paars blauwe geval erop om hem eerst te laten lopen voor dat de motor blok over gezet word kijken wat ik nou uiteindelijk heb gekocht .na wat uurtjes sleutelen . zoals
bobines
benzine tank
en nog wat zaken en natuurlijk verse benzine liep die vrij snel moet ik zeggen na 2 jaar stilstand liep die vrij netjes geen rook uitbraak
dus . SLOPEN *O*
 

Bijlagen

  • IMG_20221010_112017.jpg
    IMG_20221010_112017.jpg
    274,6 KB · Weergaven: 27
  • IMG_20221011_120524.jpg
    IMG_20221011_120524.jpg
    289,5 KB · Weergaven: 25
  • IMG_20221011_120553.jpg
    IMG_20221011_120553.jpg
    280,6 KB · Weergaven: 25
  • IMG_20221007_160248.jpg
    IMG_20221007_160248.jpg
    220,3 KB · Weergaven: 24
  • IMG_20221007_160258.jpg
    IMG_20221007_160258.jpg
    224 KB · Weergaven: 28
De slachting kan beginnen 8-) maaromdieuitlaten eraf te halen daar ben ik een tenminste uur 8 uur mee bezig geweest
man man phoeee oké iemand een gsx 1100 g frame zonder kenteken voor ( GRATIS ) ophalen ander gaat die naar de oud ijzer boer .:t
 

Bijlagen

  • IMG_20221012_101439.jpg
    IMG_20221012_101439.jpg
    252,8 KB · Weergaven: 23
  • IMG_20221011_142141.jpg
    IMG_20221011_142141.jpg
    317,9 KB · Weergaven: 23
  • IMG_20221011_142132.jpg
    IMG_20221011_142132.jpg
    317,9 KB · Weergaven: 23
Zo even verder volledig gesloopt de doner motor en het project weer op de brug gezet dat jaartje onder het zeiltje heeft hem niet goed gedaan blijkt smerig sommige delen roestig op d boutjes gelukkig de oude hoor :+
 

Bijlagen

  • IMG_20221013_154453.jpg
    IMG_20221013_154453.jpg
    267,4 KB · Weergaven: 17
en vandaag het motor blok in de steigers gezet voor schoonmaak werkzaam heden het vieze werk binnen met wasbenzine later buiten met dasty schoonmaakmiddel voor de rest afgespoeld met wateren afwas middel
 

Bijlagen

  • IMG_20221014_140651.jpg
    IMG_20221014_140651.jpg
    229,8 KB · Weergaven: 19
  • IMG_20221015_103319.jpg
    IMG_20221015_103319.jpg
    147,2 KB · Weergaven: 20
  • IMG_20221015_113158.jpg
    IMG_20221015_113158.jpg
    268,5 KB · Weergaven: 19
  • IMG_20221015_123447.jpg
    IMG_20221015_123447.jpg
    430 KB · Weergaven: 18
Daarna poetsen en dus stukken beter later als demotor blok er in zit nog later delen schoon schuren en polijsten maar dat is veel later ook de dynamo spuiten en toch maar kleppen stellen en de klepdeksel aan pakken .
 

Bijlagen

  • IMG_20221015_140118.jpg
    IMG_20221015_140118.jpg
    233,6 KB · Weergaven: 17
  • IMG_20221015_140109.jpg
    IMG_20221015_140109.jpg
    224,6 KB · Weergaven: 16
  • IMG_20221015_135858.jpg
    IMG_20221015_135858.jpg
    263,1 KB · Weergaven: 16
Nog fijner is 2 motoren aan onderdelen kun je de best onderdelen gebruiken en keus en passen maken ook nu een betere midden bok( andere oude lag in de kreukels ) die ligt in het schoonmaak azijn :t
 

Bijlagen

  • IMG_20221013_145022.jpg
    IMG_20221013_145022.jpg
    189,7 KB · Weergaven: 20
  • IMG_20221013_151017.jpg
    IMG_20221013_151017.jpg
    202,5 KB · Weergaven: 20
  • IMG_20221015_103526.jpg
    IMG_20221015_103526.jpg
    216 KB · Weergaven: 21
Deze topic stopt TZT de motor is nagenoeg al verkocht en ook al overgeschreven de man heeft alles overgenomen
is al 2 keer geweest om de dozen met onderdelen mee te nemen komt nog 1 keer voor de rest en dit is dan afgesloten .

Kon de energie niet meer opbrengen er niet meer in steken ga voor de ander 2 Suzuki v stroms proberen af te maken en later voor 1 nieuwere model en krijg steeds meer weerstand met knutselen neem even afstand :+ :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan