Suzuki GSX 1100 G

ik vind het wel goed dat jij dat doet met die gehandicapten.
ik zou het niet kunnen.
neem je dan ook iemand mee achterop of alleen in de zijspan?

Maar is het veel werk om die kering te vervangen of valt het mee?

in het weekendje valkenburg heb ik ook hele mooie km gemaakt ondanks dat het veel regende dik 700km er bij gezet
zaterdag ochtend zat ik om 07:45 op de motor en ik stapte zaterdag avond om 19:15 er vanaf en zondag ochtend om 10:00 erop en zondag avond om 19:00 er weer vanaf te stappen.
dit was en is het ultieme motorrijden geweldig!
en wat een fijne motor is de gsx1100 toch ik heb totaal nergens last van gehad!

maar even over de gsx1100g die ik heb gekocht,
het bouwjaar is 1994(uit Duitsland)en in 1998 in Nederland ingevoerd en in 2000 verkocht aan de eerste eigenaar waar ik alle papieren van heb inclusief aankoop nota en alle bonnen van rep/vervanging tot 2015.
voor zijn leeftijd en km (80000) ziet hij er nog goed uit ondanks de gebruiker schade.
er zit en originele kuip op en een givi topkoffer met rek op,maar de kuip en de topkoffer gaan er af,ten eerste ziet het er niet uit en het rijdt echt kut!
dus die staan al op marktplaats.
maar even wat kleine delen laten spuiten en de bike goed schoon maken en poetsen dan ziet hij er weer goed uit.

oja ook heb ik via marktplaats een originele uitlaat gekocht deze heeft 22 jaar op zolder gelegen dus zo goed als nieuw en gekocht voor 150 Euro!
nu alleen nog kijken voor evt nieuwe bochten want die zaten er niet bij.

ik stuur ook 2 foto's mee.
 
full

full
 
Ha dat model kuip ken ik, zat ook ooit eens op mijn gsx, en iid het ziet er niet uit! bij dit model moet je het motorblok zien.

De gehandicapten zitten vaak met begeleider in de bak, leuk en dankbaar om te doen.
Maar ben dan wel blij dat ik dan gezonde kinderen heb, en respect voor ouders en begeleiders.

Ik weet niet hoe groot de klus is om de keerring te vervangen, ga ook achterremklauw reviseren, cilinder zit vast.
Begin pas met de klus als mn kids bij mn ex zijn.
 
Hallo beste G rijders .

Ik heb nu sinds 2 jaar ook een G in mijn collectie met een stuurscherm en een soort van waardeloze Krauser koffer en rek.
Wat mij opvalt is dat de motor heel bruusk kan afslaan vooral als deze nog niet goed warm is.
Verder slechte veering en een zoekerig weggedrag welke ik nu verbeterd heb met een smallere voorband.
Ook vind ik het raar dat het blok slecht op constante snelheid te houden is en de gasreactie heel bruusk.

In ieder geval in vergelijk met mijn kawa GTR1000 een ontzettend lompe fiets.
Ga nu proberen een GSX1100F kuip er op te zetten om te kijken of deze dan strakker stuurt .

Als iemand nog suggesties heeft over het verbeteren van deze zaken hoor ik dat graag.
 
hee Gerard,

leuk nog een gsx1100g rijder!
mijn dailyride gsx1100g die ik 2 weken geleden kocht zat ook een kuip op ik heb er een aantal dagen mee gereden maar wat reed dat waardeloos zeg! ik heb hem gelijk er af gehaald was ook de bedoeling.
wat een wind vanger is dat zeg! en het stuur en rij gedrag wordt er ook niet beter op!
dus mijn advies niet doen en origineel is het een naked hé.......de kuip was een optie.

en de rest van de punten heb ik geen last van, ook niet bij de andere heb er namelijk 2😉.

misschien dat de kabels bij de carbs niet goed staan afgesteld,dat hij daarom zo reageerde.
en het is een motor met veel koppel bij weinig toeren
daar moest ik ook aan wennen,vandaar ik ook een tweede erbij heb gekocht.
want 8k had eerst een gsx600f als daily ride maar ik vond de overstap groot naar de 1100.
de eerste 50km moest ik wennen aan de motor als ik ging toeren,en dat heb ik nou niet.

maar heb je een foto van de 1100?
 
Hallo michael ,

Het is zeker niet mijn dagelijkse motor maar zet er een volle kuip op omdat ik ook een slecht weer rijder ben , en een goede beschermende stroomlijn geeft de bestuurder dan een beter en rustiger verkeersoverzicht.
Naked bikes zijn leuk als je jong bent , maar na 36 jaar op de motor vind je bescherming wel heel belangrijk.
Behalve mijn klusmotor heb ik alleen maar zware motoren 1000 /1100/1300/en 1500 dat rijd op afstanden zeer prettig.
Ik zal de kabels eens nakijken , misschien dat daar het probleem zit.

Ik zal eens kijken voor een foto
 
maar Gérard,

ik heb nog een originele kuip te koop voor een gsx1100g helemaal kompleet.
niks voor jou?
50 Euro is hij van jou hij is helemaal compleet met knipperlichten en montage beugels.
 
Twisk , bij Medemblik.

Houd de kuip maar vast voor me , ik wacht op nieuwe carburatoren voor mijn klusmotor .
Zodra ik die heb kom ik de kuip wel ophalen met deze motor.
 
Gezellig nog een G rijder erbij.

Cardan niet lek, maar achterschokbreker, zijspan drukte de schokker in de bochten belachelijk diep in, toen maar eens onder de motor gekropen.
Vanavond maar beginnen met sleutelen.
 
denk aleen wel dat een schokbreker duurder is.
maar kon je de schokbreker niet strakker zetten?

bij mij staat de veer op stand 7 en de draaiknop helemaal naar de plus vanwege de wegligging in de bochten,ik gooi er nog al mee zover het kan.😉
 
denk aleen wel dat een schokbreker duurder is.
maar kon je de schokbreker niet strakker zetten?

bij mij staat de veer op stand 7 en de draaiknop helemaal naar de plus vanwege de wegligging in de bochten,ik gooi er nog al mee zover het kan.😉

De schokbreker is van Hagon en al aangepast voor een zijspan, hij wordt gereviseerd.
 
Hoi Michael ,
Ben net terug van een Duitsland motortour samen met mijn zoon 1 week , heb de carburator onderdelen binnen die ik deze week monteer en dan hoop ik dit aankomende weekeinde.

Is het mogelijk dat je deze tot dit weekeinde nog kan vasthouden ?

Groet Gerard
 
Hallo Gérard,

vast houden had ik al belooft,
maar om dat mijn schuur niet groot is en ik hem er uit moet halen om in mijn schuur te komen ligt hij in de weg dus vandaar.

aan komende weekend is goed laat maar weten hoe laat.

ik geef je mijn nummer praat wat makelijker
via whattsapp of telefoon.

0650599390.
 
Hallo ,

Ik ben in bezit van gsx 1100 g en heb klein beetje aan veranderd . En nu wil ik de motor achter wat hoger zetten iemand daar ervaring mee .
B.v.d
 
ik heb gehoord dat je er een veer van een gsx1100f er ook onder jan zetten alleen dan zit je met je cardan aandrijving.
maar dit weet ik niet zeker heb ik gehoord.
misschien kan je er wat mee.

maar heb je een foto van je je bike,vinden wij altijd leuk.
enne waar kom je vandaan wat is je leeftijd
enz enz.......😉
 
Ik heb het complete veerelement van een GSX1100f op mijn G geplaatst en moest daarbij de bovenste ophanging afslijpen , waarna na een kleine verdraaiing weer aanlassen .
Het f element is een 3,5 cm langer en zou normaliter niet passen, echter na een 2 cm verdraaiing gaat het prima en staat de achterkant een stukje hoger.
Doe het wel professioneel , het is immers een belangrijk ophangpunt .


Michael ik heb de toerkuip veranderd naar een sportieve look , binnenkort volgen foto's.
Ik gaat morgen een proefrit maken om de aërodynamica te testen.
 
Na 5 weken wachten de reviseerde schokbreker ontvangen, als nieuw (alleen de spiraalveer is nog 2e hands rest helemaal nieuw)
Avond gesleuteld, en nog ritje gemaakt op mn zijspan, wat een verschil, weer strak op de weg.
 
Dus toch nog meer liefhebbers in Nederland, normaal kijk ik altijd op het duitse forum, maar leuk om te horen dat er nog meer eigenaren zijn.
De mijne is van 1993 en ik heb haar al vanaf 2007, en ik ben er nog lang niet zat van.

mvg Henk
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan