Suzuki GSX 1100 G

Ik heb begrepen dat de Ethanol juist funest is voor oudere motoren. En dan heb ik het niet alleen over de oudjes waar wij op rijden. De rubber leidingen, pakkingen en membranen zijn niet tegen de alcohol bestand. Die lossen daardoor op. Dat levert lekkage op, verstoppingen en mogelijk schade aan je blok.
Daarnaast trekt het vocht aan in je tank en die kan dus gaan roesten. Als je vrijwel het hele jaar rijd hoeft het geen probleem te zijn.
Ik heb motoren met kunststof tank (Ducati multistrada 1000ds bijvoorbeeld) gezien waar de alcohol het kunststof poreus maakte en de verf er zo af viel. Die lekte zo de peut er uit.
Voor zover mogelijk tank ik dus met zo min mogelijk ethanol in de benzine. Dan maar super 98 met 5%...
 
Zag dat er nieuw leven in werd geblazen.... Denk doe ook ff een bijdrage...
Rijdt
2009-09-16 06.15.35.JPG
nog steeds, donor in de schuur staan... Niet helemaal originele kleur maar ja ach....leuk dat er nog gasten zijn die er mee rijden!!
 

Bijlagen

  • DSC_0989.JPG
    DSC_0989.JPG
    193,7 KB · Weergaven: 15
Zag dat er nieuw leven in werd geblazen.... Denk doe ook ff een bijdrage...
RijdtBekijk bijlage 1487525 nog steeds, donor in de schuur staan... Niet helemaal originele kleur maar ja ach....leuk dat er nog gasten zijn die er mee rijden!!
Ziet er goed uit , het is een beul van een motor die met een goede achter schokbreker 1 cm langer ook heel goed gaat sturen.
ps , geen 95 er in , gaat ie echt snel kapot
Jammer dat er weinig onderdelen voor zijn , zoek nog een Blok
 
al op bij diverse motorsloperijen op de site gekeken? ebay?

Facebook heeft ook een actieve GSX 1100 G groep
 
al op bij diverse motorsloperijen op de site gekeken? ebay?

Facebook heeft ook een actieve GSX 1100 G groep
Had vorig jaar een blok in Engeland gevonden maar was al weg voor ik de knoop doorhakte voor de lange rit en overtocht.
Nu even bezig de motor gereed te maken voor nieuwe klussen , zullen het zo wel druk krijgen na corona
 

Bijlagen

  • Zijspan_4.jpg
    Zijspan_4.jpg
    2,7 MB · Weergaven: 10
  • zijspan_8.jpg
    zijspan_8.jpg
    2,7 MB · Weergaven: 7
  • zijspan_3.jpg
    zijspan_3.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 7
  • zijspan_1.jpg
    zijspan_1.jpg
    1,9 MB · Weergaven: 6
  • zijspan_15.jpg
    zijspan_15.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 8
Ja, hij gaat voor 3250 op marktplaats. Voor een gsx is dat een hoop geld. Voor een goed rijdend span weer weinig. Je m iet er maar net naar op zoek zijn.
Voordeel is dat je met deze binnen 5 minuten solo kan rijden of andersom
 
Het is dan beter een spanliefhebber te vinden , ik heb natuurlijk ook een special , maar mijn versnellingsbak is niet goed meer , dus mijn eerste gedachte is een donorblok en anders een donor motor compleet.
Voor dat doel is het slopen van deze motor een doodzonde.
 
Dat is het zeker want het span is speciaal voor deze motor gemaakt.
Ik hoop dat er nog ergens een mooi donorblok voor je ligt!
 
Het is dan beter een spanliefhebber te vinden , ik heb natuurlijk ook een special , maar mijn versnellingsbak is niet goed meer , dus mijn eerste gedachte is een donorblok en anders een donor motor compleet.
Voor dat doel is het slopen van deze motor een doodzonde.
versnellingsbak kapot? wat is er kapot dan?
 
Ik ben zover ik wil er ook nu 1 er staan er een paar op marktplaats maar sommig zijn toch wel wat stevig aan de prijs maar dat wil ik liever niet wil ook nog wat kunnen knutselen dus dan maar ook hier maar eens vragen misschien staat hier iets nog in een verborgen hoekje ;)

;)
met wat achterstallig onderhoud of niet helemaal compleet . of een project wat niet helemaal gelukt is en ook een beetje goed koop ik probeer het maar even heb er geen haast mee .

Ben druk met me transalp en ook wat andere dingen dus wacht rustig af
 
Ik ben zover ik wil er ook nu 1 er staan er een paar op marktplaats maar sommig zijn toch wel wat stevig aan de prijs maar dat wil ik liever niet wil ook nog wat kunnen knutselen dus dan maar ook hier maar eens vragen misschien staat hier iets nog in een verborgen hoekje ;)

;)
met wat achterstallig onderhoud of niet helemaal compleet . of een project wat niet helemaal gelukt is en ook een beetje goed koop ik probeer het maar even heb er geen haast mee .

Ben druk met me transalp en ook wat andere dingen dus wacht rustig af

Te koop voor 1500€... Staat in België, grt.
IMG_20200513_144815.jpg
 
stefaan

bedank voor het reageren :t maar is te duur althans niet wat ik er voor over zou hebben en te ver weg dus blijf rustig afwachten komt vanzelf wel wat voorbij
vriendelijke groetjes
 
Dag allemaal,

Vorig weekend ben ik eigenaar geworden van een gsx 1100g uit 1994 met een kleine 44d km op de teller.
Motor is in propere staat, uitlaat bochten in goede conditie.
20200601_213325.jpg

20200601_213334.jpg

Voor ik er mee de weg op ga wil ik toch een groot onderhoud uitvoeren.
Olie,filters,luchtfilter,bougies, kleppen regelen, cardan olie, remvloeistof.
Nu heb ik een aantal vragen, iemand een idee of er digitaal werkplaatst handboeken beschikbaar zijn?

En over de olie welke best gebruiken 10w40 mineraal,half syntheet, of vol syntheet zijn?
Welke best gebruiken voor het cardan gewoon 80w90?

En de remvloeistof gewoon een dot 4 neem ik aan.

Ik heb ook gelezen dat de benzine tank gevoelig is aan lekkage, is hier preventief iets aan te doen?


Alvast bedankt voor de reacties.
Mvg peter.
 
  • Leuk
Waarderingen: OMB
Dag allemaal,

Vorig weekend ben ik eigenaar geworden van een gsx 1100g uit 1994 met een kleine 44d km op de teller.
Motor is in propere staat, uitlaat bochten in goede conditie.
Bekijk bijlage 1509427
Bekijk bijlage 1509428
Voor ik er mee de weg op ga wil ik toch een groot onderhoud uitvoeren.
Olie,filters,luchtfilter,bougies, kleppen regelen, cardan olie, remvloeistof.
Nu heb ik een aantal vragen, iemand een idee of er digitaal werkplaatst handboeken beschikbaar zijn?

En over de olie welke best gebruiken 10w40 mineraal,half syntheet, of vol syntheet zijn?
Welke best gebruiken voor het cardan gewoon 80w90?

En de remvloeistof gewoon een dot 4 neem ik aan.

Ik heb ook gelezen dat de benzine tank gevoelig is aan lekkage, is hier preventief iets aan te doen?


Alvast bedankt voor de reacties.
Mvg peter.
Hallo Peter nette bike.
Als ik jou was zou ik ook de cardanas controleren en dan de beide kanten.
Ik heb 3 weken geleden er ook een gekocht,
Maar ik stond vorige week stil.
De tanden van de as zijn versleten.
Maar verder zijn het oldskool muscle bike's.
 
Hallo Peter nette bike.
Als ik jou was zou ik ook de cardanas controleren en dan de beide kanten.
Ik heb 3 weken geleden er ook een gekocht,
Maar ik stond vorige week stil.
De tanden van de as zijn versleten.
Maar verder zijn het oldskool muscle bike's.


Bedankt hoeveel km had jou gsx weg, de mijne zit aan 44000.
Ga volgende week een groot onderhoud uitvoeren ben benieuwd naar de staat can de cardan olie daaraan is al het 1 en ander te zien.
 
Welkom en veel plezier met je G, hij ziet er idd nog strak uit.
Ik rij de G met een zijspan eraan. ik tank zo vaak mogelijk 98, inmiddels de 100.000 km. gepasseerd zonder problemen, bij mijn G is de vertanding van de cardanas nog steeds goed,vorig jaar nog gecontroleerd.
 
Terug
Bovenaan Onderaan