Suzuki GSX 1100f tandwielset vervangen

Kramer77

Rookie
22 apr 2015
2
0
Utrecht
Goede avond motorvrienden!

Vandaag heb ik mijn Suzuki GSX 1100 f uit 1991 voor een kleine beurt weggebracht naar een motorzaak. Daar hebben ze een aantal problemen geconstateerd die ik graag zelf op wil lossen omdat ik het geld niet heb om dat allemaal te laten doen. Ik wil beginnen met deze:

1. Tandwielen + ketting is kapot, dus tandwielen + ketting bestellen en vervangen.

Ik heb nog nooit aan een motor gesleuteld, wel veel aan mijn volvo Amazon uit 1966, ik heb dan ook geen verstand van motoren. Is er iemand die me op weg kan en wil helpen met de volgende dingen:
- het bestellen van onderdelen, waar doe ik dat het goedkoopst en hoe weet ik zeker dat ik het juiste type koop enzo.
- wat voor soort gereedschap heb ik nodig? Ik heb het meeste standaard gereedschap wel.
- hoe pak ik dit het beste aan?

Uiteindelijk wil ik ook deze dingen oplossen:

2. Balhooflager slecht, dus nieuwe balhoofdlager bestellen en vervangen, heb je speciaal gereedschap voor nodig zeiden ze bij de motorzaak.
3. Uitlaat is verrot onder blok, ik heb me laten vertellen dat dit niet makkelijk te fixen is en dat ik eigenlijk een tweedehands uitlaat op de kop moet zien te tikken, dat schijnt niet mee te vallen. Iemand andere oplossingen?
4. Linker stuurhelft krom (hierdoor komt mn stuur tegen de tank als ik helemaal naar links stuur, heb ik op zich niet zo’n last van, dus heeft geen haast.

Alle tips/hints/trics/hulp zijn welkom!

Met vriendelijke groet,
Morrisson Kramer


anmvqv.jpg
 
Laatst bewerkt:
Via ebay.de kan je goedkoop setjes kopen.
Ik zou een gesloten ketting kopen En de achterbrug er uithalen. Is niet enorm veel meer werk dan oude ketting slopen en nieuwe klinken. Kan je gelijk swingarm lagers op speling controleren en opnieuw invetten. En je hoeft geen speciaal gereedschap te kopen.
 
Kettingset zou je voor bij Jos Smit terecht moeten kunnen. Levert bij een kettingset eventueel ook een goeie kettingpons.
Waarschijnlijk bedoel je dat van de uitlaat de collector doorgerot is? Dit zijn dan meestal de aansluitpijpjes van de collector. Hier kan je een vervangend stukje buis op laten lassen door iemand die kan lassen en er een beetje kijk op heeft. Een goede collector vinden kan je wel vergeten. Alternatief: Koop een vervangende 4in1 uitlaat. De goedkoopste en beste (omdat deze de enige is waarbij je de middenbok kan behouden) is de Barracuda.
GSX 1100 F

Balhoofdlager vindt je wel meer over in de How To- sectie van dit forum.

Onderdelen: Alpha Sports - Suzuki Motorcycle Parts Catalog

en: Honda Motorcycle Parts, Kawasaki, Suzuki and Yamaha Motorcycle Parts - ATV, Classic Bike, Dirt Bike Parts

grtz,

Cees

PS: Woesthoff heeft nog wel eens slooponderdelen van de 1100F.
www.woesthoff.nl
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan