Suzuki gsx 400 e mix

WjWj

Rookie
26 mei 2018
4
0
Stadskanaal
Morguh allen,

Diverse motoren verder nog steeds niet gevonden wat ik wil.
Wat zoek je dan? Ja géén idee iets wat roept ''wauw nice bike'' en wat ook nog eens rijd als een zonnetje en niet het prijskaartje heeft van een extra hypotheek _O-

En zo kwam het dat ik een paar jaar terug tegen deze Suzuki aan liep en voor een prijs dat ik dacht die moet mee naar huis.
Na de motor opgehaald te hebben reed het ook nog eens als een zonnetje.
Diezelfde avond nog maar even door naar de ouweheer deze heeft hem ook bekeken en een rondje gereden en beaamde mijn gevoel dit is/word een fiets waar we lol van gaan hebben.
De volgende ochtend gereedschap kar naar buiten ideeën bespreken en hoppa de eerste onderdelen er af.

En toen gebeurde het, huis dat we graag wilden kwam te koop dus gekocht. Vrouw en ik kregen onze zonnestraal. Tjah huisje boompje beestje ging heel snel die jaren en de fiets stond maar in de schuur.
Telkens als ik er langs liep bedacht ik ''en nu gaan we weer verder'' dat heb ik nu plus minus 2 jaar gezegd maar nu is het dan eindelijk ook zo ver :}

Onze doel is dat we een motor neer zetten wat voor iedereen mogelijk is.
Het budget wat we hebben gesteld is €1500,-
Dat moet haalbaar zijn.

Ik zal in dit topic dan ook open laten zien wat,waar en hoeveel we uitgeven.


Ik heb helaas niet meer de orginele foto maar zo was die ooit

full


Ik zal snel foto's posten dat we er mee bezig zijn ;)

WjWj
 
Weer wat te volgen.

Ze rijden lekker, was mijn eerste motor. En op het web voldoende te vinden als inspiratie.

Succes en geniet van het zoeken naar spullen en het klussen/sleutelen.
 
Zoals gezegd direct al een kleine update
full


De eerste keer hebben we alleen onderdelen er af gesleuteld nu hebben we de flex er door gehaald })

Voordat ik verder ga we hebben onderdelen besteld bij caferaceronderdelen.nl ( maak geen reclame voor ze maar ze zijn snel en de goederen zijn goed!)
We hebben hier een,
- Tuck en roll brat seat gekocht a 100 euro
- Loop 19 euro
- Achterlicht met knipperlicht in één a 30 euro

Direct meer even paar staven er in passen en de loop.

full

full

full


Ik zeg dat past en word binnenkort gelast.
Zitje ook direct maar ff gepast en het idee komt al meer door

full

full


Begint er gaaf uit te zien al zeg ik het zelf O-)
 
Mooi zadeltje! Is die zooi op de demper te verwijderen of zit je naar anderen te kijken?
Qua budget is het niet zo lastig: veel onderdelen zijn goed te verkrijgen. Bij Biggelaar heb je belachelijk veel onderdelen voor deze motor - ik keek mijn ogen uit en heb telkens alles kunnen vinden. Heb er geen aandelen in trouwens ;)


Ben benieuwd wat je er van gaat maken, en hoop vooral dat je hiermee dé motor hebt gevonden.
Want ik houd deze motoren op marktplaats in de gaten en zie er zowat dagelijks 1 bij komen in het scenario 'koop voor een paar €100 een gsx400 of gs450, haal zijkapjes / achterkap / zadel / kettingkast er af, bestel het setje bij caferaceronderdelen.nl een zadel, u-buis, m-stuur, uitlaatwrap....en zet hem op marktplaats voor €2300 als dé caferacer.

Niks tegen op de (mooi afgewerkte) GSX caferacer, maar wel op al die gestrande projectjes.
Wat ik zelf vaak jammer vind is dat men wel de zijkapjes eraf laat, maar niet de montagepunten op de tank verwijderd.

ps: dit is mijn oude en dit is mijn huidige.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er niet verkeerd uit die van je Kiwi mooi strak.
Biggelaar ''de biggelaar'' veel over gelezen en al veel gezien op de site.
Wie weet kom ik daar nog eens uit voor onderdelen.

Helaas kan ik niks doen aan de uitlaat dat zit al te diep maar gelukkig gaan de dempers er toch af.
Het idee is om nog andere dempers er op te zetten mooi kort.
Uitlaat te wrappen tot de dempers.
Andere teller er op met alles in één om het stuur zo leeg mogelijk te houden.
Ik wil ook kijken of ik contact slot niet in de zijkant kan maken.
En kappen maken waar de originele kappen hebben gezeten in de driehoek zeg maar.
Voor en achterspatbord kort.
Andere luchtfilters.
Andere voor knippers.
En als er tijd/geld over blijft heel misschien het blok er uit en opnieuw spuiten.
Ben er alléén nog niet uit of ik het blauw wit houd of gewoon de spuit er over trek met een andere kleur :?

Als ik het zo terug lees nog genoeg te doen O-)
Het is ook de bedoeling dat ik hier eerst ff van genieten aan verkopen is nog laaaaang géén optie _O-
 
Laatst bewerkt:
Klinkt in ieder geval als een mooi plan. Hoe staat de motor er zelf bij? Mijne zou ook 'ff onderhoud doen en rijden' zijn, maar klepstellen, andere kettingset / snelheidsmeter / achtervering en nieuwe banden / remschijf / remleiding / koppelingsseals en een voorvork-revisie later blijkt er ook best wat tijd in het veilig de weg op krijgen te zitten.

Vind zelf deze erg geslaagd:
suzuki-gsx-caferacer-1.JPG


diy-suzuki-gsx400-cafe-racer-is-sleek-and-slender-photo-gallery-63678-7.jpg


29_11_2017_el_andrej_Suzuki_gsx_400_brat_custom_pipeburn_BIGS_02.jpg
 
Lekker zo gekocht. Wie zoekt die vind maar je moet soms verder durven kijken dan in eigen land en soms moet je er op vallen. Ik was net gaan kijken naar een rf maar dat viel dik tegen en toen keken we nog even op 2de hands en stond er net op. 5 jaar stilgestaan. Maar met wat liefde en zorg weer een mooi leven ingeblazen WjWj.
 

Bijlagen

  • 20190706_194527.jpg
    20190706_194527.jpg
    170,8 KB · Weergaven: 9
  • 20190706_194518.jpg
    20190706_194518.jpg
    161,5 KB · Weergaven: 8
Terug
Bovenaan Onderaan