Suzuki GSX 400 E

Rude_Roderick

Die hard MF'er
8 apr 2004
257
9
Schagen
Beste medegedupeerden,

Ik ben aan het rondkijken naar een goedkoop maar technisch goede fiets die wel
25 kw moet zijn.
Nou vroeg ik me af of de Suzuki GSX 400 E een optie is. (naked bike uit de jaren 80)
Ik heb ergens gelezen dat hij 29 kw is, maar dit houdt hij vast niet over aan het achterwiel. (zodat ik er dus wel op mag :] )
Weet iemand of deze redenering klopt of heeft iemand ervaring met deze fiets?
Ik zou het graag horen
 
De Suzuki GSX 400 E!! heeft 20kw(27pk) en mag je dus met een licht rijbewijs rijden.
 
Oh, da's mooi!
Voor alle anderen die nog op zoek zijn naar een 25 kw-er. :)
Want ik ben sinds een tijdje al voorzien van een Kawasaki Z 305 GP :]
 
Om het topic niet nutteloos te laten (op de relply van Otacon na):

Model: Suzuki GSX 400 E
Year: 1981 - '88

index.jpg


Engine and transmission

Displacement: 399.00 ccm (24.35 cubic inches)
Engine type: Twin
Stroke: 4
Power: 27.00 HP (19.7 kW)) @ 8000 RPM
Compression: 9.0:1
Bore x stroke: 67.0 x 56.6 mm (2.6 x 2.2 inches)
Valves p. cylinder:4
Fuel control: OHC
Cooling system: Air
Gearbox: 6-speed
Transmission type final drive: Chain

Physical measures

Weight incl. oil, gas, etc: 189.0 kg (416.7 pounds)

Chassis and dimensions

Front tyre dimensions: 3.00-18
Rear tyre dimensions: 3.75-18
Front brakes: Single disc
Rear brakes: Expanding brake

Speed and acceleration

Top speed: 154.0 km/h (95.7 mph)
Fuel capacity: 15.00 litres (3.96 gallons)
 
Om het topic niet nutteloos te laten (op de relply van Otacon na):

Model: Suzuki GSX 400 E
Year: 1981 - '88

(Afbeelding)

Engine and transmission

Displacement: 399.00 ccm (24.35 cubic inches)
Engine type: Twin
Stroke: 4
Power: 27.00 HP (19.7 kW)) @ 8000 RPM
Compression: 9.0:1
Bore x stroke: 67.0 x 56.6 mm (2.6 x 2.2 inches)
Valves p. cylinder:4
Fuel control: OHC
Cooling system: Air
Gearbox: 6-speed
Transmission type final drive: Chain

Physical measures

Weight incl. oil, gas, etc: 189.0 kg (416.7 pounds)

Chassis and dimensions

Front tyre dimensions: 3.00-18
Rear tyre dimensions: 3.75-18
Front brakes: Single disc
Rear brakes: Expanding brake

Speed and acceleration

Top speed: 154.0 km/h (95.7 mph)
Fuel capacity: 15.00 litres (3.96 gallons)

Heb je cker van bikez.com? Je zou voor de grap eens moeten kijken hoeveel motoren daar om 27 pk staan.

Ik heb dit van de unive verzekeringen site.

Consumentenprijs
Bouwjaar 1986
Merk SUZUKI
Uitvoering GSX 400 E
Vermogen (kW) 30
Oorspronkelijke consumentenprijs € 2.722,-

30 kW is dus teveel, wat ik eigenlijk al dacht, kheb ook nog naar deze motor gekeken. Je zou nog eens naar een nummer van de anwb of rdw bellen ofzo. Ik dacht dat ik zelf naar de anwb gebeld had voor een kawa z 440 ltd, die bleek 29 kW te hebben.

edit:
voorbeeldje

Model: Honda XL 500 S
Year: 1980
Category: Enduro/offroad
Rating: 69.5 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement: 497.00 ccm (30.33 cubic inches)
Engine type: Single cylinder
Stroke: 4
Power: 27.00 HP (19.7 kW)) @ 5500 RPM
--------------------------------------
Model: Kawasaki Z 440 LTD
Year: 1980
Category: Custom
Rating: 75 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement: 444.00 ccm (27.09 cubic inches)
Engine type: Twin
Stroke: 4
Power: 27.00 HP (19.7 kW)) @ 7000 RPM
--------------------------------------
Model: Kawasaki GPZ 305
Year: 1983
Category: Sport
Rating: 64.3 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement: 306.00 ccm (18.67 cubic inches)
Engine type: Twin
Stroke: 4
Power: 27.00 HP (19.7 kW)) @ 10000 RPM
--------------------------------------

Dus ik zou daar niet zo snel kijken ;)
 
Laatst bewerkt:
Ik heb mijn Motor te koop

GS 500 E Technisch perfekt,
Hele simpele techniek, prima zelf te onderhouden!!
Ben zelf alleen niet technisch!!

25 KW op kenteken alleen hij heeft in het echt iets meer
vermogen.

1200 E = Vraagprijs

voor foto kijk maar naar de topic Suzuki GS 500 E Slingshot
 
Voor al diegenen die nog naar zo'n Suzuki zitten te kijken en 25kw moeten rijden. De GSX 400 E is NIET geschikt voor klein rijbewijs. Daarom heb ik de mijne in mei dit jaar verkocht. Ik had al een seizoen gekacheld met dat ding op mijn vader zijn naam i.v.m. verzekeringspremie en toen ik hem in Februari dit jaar op eigen naam zette belde de verzekering mij op dat ik deze niet kon verzekeren i.v.m. klein rijbewijs.

Er is ook nog een GSX 400 F, dat is een 4cylinder in lijn. Die heeft nog veel meer vermogen en mag dus ook niet.
 
Hey hallo,

na een XL600, XJ600N, VFR750F, XL500S en een VFR400R (11jaar!) gereden te hebben
besloot ik een goedkope GSX 400 E te kopen afgelopen januari.
Hij rijdt goed, die 40pk zit er duidelijk in, en vandaag kocht ik er nog 1tje bij
omdat hij wegenbelasting vrij is. Minder km's en een wat frisser blok.

Maar de teleurstelling schoot me te binnen toen ik de snelweg op ging.
Waar de eerste GSX bij 8000t/m nog een schopje bij geeft.... gaat de andere afbouwen.
Ik vermoed dat hij afgeknepen is. Zijn er idd 2 versies dat ik een 27pk versie heb?
Zo ja waar zit die restrictie normaal gesproken?
 
Hey hallo,

na een XL600, XJ600N, VFR750F, XL500S en een VFR400R (11jaar!) gereden te hebben
besloot ik een goedkope GSX 400 E te kopen afgelopen januari.
Hij rijdt goed, die 40pk zit er duidelijk in, en vandaag kocht ik er nog 1tje bij
omdat hij wegenbelasting vrij is. Minder km's en een wat frisser blok.

Maar de teleurstelling schoot me te binnen toen ik de snelweg op ging.
Waar de eerste GSX bij 8000t/m nog een schopje bij geeft.... gaat de andere afbouwen.
Ik vermoed dat hij afgeknepen is. Zijn er idd 2 versies dat ik een 27pk versie heb?
Zo ja waar zit die restrictie normaal gesproken?

je weet dat dit een topic is uit 2004? |(
 
ach maar wat is er mis mee om een oud topic naar boven te halen als ik voor de lol zo een fiets aanschaf? (3 intussen) Daarom worden ze bewaard...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan