Suzuki gsx 400e sproeiergrootte, vermogen

Ahreman

Rookie
8 mrt 2013
8
0
Overijssel
Beste mensen,
Ik heb een gsx 400e ('87) 25 kw. Hij is geknepen op de sproeiers. Nu wil ik de motor zo dicht mogelijk op 35 kw hebben.
- Wat is de standaard sproeiergrootte van een Mikuni bs34ss op de gsx 400e?
- Welke grootte raden jullie mij aan om erin te doen?
- Welke andere veranderingen, uit ervaring, zijn positief voor het vermogen van deze motor?

De sproeiers die er nu in zitten zijn 120 en 42,5 groot.
Er zit de standaard luchtfilter op, en de uitlaten zijn standaard. De uitlaten ga ik nog wel aanpassen. Want zonder demper gaat hij 10 km/h harder.

Reacties in de vorm van vragen, opmerkingen en kennis worden zeer gewaardeerd.

Derk
 
-sproeiergrootte origineel hoofdsproeier 117,5, stationair 42,5 bron: Peeters werkplaatshandboek.
-deze werkt goed met de standaardpijp, een meer open pijp heeft iets groter nodig.
-ik heb andere uitlaten geprobeerd, merk ongekend. Geen merkbaar verschil in accelleratie en topsnelheid.

Jouw motor is dus niet geknepen op de sproeiers, dat kan ook helemaal niet.
Over de snelheid: de mijne haalde 170km/u op de teller.
Ik had hem nieuw gekocht in 1985 en in 3 jaar 56.000 km gereden.
 
Laatst bewerkt:
Zit er misschien verschil tussen de jaren?
Waar kan hij dan geknepen/begrenst zijn? Ik heb geen vernauwingen oid kunnen vinden tussen luchtfilter, carburateur, cilinder en uitlaat.
Hij haalt 140. Ik had laatst 1 demper (de ander zat te vast) eruit gehaald, dit had als resultaat dat hij makkelijk 150 haalde. En dat hij sneller acceleerde.
 
Staat er 25 kW op het kenteken?
Vroeger was er in Duitsland een 27PK versie, die was begrensd met andere nokkenassen, een dure kwestie. Die liep iets van 140km/u.
Verder kan de motor slecht presteren door slijtage en ouderdom.
 
Op het kenteken staat 30 kw. Ik heb wel een 25 kw uitdraai.
Ik denk eigenlijk niet dat hij veel slijtage heeft. Hij rijd heel rap en vloeiend (nadat ik de carburateur schoongemaakt had en goed afgesteld had).
Hij heeft nu richting de 60.000 gelopen.
 
30 kW is het originele vermogen.
In de tijd dat die motor gebouwd werd, bestond de 35 kW regeling nog noet.
Conclusie: of iemand heeft hem geknepen, of hij heeft gewoon maar 25kW, of de uitlaat werkt erg slecht, of het is slijtage.
 
Laatst bewerkt:
Misschien dat hij op de uitlaat geknepen is. Dat door de uitlaat het blok gesmoord word.
Weet je misschien nog hoe de demper eruit zag? Misschien dat hij niet zo uit de fabriek komt.
 
Laatst bewerkt:
full

full
 
De vorm van de buitenkant lijkt wel enigszins erop, maar de originele demper

-heeft geen demontabele binnendemper
-heeft slechts 1 centrale uitstroomopening per demper
-heeft ter hoogte van de achteras een deuk aan de binnenzijde, zodat hij smalller gemonteerd is
-is voorzien van een Suzuki keurmerk met waarschuwing
-is vastgelast aan de voorbocht
 
Terug
Bovenaan Onderaan