Beste allen,
Sinds begin dit jaar ben ik eigenaar van een suzuki GSX 550 uit 1983 omgebouwd tot cafe racer. Ik heb deze 2e hands gekocht toen die al omgebouwd was. Voor de zekerheid heb ik deze vorige week laten checken bij een motorzaak met een flinke rekening als gevolg. Maarja, daarna reed de motor weer als een zonnetje. Ik heb de motor van de garage naar huis gereden (ongeveer 5 km). De dag erna ging ik weer rijden maar viel de motor halverwege ineens stil. Het was onmogelijk om de motor weer aan de praat te krijgen. Dit gebeurde na ongeveer 10 km. Dus in totaal had ik toen 15 km gereden.
Van alles geprobeerd maar niks hielp. De motor weigerde te starten.
Als ultieme poging heb ik toen een knop omgezet waarvan ik dacht dat het de benzine toevoer was. En de motor start weer en loopt als een zonnetje. Daarna heb ik nog een heel stuk gereden zonder enige problemen.
Mijn vraag aan jullie nu is, hoe kan dit? Het lijkt me toch niet dat er voor 15 km aan benzine in het motorblok zit? Wat doet deze knop precies en wat is de juiste stand? Zie foto's om te verduidelijken over welke knop het gaat.
Zie hier een foto van de knop die ik bedoel:
https://drive.google.com/file/d/0Bz24bSf6J58EQkxzX1U1VTA0UzlTMVRyRUp0UDRmd052Q2h3/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0Bz24bSf6J58ERF9QWktySjQ3N0p5eHp2cEh5alAwN2FsMTNZ/view?usp=sharing
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Nb. Het moge duidelijk zijn dat ik (nog) niet veel technische kennis heb
gr Wouter
Sinds begin dit jaar ben ik eigenaar van een suzuki GSX 550 uit 1983 omgebouwd tot cafe racer. Ik heb deze 2e hands gekocht toen die al omgebouwd was. Voor de zekerheid heb ik deze vorige week laten checken bij een motorzaak met een flinke rekening als gevolg. Maarja, daarna reed de motor weer als een zonnetje. Ik heb de motor van de garage naar huis gereden (ongeveer 5 km). De dag erna ging ik weer rijden maar viel de motor halverwege ineens stil. Het was onmogelijk om de motor weer aan de praat te krijgen. Dit gebeurde na ongeveer 10 km. Dus in totaal had ik toen 15 km gereden.
Van alles geprobeerd maar niks hielp. De motor weigerde te starten.
Als ultieme poging heb ik toen een knop omgezet waarvan ik dacht dat het de benzine toevoer was. En de motor start weer en loopt als een zonnetje. Daarna heb ik nog een heel stuk gereden zonder enige problemen.
Mijn vraag aan jullie nu is, hoe kan dit? Het lijkt me toch niet dat er voor 15 km aan benzine in het motorblok zit? Wat doet deze knop precies en wat is de juiste stand? Zie foto's om te verduidelijken over welke knop het gaat.
Zie hier een foto van de knop die ik bedoel:
https://drive.google.com/file/d/0Bz24bSf6J58EQkxzX1U1VTA0UzlTMVRyRUp0UDRmd052Q2h3/view?usp=sharing
https://drive.google.com/file/d/0Bz24bSf6J58ERF9QWktySjQ3N0p5eHp2cEh5alAwN2FsMTNZ/view?usp=sharing
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen.
Nb. Het moge duidelijk zijn dat ik (nog) niet veel technische kennis heb
gr Wouter