Suzuki GSX 550 ES '86 > cafe racer

jimm

Die hard MF'er
20 mei 2012
803
0
Valkenburg
Zojuist gekregen...

1k0.jpg


Suzuki GSX 550 ES '86. Om 14:00 gebeld of ik interesse had in een Suzuki GSX.. Uurtje later stond die thuis. Even afgespoten en gekeken wat ik precies heb :+

Motor ziet voor zijn leeftijd gewoon nog zeer netjes uit. Geen val beschadigingen o.i.d.
Een hele nette laser uitlaat.. 55.000km gelopen. Paar jaar terug rijdend droog in de garage gezet.
Van het weekend eens kijken of die aan wilt met wat nieuwe benzine! Startmotor draaide in ieder geval wel al rond.

Nu de vraag: Wat wil ik er van maken?

strana-suzuki-gsx-550-jps-01.jpg


Eindelijk... een cafe racer. Kreeg het niet over mijn hart om de BMW R75/6 om te turnen naar een cafe racer.

De tijd waarin dit moet gebeuren kan ik helaas niks over zeggen. Student HBO werktuigbouwkunde en in de vrije tijd een bijbaantje bij de Albert Heijn, sparen voor onderdelen! :+

Enfin, nu het topic gestart is, moet ik ook echt starten met dit project in tegenstelling tot de BMW _O-

Voor tips, advies, foto's e.d. zou ik jullie enorm dankbaar zijn!

Jim
 
Laatst bewerkt:
@mitchel, dit project is om 14:00uur gestart, tot 14:45 wat foto's gezocht en vervolgens de motorfiets even afgespoten. Heb me er dus nog niet in kunnen verdiepen :p
Zwart met goud heeft wel mijn voorkeur ja!

Zojuist wat olie moeten bijgooien (1 liter......) en overgestart met een accu. Startte redelijk snel! Maar carb's zitten waarschijnlijk verstopt, deden ook benzine lekken. Enfin, begin is er. Eerst alles gangbaar maken zoals de remklauwen vooraan. Pomp komt waarschijnlijk een beringer op die ik toevallig over heb van ombouw van een 300cc 2takt enduro naar supermotard.

12400898_10206741259229162_2247066697267973127_n.jpg



Maargoed, komen weekend besteden aan de studie. Eerst de (her)tentamenweek doorkomen voordat ik echt begin met sleutelen!
Begin wel al met zoeken naar een deukvrij tank.. Vermoed dat uitdeuken duurder gaat worden dan een andere tank zoeken. Nogmaals, hoor graag jullie meningen en ideeën!
 
Kleine update!
Carb's eraf en vandaag eens schoonmaken.
Tevens nog een oude kuip van mijn vader op zolder gevonden, eens vragen of ik deze mag hebben!

Originele kuip mag weg, heeft beschadigingen.. Maar misschien als iemand er wat mee kan?


360.jpg


360.jpg
 
Laatst bewerkt:
Leuk om deze te volgen mede omdat ik zelf zo een fietjs heb gehad. De mijne was ik dacht van 1984. Denk dat die kuip met 2 ronde koplampen wel mooi kan worden.
 
1k0.jpg


1k0.jpg


Was oorspronkelijk voor een Duc gemaakt, beetje smal bij de tank & motorblok, maargoed, daar is wel wat aan te doen.
 
Leuk om deze te volgen mede omdat ik zelf zo een fietjs heb gehad. De mijne was ik dacht van 1984. Denk dat die kuip met 2 ronde koplampen wel mooi kan worden.

ook gehad vroeger, voor die tijd een geweldig stuurfietsje waar je op een dijk de zware jongens het nakijken gaf :]

dit wordt een lekker sturend caferacertje.
 
ook gehad vroeger, voor die tijd een geweldig stuurfietsje waar je op een dijk de zware jongens het nakijken gaf :]

dit wordt een lekker sturend caferacertje.

Laten we het hopen...
Zodra het blok goed loopt zetten we het project voort! En anders... Tsjah, dan weet ik het nog niet!
 
Zag een supergave XR 1200 voorbij komen op 2ehands. En ik dacht nog.. Dat kuipje...
Natuurlijk nergens te vinden op marktplaats, speurders of 2ehands. Enfin, een vriend van mijn ouders had er nog een liggen (wat een toeval :+)... Dus, even opgehaald en het model is gewoon perfect: genoeg ruimte voor andere klokjes etc.

Qua stuur twijfel ik nog? Denk zelf aan een fatbar stuur van een KTM met risers. Risers passen op de origineel bestaande gaten. Uiteraard ga ik een plaatje maken (of iets laten frezen) dat over de kroonplaat heen valt zodat het in het geheel wat mooier uitziet.
Wat raden jullie mij qua stuur aan? Clip ons zijn voor mij niet echt een optie i.v.m. mijn lengte. En het kuipje is er niet voor gemaakt, dan moet deze waarschijnlijk verder naar voren gemonteerd worden en dan ziet het niet meer mooi uit.


1k0.jpg
 
Met de huidige kleuren staat een Martini Racing ook erg leuk! Rood, blauw en lichtblauw.

Inderdaad! Nog niet bij stilgestaan! :9~
Dacht zelf ook nog aan Lucky Strike..

Maargoed, zo ver ben ik nog niet om de kleurstelling uit te kiezen! :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan