Suzuki GSX 600 F Goede beginners fiets ?

Flügeltje

Die hard MF'er
30 jun 2002
773
0
Slagharen
Hoi ik ben op zoek naar een goede beginnersfiets en zat te denken aan een Suzuki GSX 600 F uit pak hem beet 1990. Is dat wat voor een beginner :?
Mijn vriendin moet hier ook op rijden, en het wordt onze 1e motor.
 
Ik zou gaan voor een Diversion 600....maar goed, ik ben bevooroordeeld :) :)

Een GSX600F lijkt me ook wel een leuke beginnersfiets.
 
Is een goede fiets om mee te beginnen lijkt mij..
Ik heb m een paar keer gehuurd (is wel nieuw model). Reed goed. Hij schijnt een beetje weinig vermogen te hebben. Ik vond m echter hard zat gaan. Zeker als je een 500 cc les motor gewend bent...
Zelf vindt ik de Bandit mooier maar da's persoonlijk.
 
Ik heb ook een GSX 600F als eerste fiets en bevalt prima. Ik had eerst een paar keer een Div600 gehuurd, maar ik had niet het idee dat ik daarmee nog 1 tot 2 jaar 'vooruit zou kunnen', daarvoor net iets te weinig vermogen (61 pk), de GSX 600F heeft 86 pk (oud model) of 80 pk (nieuw model). Dat rijdt gewoon net ff iets lekkerder en hij is toch prima te beheersen.

En wat ook wel lekker is, >600 km op één dag is geen probleem voor je rug en andere ledematen :)
 
Lekkere fiets om mee te beginnen.
Ik heb er zelf ook 1 (als eerste fiets).

Zoek maar een beetje rond op onderstaande sites.
http://www.gsxfclub.nl
http://www.motor-forum.nl
Kom je veel te weten over de motoren.

Hier op het forum zijn ook genoeg topics geweest.
(kom je ook de standaardprobleempjes tegen)

Als je nog vragen hebt over de motor kan je ook mailen. :)
 
Prima beginnersfiets, heb een anderhalve maand geleden een GSX600F van 1993 gekocht, ook het oude model dus. Kan ik een beetje wennen aan de 600cc klasse (heb hiervoor 2 25kw motoren gehad), daarna stappen we wel op een 600cc met wat meer PK's.. of op iets met minder PK's.. ff zien. Het zijn niet de PK's die alleen de lol geven. Zit te denken aan een Suzuki SV650S hierna (minder pk's), maar eerst deze even op rijden ;)

De GSX600F heeft een blok waarbij je onder de 7000 tpm heel rustig en relaxt kan rijden, boven de 7000tpm komt het vermogen los en lijkt het alsof er een turbo wordt ontstoken :) Voor de sportievere 600cc'ers zit dat vermogen er onderin al in, bij de GSXF pas bovenin.

Op die manier kan je dus rustig rijden als je 'm onder de 6000 houd en sportief / hard rijden als je boven de 7000tpm zit.

Nadeel van de motor is dus dat je onderin wat weinig vermogen hebt, maar dat neem ik zelf voor lief. Je trekt nog steeds snel op, maar het kan harder.

Op de snelweg is 180 (op de teller) een lekkere snelheid, je kan nog rechtop zitten en het gaat niet al te snel. Daarna mag je toch wel achter het iets te kleine kuipruitje gaan zitten denk ik zo ;)

Ik denk dat je een 1990'er voor zo'n 2000 euro particulier wel kan kopen...
 
De GSX600F heeft een blok waarbij je onder de 7000 tpm heel rustig en relaxt kan rijden, boven de 7000tpm komt het vermogen los en lijkt het alsof er een turbo wordt ontstoken :) Voor de sportievere 600cc'ers zit dat vermogen er onderin al in, bij de GSXF pas bovenin.

Op die manier kan je dus rustig rijden als je 'm onder de 6000 houd en sportief / hard rijden als je boven de 7000tpm zit.
Ken alleen het nieuwe model wat beter (ouwe maar 2 km op gereden), maar daar valt de power over de gehele linie wel mee... Het is wel minder dan een 600 sport, maar toch ook onderin niet heel beroerd... Zeshonderd supersportje trekt ook niet echt onder de pakweg 6000 toeren... Wel is de vering op zo'n gsxf voor vlot rijden wat aan de zachte kant, maar voor de rest een ideale beginnersfiets...
Maar.............


Dat wil niet zeggen dat jij het een fijne fiets vindt... Maak eens een proefrit op een vergelijkbaar model om te kijken of het je wel bevalt... Gekocht heb je snel genoeg... :)
 
Ken alleen het nieuwe model wat beter (ouwe maar 2 km op gereden), maar daar valt de power over de gehele linie wel mee... Het is wel minder dan een 600 sport, maar toch ook onderin niet heel beroerd... Zeshonderd supersportje trekt ook niet echt onder de pakweg 6000 toeren... Wel is de vering op zo'n gsxf voor vlot rijden wat aan de zachte kant, maar voor de rest een ideale beginnersfiets...

Ik ben ook 1 en 2 cilinders gewend, dat gaat onderin net wat beter met het koppel.
Elke 4 cilinder is onderin niet zo sterk, maar de RF600R waarop ik reed greep toch echt eerder het vermogen aan. Maarja het blokje van de GSXF is ook een ouwe he, van een GSXR750 van 1987... dus beetje lullig om te vergelijken met nieuwere blokken.
 
prima fiets...alleen ik zou wel een wat nieuwere machine zoeken..

1990 is 12 jaar oud...ken je bijna aan de ouwe brikkentoer meedoen :)
 
prima fiets...alleen ik zou wel een wat nieuwere machine zoeken..

1990 is 12 jaar oud...ken je bijna aan de ouwe brikkentoer meedoen :)

Maakt voor een beginnersfiets toch niet uit joh? Of je nou een GSXF van 1990 koopt of van 1996, het enige verschil is de kleur van de motor en andere stickers. Als ie niet roest en weinig km's heeft. Why not? :)
 
prima beginnersfiets

als je hem laat vallen wordt ie er alleen maar mooier op ;)

Naked wordt ie er niet mooier op hoor door de dichte kuip... dan ziet de tank er wat vreemd uit ;) Laat je een supersport stuiteren, dan kan je er een hele mooie naked van maken...

Dus ik houd 'm heel ook al vind jij 'm mooier als ik 'm laat vallen Guz :+
 
zou ik ook doen, alleen s ff op internet snel gekeken naar prijzen, en en 90'er ZZR 600 heb je pas voor 4000 euro's (heel snel gekeken) en een gsx als je geluk hebt voor de helft :)

Uiteraard de reden dat ik ook een GSXF heb, lekker goedkoop en zeker niet de mooiste, maar dat neem ik wel voor lief.

En niet hard genoeg? 220 is best netjes voor zo'n budget bike :)
 
Heb vandaag op een GSX gereden :] Was een lekker fietsie, goed controleerbaar en voor mij goed genoeg qua snelheid dan, vergeet niet dat ik een beginner ben en mijn vriendin moet er ook op rijden. FF off topic, zijn er nog speciale punten waarop je moet letten :?
 
FF off topic, zijn er nog speciale punten waarop je moet letten :?

Offtopic? valt toch wel mee ?

Maaruh als je rijd moet je even flink in de remmen gaan en kijken of de motor aan blijft. Niet te hard remmen anders ga je onderuit, maar rem wel STEVIG. Als ie uit valt/verzuipt, heb je een carburateurmodificatie nodig en dat gaat wel wat centjes kosten.

Mijn GSX600F heeft het gelukkig niet.

Verder geen speciale punten voor zover ik weet, gewoon de standaard punten aanhouden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan