suzuki gsx 600 f

pthove

Rookie
13 sep 2014
17
0
Hallo allemaal ik ben hier nieuw en ik heb altijd een suzuki gsx 600f bj 1990 gereden, en heb er een dringende vraag over.
De motor heeft nu 3 jaar stil gestaan en heb nu weer tijd voor deze machine. Nu heb ik alleen een probleem ik krijg hem niet meet aan de praat. Heb van alles geprobeerd nu , ik ben er nu achter gekomen dat ik geen vonk krijg. Heb de bobine doorgemeten en die zijn goed de bougie zijn vervangen de bedrading wat ik weer kon traceren zijn allemaal goed. De start motor draait gewoon en de cilinders zijn ook allemaal gangbaar. Wie weet wat j het probleem kan zijn of waar ik nog naar kan kijken.
 
Halo allemaal ik ben weer verder gegaan met mijn motor. Wat ik tot nu toe weer allemaal heb uit gezocht is dat de bedrading allemaal goed is en dat de cdi gewoon 12 volt krijgt , nu heb ik het vermoeden dat de puls gever smerig is (mits dat dat kan , geen idee hoe die er uit ziet ) of kapot is . Weet iemand hoe je die Door kunt meten of er uit kunt halen om hem te bekijken. Heb al wel gezien dateren 3 draden het blok in gaan bij het gedeelte waar je ook olie bij vult.
Mvg patrick
 
Halo allemaal ik ben weer verder gegaan met mijn motor. Wat ik tot nu toe weer allemaal heb uit gezocht is dat de bedrading allemaal goed is en dat de cdi gewoon 12 volt krijgt , nu heb ik het vermoeden dat de puls gever smerig is (mits dat dat kan , geen idee hoe die er uit ziet ) of kapot is . Weet iemand hoe je die Door kunt meten of er uit kunt halen om hem te bekijken. Heb al wel gezien dateren 3 draden het blok in gaan bij het gedeelte waar je ook olie bij vult.
Mvg patrick


Weet je wel hoe een pulsgever werkt? :? :?
 
Misschien denk ik te simpel, maar dingen als bobines en pulsgever gaan toch niet kapot van drie jaar stil staan?

Ervanuitgaande de motor is "rijdend weg gezet"....


Hoe is de accu?
 
De carburateur heeft niks met een vonk te maken. Verder de startermotor draait gewoon en de zuigers bewegen ook gewoon. Het enige wat er ontbreekt is een vonk. De bobine zijn Door gemeten bogies zijn vervangen en de bogie doppen op nieuw aan gesloten. De bedrading van de cdi naar de bobine s zijn goed en de bedrading van de cdi naar de accu(relais dan naar de accu) zijn ook goed. Dus of de cdi of de puls gever is kapot. Maar de cdi kun je niet met een multimeter Door meten dus van daar de vraag als je de puls gever Door kunt meten en hoe
 
Terug
Bovenaan Onderaan