Suzuki gsx 600 f

Rhilvers

MF'er
31 jul 2020
42
10
Beste forumleden,

Als nieuw lid en beginnende motorrijder hoop ik dat jullie mij kunnen helpen. Ik heb als beginner een suzuki gsx 600 f uit 1997 gekocht. Heerlijke motor die mij nu al veel plezier geeft.

Afgelopen week begint de motor na 10 minuten eerst te ploffen in de linker en daarna rechter uitlaat. Vlak daarna viel de motor uit en wou niet meer starten. Na 5 minuten startte de motor weer met vol gas. Ik kon de motor hoog in zijn toeren gelukkig thuis krijgen. Vandaag heb ik nogmaals geprobeerd te starten. Motor start meteen en liep prima. Na 10 minuten rijden weer hetzelfde euvel. Loopt slecht tussen 1000 - 2500 trn. Klinkt een beetje als een kever.

Kunnen jullie mij opweg helpen?
 
1 probleem tank beluchting. tankdop open en afwachten wat er na die 10min gebeurd.
2 caburateurs. vlotternaalden sluiten niet meer goed af. test: vacuümslang van de benzinekraan af halen. slang afdoppen.
nu is ON=dicht, PRI=open. gaan rijden met PRI tot het moment dat het fout gaat. snel onder het rijden op ON draaien.
als dan de motor weer netjes oppakt weet je voldoen. uiteindelijk zal de weer inhouden bij gebrek aan benzine, even op PRI, enzovoorts.
btw als de motor bij koudstart geen of nauwelijk choke nodig heeft is dit al een teken dat het al te rijk staat.
 
1 probleem tank beluchting. tankdop open en afwachten wat er na die 10min gebeurd.
2 caburateurs. vlotternaalden sluiten niet meer goed af. test: vacuümslang van de benzinekraan af halen. slang afdoppen.
nu is ON=dicht, PRI=open. gaan rijden met PRI tot het moment dat het fout gaat. snel onder het rijden op ON draaien.
als dan de motor weer netjes oppakt weet je voldoen. uiteindelijk zal de weer inhouden bij gebrek aan benzine, even op PRI, enzovoorts.
btw als de motor bij koudstart geen of nauwelijk choke nodig heeft is dit al een teken dat het al te rijk staat.

Vanmorgen met de motor op PRI gaan rijden en het lijkt erop dat dit beter gaat. Test gedaan en tankdop opengezet. Ik zal volgende week eens goed naar de kraan kijken en of reviseren of een ander kraantje proberen te vinden.

Dank voor de hulp!
 
Terug
Bovenaan Onderaan