suzuki gsx 600f 1989 zwakke vonk ?

Martijnwuck

MF'er
14 mrt 2016
59
0
hoi,

druk bezig geweest met het maken van een nakedbike van de gsxf, meteen bougie kabels,bougie en bougiedoppen vervangen, omdat ik het gevoel had dat die niet helemaal goed waren en wist niet wanneer de bougiedoppen en kabels vervangen waren.

gisteren tank er weer op en starten. motor liep maar op 2 cilinders, 1-4 deden niet mee.

vandaag tank er weer af en bobine getest, omdat ik wist dat 2-3 wel werkte had ik deze bedrading op die van 1-4 gezet en de bougie uit de motor gehaald en rechsteekt op de nul aangesloten. hij kreeg wel een lichte vonk.
ook met de eigen bedrading vonkte de bobine van 1-4 ook.

hoe weet ik dat de vonk sterk genoeg is ??
zag met bobine 2-3 en 1-4 niet heel veel verschil.

kan een cdi zorgen voor een zwakke vonk of schakeld deze alleen de nul. er staat tenslotten contstant spanning op de plus van de bobine
of zouden de bobines op het einde lopen waardoor deze een zwakke vonk geven.

hoe weet ik dat de vonk voldoende is.

groeten martijn
 
hoi,

druk bezig geweest met het maken van een nakedbike van de gsxf, meteen bougie kabels,bougie en bougiedoppen vervangen, omdat ik het gevoel had dat die niet helemaal goed waren en wist niet wanneer de bougiedoppen en kabels vervangen waren.

gisteren tank er weer op en starten. motor liep maar op 2 cilinders, 1-4 deden niet mee.

vandaag tank er weer af en bobine getest, omdat ik wist dat 2-3 wel werkte had ik deze bedrading op die van 1-4 gezet en de bougie uit de motor gehaald en rechsteekt op de nul aangesloten. hij kreeg wel een lichte vonk.
ook met de eigen bedrading vonkte de bobine van 1-4 ook.

hoe weet ik dat de vonk sterk genoeg is ??
zag met bobine 2-3 en 1-4 niet heel veel verschil.

kan een cdi zorgen voor een zwakke vonk of schakeld deze alleen de nul. er staat tenslotten contstant spanning op de plus van de bobine
of zouden de bobines op het einde lopen waardoor deze een zwakke vonk geven.

hoe weet ik dat de vonk voldoende is.

groeten martijn


Heb je dit er al eens in gedaan , zal denk ik bij de benzine moeten . ;)

full
 
Denk dat het er al langer inzat , met vochtig weer wat slechter starten enz. Dus had nu zoiets als ik dan toch bezig ben , dan meteen mAar kabels en doppen ook vervangen . Alleen deed gisterenmiddag bonine van 1-4 niks , althans zo leek het . Wat ik vanochtend geprobeerd had was het uitsluiten van geen ik signaal van cdi of bobine stuk , maar alles lijkt te werken en lijkt ook ongeveer dezelfde vonk als 2-3 . Maar weet niet of die vonk dus krachtig genoeg is . Bobine 1-4 is reeds een Leers vernieuwd voor zo lijkt een 2de hands, 2-3 is Nog steeds de originele fabrieks af , dus zit er bijna 80000 km in . Dus gaat er mij om hoe weet ik zeker dat het de cdi is of toch slechtere bobines . Of kan de cdi niet zorgen voor Wakke vonken
 
Heb je alle 4 kabels vernieuwd ? Soms wil het wel eens dat door een inwendige breuk
de binnenkern wegbrandt en je dus een dubbele vonkbrug krijgt ..

(ik heb ze wel eens gezien met bijna 7/8mm)
 
Laatst bewerkt:
Neem wel effe bougie kabel mee van mijn werk (plastic industrie , word gebruikt als teller van zakken ) om te kijkennhoe groot de overslag is tov aarde. Huidige bougie doppen zitten vast op de kabel geknepen . Ook zal ik morgen eens een bougie van 1-4 en een bougie van 2-3 eruit halen en dan effe de vonk vergelijken . Zijn deE nu gelijk doe ik nog een start poging omdat 2-3 wel werkte . Hopelijk was het achteraf een slecht contact ergens . Ook alle stekkers in gespoten met contact spray .
 
jahoo, hij loopt weer
wat het nou geweest is weet ik niet, alles leek gewoon te werken. aarding motorblok-accu 0.2 ohm, aarding bobines-accu 0.2 ohm , alle bougie's eruit gehad en rechtsreeks met de accu verbonden om te kijken of er veel verschil in de vonk zat, allemaal hetzelfde. op mijn werk een overslag tester maken om te kijken of er minimaal 8mm overslag is( volgens het boek). Wel voor de zekerheid een andere CDI besteld bij boonstra, deze sit er nu al 30 jaar in en 80000km verder.

hij starte nu ook in een keer met klein beetje choke zonder extra gas, deed hij daarvoor nooit .

in ieder geval iedereen bedankt voor het meedenken, heb weer een hoop geleerd afgelopen dagen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan