suzuki gsx 600f

Rafael

MF'er
17 apr 2002
79
0
Uithoorn
hoi, ik ben ook nieuw hier. heb me nog niet voorgesteld in die aparte topic; zal ik nog wel doen.
mijn vraag is wat jullie als kenners :} van deze motor vinden.
ik heb net m'n rijbewijs gehaald, en nu heb ik een gsx 600f uit '98 op het oog voor 4300 euro. ik heb al wat bevindingen gelezen,maar ben nog steeds nieuwsgierig. en als ik ga kijken, waar kan ik dan het beste op letten?!?!?
greetz Ralph
 
Ik vind een GSX600F wel.... apart. Vooral het kontje. Zelf zou ik voor de 750F gaan, net iets meer koppel en verschilt niet zo veel in prijs. Ik zou op de standaard zaken letten als: zwetende pakkingen, rammeltjes in de motor, speling op balhoofdlager, hoe lopen de wielen, moeten er nieuwe banden op etc.
 
ik heb zelf ook een gsx 600 f, alleen dan een oud model. Vind ik persoonlijk ook mooier, het nieuwe is zo... ja hoe zeg je dat... na ja.. ik vind de oude mooier.
Maar een goede beginnersfiets is het zeker, niet al te veel vermogen, maar toch genoeg om leuk mee te kunnen doen.
kijk ook eens op www.gsxfclub.nl voor de rest heb je zo'n site waar op staat waar je op moet letten met duizend en 1 punten, zal vast wel iemand zijn die het adres weet.
maar als ik 4300 euro te besteden had, had ik wel een andere (lees) snellere fiets gekocht, maar nogmaals goede beginnersfiets...
 
Hoi,

Mijn vader heeft ook een gsx 600 f , maar ik ben der niet zo te spreken over.

Het vermogen is ver onder peil en bij het openen van het gas vraag je , gaat er nog wat gebeuren.

Voordeel is dat je voor weinig een redelijk recente fiets heb :)

"euhh ref >> to sport vind ut eerder toer :) "
 
Hoi,

Mijn vader heeft ook een gsx 600 f , maar ik ben der niet zo te spreken over.

Het vermogen is ver onder peil en bij het openen van het gas vraag je , gaat er nog wat gebeuren.

Voordeel is dat je voor weinig een redelijk recente fiets heb :)

"euhh ref >> to sport vind ut eerder toer :) "

1 vraagje: is het slim om als eerste fiets meteen een racemonster met 140 pk te kopen?
 
Ik heb een 750F dus.. Ik heb ook ooit getwijfeld over een 600, maar blij toe dat ik een 750 gekocht heb. Niet alleen het blok van de 600 is minder (vindt ik nog k#t klinken ook) maar frame en vooral verring is een stuk minder. Als je op de duur (want dat kan met deze sport/toermotor) wat heftiger gaat rijden kun je met een 750 m.i. veel meer.

En voor wat betreft oud/nieuw model.. Tja smaken verschillen.. maar vroeger maakten ze mooi spul, zeg maar ;)
 
Ik zou voor die 4300 honderd euro kijken voor een iets oudere fiets met ietsje meer vermogen. (maar ja wie ben ik :) ).

Denk dat je der spijt van ga krijgen.

Ga voor de grap een een proef rondje op een Honda CBR 600 maken kan je vergelijken.
 
De oude GSXF heeft 6pk meer op het krukas. Vind de oude ook mooier, al hoewel het model van 1988-1997 ongewijzigd is (op wat kleine punten na zoals velgen, choke, instelbare voorvorkdemping en nog wat kleine dingen.

Heb zelf net een 1993'er gekocht voor een heel stuk minder als wat jij wilt neerleggen voor het nieuwe model.

Ik zou voor die 4300 euro niet zo'n motor kopen. Het vermogen komt er inderdaad pas bij flink wat toeren ECHT in. Het is net als een 2-trapsraket, eerst vrij rustig en boven de 7000 tpm lijkt het wel of er een turbo ontbrand vergeleken met het rustige karakter onderin. Hoe dit met het nieuwe model is weet ik niet.

Het oude model (tot 97) heeft in elk geval het blok van de Suzuki GSX750R van 1987. Is heel goed te tunen, er is dus een hele snelle motor van te maken. Of je hangt er gewoon een 750cc blok in. Past geloof ik.

Op http://www.motormaniacs.nl (www.motormaniacs.nl) is een test van de nieuwe GSX600F en de 750F. De 600 schijnt wel veel beter te sturen.

Suc6 met je keuze
 
1 vraagje: is het slim om als eerste fiets meteen een racemonster met 140 pk te kopen?

Ligt aan jezelf natuurlijk. Als jij denkt dat je jezelf (lees, je pols) onder controle kunt houden, waarom niet. Sprak gisteren een gast die had als 1e fiets een R6 gehaald en had er toch wel een betje spijt van. Was hem toch nog te heftig. Verschilt dus echt van persoon tot persoon. Bedenk met net, misschien had ie wel met me willen ruilen *D
 
Ligt aan jezelf natuurlijk. Als jij denkt dat je jezelf (lees, je pols) onder controle kunt houden, waarom niet. Sprak gisteren een gast die had als 1e fiets een R6 gehaald en had er toch wel een betje spijt van. Was hem toch nog te heftig. Verschilt dus echt van persoon tot persoon. Bedenk met net, misschien had ie wel met me willen ruilen *D

Eikel !!!! :)
Ik kan me dus ook lastig inhouden he. In mijn auto PRIMA inhouden, maar motor ? Niet dus. Misschien komt dat wel door 25kw -> VOL GAS anders gebeurt er niets !
 
ik heb zelf ook een gsx 600 f, alleen dan een oud model. Vind ik persoonlijk ook mooier, het nieuwe is zo... ja hoe zeg je dat... na ja.. ik vind de oude mooier.
Maar een goede beginnersfiets is het zeker, niet al te veel vermogen, maar toch genoeg om leuk mee te kunnen doen.
kijk ook eens op www.gsxfclub.nl voor de rest heb je zo'n site waar op staat waar je op moet letten met duizend en 1 punten, zal vast wel iemand zijn die het adres weet.
maar als ik 4300 euro te besteden had, had ik wel een andere (lees) snellere fiets gekocht, maar nogmaals goede beginnersfiets...


Ook lid van de gsxf club???
wie ben jij dan??
groetjes patje637
 
hoi,ff update. ik heb hem inmiddels gekocht. sja wat zal ik zeggen. ik heb hem voor 4150 euro, terwijl ik hem bij de dealer zag staan (zelfde bouwjaar etc) voor 5800 nog wat. en hij heeft 25000 gereden dus dat is alleszins redelijk. hij is nog niet helemaal zonder problemen,o.a. nieuwe uitlaat nodig blijkt nu, maar als het zo blijft ben ik wel tevreden. hij mag dan maar 80pk (iets minder dus) hebben,maar zoals ik hier meer lees- als beginner vind ik het wel ff genoeg. en wat moet ik met honderd zoveel pk als ik toch (nog) niet zo hard durf. ik heb 145 gereden op een b-weg en dat vond ik al gevoelsmatig misschien errug snel. nee,laat mij eerst maar ff leren motorrijden op een niet zo snelle. daarbij komt dat dat ding zo'n grote kuip heeft dat ik er niet aan moet denken om onderuit te gaan. wordt voor veel plastic sparen dan *D en ja ik ben inmiddels lid van gsxfclub nrtje 663. seeyou!
 
Dus dan is een felicitatie wel op zijn plaats (hoewel wat aan de late kant)
Nou mensen , waar blijven ze?? :? :?

[me]*Xiphias wenst je veel plezier ermee[/me]
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan