Status
Niet open voor verdere reacties.

Artemecion

Kawaaa!
7 dec 2008
3.754
1.130
Uitgeest
full


Welkom in deel 3 van het Suzuki GSX 650/1250 F(A) topic!

Dit is het derde deel van het Suzuki GSX 650/1250 F(A) topic waar iedereen welkom is om zijn of haar ervaringen te delen met betrekking tot het besturen, onderhouden of repareren van deze motorfiets. Met ingang van dit deel hebben we ook de 1250 in het topic opgenomen!

Veel plezier in dit topic en veel veilige kilometers toegewenst! :]

full




AGENDA
Opgeven kan via PM naar Arti, dan zal ik je in de lijst zetten.

GSX 650/1250 F(A) Toertocht [Zondag 24 Mei 2015]
Verzamelen: 11:00 - Wegrestaurant Malden in Heumen
Aanvang van de rit: +/- 12:30
Afstand: 120 km

Wie gaan er mee: Sjoerd102, Arti, Eric1977, Motorbunnie, VinceGSX650f, JohanH, Dick Trom (alleen meet&greet), Eric_E (ovb), Willem1979, rubenb33 (ovb), Patrickmarinus (misschien), ABlanket, Micb (ovb)+ Aanhang (ovb), Ruudje86

Zelf een leuk idee voor een activiteit of toertocht?
Laat het me weten dan zet ik het op de agenda.





Video materiaal:

Toertocht 25 Mei 2014
Vertrek Toertocht 25 Mei 2014
GSX650 op Valkenburg



Wat hebben we al gedaan in 2014

Toertocht
https://plus.google.com/photos/1143...ms/6017423076842999009?authkey=COnI2cOx5d3ZYw

Dagje naar Texel
full


Trouwescorte Willem1979
full


Motorvakantie in de Alpen
full


Trouwescorte Arti
full





GSX 650/1250 F(A) rijders:

Eric1977 / Eric
full

GSX650FA 2012.
Kilometerstand: 37722.
Mods: middenbok, Leovince demper, koffer, 12V aansluiting, houder voor navigatie.
Banden: Michelin pilot Road3
Woonplaats: Ede

Sjoerd102 / Sjoerd
full

Mods: middenbok, verhoogd windscherm, 12V aansluiting, houder voor navigatie, complete kofferset, Vario-touringscherm
Bouwjaar: na de eeuwwisseling
Kilometers: 30000 nog wat
Banden: Bridgestone (zwarte :P )
Woonplaats: Zjwame/Swalmen

VinceGSX650f / Vincent
full

Suzuki GSX 650F 2012
Kilometerstand: +/- 2550
Mods: Midden bok, Arrow uitlaat, TomTom Rider 5, Complete kofferset, Vario-touringscherm
Banden: Bridgestone
Gear shift ingesteld:
Regio: Den Haag

dtale / Don
full

Suzuki GSX 650 FA GT 2010
Kilometerstand: +/-4500 (bij aankoop in april 2014)
Mods: koffers, toer ruitje, electrische handschoenen aansluiting.
Mods in planning: andere demper, scottoiler, 12v, rear hugger
Banden: standaard af fabriek (BT021?)
Woonplaats: Zoetermeer (regio rotterdam/den haag)

patrickmarinus / Patrick
full

Suzuki GSX650F 2008
Kilometerstand: 45.000
Mods: Complete kofferset, middenbok, rear hugger, rimstriping, LeoVince SBK EVO-II sportdemper, Garmin Zumo 660, AutoCom Active PLUS, voorspatbordverlenging, Suzuki GSX1250F(A) Zadel.
Banden: Dunlop RoadSmart
Woonplaats: Kortenhoef (regio Hilversum)

Arti / Michel
full

Suzuki GSX650F 2008
Kilometerstand: 23.000
Mods: Complete kofferset, middenbok, rimstriping, Takkoni sportdemper, 12V aansluiting, vario touringscherm, LED achterlicht, Hyperpro Streetbox, stickers op de kuip, Denver actioncam mount, spiegelarm verlenging.
Banden: Michelin PR4
Woonplaats: Uitgeest (Noord Holland)

Motorbunnie / Hans
full

Suzuki GSX650F 2008
Kilometerstand: 17000
Mods: laser hotcam, blauwe rimstriping, witte rearhugger, middenbok, 12V aansluiting, tankpad, gelzadel, donkerke kuipruit, diverse stickers, Led achterlicht, achterspatbord ingekort, Carbon stickers bij tankdop en stuur
Banden: Michelin Pilotroad 2
Woonplaats: Hoofddorp

F2ride2001 / Marc
full

GSX650F 2010.
Kilometerstand: 44.000 and counting.
Mods: middenbok, 12V aansluiting, houder voor navigatie, wheel striping en chromen rand tank.
Banden: Pirelli Angel ST
Woonplaats: Oudenbosch

micb / Michel
full

GSX650F 2008.
Kilometerstand: 82000
Mods: middenbok, superpole titanium demper, koffers, navigatie, geanodiseerde grepen, in kleur gecoate bobbins, hugger, olie temperatuur meter, gouden ketting, vario scherm, rimstripe, led achterlicht met knipperlichten, voor kleinere knipperlichten, geanodiseerde bar-ends, stalen remleiding voor, carbon tankpad, led stadslicht.
Banden: Pirelli angel gt
Woonplaats: altijd onderweg

Ruudje86 / Ruud
full

GSX650F ABS late 2010
Kilometerstand: 45.022 km and counting! :)
Mods: Leovince SBK oval evo2 Carbon, Topkoffer, 12V aansluiting, Interphone F5 + Interphone Iphone5 Holder, Witte reflecterende wheelstriping, Zwart Puig scherm, Tank pad, Bouten bij het achterwiel zwart gespoten, Rear Hugger ( nog monteren )
Wishlist: Spiegels met LED knipperlicht, ingebouwde knipperlichtjes op de zijdes.
Banden: Michelin Pilot Road 2
Woonplaats: Amsterdam
Werk: Haarlem

appeltje78 / Frank
full

GSX1250 FA, augustus 2012
Kilometerstand: 14000km
Mods: LeoVince LV One carbon demper, smoke ruitje met vario, beschermfolie tank en kuip, carbon stickers op kroonplaat en tankdop, LSL valdoppen op carter, valdoppen op vooras en achteras, olietemperatuurmeter, hugger, LED achterlicht, LED dagrijverlichting, Xenon, handkappen met LED verlichting, LED knippers mini, handvatverwarming, K&N filter, Holeshot stage 2 kit, secundaire gaskleppen verwijderd en daardoor 126,3 pk aan het achterwiel gemeten.
Banden:
Woonplaats: Bladel

rubenb33 / Ruben
full

GSX650F
Kilometerstand: 6000+
Mods: Vario windscherm, middenbok, complete kofferset, topsellerie zadel, bos demper
Banden:
Woonplaats: Grootebroek

JohanH / Johan
2015-02-27-17.14.56-Medium.jpg

Kilometerstand: 19000
Mods: 1250 zadel, 6000k xenon en led stadslicht, Suzuki tankpad, rode rimstriping, Mivv Oval demper, smoked LED achterlicht, topkoffer en rek verwijderd en spoiler gemonteerd
Banden: Bridgestone BT023
Woonplaats: Bakel

Striker NL / Koen
full

GSX650F 2008
Kilometerstand: 14500
Mods: Takkoni demper, Vario smoke tour ruitje, K&N filters, Rode reflecterende rimstriping, Garmin nuvi bevestiging met oplader.
Woonplaats: Gouda

Willem1979 / Willem
full

GSX650F ABS 2013
Kilometerstand: 14.500
Mods: Osco chain oiler. Akrapovic carbon slip-on demper, Topsellerie zadel
Banden: Michelin Pilot Road 2
Woonplaats: Amsterdam



Eerdere topics / Ons archief



Onderhoudsschema
full






(op- of aanmerkingen / toevoegingen m.b.t. de OP kunnen in het topic vermeld worden of via een PB naar mij)
 
Laatst bewerkt:
Zo, begin met de OP is gemaakt.
Iedereen die in de OP wil mag dat bij deze aangeven aan mij, daarvoor wil ik graag natuurlijk een actuele foto.

Wellicht ook leuk om hierbij te vermelden: Welke modificaties je allemaal hebt uitgevoerd aan je motor, wat de huidige kilometer stand is, en in welke regio je huis woont :P (mocht je zelf nog meer ideeën hebben, dan hoor ik dat ook graag!)
 
Laatst bewerkt:
full


Gsx650fa 2012.
Kilometerstand: 37722.
Mods: middenbok, Leovince demper, koffer, 12V aansluiting, houder voor navigatie.
Banden: Michelin pilot Road3
Woonplaats: Ede
 
Laatst bewerkt:
Alvast voor de openingspost.
2v3fuac.jpg

Mods: middenbok, verhoogd windscherm, 12V aansluiting, houder voor navigatie, Complete kofferset, Vario-touringscherm
Bouwjaar: na de eeuwwisseling
Kilometers: 30000 nog wat
Banden: Bridgestone (zwarte :P )
Woonplaats: Zjwame/Swalmen
 
Laatst bewerkt:
Ik ben er weer bij en dat is prima.

full

full


Suzuki GSX 650FA 2012
Kilometerstand: +/- 2550
Extra's : Midden bok, Arrow uitlaat, TomTom Rider 5, Complete kofferset, Vario-touringscherm
Banden: Bridgestone
Gear shift ingesteld:

Regio Den Haag
 
Laatst bewerkt:
full


Suzuki GSX 650 FA GT 2010
Kilometerstand: +/-4500 (bij aankoop in april 2014)
Mods: koffers, toer ruitje, electrische handschoenen aansluiting.
Mods in planning: andere demper, scottoiler, 12v, rear hugger
Banden: standaard af fabriek (BT021?)
Woonplaats: Zoetermeer (regio rotterdam/den haag)
 
GSX650F.jpg

Suzuki GSX650F 2008
Kilometerstand: 45.000
Mods: Complete kofferset, middenbok, rear hugger, rimstriping, LeoVince SBK EVO-II sportdemper, Garmin Zumo 660, AutoCom Active PLUS, voorspatbordverlenging, Suzuki GSX1250F(A) Zadel.
Banden: Dunlop RoadSmart
Woonplaats: Kortenhoef (regio Hilversum)

Groeten Patrick :W
 
Laatst bewerkt:
Kijk dat is mij nog nooit gelukt.
Kun je zelf punt instellen waar lamp gaat branden, Of is dit al vantevoren geprogrammeerd?

Als het goed is, kun je het per 500 toeren instellen. Je kunt ook het knipperpatroon van het lampje bepalen (langzaam, snel of constant).
 
Laatst bewerkt:
Nou, de GSX staat op zo'n nieuwe vering! *O*

Bevindingen/Ervaringen tot nu toe, na de rit van 1,5 uur terug naar huis.
- Motor duikt een stuk minder bij het remmen met de voorrem, geeft mij daarom veel meer vertrouwen met de voorrem, betrapte mezelf er al snel op dat ik minder snel de achterrem erbij pakte op de terugweg.
- Motor lijkt wat makkelijker de bochten in te willen, volgens mij ging ik in de eerste bocht al aardig plat. Ook bij een slalom met zo'n 30 km/h viel het me op dat het wel erg makkelijk ging.
- Kwa comfortverbeteringen had ik er wat meer verwacht, maar waarschijnlijk heb ik daar onrealistische verwachtingen aan gesteld.
- Overall geeft de motor nu meer vertrouwen.
- Ik heb gehoord "je krijgt" er een hele andere fiets voor terug / je herkent je motor niet meer terug, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het daar niet mee eens ben, miscchien komt dat als ik wat meer van de motor ga vragen want daar zou de nieuwe vering het grote verschil maken.

....later meer... :9
 
Nou, de GSX staat op zo'n nieuwe vering! *O*

Bevindingen/Ervaringen tot nu toe, na de rit van 1,5 uur terug naar huis.
- Motor duikt een stuk minder bij het remmen met de voorrem, geeft mij daarom veel meer vertrouwen met de voorrem, betrapte mezelf er al snel op dat ik minder snel de achterrem erbij pakte op de terugweg.
- Motor lijkt wat makkelijker de bochten in te willen, volgens mij ging ik in de eerste bocht al aardig plat. Ook bij een slalom met zo'n 30 km/h viel het me op dat het wel erg makkelijk ging.
- Kwa comfortverbeteringen had ik er wat meer verwacht, maar waarschijnlijk heb ik daar onrealistische verwachtingen aan gesteld.
- Overall geeft de motor nu meer vertrouwen.
- Ik heb gehoord "je krijgt" er een hele andere fiets voor terug / je herkent je motor niet meer terug, maar ik moet eerlijk zeggen dat ik het daar niet mee eens ben, miscchien komt dat als ik wat meer van de motor ga vragen want daar zou de nieuwe vering het grote verschil maken.

....later meer... :9

Dat klinkt toch als een hele verbetering! Voor het minder duiken en het bochtengedrag klinken goed! Ik ben benieuwd naar je verdere ervaringen :Y
 
En ook nog even een verslagje van afgelopen middag in Alphen a.d Rijn...
..en natuurlijk wat foto's.




Om 1 uur was de afspraak bij het Hyperpro Service Center in Alphen a.d. Rijn, dus een middag verlof opgenomen en gelijk vanuit het werk die kant op gereden. Rond 12:50 was ik ter plaatse en de eerste indruk was dat er gezien de beperkte ruimte aardig wat motoren voor en in het gebouw stonden. Het duurde even voor dat ik geholpen werd want er werd nog druk getelefoneerd en ook na de vraag of ik een bakkie koffie wilde hing er al een volgende klant aan de telefoon. Mijn indruk was dan ook dat ze hier goede zaken deden, dat word mede bevestigd door het feit dat een afspraak maken zo'n beetje een maand van te voren moest gebeuren.

Ook gedurende de hele middag was het een komen en gaan van mensen, sommige om hun vering te laten afstellen of controleren, waardoor er dus even niks aan mijn motor werd gedaan, maar er kwamen ook mensen langs om te buurten. Op zich een gezellig geheel maar wel een rare gewaarwording. Ik had gelukkig de hele middag de tijd, dus het was voor mij geen probleem.

Na een klein stukje over de vering in het algemeen te hebben verteld ging Bas aan het werk met het demonteren van het voorwiel en de voorpoten. Bij de eerste voorpoot viel het hem op dat er wat roest pitjes op zaten dus ben ik gelijk op de hoogte gebracht hiervan, en wat het kan veroorzaken, namelijk schade aan de keerringen, en vocht en vuil dat bij de olie kan komen. Deze pitjes zijn gelijk door Bas verwijderd en de poot is weer netjes glad gemaakt. Als extra was zijn aanbeveling op neopreen sokjes over de poten te plaatsen om dit in de toekomst te voorkomen. Zo gezegd, zo gedaan...

full

full

full


Nadat de eerste poot was voorzien van nieuwe veer + nieuwe olie, is er begonnen aan de tweede poot. Het viel op dat er een apart luchtje aan de olie zat, waarschijnlijk vocht en vuil wat al mee naar binnen was gekomen door de roest pitjes. Ook deze poot werd vervolgens netjes schoongemaakt en voorzien van nieuwe veer + olie.

Tijdens het terugplaatsen van het voorwiel heeft Bas nog even naar de banden gekeken, hij vond zelf dat ze raar slijten. Zelf is hij niet zo'n fan van merken als Pirelli en Metzeler en vond dat ze daar qua techniek achter liepen. Natuurlijk kwam ook te sprake welke banden dan beter zouden zijn, en zijn voorkeur ging duidelijk naar Bridgestone, maar wel met uitzondering daarop de 021 (welke volgens mij af fabriek onder mijn GSX-F zat).
Uiteindelijk kwam het er op neer dat een band de rijder het vertrouwen moet geven.

Goed verder met de vering!
Nu was de nieuwe demper+veer aan de buurt, dit was volgens mij een aardig gedoe omdat je er niet lekker bij kunt. Eenmaal vervangen moest deze natuurlijk ook afgesteld worden want ongeveer net zoveel tijd vergde van Bas.

Tijdens de werkzaam heden heeft Bas nog het een en ander uitgelegd over de vering, en hoe en vooral ook waarom hij deze op een bepaalde manier afstelde. Gedurende de dag heb ik ook meegeluisterd bij de andere mensen waar Bas aan het kijken/afstellen is geweest dus het is uiteindelijk een leerzame middag geweest.

Als laatste moest er natuurlijk even afgerekend worden, wat achteraf minder bleek te zijn dan dat ik te lezen had gekregen via de mail. :}




Van het weekend eerst nog even poetsen en dan kan ik weer een paar stickers toevoegen aan de verzameling op m'n motor, dan is het namelijk ook een beetje zichtbaar dat ik er Hyperpro onder heb zitten. :9

full

full
 
Laatst bewerkt:
Suzuki GSX650F 2008
Kilometerstand: 17000
Mods: laser hotcam, blauwe rimstriping, witte rearhugger, middenbok, 12V aansluiting, tankpad, gelzadel, donkerke kuipruit, diverse stickers, Led achterlicht, achterspatbord ingekort, Carbon stickers bij tankdop en stuur
Banden: Michelin Pilotroad 2
Woonplaats: Hoofddorp
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan