Suzuki GSX 650/1250 F(A) Deel 4

Toch maar een plaatje bij de samenvatting....


full
 
Leuk plaatje.

Het gedrapeerde asfalt op de weg op de achtergrond spreekt mij wel aan. :-)

Welkom thuis jongens.
 
Laatst bewerkt:
Leuke wegen daar Sjoerd. Goed te zien op je kaartje :-)

zelf ben ik afgelopen zondag, was geweldig weer, met wat oude maten wezen toeren in Noord Holland. De "Molenroute" .

Vertrokken vanuit het belangrijkste dorp in +31 via de pont over het Noordzeekanaal richting Zaanse Schans en weer terug via de Coentunnel waar we lekker konden knallen met een geweldige echo. Wat een herrie zeg!.

Met 39 motoren ook een leuke sliert.

12032900_1125533670793196_5432926116592655517_o1.jpg
 
Mooie foto's Sjoerd.

Ik wist niet dat je bij de N-ring een plek had waar je zo kon meekijken. Dacht dat je via de entree moest.
Waar is die plek Sjoerd?

Afgelopen vrijdag kreeg ik de kans om in Assen een rondje mee te pikken.
Zeg ik geen nee tegen natuurlijk.

Was een heel bijzondere ervaring kan ik je vertellen.

mistymorning.jpg


De MP4 die ik er van t voorjaar onder heb laten leggen hielden het goed.

20151003_152215.jpg
 
Laatst bewerkt:
Dick

Entree van de Nordschleife is dus juist de plek waar je NIET moet staan voor actie op het circuit.
Feitelijk zie je daar alleen de auto's stapvoets van het circuit afkomen (in file).
Wij hebben dit keer bij Breidscheid gestaan. Wellicht niet de meest spannende plek maar wel een van de makkelijkste om te bereiken.
En voor de rest 20,8km, 176 bochten. Dus kijkpunten genoeg ;)
Kijkplaatsen

Zeker Adenauer Forst en Brunchen zijn aanrader.
 
Laatst bewerkt:
Zelf vind ik Bergwerk erg mooi, hoor je ze langs de bergwand erg goed aankomen, remmen voor de bocht en de bocht weer uit acceleren. Dat is bij de Lidl omhoog en dan 2e imham auto neerzetten, en stukje wandelen. Ook meestal wat rustiger daar. Als je door rijd paar mooie slalom bochtjes en rechtsaf kom je bij een grotere kijkplaats wat ook mooi is. Parkeerterrein voor de slalom is een mooi stuk om aan de binnenkant van de karousel te komen, wel een half uur lopen. Gewoon op het geluid af haha. :D
 
Zelf vind ik Bergwerk erg mooi, hoor je ze langs de bergwand erg goed aankomen, remmen voor de bocht en de bocht weer uit acceleren. Dat is bij de Lidl omhoog en dan 2e imham auto neerzetten, en stukje wandelen. Ook meestal wat rustiger daar. Als je door rijd paar mooie slalom bochtjes en rechtsaf kom je bij een grotere kijkplaats wat ook mooi is. Parkeerterrein voor de slalom is een mooi stuk om aan de binnenkant van de karousel te komen, wel een half uur lopen. Gewoon op het geluid af haha. :D

mag je die paden ook met de motor rijden?

Lijkt me wel een mooi dagje met de all-road, als ik het zo op maps bekijk namelijk.
 
Paden in de buurt zijn of afgesloten of voorzien van borden dat het verboden is voor gemotoriseerd verkeerd, en ze controleren er ook op kan ik uit ervaring zeggen. :+
 
iemand interesse in mijn tankbag en tankcover (blauw)van bagster?

100 incl verzenden.
heeft me bijna het dubbel gekost

voorbeeldfoto:
35dahk3.jpg

2s6okfs.jpg
 
Laatst bewerkt:
aangezien het topic wat begint weg te zakken na alle mooie plaatjes even wat serieuzer spul.

Patrick was een paar weken geleden bij me geweest aangezien hij wat probleempjes met zijn GSX650F had. Het verdacht van de dealer was de TPS sensor, waarop ik riep: die kan ik zo testen.

Nou dat heb ik geweten :+

Bij aankomst direct de motor aangesloten op de laptop, en jahoor :

001_zpsya2is0dx.jpg


Kijk dat dealers dingen los gaan trekken is 1, maar dan ook niet even alle storingen wissen is 2.... :N

Je kunt namelijk prachtig zien dat de storingen zijn gedaan bij de dealer > storing treeft namelijk op in versnelling nul met gas dicht.

003_zpsboukolia.jpg


Vervolgens alles gewist en Patrick even op pad gestuurd.

Bij terugkomst:

002_zpsetraeq9f.jpg


He da's een bekende. De is de secundaire klep regeling die hapert.
Die had ik al eens eerder gezien bij een GSXR, echter daar zit de regeling aan de zijkant van de injectie en kom je er makkelijk bij.

In de goede traditie van de GSXF, natuurlijk niet :(

Het zwarte kastje precies in het midden :N

146-1105-01-zask-the-geeksuzuki-bandit-butterflies_zpsfebd1swy.jpg


Afijn, paar uurtjes verder:

007_zpsejd1ihzb.jpg


008_zpshwjseaju.jpg


Kastje verwijderen betekent dus de hele injectie uit elkaar en dat kost even tijd......
Uiteindelijk stappen motor uit het kastje bevrijd en de printplaat doorgesoldeerd. Hierna alles weer terug.

Patrick was ook niet ongeschonden uit deze strijd gekomen :+

011_zpsepb56jdo.jpg


Na proefritje gereden te hebben bleek de storing verholpen.

005_zpslpxmog9e.jpg


We hebben meteen de zaak gesynchroniseerd (toch handig met de software) en dachten klaar te zijn.

Helaas mailde Patrick een paar dagen later dat de storing toch weer enigszins terug was.
Op mijn advies heeft hij bij de dealer de computer uit laten lezen > geen storing.

Ik verdenk de injectie ervan de lambda waarde "1" te veel te willen volgen. Dit zou je op kunnen lossen door het signaal te verzwakken waardoor de regeling rustiger wordt.

Patrick is daar nu mee bezig. Wordt vervolgd.
 
Laatst bewerkt:
Leuk verhaal Marc! Ik ben nog herstellende :+

O2-eliminator komt vandaag of morgen binnen, jullie horen dan meer :)
Motor blijft inderdaad slecht lopen -O-

Groeten Patrick :W
 
Interessante bezigheid zeg!

En wat handig als je de spullen bij de hand hebt en technisch van wanten weet.

Ik ben dan vreselijk jaloers want ik kan alleen een hamer vasthouden '(
 
Ben even benieuwd naar jullie ervaringen qua banden met de GSX650F:

Net geconstateerd dat zowel mijn voor- als achterband gecupt zijn. -O-
Profiel heb ik echter nog genoeg. Ik heb nu de Michelin Pilot Road 3's eronder liggen. Monteur adviseerde de Bridgestone T30. Banden heb ik nu ruim 15.000 km mee gedaan. Hoe zijn jullie ervaringen met deze of andere banden? Ik vond de MPR3's uitstekend in de regen!

Verder ga ik eerdaags de Scottoiler monteren (Esystem V2). Benieuwd hoe goed dat werkt aangezien ik nu wekelijks 400 km woon-werkverkeer afleg. :]

Groeten Patrick :W
 
Laatst bewerkt:
Ben even benieuwd naar jullie ervaringen qua banden met de GSX650F:

Net geconstateerd dat zowel mijn voor- als achterband gecupt is. -O-
Profiel heb ik echter nog genoeg. Ik heb nu de Michelin Pilot Road 3's eronder liggen. Monteur adviseerde de Bridgestone T30. Banden heb ik nu ruim 15.000 km mee gedaan. Hoe zijn jullie ervaringen met deze of andere banden? Ik vond de MPR3's uitstekend in de regen!

Verder ga ik eerdaags de Scottoiler monteren (Esystem V2). Benieuwd hoe goed dat werkt aangezien ik nu wekelijks 400 km woon-werkverkeer afleg. :]

Groeten Patrick :W

Ik heb Angel ST inmiddels GT gehad. Fijne band.
 
Bij mij waren de mpr3 ook aardig gecupt. In de regen waren ze inderdaad perfect en ze zijn zo'n 20000 km meegegaan. Ik ben daarna overgestapt op de mpr4. Daarmee heb ik nu na 11.000 km nog geen last van cuppen. Perfecte banden, zowel met regen als op het circuit.
 
Bandenspanning doet ook veel maar ook de juiste afstelling van je vering. Iig bij hielp het enorm. Maar de 2.8 na voorgeschreven is veels te veel, lekker naar 2.5 zetten
achter en 2.4 voor.
 
Ik rijd met MPR4's. Inmiddels al de tweede set en zoals eerder aangehaald zijn deze banden erg goed in de regen, ze bieden veel vertrouwen.
Over de levensduur kan ik niet zoveel zeggen aangezien ik een 1250 rijd. Bij mij gaan ze met een bandenspanning van 2,9 achter en 2,5 voor hooguit 9000km mee en dan zijn ze op.
En van cuppen heb ik geen last.
 
Laatst bewerkt:
De Scottoiler zit er ondertussen op! *O* Werkt perfect! :Y
De O2-eliminator is vandaag ook binnengekomen via Ebay.
Net erin geklikt en morgen rijden, ben benieuwd of het wat doet... :/

De banden ben ik nog niet over uit, MPR4 of Bridgestone T30 Evo, het is maar net wie je erover spreekt _O-

Wat de Scottoiler betreft, geen spatten op de band en een keurig gesmeerde ketting. Morgen regen voorspeld dus ik laat nog wel eens horen hoe het apparaatje bevalt.

Groeten Patrick :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan