Suzuki GSX 650/1250 F(A) Deel 4

Hoi allemaal,

Ik doe een verwoede poging om mijn remschijven te vervangen, maar krijg de steekas in het voorwiel met geen mogelijkheid los. Heeft iemand hier ervaring mee? De borgpen is er trouwens uit, dus daar ligt het niet aan.

Alvast bedankt!
 
Eric,

zelf heb ik dit nog niet met de Soes hoeven doen.

Ik lees in het Haynes manual wel dat er een (zelfgemaakt) tooltje gebruikt wordt.

Iets dergelijks trof ik ook in deze YT video aan (https://www.youtube.com/watch?v=saG2n1jQViw)

Hopelijk heb je er iets aan.
 
Dank voor het meedenken, Gerard! Ik heb inmiddels een degelijke inbus dop aangeschaft, maar ook daarmee komt er geen enkele beweging in. Ik ga zaterdag maar even bij de dealer langs...
 
Toch bijzonder dat er geen beweging inzit... En om nu een wringijzer of een grote ratel nog eens te gaan verlengen. :X Dan moet er toch iets niet helemaal goed zitten...
 
Tja, snappen doe ik het ook niet. 6.000 km geleden is er nog een nieuwe voorband om gelegd, zoveel zou er in die tijd toch niet kunnen gebeuren?
 
Je zou de lange weg kunnen proberen. (Als je de tijd hebt)

Dat deed ik bij mn vorige fiets. Die was 28jr en daar wilde ook niet alles meewerken.

Ik deed dan kruipolie op de delen. Iedere dag, en elke dag even proberen door te laten schrikken.
Kan een paar dagen duren.

Anders alles idd weer monteren en naar de dealer tuffen. Kleed je warm aan Eric :-)
 
Dat is inderdaad nog wel een mogelijkheid, Gerard. Dat zal inderdaad wel een kwestie van een lange adem zijn. Ik denk dat ik alles maar weer monteer en bij de dealer langs ga, geduld is niet mijn sterkste punt ;-). Warm aankleden zal inderdaad nodig zijn, maar stiekem is goede kou met een zonnetje ook wel erg lekker!
 
Hallo allemaal,

Ik ben net nieuw hier op het forum en wil me gelijk even voorstellen.
Ik ben Patrick en op dit moment aan net rondkjjken voor mij eerste motor.
Een mogelijke optie is de gsx650.
Vandaag ben ik langs geweest bij een motorzaak en eens op de gsx gezeten, nog geen proef gereden daar was het geen weer voor.
Wat mij opviel is dat mijn vrouw achterop best met haar benen hoog zit door de plaatsing van de voetsteunen.
Is er een mogelijkheid om de stepjes lager te plaatsen?
Op dit moment zat er nog de standaard demper op, zag geen mogelijkheid er voor. Maar is het eventueel wel mogelijk met een sportuitlaat?

Ik hoor graag jullie ervaringen
 
Laatst bewerkt:
Ja hoor Patrick,

dat is heel goed mogelijk.

Kijk bijvoorbeeld eens hier

www.empmotorparts.nl/nl/voetsteunverlengers/voetsteunverlengers-voetsteunverlagers-zwart

of anders gewoon verder googlen
 
Laatst bewerkt:
Na een ton waren mijn beide remschijven aan de voorkant aan vervanging toe.Dit dacht ik snel wel even te doen. Dat viel even vies tegen zeg.

full


Het begon al met de vooras. Het standaard gereedschapje van Suzuki brak in twee stukken, dus op zoek naar een 19 mm inbus dop. Nog steeds geen beweging in te krijgen...met een beetje hulp is dat opgelost, dus konden de nieuwe schijven snel worden geplaatst.

full


Dat was snel geregeld...tot ik een proefritje wilde maken en al snel tot de conclusie kwam dat de remmen het wel heel goed deden...continu, zeg maar...nou ja, na zoveel kilometers mag er wel een keer wat zijn, toch? Terug dus naar de dealer en een compleet setje rubbers voor de beide klauwen gekocht. Aan de slag dus met het reinigen van de klauwen!

full


Poetsen poetsen poetsen....tot alles weer helemaal schoon was en de nieuwe rubbers konden worden geplaatst.

full


Alles weer netjes in elkaar gezet en de nieuwe blokken konden er ook in. De klauwen kunnen er weer even tegenaan!

full


Remvloeistof bijgevuld en alles ontlucht...geen remdruk meer :(. Na wat hulp van het technische topic is dit gelukkig ook weer opgelost en kan ik eindelijk weer de weg op!
 
Hallo,
Ik rij al een tijdje een GSF 650 SA, maar ben nu aan het kijken naar een GSX1250 FA TE.

Mijn vraag is als je zonder koffers rijdt, of het montage-rek dan makkelijk te verwijderen is?

Ik gebruik mijn motor ook voor woon-werk verkeer en dan zijn de koffers niet nodig. En zonder koffers ziet het rekje op de motor er niet fraai uit.

gr
René
 
Laatst bewerkt:
Dan zou ik er zelf voor kiezen om een setje soft cases van sw motech te halen met een kleine beugel, die dus makkelijk te verwijderen zijn. Die metalen rekken zijn te verwijderen maar ik zou er persoonlijk niet voor kiezen om dat regelmatig te moeten doen...
 
Zelf zou ik in dit geval ook kiezen voor een setje tassen. Op mijn suzuki heb ik op dit moment een set koffers van Givi, het rek hiervan is niet zo 123 te verwijderen. Daarnaast zelf de afgelopen dagen ook druk geweest. Na een lange tijd EINDELIJK het 35kw kit laten verwijderen (wat een wereld van verschil) Daarnaast verwarmde handvaten geïnstalleerd, velgen bewerkt, knippers vervangen voor smoked varianten
full

full

full

full

full

full

full







en aftermarket koppeling / rem hevel geplaatst. Zie de foto's voor het resultaat.
 
Laatst bewerkt:
Gaan er nog lieden richting Assen op 15 april.

(landelijke motordagen)

Nee, nu er een maximum snelheid op het rechte stuk van 90 km/u geldt is voor mij de lol er af. Erg jammer, heb er de laatste jaren met veel plezier aan meegedaan. Ik ga nu een dag naar Zolder.
 
Terug
Bovenaan Onderaan