Suzuki GSX 650/1250 F(A) Deel 4

Ik ben wel heel benieuwd naar je ervaringen met de nieuwe banden, hoor! Ik heb dit jaar nu twee keer op het circuit gereden met de MPR4 en reed daarmee de stepjes aan de grond. Over de hellingshoek dus niets te klagen. Na 10.000 km wel lichte sporen van cupping, overigens...
 
Als ze eronder zitten en we hebben begin volgend jaar weer een tourrit dan mag je van mij ook wel een keer proberen hoor, geen punt. :P En stepjes aan de grond, dan ben je goed bezig. :Y

Zelf ga ik op straat nog niet zo ver, maar een keer een circuitdag/trainingsdag net zoals ik met de auto al diverse rijtrainingen gehad heb en circuitervaring lijkt me wel heel erg tof. :)
 
Ik ben benieuwd! Op de weg doe ik ook niet zo gek, hoor! Op het circuit is veel leuker. Misschien volgend jaar met een groepje naar de landelijke motordagen op Assen? Of een dagje Lelystad?
 
Bon, ik heb ook een vraag.

Ik heb mijn GSX650F gekocht in april, 10.000km en bij aankoop heeft die een groot onderhoud gekregen.

ondertussen staan er 14.000 op de teller. ik weet dat ik olie etc om de 6000 moet wisselen, maar ik vraag me dus af of ik dit nog voor de winter zou doen of gewoon tijdens.
of maakt dat geen bal uit?
 
Iedere 6000 km of iedere 12 maanden. Bij 12.000 km had hij een beurt moeten hebben. Gezien de grote beurt bij 10.000 km was dat niet nodig. Ik zou 6000 km aanhouden, dus bij 16.000 km onderhoud uitvoeren. Kan me trouwens niet voorstellen dat hij 2000 km extra niet aan kan om bij 18.000 km de beurt te doen.
 
Ik ben al vrij snel overgestapt naar beurten om de 10.000 km, dat kan volgens de dealer prima. Ik maak alleen wel aardig wat kilometers, dus de motor staat dan alsnog tweemaal per jaar op de brug. De olie zal heus niet zo snel bederven, lijkt mij.
 
bedankt heren, dan ga ik het gewoon na de winter doen aangezien ik toch gewoon blijf doorrijden. in de winter is het altijd erg druk op de weg die ik moet doen, de rest van het jaar rijden er best veel fietsers, scooters, motoren etc etc, maar in de winter ben ik zowat de enige die me nog op 2 wielen begeeft.
scheelt me 20minuten reistijd
 
Mja als je streng vent met warmrijden en de beurten laat doen met goeie kwaliteitsolie, of in di geval de dealer dan moet het kunnen. Als je het ding iedere keer vol belast en alles eruit haalt dan is de standard interval misschien wat handiger. :+ Maar sowieso jaarlijks de beurt iig. Ik zit dit jaar al tegen de 7000km aan iig. :P
 
7000km? gaat vlot Johan :D

ik rij niet veel met gas vol open, gaat ook niet via de weg die ik afleg.
in het weekend doe ik het regelmatig maar pas als hij warm is.


net weer even liggen knutselen aan de suuz. als ik mijn knippers naar links opzetten begon mijn parkeerlicht en remlicht mee te knipperen (en het knipperlicht zelf niet).
de vorige eigenaar had er al wat aan gepruld had ik gezien, die jongen had wat met verlichting.
de achterkant had ik al opgelost maar nu begon de voorkant ook. die pipo had 2 draadjes doorgeknipt, aan elkaar gedraaid met de hand en een klein stukje tape errond. nu was die tape doorgeschuurd en schuurden die 2 kabeltjes uiteraard tegen elkaar.

gelijk van dit gebruikt gemaakt om de flush mount knippers eruit te halen en er mini knippers in te steken.
is wat duidelijker voor als het slecht weer gaat worden.
 
Zoek je dat in de wangen Johan of .....?
Jep, bandenspanning is wat mij betreft wel prima, warm loopt dat best wel op zelfs op straat. Onderstel is nu beter afgesteld, dikkere olie binnenkort in de voorvork. Een hyperpro upgrade is het geld wel waard, maar of ik dat nog bij deze ga doen is weer een ander iets...

Maar de stevigheid in de wang van de banden doet ook veel met het stuurgevoel. :)
 
Hallo mannen.
Mijn suzuki gsx 650F is snel en rijd prima, en vandaag heb ik een rondje gereden waarbij ik 1:22.8 heb gehaald, kan ik dus wel zeggen erg zuinig rijd. :] *O* *O*

Maar hij blijft lomp en zwaar :? en moeilijk manoeuvreerbaar bij stilstand, of duwend de garage in.

Aangezien ik eerst mijn banden spanning op voor 2.5/ achter 2.5 had staan, had ik die steeds iets verhoogd.

Omdat banden versleten waren en platte kanten hadden, nu een paar michelin power road 4 gemonteerd, en de druk op 2.9 voor en 2.9 achter gezet, echter het blijft een vrachtauto.

Nou steken mijn voorvork poten 1 cm door mijn kroonplaat heen, hoort dit ook. [standaard]
En als ik naar mijn voorpoot kijk, mijn veerweg zo gezegd, lijkt mij dit wat kort. gemeten 11.5 cm van onderkant kroonplaat. [dit is natuurlijk niet de hele veerweg]
Ik heb namelijk grotere en zwaardere motoren thuis staan, maar manoeuvreren makkelijker en beter dan de gsx.

Vraagje aan Artie uit uitgeest, waar heb jij je suzuki in onderhoud.

full
 
Ha, zelfde kleur kuipen als ik heb, sjiek. 8-) En manouvreren, tsja het zijn standaard niet de meest strak sturende nee. Je kan overwegen een set hyperpro eronder te laten monteren, dat doet echt wel veel!

Maar met verzetten ga ik er ook altijd op zitten, aan de hand is ie net te log.
 
Laatst bewerkt:
Of die handkappen eraf, scheelt in luchtweerstand _O-

Maar 2,9bar stuiter je er dan niet bijna af op een matige weg?
 
Laatst bewerkt:
...

Aangezien ik eerst mijn banden spanning op voor 2.5/ achter 2.5 had staan, had ik die steeds iets verhoogd.

Omdat banden versleten waren en platte kanten hadden, nu een paar michelin power road 4 gemonteerd, en de druk op 2.9 voor en 2.9 achter gezet, echter het blijft een vrachtauto.

...

[afbeelding]
Wat geeft Michelin voor bandenspanning aan? Bij de MPR3 geven ze aan dat je de bandenspanning volgens Suzuki aan moet houden. Ik rijd zelf rond met 2,5 voor en 2,8 achter. Ik moet zeggen dat ik 2,9 vóór en achter wel erg hoog vind! :X

Edit: standaard zit de bovenkant van de vorkpoten gelijk met de bovenkant van de kroonplaat ;)
 
Laatst bewerkt:
Uiteindelijk vond ik mijn MP4's op 2,4 en 2,8 voor mij het beste rijden.

Met achter 2,9 was ie wat onrustig. Zal ook wel aan mijn gewicht liggen, boven gemiddeld hahaha
 
stond een week op 2.9 en had amper vertrouwen in de motor. voelde heel nerveus aan.
staat nu voor op 2.5 en achter 2.6 en rijdt helemaal anders. normaler zal ik het maar noemen :)
 
Wat geeft Michelin voor bandenspanning aan? Bij de MPR3 geven ze aan dat je de bandenspanning volgens Suzuki aan moet houden. Ik rijd zelf rond met 2,5 voor en 2,8 achter. Ik moet zeggen dat ik 2,9 vóór en achter wel erg hoog vind! :X

Edit: standaard zit de bovenkant van de vorkpoten gelijk met de bovenkant van de kroonplaat ;)
Voor de mpr4 staat 2.9 aan druk voorgeschreven, maar kan daar altijd even mee spelen.
Banden voelen goed aan met deze druk,en weg-contact is prima. :Y
Voorvork poten gelijk met bovenkant kroonplaat kan een verbetering geven, aangezien er dan minder druk op voorvork staat.
Ga met de suzuki eerst nog even naar Engeland redactie promotor toer [Anglia]9-10-2015, even een langere trip met hem maken/testen.
Zal hem met kerst/oud en nieuw even op de brug zetten, poten gelijk zetten, en gelijk even verse olie en filter monteren. :Y *O* :W
 
Of die handkappen eraf, scheelt in luchtweerstand _O-

Maar 2,9bar stuiter je er dan niet bijna af op een matige weg?
Handkappen eraf, heb ze net gemonteerd. :?
Man het rijd heerlijk :] , en ideaal met handvat verwarming :Y , maar het is ook voor het grootste gedeelte een woon/werk fiets. ;) :W
 
Terug
Bovenaan Onderaan