Suzuki GSX 650/1250 F(A) Deel 4

Hoi, ik heb sinds 4 maanden mijn A (ja midlife dingetje O-) ) en eerste fiets. Een gsx 1250 / 2010 met 96000km op de klok dus gooi ik het draadje even omhoog 8-) . Er zitten nu Michelin Road 5 banden onder die volgens de reviews het erg goed doen en vooral in de regen. Iemand ervaring met de deze banden in combo met de gsx 1250? Ze lopen tegen het eind dus ben ik even op zoek of ik weer Road 5 neem of andere op basis van ervaringen van jullie.

Veel meer vragen komen later maar deze eerst maar ff. Dank vast!
 
Hoi, ik heb sinds 4 maanden mijn A (ja midlife dingetje O-) ) en eerste fiets. Een gsx 1250 / 2010 met 96000km op de klok dus gooi ik het draadje even omhoog 8-) . Er zitten nu Michelin Road 5 banden onder die volgens de reviews het erg goed doen en vooral in de regen. Iemand ervaring met de deze banden in combo met de gsx 1250? Ze lopen tegen het eind dus ben ik even op zoek of ik weer Road 5 neem of andere op basis van ervaringen van jullie.

Veel meer vragen komen later maar deze eerst maar ff. Dank vast!

Welkom! Ik ben wel benieuwd naar een foto van je motor. Daar ga je waarschijnlijk veel plezier aan hebben.

Ik heb ervaring met de Pilot Road 5, maar wel met een 650 f en dus niet met een 1250. Mijn ervaring was uitstekend, zeker in de regen, maar de levensduur viel mij wat tegen. Ik ben dan ook weer terug gegaan naar de Pilot Road 4, die hielden het zo'n 5000 km langer vol. Wat mij wel opviel was dat het opricht moment bij remmen onder hellingshoek aanzienlijk minder was bij de Pilot Road 5. Wat mij betreft een prima band, maar met de kilometers die ik maak is de levensduur voor mij van groot belang.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de PR4 op de 1250 gehad. Probleemloze band. Ook veel met duo gereden. Stuurt goed.
Als je veel met duo rijdt dan zou ik de GT versie nemen. Die had ik niet en merk je met duo toch in het bochtenwerk dat de wang wat slapper is.
Voor de rest gewoon een betrouwbare band en zn geld waard.
 
Dank voor de antwoorden. De Road 5 zal dus geen slechte keus zijn. Ze zijn er wel aan toe. Moet denk ik ook de achterveer nakijken. Veel jojo gevoel en voor het betere bochtenwerk lees ik dat de stock veer niet echt geschikt is. Achterveer aanraders?
 
Dank voor de antwoorden. De Road 5 zal dus geen slechte keus zijn. Ze zijn er wel aan toe. Moet denk ik ook de achterveer nakijken. Veel jojo gevoel en voor het betere bochtenwerk lees ik dat de stock veer niet echt geschikt is. Achterveer aanraders?


Ik heb sinds afgelopen vrijdag een setje voorveren en een achterveer van Hyperpro erop zitten. Heb sinds vrijdag dan ook een totaal andere fiets. Veel neutraler gevoel, qua veerweg veel geleidelijker, communicatiever en dus een veel strakker weg gedrag. Zeker in de bochten en bij remmen echt stappen vooruit. Nu ongeveer 100 km gereden, maar het is qua gevoel zo'n wereld van verschil en het geeft me meer vertrouwen. Een aanrader dus!

Qua banden heb ik de Road 5 er sinds juni 2019 er ook op liggen. Sindsdien ongeveer 8.000 km mee gereden door weer en wind én ben erg over de band te spreken. Nog geen enkel moment het idee gehad dat ik richting de max ging. Tijdens nat en glad weer geeft de band mij genoeg vertrouwen in ieder geval.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb sinds afgelopen vrijdag een setje voorveren en een achterveer van Hyperpro erop zitten. Heb sinds vrijdag dan ook een totaal andere fiets. Veel neutraler gevoel, qua veerweg veel geleidelijker, communicatiever en dus een veel strakker weg gedrag. Zeker in de bochten en bij remmen echt stappen vooruit. Nu ongeveer 100 km gereden, maar het is qua gevoel zo'n wereld van verschil en het geeft me meer vertrouwen. Een aanrader dus!

Qua banden heb ik de Road 5 er sinds juni 2019 er ook op liggen. Sindsdien ongeveer 8.000 km mee gereden door weer en wind én ben erg over de band te spreken. Nog geen enkel moment het idee gehad dat ik richting de max ging. Tijdens nat en glad weer geeft de band mij genoeg vertrouwen in ieder geval.

Bedankt voor je antwoord. Heb dat setje van Hyperpro gezien idd. Geen idee of ik meteen ook voor wil meepakken maar achter mag er voor mij wel een betere op. Dacht zelf aan bv een Wilbers 540 oid. Ook het idee van een lineare ipv een progressieve veer lijkt me een stabieler idee.

De bandjes heb ik net besteld :]
 
Ook het idee van een lineare ipv een progressieve veer lijkt me een stabieler idee.

Lineare demping wordt veelal in de racerij gebruik. Lees je eerst even goed in en maak dan je keuze.
Als je het verschil al weet hoef je niet in te lezen natuurlijk. :)
 
Ja je hebt gelijk. Had heel kort iets gelezen over prog of niet. Daarbij niet verder de diepte ingegaan. Moet ik wel doen idd. De bike is al geen racert dus zo aankleden heeft misschien niet zo heel veel zin. De gedachte is dat linear meer voorspelbaar is en dus makkelijker te tunen. Maarja als ik al stuiterend de winkelstraat doorrijd heeft niet heul veel zin natuurlijk :p
 
Bij mij is het als volgt uitgelegd én zo ervaar ik het ook qua demping:

Blauw is je standaard veer, oranje is de Hyperpro veer. Je ziet een duidelijke knik bij de standaard veer waarbij die ineens vrij hard wordt. Bij de Hyperpro veer gaat het geleidelijker.


Veerweg.JPG


Overigens zou je ook dit filmpje eens kunnen kijken over het belang van het vervangen van je voorveren. Ik heb er zelf voor gekozen om zowel de voorveren als de achterveer te vervangen en heb er geen moment spijt van. De beste investering in mijn motorfiets tot nu toe.
 
Bij mij is het als volgt uitgelegd én zo ervaar ik het ook qua demping:

Blauw is je standaard veer, oranje is de Hyperpro veer. Je ziet een duidelijke knik bij de standaard veer waarbij die ineens vrij hard wordt. Bij de Hyperpro veer gaat het geleidelijker.


Bekijk bijlage 1483654

Overigens zou je ook dit filmpje eens kunnen kijken over het belang van het vervangen van je voorveren. Ik heb er zelf voor gekozen om zowel de voorveren als de achterveer te vervangen en heb er geen moment spijt van. De beste investering in mijn motorfiets tot nu toe.

Hmm na het zien van 't filmpje en wat verder lezen moet ik misschien wel voor als eerst gaan doen..
Edit: Heb zojuist setje Wilbers Zero Friction voorvork veren met olie besteld !! Tnx Heflin, wel een goeie move. Die achterveer komt er ook wel
 
Laatst bewerkt:
Hi Eric,

zekers!

Ik kreeg onderstaande update. Ik heb de kern hier even aangehaald.
Er zijn vergunningplichtige evenementen (F1, Pinkpop, voetbal en veul meer) maar niet voor de activiteiten van o.a. Racecracks.
Hervatting vanaf 1 juni.

Dus zien we elkaar daar denk ik zo.

Update 24 april 2020:

Voor de trackdays zoals Racecracks die organiseert is geen vergunning nodig en dus kunnen de trackdays in Nederland hervat worden vanaf 1 juni.
 
Hi Eric,

zekers!

Ik kreeg onderstaande update. Ik heb de kern hier even aangehaald.
Er zijn vergunningplichtige evenementen (F1, Pinkpop, voetbal en veul meer) maar niet voor de activiteiten van o.a. Racecracks.
Hervatting vanaf 1 juni.

Dus zien we elkaar daar denk ik zo.

Ah, die update had ik nog even gemist. Goed nieuws! Dan zien we elkaar zeker.
 
Eric,

op 20 mei wordt op de site van racecracks (en wellicht ook op andere sites zoals TT ) het gehanteerde protocol tijdens de circuitdagen geplaatst.

Altijd handig als je vooraf weet wat je kunt verwachten.
 
Even vraagje. De laatste tijd gooi ik het gas van de gsx 1250 wat meer open. Ik lijk veel minder km te kunnen maken (nooit echt gemeten hoeveel km) op een tank dan toen ik vooral erg rustig reed. Is dit gebruikelijk of zou het ook iets van een onderhoud kunnen zijn (luchtfilter bv)?
 
Pff dat is van veel factoren afhankelijk.

Je kunt rustig rijden maar wel veel stoppen en optrekken (stadsrit). Zijn de afstanden kort, dan wordt je blok niet warm om gunstig te presteren.
Rij je rustig maar wel in 2 sec van 0 naar 80 heeft dat ook invloed. Tank je nu standaard voor een tientje en gooide je m hiervoor altijd vol? Kortom, er is geen pasklaar antwoord op als je het zo in het algemeen stelt.
Zelf merk ik dat, als ik m wat meer in de toeren hou, zeg 4 a 5 k, dat ie dan minder verbruikt dan als ik lui ga rijden.

Gemiddeld verbruikt die van mij 1:16 waarbij ik weinig stad km maak. Ga ik naar de bergen dan verbruikt ie 1:18.
Nu was mijn vorige fiets een yamaha vmax met een tankje van 15 liter en daar moest je om de 150km gaan tanken omdat ie dan in zn reserve kwam. Met de soes komt ie op 220 uit.

Maar bovenal: Meten is weten

2cnt
 
Laatst bewerkt:
Even vraagje. De laatste tijd gooi ik het gas van de gsx 1250 wat meer open. Ik lijk veel minder km te kunnen maken (nooit echt gemeten hoeveel km) op een tank dan toen ik vooral erg rustig reed. Is dit gebruikelijk of zou het ook iets van een onderhoud kunnen zijn (luchtfilter bv)?

ik rij 320km en tank bijna altijd 18 ltr (5x p/w naar m'n werk) snelweg/binnendoor
in Zweden heb ik weleens 1:20 gehaald
 
Pff dat is van veel factoren afhankelijk.

Je kunt rustig rijden maar wel veel stoppen en optrekken (stadsrit). Zijn de afstanden kort, dan wordt je blok niet warm om gunstig te presteren.
Rij je rustig maar wel in 2 sec van 0 naar 80 heeft dat ook invloed. Tank je nu standaard voor een tientje en gooide je m hiervoor altijd vol? Kortom, er is geen pasklaar antwoord op als je het zo in het algemeen stelt.
Zelf merk ik dat, als ik m wat meer in de toeren hou, zeg 4 a 5 k, dat ie dan minder verbruikt dan als ik lui ga rijden.

Gemiddeld verbruikt die van mij 1:16 waarbij ik weinig stad km maak. Ga ik naar de bergen dan verbruikt ie 1:18.
Nu was mijn vorige fiets een yamaha vmax met een tankje van 15 liter en daar moest je om de 150km gaan tanken omdat ie dan in zn reserve kwam. Met de soes komt ie op 220 uit.

Maar bovenal: Meten is weten

2cnt
Ik tank altijd een volle tank tot dat ik in de reserve kom (knipperen benzine meter). Nooit echt ver de reserve in. Mijn rustig rijden is hooguit tot 5 a 6k toeren. De laatste tijd dus hoger doortrekken. Zal het inderdaad een moeten opnemen wat ik rij.

ik rij 320km en tank bijna altijd 18 ltr (5x p/w naar m'n werk) snelweg/binnendoor
in Zweden heb ik weleens 1:20 gehaald
Dat is erg netjes. Ga ik eens proberen te halen 320km op een tank 8-) Rij je dan ook echt tot aan de laatste druppels?

Klopt. De circuitdagen worden, na een tijdje te hebben stilgelegen, weer opgepakt.
Tof, zag op Racecracks idd de aankomende dagen. Iets voor volgend jaar ofzo denk ik. Zal iig beschermende kleding moeten kopen .. Voor de rest durf ik misschien ook nog niet helemaal :p
 
Terug
Bovenaan Onderaan