Status
Niet open voor verdere reacties.
ik heb een probleempje met mijn soes uit 2002.

ik hem pas geleden weggebracht omdat de remblokken vervangen moesten worden,en toen moesten ze gelijk kijken naar mijn gaskabel/en koppeling.
ik heb de gedachte dat de gas blijft hangen als ik opschakel/terugschakel.

heeft iemand hier ook last van?

ze hebben toen gekeken maar is nog nie verholpen.

iemand een oplossing???

ik hoor het graagt
 
hoi
ik heb inmiddels 2000km met de gsx1250fa gereden , en het is echt gaaf
het vermogen is geweldig , vanaf 2000tpm gaat hij er al vandoor
verder rijd hij het zelfde als de 650f
het zadel is idd iets anders en zit net ff wat beter als van zijn kleine broer
morgen ga ik weer ff een toerritje doen van 700km

gr ruud
 
hoi
ik heb inmiddels 2000km met de gsx1250fa gereden , en het is echt gaaf
het vermogen is geweldig , vanaf 2000tpm gaat hij er al vandoor
verder rijd hij het zelfde als de 650f
het zadel is idd iets anders en zit net ff wat beter als van zijn kleine broer
morgen ga ik weer ff een toerritje doen van 700km

gr ruud

Ik begin ook steeds meer koppel te 'missen' met mijn huidige motor. Het 1250 blok lijkt me echt perfect voor mijn rijstijl, alleen het frame zelf niet. Te zwaar en standaard ophanging laat te wensen over. Een bezoekje aan Hyperpro kan/zal veel veranderen maar met dat bedrag kan je ook gelijk een nog leukere motor kopen.

Hoe bevallen jouw de remmen van de 1250. Zijn ze net zo gevoelloos/slecht-te-doseren als bij de 650F? ,heb nu Gesinterde blokken en dat rem stuk beter maar nog steeds net niet genoeg. Dat is toch wel iets wat ik mis. Mede door het relatief hoge gewicht/kleine rempomp en misschien te zwakke klauwen moet je een stuk eerder op de remmen. Hier in NL valt het wel mee maar zodra je de Eifel ingaat downhill is het pas echt oppassen geblazen.

Ook het idee om minimaal 6500,- bij te lappen voor precies dezelfde motor afgezien van motorblok + ABS vind ik ook weer een slechte deal :) Ik hoop stiekem erop dat een K12/K13 versie een geheel nieuw ALU frame zoals de FZ1 krijgt en rond de 220-230kg gaat wegen. Denk alleen dat ik kan bljiven dromen.
 
Laatst bewerkt:
tja er moest idd wel een berg geld bij
ik had in 18 maanden 23000km gereden met de 650
dus de grotebeurt,banden,rembloken en ketting en tandwielen zaten er aan tekomen
tja en als je dan een heeeeeeele goede inruilprijs krijgt voor de 650
en toch is de nieuwprijs niet duur
als je duurdere matrialen en meer luxe wil ben je minimaal 3000 euro meer kwijt
de triump st sprint bijvoorbeeld 15.500euro of een fjr 19.999
over de remmen heb ik niks teklagen gewoon knijpen en dan gaat die vanzelf langzamer rijden
ook met de 650 geen probleem gehad en daar ben ik toch 2X mee de alpen ingeweest
de 1250 is maar 17 kilo zwaarder dan de 650

gr ruud
 
Mijn remmen bevallen goed. (maar pas 1200km gereden) Zijn echter dezelfde remmen als ik op mijnTL1000S heb (van 97) en die remt echt goed. Vandaag trouwens met mijn zoon achterop een leuk stukie gestuurd. Ging echt lekker. Alleen dat schakelen he.... Nog steeds een hoop geklapper. Volgens de dealer moet ie inlopen, dus zou het met de tijd beter moeten worden. (hopelijk) Schakelt zo'n oude TL toch echt veeeeeeeeeeeeel beter.

Verder gaan we flink km maken. Mochten er gekke dingen zijn horen jullie het wel.

Marc
 
Zo, nog maar even wat leven in de brouwerij brengen!

Nog even de greep achter flink in de blanke lak gezet. Ding was wel zo licht gelakt, als je er naar keek viel de verf er al af. Toch wel zonde.

100_1935A.jpg


Bytheway, in 1 maand nu 3200km gereden :]

Nog meer mensen aan het knutselen? :9

Marc
 
Haha ik heb te weinig tijd om te rijden helaas! Hopelijk binnekort weer zowiso in augustus naar duitsland! Ziet er wel nice uit je achtergreep! Wat heb je nog meer gedaan dan?
 
Haha ik heb te weinig tijd om te rijden helaas! Hopelijk binnekort weer zowiso in augustus naar duitsland! Ziet er wel nice uit je achtergreep! Wat heb je nog meer gedaan dan?

navi steun gemonteerd en een 12V aansluiting gemaakt. Voor de rest flink km gemaakt!


Marc
 
Heb de mijne op de bushalte 'geparkeerd' na een rotonde. Hij stond alleen niet op de jiffy maar op zijn linker kant. Lag olie na de rotonde en slipte weg. Achterbrug/Voetsteun kapot/verbogen, stuur krom en schuifschade. Mechanisch is alles weer 100% alleen de knipperlichten/spiegel/dynamo deksel/passagiers voetsteun en kontdeel hebben krassen.

Zo kreeg ik hem terug van bergings bedrijf.

2hdwfh0.jpg


Heb er trouwens sinds het ongeluk alweer 1000km opzitten en geen mechanische problemen ontdekt.
 
Zo, nog maar even wat leven in de brouwerij brengen!

Nog even de greep achter flink in de blanke lak gezet. Ding was wel zo licht gelakt, als je er naar keek viel de verf er al af. Toch wel zonde.

[afbeelding]

Bytheway, in 1 maand nu 3200km gereden :]

Nog meer mensen aan het knutselen? :9

Marc

ik heb het zelfde gehad idd ook de verf eraf , heb keurig een nieuwe gekregen van de dealer/nimag

gr ruud
 
Wat iemand anders had was dat de spiegel laag van de spiegels afbladderde, hij reed dan wel weer en wind jaar door. En natuurlijk het uitlaatspruitstuk wat kan scheuren op de lasnaad waar de einddemper op schuift. Heb tot nu toe 6 mensen gezien waar het bij gebeurde. Allemaal begin/halverwege 2008 gemaakt. Denk dat lasrobot slecht afgesteld stond toen. Kreeg wel een nieuw spruitstuk (duur ding 1100,-ex btw :X )
 
ik heb het zelfde gehad idd ook de verf eraf , heb keurig een nieuwe gekregen van de dealer/nimag

gr ruud

Maar was die je nieuw gekregen heb dan beter gelakt?? Ik denk ik bescherm het eerst dan wordt het sowieso niet meer slecht!

Is trouwens een klusje van niks 5 minuten werk loshalen, 10 minuten werk spuiten (blanke lak van Motip) , 2 uur drogen, 5 minuten monteren. Done

Marc
 
die nieuwe zag was weer dun gespoten maar
zit er nog over na tedenken om eventueel heel m'n motor in de blanke lak telaten zetten
in zwijndrecht zit een spuiterij die dat doet kost ongeveer 200.- met de duurste lak
het lakwerk van suzuki is niet een van de sterkste punten
de spiegels daar heb ik geen last van gehad

gr ruud
 
Lichte hersenschudding (kwam eerst op hoofd terecht) en rechterhand gekneusd en schaafwonden. Ben doorgerold en na mijn hoofd was mijn rechterhand de volgende die de klap opving, handschoen afgerukt en hand lag open. Oh en een paar dagen spierpijn. Hand nog steeds wat last van met fitness.
Was op een zaterdag gebeurd en dinsdag gewoon weer aan het werk. Maandag vrij genomen om de motor terug te krijgen thuis en onderdelen te regelen..
 
Noppes, nog steeds een hoop geklapper. Maarja het schakelt wel. 6000km beurt is over een paar weken dus ik wacht het nog maar even af. Denk niet dat ze er wat aan kunnen doen. Constructie is gewoon zo goedkoop mogelijk gemaakt. Niet meer zo als vroeger :N

Marc

Misschien dat de veren van het koppelingshuis de klappen van de krukas niet voldoende kunnen opvangen. Ik bedoel dus niet de koppelingsveren. Geluid ff vergelijken met een andere gsx 650f? Zullen altijd wel iets rammelen maar overmatig lijkt mij niet juist, bij 6000 km beurt maar weer aankaarten...
 
ging een foto tonen van mijn confort zadel maar het lukt hun niet de afbelding te tonen
zelfs met de Kb da zij voorop stellen ??? tja
 
Ik heb sinds een aantal weken ook een gsx 650 F uit 2008.
De vering en het zadel zijn inderdaad stugger dan mijn Fazer uit 1998. De voorrem moet ik vrij hard inknijpen voordat ik remkracht voel. Schrok daar wel even van. Weet iemand of hier iets aan te doen is ? Andere schijven / remblokken ?
Bij langzaam rijden heb ik ook sneller het gevoel van 'omvallen'. Zal aan het gewicht liggen denk ik.
Ik moet nog even aan de GSX wennen blijkbaar.
 
Ik heb sinds een aantal weken ook een gsx 650 F uit 2008.
De vering en het zadel zijn inderdaad stugger dan mijn Fazer uit 1998. De voorrem moet ik vrij hard inknijpen voordat ik remkracht voel. Schrok daar wel even van. Weet iemand of hier iets aan te doen is ? Andere schijven / remblokken ?
Bij langzaam rijden heb ik ook sneller het gevoel van 'omvallen'. Zal aan het gewicht liggen denk ik.
Ik moet nog even aan de GSX wennen blijkbaar.

Remmen moeten nog wat inlopen. Is op mijn motor al een stuk beter. Ik heb wel (bewust) niet de ABS versie. Hier zijn de remleidingen kort en direct. Wellicht dat dat scheelt.
Omvallen; gewoon een kwestie van wennen. Je moet ook niet langzaam de bocht omrijden. Gaan met die banaan *O*

MArc
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan