Status
Niet open voor verdere reacties.

Rbbie87

MF'er
18 mrt 2010
205
0
Heemskerk
Goeiedag allemaal!
Ik ben hier sinds kort te vinden op dit forum en ben eigenlijk wel benieuwd wie er nog meer naast mij op een suzuki GSX 650 rijden?:) Om ervaringen tekunnen delen want heb hem net en ben wel benieuwd naar de meningen van andere over deze motor!
Groetjes
 
Ik heb hem sinds zaterdag, echt super ding! hij is nog 25kw bij mij maar gaat hard zat al zeg ik het zelf!
 
Hehe na gelukkig is de meine geen 25KW, wat voor pak heb jij om erop te rijden? Ik heb leer maar het knelt zoveel als ik ermee gaat rijden.. Dus ik ga hem nu helaas inruilen voor textiel.
 
of een ander leren pak ;)

als jullie trouwens technische problemen hebben: de Suzuki bandit is voor 90% gelijk aan de GSX650F, alleen de kuip en het zadel zijn anders. dus bij problemen kun je het ook daar vragen ;)
 
ik heb er één sinds vorig jaar. denk dat ik net zijn verjaardag gemist heb als ik het goed zeg.

tot nu toe bevalt die. de mijne is ook geen 25kw en na het inrijden omdat ik hem nieuw gekocht heb begint de fun pas echt. boven de 8000 toeren begint die lekker te brullen.

vind wel dat het voor mij tijd wordt om er een nieuwe demper op te zetten omdat die wel eerder mag brullen :]
 
ik heb er één sinds vorig jaar. denk dat ik net zijn verjaardag gemist heb als ik het goed zeg.

tot nu toe bevalt die. de mijne is ook geen 25kw en na het inrijden omdat ik hem nieuw gekocht heb begint de fun pas echt. boven de 8000 toeren begint die lekker te brullen.

vind wel dat het voor mij tijd wordt om er een nieuwe demper op te zetten omdat die wel eerder mag brullen :]

Haha hou me even op de hoogte hier wat je erop zet! Ben wel benieuwd dan want dat zijn ook mijn plannen voor de toekomst ;)
 
Heb nu zelf 1,5 jaar een volledig zwarte 650F en ben er tevreden over. Alleen zitten er wat mindere punten aan vind ik.

  • Hoge gewicht: 245kg afgetankt is toch best wat voor een 650cc. Zeker in met langzame bochten merk je dat de fiets ook topzwaar is waardoor manouvreren lastig blijft.
  • Standaard geleverde banden: De BT011 voor begint snel te cuppen en na 8000km is de band al op 75%. De BT020 achter is gewoon een drama bij vochtig weer en zal zeker een uitstapje maken dan. Duurt lang voordat de band warm word. Beide worden bij mij (nu 8400km) binnenkort gewisseld door Michelin Pilot Road 2.
  • Zadel: Voor lange ritten ook een drama. Na 2 uur rijden wil je gewoon snel afstappen. Heb in Bandit topic hier niemand ooit over gehoord en denk dat de Bandit 650/1250 zadel dus ook anders is. Binnenkort met een Bandit rijder van zadel wisselen en kijken of ik dan langer kan rijden.
  • Remmen: De voor remmen zijn veel te zacht (sponzig hendel) en bijten niet goed. Wel handig als beginner maar mis duidelijk remkracht bij sportief rijden.

Maar voor nieuwprijs van 7000,- is het gewoon een leuke fiets. Alleen wel emotieloos vind ik. Doet bij mij na 8400km gemiddeld 1:19 en natuurlijk altijd starten en lopen, geeft geen slag verkeerd. Qua uitlaat keuze zat omdat het de identieke demper is als de 650/1250 Bandit van 2007-2009.

Mods tot nu toe:
Rode Rimstriping (Plak ik erop na banden montage)
Suzuki Rear Hugger
Olie temp meter (word van de week besteld)
Pro Oiler (moet ik nog monteren)
 
Heb nu zelf 1,5 jaar een volledig zwarte 650F en ben er tevreden over. Alleen zitten er wat mindere punten aan vind ik.

  • Hoge gewicht: 245kg afgetankt is toch best wat voor een 650cc. Zeker in met langzame bochten merk je dat de fiets ook topzwaar is waardoor manouvreren lastig blijft.
  • Standaard geleverde banden: De BT011 voor begint snel te cuppen en na 8000km is de band al op 75%. De BT020 achter is gewoon een drama bij vochtig weer en zal zeker een uitstapje maken dan. Duurt lang voordat de band warm word. Beide worden bij mij (nu 8400km) binnenkort gewisseld door Michelin Pilot Road 2.
  • Zadel: Voor lange ritten ook een drama. Na 2 uur rijden wil je gewoon snel afstappen. Heb in Bandit topic hier niemand ooit over gehoord en denk dat de Bandit 650/1250 zadel dus ook anders is. Binnenkort met een Bandit rijder van zadel wisselen en kijken of ik dan langer kan rijden.
  • Remmen: De voor remmen zijn veel te zacht (sponzig hendel) en bijten niet goed. Wel handig als beginner maar mis duidelijk remkracht bij sportief rijden.

Maar voor nieuwprijs van 7000,- is het gewoon een leuke fiets. Alleen wel emotieloos vind ik. Doet bij mij na 8400km gemiddeld 1:19 en natuurlijk altijd starten en lopen, geeft geen slag verkeerd. Qua uitlaat keuze zat omdat het de identieke demper is als de 650/1250 Bandit van 2007-2009.

Mods tot nu toe:
Rode Rimstriping (Plak ik erop na banden montage)
Suzuki Rear Hugger
Olie temp meter (word van de week besteld)
Pro Oiler (moet ik nog monteren)

Sluit me compleet aan bij je verhaal vooral bij de banden die waren snel af. Zou je me wel het resultaat van je olie temp. metertje kunnen laten zien?
 
Ik heb een Macna textiel pak, zit super! alleen ik krijg dode handen, weet niet of dit aan de handschoenen ligt of aan de houding.
 
Hehe mijn pak zit gelukkig ondertussen ook beter. Met de handschoenen zou ik het niet weten, heb het ook met mijn zomer handschoenen, maar daarin tegen heb ik het niet mijn winter handschoenen.
 
@Rbbie:

De F staat nu op paddock stands in de garage van de buurvrouw. Erg donker en lastig foto's te schieten. Zal dinsdag als ik de banden erop heb zitten wel goede foto's maken. Werkt wel super.

Je doet er trouwens best lang over om 80 graden te halen (voor mij het limiet dat ik het gas boven de 6k open trek). Als je netjes warm wel rijden zit ik met dit (toch wel zonnige weer) op minimaal 15 km-20km.
 
Ik heb sinds afgelopen jaar een GSX605F, hij bevalt me goed en inderdaad wat Vassie zegt na het inrijden begint ie leuker te worden.
Maar die demper is echt een prut ding, veel te groot, vorige week dan ook maar even een nieuwe besteld *D
Het enige nadeel wat ik van de fiets vind is het zadel, na een erg lange rit krijg ik toch wel wat last van me kont, maar dat kan misschien ook wel aan mijn achterste liggen.
 
@Rbbie:

De F staat nu op paddock stands in de garage van de buurvrouw. Erg donker en lastig foto's te schieten. Zal dinsdag als ik de banden erop heb zitten wel goede foto's maken. Werkt wel super.

Je doet er trouwens best lang over om 80 graden te halen (voor mij het limiet dat ik het gas boven de 6k open trek). Als je netjes warm wel rijden zit ik met dit (toch wel zonnige weer) op minimaal 15 km-20km.
15 km/minuten is heel normaal hoor om het blok goed warm te krijgen, in ieder geval bij die 4-cil suzuki blokken dan.... mn oude bandit heeft precies hetzelfde
 
Goedendag allemaal,

Ben sinds 2 weken een trotse eigenaar van gsx650f uit 2008 met 17000km. Heb echter gemerkt dat als ik rond de 100km in zijn 5e of 6e versnelling rij een bonkerig gevoel in mijn voetsteppen voel (net of dat het motorblok wankelt) nou is mijn vraag is dit normaal , hebben jullie dit ook? Bij mijn vorige gsxf 600 uit 91 had ik dit niet.
 
Ik heb ook een gsx650f uit 2008, heb hem dan wel nieuw gekocht, ik heb daar dan ook geen last van.
Denk ook niet dat het normaal is, maar wat het kan zijn zou ik niet weten.
 
Laatst bewerkt:
Goedendag allemaal,

Ben sinds 2 weken een trotse eigenaar van gsx650f uit 2008 met 17000km. Heb echter gemerkt dat als ik rond de 100km in zijn 5e of 6e versnelling rij een bonkerig gevoel in mijn voetsteppen voel (net of dat het motorblok wankelt) nou is mijn vraag is dit normaal , hebben jullie dit ook? Bij mijn vorige gsxf 600 uit 91 had ik dit niet.

Is dat bij 4500 rpm ongeveer? Dan kan het wel kloppen, dat is eigenlijk de injectie die parten speelt. Zeker op dat toerental is het een soort Aan/Uit gevoel. Zijn meerdere mensen die erover klagen (US forum) met een remap met bijvoorbeeld een power commander kan je het grotendeels gladstrijken.
 
Ja begint ongeveer rond 4500 rpm tot ongeveer 5500 rpm.

Hoe werkt dat met de remap, kan ik dat zelf of moet ik dat laten doen?
 
Ik ben ff met m'n fiets bij een motor zaak geweest die hebben er een rondje meegereden en er naar gekeken het komt van mijn ketting vandaan die schijnt versleten te zijn. Dus deze gaan we ff vervangen compleet met tandwielen.
 
das snel versleten -O- heb je niet gewoon wat teveel speling?? of juist te weinig??
zittend op de motor zo'n 3~4 cm speling (totaal) is prima... kun je je ketting van je achtertandwiel aftrekken en hoeveel speling zit daar dan op?
 
Heb sinds gisteren de K9 gekocht heb er nu 558km. opstaan en hij bevalt best goed eigenlijk,
van het harde zadel heb ik geen last en het hoge gewicht ook weinig last heb deze twee dagen met duo passagier gereden en hij rijd prima echt een top fiets.
 
Compleet vervangen rond de 250 euries.

De ketting zit er verder netjes omheen niet te strak of met te veel speling.
Als het probleem dan maar verholpen is dan kan ik weer fijn probleemloos toeren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan