Suzuki gsx 750 bj 1980 verbouw tips

Cor

Die hard MF'er
18 mei 2005
299
1
Poortugaal
In mijn schuurtje staat nog een gsx 750 te wachten op een aktie van mij.
Ik wil deze graag wat veranderen in iets stoers (is nu kauwgomballenroze, is ook wel stoer maar dan anders) Wat is er allemaal mogelijk met deze motor. Ben niet superhandig maar leer wel steeds meer (met dank aan jullie).
Graag wat tips.
 
Foto=YVWD3TAC


dit wat .........

is een gsx 750 es
uit 1985


maar kijk ook eens op het streetfighter forum

succes
 
staat vast in de computer. zal eens verder surfen.

Ben aan het kijken wat ermee mogelijk is. Is tweede fiets en wil een beetje "oefenen" en als het goed gaat dan misschien de GSX 1000.
Ach dromen mag :}
 
He Robin,

Is een GSX1100. Zoals je weet wil ik eerst de 1100 goed rijdend krijgen maar die 750 staat in de schuur. Jullie hebben mij een beetje aangestoken met het verbouw virus. Ik heb aluminium genoeg nu alleen nog de rechterhanden, maar wat niet is kan nog komen. Maar op mijn 750 zit geen alu dus weinig verbeteringen in alu. Vandaar ook de vraag wat kan er allemaal met zo'n motor.
De 1100 worden op zeer korte termijn voorzien van nieuwe lagers dus dat deel is dan klaar.

Cor 8-)
 
He Robin,

Is een GSX1100. Zoals je weet wil ik eerst de 1100 goed rijdend krijgen maar die 750 staat in de schuur. Jullie hebben mij een beetje aangestoken met het verbouw virus. Ik heb aluminium genoeg nu alleen nog de rechterhanden, maar wat niet is kan nog komen. Maar op mijn 750 zit geen alu dus weinig verbeteringen in alu. Vandaar ook de vraag wat kan er allemaal met zo'n motor.
De 1100 worden op zeer korte termijn voorzien van nieuwe lagers dus dat deel is dan klaar.

Cor 8-)

Ah ik las weer niet goed, dacht dat je een 1000 van je 750 wou maken. |(
Oja jij was de man met het alu! :9 heb twee stukken nodig voor remklauwadaptors. O-)
 
mail maar wat je nodig hebt dan kijk ik wat ik voor je kan doen.
Kan ik tenminste wat terugdoen voor het afstellen van de carbs :Y
Eerst de lagers want sturen in nu echt |(
Cor
 
He Robin,

Is een GSX1100. Zoals je weet wil ik eerst de 1100 goed rijdend krijgen maar die 750 staat in de schuur. Jullie hebben mij een beetje aangestoken met het verbouw virus. Ik heb aluminium genoeg nu alleen nog de rechterhanden, maar wat niet is kan nog komen. Maar op mijn 750 zit geen alu dus weinig verbeteringen in alu. Vandaar ook de vraag wat kan er allemaal met zo'n motor.
De 1100 worden op zeer korte termijn voorzien van nieuwe lagers dus dat deel is dan klaar.

Cor 8-)

Niks in alu? Je kan er zoveel van maken! Bijvoorbeeld,

Koplamphouders
Koplampring
Voorvorkstabilisator
Dashboardbeugel(s) of nieuwe tellerhouders
Blokje voor controlelampjes
Bovenste kroonplaat met of zonder stuurhouders
Stuurgewichtjes
Unieke naamplaatjes voor op de tank én de zijkapjes ("Cor's schatje" bijvoorbeeld maar dan wel zonder het roze spuitwerk! _O- )
Of compleet nieuwe zijkapjes
Bodemplaat voor een nieuw zadel
Kentekenplaathouder ipv de standaard taartschep
Voetsteunen voor én achter
voetsteunschetsplaten
Of complete rearsets voor sportievere zit
Kettingscherm
Uitlaatophangbeugels
 
Robin, ik begin net. Een ding tegelijk. Ik heb een heleboel mooie dingen gezien maar of ik dat zelf kan.... dat zien we dan wel weer. Zeker met die 1100, daar heb ik een paar met een verlengde achterbrug gezien, geweldig :9~
De zin is er in ieder geval, nu nog de kennis, plaats en een betere temperatuur.
 
haha moet ook op orde zijn. Ik moet ook alles met een polstok in mijn schuur kwijt. Zodra de zon zich weer eens laat zien dan wordt deze uitgemest.
Teveel kinder speelgoed he. })
 
Terug
Bovenaan Onderaan