Suzuki GSX 750 ES

Limbo

MF'er
9 sep 2004
109
0
Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een Suzuki GSX 750 ES uit 1986.
Ik wil het front wat aanpassen, in ieder geval het originele kuipje en tellerset verwijderen. Ik ben op zoek naar een alternatief: een chrome ronde koplamp en 2 losse chrome tellers?!, Of een streetfighter kuipje?
De GSX krijgt ook een ander kleurtje: jagermeister oranje, Moto guzzi V11 groen(metallic), of een ander blits kleurtje. Suggusties zijn welkom.

Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben? en willen zij mij advies/fotos sturen.

De GSX loopt heel netjes maar met 68000 km wil ik eventueel wel even de klepspeling controleren heeft iemand hier gegevens over?

Ik begrijp dat het erg moeilijk is om een werkplaatshandboek van een dergelijke motor te krijgen maar misschien dat er hier iemand is die me daaraan kan helpen?

Ook wil ik eventueel een andere demper installleren(op dit moment een 4 in 1 met zo'n korte demper). Zijn er mensen die mij hier over kunnen adviseren.

Verder vindt ik het een lekkere stuur motor waar veel pit in zit. (Vorige motor was een moto guzzi V35 Imola= 25kw)
 
Laatst bewerkt:
Boek heb ik hier liggen, zal um volgende week inscannen en in WPH topic ter download zetten

Klepspeling moet zijn : tussen de 0.09 en de 0.13 mm bij koude motor, zowel in als als uitlaat

Voordat je gaat slopen, verdiep je eerst in factor koplamp en lamporen, die moet je dan beide vervangen, tellerunit mogelijk ook, en dat is niet erg, maar probeer het goede maar te krijgen, ben nog steeds bezig maar dan met een GSX 1100, oude, lamp + oren van Louis.de telleruinit van www.motormarkthardenberg.nl voor 45 € en twee dagen met de bedrading aan het stoeien geweest
 
Hulzie; Het zou heel fijn zijn als je het wph kan uploaden.
Wat betreft de koplamp+oren daar heb ik nog niet over nagedacht. Ging er van uit dat dit niet zo'n probleem zou zijn.

Het je die tellerset op de markt gekocht?
Ik hoef eigenlijk alleen snelheid, toeren, neutraallampje, richtinglampje en olielampje te hebben.
Ik ga binnenkort eens hard op zoek naar 2e hands onderdelen. Ik zal je laten weten als ik iets passends gevonden heb. :]
 
Oh ja, alle Suzuki voorvorken vanaf 1980 tot 1995 past in wat voor frame dan ook, dus: een GSX750ES (bijvoorbeeld) met een GSXR1100 USD (1992)voovork zou moeten passen. Het enige wat eventueel zou moeten aangepast, is dat je het lager moet vervangen.
 
en dan nu met plaatje:

full
 
Dacht ik ook!
Ben zelf bezig om die van mij ongeveer zo op te bouwen, inmiddels voorvork gereviseerd, wielen (nog de originele) laten coaten, ben nu bezig om het blok uit het frame te halen zodat dit ook gecoat kan worden.

Misschien een leuk idee om foto's te posten in een nieuw topic (heb inmiddels zo'n 150 foto's van de demontage, van de winter bouw ik 'm weer op (met dank aan moeders de vrouw die het .......GOED....... vindt als ik het in de woonkamer doe ("omdat het zo koud is in je schuurtje")) ;)
 
Idd een gave fiets man! Erg radical!
De mijne (ook een ES-je) is nog origineel. Alleen de vorige eigenaar heeft 'm verkeerd-om (rood+blauw) overgespoten maar daardoor toch wel gaaf.

Op het moment wat spanningsproblemen.> weet nog niet precies of de accu of de dynamo aan de beurt is. Een WPH zou welkom zijn, al is het alleen om de plaats van de dynamo te bepalen...Dus als iemand 'm heeft...graag!
 
Meestal de spanningsregelaar (onder je linkerkapje, zilveren ding met koelribben) die het eerst de geest geeft.
Loshalen, en als de achterkant er verbrand uitziet dan weet je hoe het er voor staat '(
 
spanningsregelaar???
Heb ik nog wel liggen, geef me anders voor de zekerheid het nummer even wat er op staat.

groeten Daniell
 
Bedankt voor het meedenken en fotograferen maar moet nog aan het sleutelen en demonteren. Inmiddels al wel achter dat de accu niet wordt bijgeladen. Spanningsregelaar plm twee+half jaar geledan al n's vervangen. Kan natuurlijk
het probleem zijn maar ik weet het nog zo net niet.
Ga van de week mee aan de slag. Mocht het de spanningsregelaar zijn ga ik je mailen! Het is ieg die van de foto! Tot dan, nogmaals Thanx.
 
Terug
Bovenaan Onderaan