Suzuki GSX 750 ES

Limbo

MF'er
9 sep 2004
109
0
Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een Suzuki GSX 750 ES uit 1986.
Ik wil het front wat aanpassen, in ieder geval het originele kuipje en tellerset verwijderen. Ik ben op zoek naar een alternatief: een chrome ronde koplamp en 2 losse chrome tellers?!, Of een streetfighter kuipje?
De GSX krijgt ook een ander kleurtje: jagermeister oranje, Moto guzzi V11 groen(metallic), of een ander blits kleurtje. Suggusties zijn welkom.

Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben? en willen zij mij advies/fotos sturen.

De GSX loopt heel netjes maar met 68000 km wil ik eventueel wel even de klepspeling controleren heeft iemand hier gegevens over?

Ik begrijp dat het erg moeilijk is om een werkplaatshandboek van een dergelijke motor te krijgen maar misschien dat er hier iemand is die me daaraan kan helpen?

Ook wil ik eventueel een andere demper installleren(op dit moment een 4 in 1 met zo'n korte demper). Zijn er mensen die mij hier over kunnen adviseren.

Verder vindt ik het een lekkere stuur motor waar veel pit in zit. (Vorige motor was een moto guzzi V35 Imola= 25kw)
 
Laatst bewerkt:
Limbo,
Tegelen ligt voor mij niet écht bij de deur dus voordat ik me het hoofd ga breken hoe ik e.e.a naar Wageningen ga krijgen lees ik graag ff wat je voor zowel de knippers als het Wph als tegenprestatie wil hebben.
Ik lees het wel, kunnen we altijd nog zien.

Heb trouwens gister een nieuwe batterij geplaatst, (prijs viel me mee, zo bij een motorboer in de buurt -€36,00- dus met het spanningsprobleem ben ik iets verder.
to be continued
 
Soez, Piet7 of Limbo, kan één van jullie me helpen aan een uitlaat voor m'n GSX? Ik lees dat jullie nogal wat ombouwen dus misschien nog iets over?

Bij de laatste wasbeurt gister bleek er toch iets meer roest te zitten op- en door m'n uitlaat...een gaatje onderin de collector. Natuurlijk zou ik 'm kunnen proberen te laten lassen maar kwee-nie...
Iemand ervaring met het lassen van zwart-verchroomde uitlaten?
 
Hoi Suzukifixxer ja hoor gewoon lekker laten lassen ,het is allemaal blik dus lassen lukt altijd prima. })
Of koop voor de aardigheid eens zelf zo'n minimig dingetje voor 60euro ofzo tweedehands van marktplaats dat gaat stukken beter dan met een lasstaafjes geval zoniet alleen :)
En klodder dan maar lekker aan het lukt altijd wel met een goedkoop slijptolletje als finishing touch :+
Met mijn auto zijn uitlaat ben ik ook zo bezig daar gaat nooit meer iets nieuws onder en naslijpen kan ik daar ook mooi achter wege laten want daar woont toch niemand onder mijn koekblik. *D
 
Laatst bewerkt:
of zet die originele gsx1100 4 in 2 van een later type erop die op marktplaats bij onderdelen suzuki voor een bod tekoop staat,de bochten zijn draaibaar dus die krijg je naar de juiste plek op de poorten en achter is het effe kijken of er een stripje met twee gaten links en recht tussen moeten om op de schetsplaten vasttekomen,de iets mindere weerstand is te compenseren door er in de uitgangen een buisje te tikken die aan een kant geknepen is. :)
 
Hey suzukiflex,

Het wph brandt ik wel op cd en dan kun je die zo hebben.
Voor de knipperlichten wil ik slechts een paar euro hebben (10,-?)
Ik kan je de spullen ook opsturen maar ik weet niet wat dat kost?
Ik hoor het wel.

Groeten Tom
 
Ik heb ondertussen een verloopstuk gemaakt voor mijn demper. Super sound, lekker zwaar. Hij komt iets omhoog te staan zodat er nog iemand achterop kan. Ik heb de hulp van een vriend ingeschakeld voor het lassen van de uitlaat; scheelt een hoop in de kosten.
Ik heb dus nog een originele demper in de aanbieding!

Gaan jullie ook naar de fighterama? ik ben er die zondag! Misschien tot dan?!
 
Ej Limbo,
Die sound heb ik nu ook, zo'n gaatje in de collector geeft volgens mij een
zelfde supersound dus misschien laat ik 'm maar zo....hoewel ik niet geloof dat de buurt het een goed idee vind als ik om 7 uur 'smogges vertrek.
Gein natuurlijk. Heb'het hele spul vandaag eens op de kop gehad en nu blijkt écht alleen de collector naar de haaien (dus alleen het tussenstuk onderaan de middelste 2bochten) dus ik denk dat ik met nieuw buizenwerk en plaatstaal aan de knutsel;ga de demper is nog helemaal gaaf dus daar doe'k nix aan
Limbo die knippers zou ik graag hebben maar ik denk toch het liefst via de post. Misschien wil je toch ff informeren quanta-costa en mij dan via E-mail laten weten, wisselen we daar ook adres uit : lexsterk@wanadoo.nl.
 
....en die Fighterama moest ik eerst even opzoeken. Had ik nog nooit van gehoord maar ziet er gaaf uit.
Laat ik echter eerst maar proberen mijn brik lopend te houden.
misschien gaat het me zo goed af dat ik volgend jaar een echte superbike rij.....
 
Pakketten Binnenland


0-5 kg. EUR 6,84

5-10 kg.EUR 9,04

10-20 kg.EUR 10,65

20-30 kg.EUR 12,79

Dit zijn de kosten van het opsturen. Ik ga ervan uit dat het beneden de 5kg blijft.
 
Lijkt me helemaal goed. Kan idd nooit meer dan 5 KG zijn dus wat mij betreft nogmaals helemaal goed en graag..
Toch echter maar wel ff via m'n E-mail verder afhandelen, ligt mijn adres enzo niet helemaal te grabbel op het internet.
 
ik heb van mijn gsx750exbj81 met vastloper veel spullen tekoop,een 18spoels dynamo 20euro en een spannings regelding voor 25euro ,je zult vreemd opkijken wat er allemaal hetzelfde is,ik noem maar wat om je lekker te maken :mijn gsx ontstekingsdekseltje met krasjes verkocht ik voor 5 euri aan een gs750 eigenaar die zijn dekseltje verloren ;( had,bleek dus hetzelfde te zijn.
de cdi unit heb ik gister voor 35 euri verkocht aan een gsx1100 bj82 eigenaar die ook geen verschil zag met de zijne behalve dan dat er geen kit opgeknoeid was!
en de van binnen roestvrijekoplamp van de gsx heb ik in mijn xs1100 gezet,exact hetzelfde :)
(Afbeelding)

Piet7, als je 'm nog hebt graag ff reserveren....Het lijkt erop dat een nieuwe accu mijn probleem (je weet misschien nog wel, van die spanning; daar begon het allemaal mee) niet heeft verholpen..
Als het een beetje mee zit (en het weer ook een beetje)laat ik 't van de week ff nameten en weet ik meer.... Ben wel bang dat het de dynamo zal zijn, lopen doet íe nog wel maar nix geen elekriek terug de accu in.
Misschien heeft iemand nog andere ideeën?
 
hallo Suzukifixxer :) je vergeet misschien :? telkens aan de spanningsregelaar te denken dat is juist het ding die de accu van gelijkspanning voorziet en de accu bijlaad middels de juiste spanning :o check it oak out :)
 
Piet7,

inmiddels het hele (...) spul laten checken en het blijkt toch de dynamo te zijn die de geest heeft gegeven; de spanningsregelaar (b)lijkt in orde. Daarom doe ik graag een beroep op je onlangs aangeboden dynamo. Natuurlijk ga ik er dan wel van uit dat íe past in een 750 GSX (ik weet zelf niet of dat het geval is) en dat íe werkt.
Graag een mail om eea af te spreken: lexsterk@wanadoo.nl
alvast Thanx.
 
Door tijdgebrek heeft de gsx 750 es een hele tijd in de garage gestaan maar ik ben ondertussen weer verder gegaan. Nieuwe koplamp op de beurs gekocht, koplamp oren bij Louis in Duitsland (spotgoedkoop) en nieuwe knippers voor en achter. Ik zit alleen nog te kijken met die enorme teller unit. Daar zoek ik dus nog iets vervangends voor. Verder heb ik besloten de fiets low-budget op te knappen. Ik ga dus geen grote verbouwingen doen. Wel was mijn oude achterband alleen maar op lange rechte wegen gebruikt, en moest hier dus een andere op komen wil ik de bocht een beetje om zien te komen. Een Bridgestone BT45R laten monteren.

Ondertussen is de lak klaar: Kawasaki Lime green! En ben ik druk bezig met het schuurwerk. Ik heb een deuk in de tank zitten en wil deze uiteraard wegwerken. Heeft hier iemand ervaring mee? Kan ik deze gewoon opvullen met (glasvezel) plamuur, of moet ik de tank onder druk zetten? Ook zit ik met de vraag of ik de originele zijkapjes (3 ribbels) zo laat of dat ik de ribbels wegwerk. Als iemand foto's heeft van een dergelijke project dan hoor ik het graag!

Ik heb het gevoel dat mijn voorvork iets te soft is. Kan dat komen door te weinig of oude olie? Zo ja, is het vervangen van de olie een ingewikkelde klus?

Binnenkort volgen de foto's.
 
Ej, Limbo,
Kreeg net een mailtje dat er was gereageerd op het GSX750-ES topic.
Ik heb geen ervaring met deuken in tanks enzo, wél met het vervangen van olie on de vorkpoten. Da's eigelijk een fluitje van een cent,en is best slim om elke paar jaar gewoon te doen. dat fluitje gaat alleen op mits je nog een middenbok hebt.>> Fiets op de bok, even een steuntje onder het blok (voorkant) zodat de voorkant iets omhoog blijft. De steldoppen aan de bovenkant lossen om de vork een beetje lucht te geven( wel even opletten met de juiste maat sleutel> ze zijn niet zo hoog en redelijk zacht das bij weinig grip glip je er snel overheen met lelijke moeren en nog minder grip tot gevolg) > Het handigst vond ik om even het wiel eruit te halen zodat je met een imbussleutel onderin de vorkpoten even de afdichtingsbouten kunt lossen en deze verwijderen > ook hier ff opletten, de vorkolie komt er meteen onderuit gelopen! Na uitlekken de imbusboutjes terug, nieuwe olie erin en klaar is kees.
Dat je vork nogal zacht is kan ik niet beamen, die van mij was door de vorige eigenaar zowel voor als achter al voorzien van WP vering... Die was overigens we erg goed.
By the way, dit was een van mijn laatste replies op dit topic. Ik heb mijn ouwe GSX ingeruild voor een Trans-alp omdat er nogal wat kosten zaten aan te komen enneh je wordt eens wat ouder hé...
Heerlijke fiets overigens en een stuk lichter en makkelijker in de omgang, hoewel ik met veel genoegen mijn oude GSX besteeg.....
 
Thanks voor de tip.
Als het zo relatief simpel is denk ik dat ik een dezer dagen de olie maar eens ga vervangen. Welke en hoeveel olie moet er weer in?
 
Mijn tankmeter werkt niet en ben op onderzoek uitgegaan. Als ik de twee draden die op de het kastje wat aan het stangetje van de tankvlotter zit direct met elkaar door verbindt doet hij het wel, wil dit zeggen dat het kastje (ik denk een of andere weerstand) defect is? Heeft iemand hier ervaring mee?
 
Ik heb er enige kennis van,het gaat binnenin de tank er zo aantoe dat een vlotter een contact over een aantal windingen heen en weer beweegt en vermoedenljk raakt bij jouw tankmeter het contactje door slijtage de windingen niet meer,even het armpje waar het contactje op zit buigen richting de windingen en het werkt weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan