Suzuki GSX 750 ES

Limbo

MF'er
9 sep 2004
109
0
Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een Suzuki GSX 750 ES uit 1986.
Ik wil het front wat aanpassen, in ieder geval het originele kuipje en tellerset verwijderen. Ik ben op zoek naar een alternatief: een chrome ronde koplamp en 2 losse chrome tellers?!, Of een streetfighter kuipje?
De GSX krijgt ook een ander kleurtje: jagermeister oranje, Moto guzzi V11 groen(metallic), of een ander blits kleurtje. Suggusties zijn welkom.

Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben? en willen zij mij advies/fotos sturen.

De GSX loopt heel netjes maar met 68000 km wil ik eventueel wel even de klepspeling controleren heeft iemand hier gegevens over?

Ik begrijp dat het erg moeilijk is om een werkplaatshandboek van een dergelijke motor te krijgen maar misschien dat er hier iemand is die me daaraan kan helpen?

Ook wil ik eventueel een andere demper installleren(op dit moment een 4 in 1 met zo'n korte demper). Zijn er mensen die mij hier over kunnen adviseren.

Verder vindt ik het een lekkere stuur motor waar veel pit in zit. (Vorige motor was een moto guzzi V35 Imola= 25kw)
 
Laatst bewerkt:
Het blijkt dat een winding van het spoeltje stuk is. Ik ben dus vanaf nu op zoek naar een nieuw / ander spoeltje (gsx750es), iemand?

Ik heb nog een ander raadsel:
Mijn voorvering is een luchtdruk ondersteunde voorvork. In het WPH staat echter niets over deze soort vork. Ik wil graag de voorvork olie vervangen en de luchtdruk op de juiste druk zetten. Het betreft een suzuki gsx 750 es uit 1986(canadese motor). Kan iemand mij hier meer over vertellen???
 
Heb je dat antiduik gebeuren er ook opzitten? Dan zou ik van het weekend eens even in het WPH kunnen kijken, daar staat een exploded view van die vork in. (GSX 550 ES '86) Frame en vork is volgens mij een pot nat bij die dingen.

grz Thijs
 
Hoi,

Tijdje terug is het elektrische circuit van mijn 84-er GSX 750 ES doorgebrand.
Eenvoudig te herstellen, maar ben nog op zoek naar een betaalbare dynamo.

Is de dynamo die in dit topic voorbij komt al in het bezit van Suzukiflex of ligt'ie nog bij Piet7?

Groet
 
IVM afstuderen en het kopen van een huis heb ik lang niet gereageerd. Maar de GSX is gespoten. Ik heb geen drastische aanpassingen gedaan ivm tijdgebrek, maar zo mag ie er best zijn vind ik.
full
 
He,

Al scrollend door dit gebeuren (heb zelf ook een gsx750es uit 1986, met gratis kortsluiting (in de dynamo?)) zie ik dat jij de klokjes eruit wilde halen... zo ja: ik heb nu een "boordcomputer" en zit erover te denken deze te vervangen voor de originele klokjes.

Kun je me misschien een fotootje mailen van de tellers?
Heb je nog meer originele onderdelen die je niet meer gebruikt?

Bovendien ben ik benieuwd of je het spanningsprobleem hebt opgelost. Ik zit met kortsluiting "ergens", en wil de dynamo checken... is dit zelf te doen?

Groeten,

Harry
 
Hey Harry,

Ik heb geen probleem gehad met de spanning dat was Dazzzzz.
Ik heb op het moment geen foto's van mijn tellers. Ik zal er een maken en dan hier plaatsen. Het zijn de originele klokken van een gsx750es. Ze zijn nog in goede staat. Maar wat heb jij er op dit moment precies in zitten?

Groet,

Tom

ps. Dynamo kun je zo laten doormeten bij een motorzaak.
 
Hoi,

Momenteel zit er een Hein Gericke boordcomputer in. Die heeft wel wat leuke functies: dagteller,toerteller,gemiddelde snelheid, max. snelheid, tijd, totale km-stand.
full


Maar ik weet dus niet hoe die originele cockpit eruit ziet (heb de motor net gekocht) en ben wel benieuwd of het mooier is of nie. Zal ff googl'en.

Als ik de originele mooier vind zal ik je een maandje ofzo later mailen, ok? Ik ben namelijk t/m 10 oktober het land uit voor vakantie :W

Groeten,

Harry
 
Hey Dazzzzz,

ik heb de elektrafabriek (toen) niet van Piet7 overgenomen omdat ik niet kon vaststellen of t'ie zou passen. De centmeters die Piet mij mailde waren afwijkend van mijn metingen duzzz.

Heb er eentje bij mijn motorboer gekocht. Ik weet niet precies meer wat ik betaald heb maar nooit meer dan €60=
Laat je dealer (de mijne: MOTOFIT in Veenendaal>Gouwe gasten)een beetje zoeken naar een goedkoop alternatief! Scheelt een paar duiten!

Ik kan je verder trouwens niet meer helpan aan wat dan ook; ik heb m'n GSX van de hand gedaan.
suc6
Hoi,

Tijdje terug is het elektrische circuit van mijn 84-er GSX 750 ES doorgebrand.
Eenvoudig te herstellen, maar ben nog op zoek naar een betaalbare dynamo.

Is de dynamo die in dit topic voorbij komt al in het bezit van Suzukiflex of ligt'ie nog bij Piet7?

Groet
:] :] :] :} :W
 
Hoi Suzukiflex

Bedankt. Hier kan ik wat mee. :}
Ben tot nu toe niet lager tegengekomen dan € 120.
Voor dat verschil kan ik nog eens naar Veenendaal rijden.

Dat gespeur op Ebay en Marktplaats ben ik langzamerhand ook wel een beetje zat. :P
 
Wel handig om vantevoren ff te bellen!
Ik heb die €60 niet meer op papier staan maar ik kan me echt niet voorstellen véél meer betaald te hebben.....
suc6
Hoi Suzukiflex

Bedankt. Hier kan ik wat mee. :}
Ben tot nu toe niet lager tegengekomen dan € 120.
Voor dat verschil kan ik nog eens naar Veenendaal rijden.

Dat gespeur op Ebay en Marktplaats ben ik langzamerhand ook wel een beetje zat. :P
 
Hallo gsx users, ik ben al een poosje aan het rondneuzen op het net naar een zwarte 4in1 uitlaat voor mijn 89er es ik ben al wel verchroomde exemplaren tegengekomen (Marshall) maar zwart nog niet. Wie weet of deze bestaan en evt. leverancier met vr. gr. DD. *D
 
hier effe de mijne ......



(Afbeelding)


grt bas

Hé Bas,

Mooie GSX!

Zelf heb ik dezelfde fiets in de garage staan. Onder een laken en met wat meer deuken, kapot plaatwerk e.d. Gevolg van een ontmoeting met een auto. B|

Wordt dus nu een mooi projectje.

Ben je zelf creatief geweest of heb je hem zo gekocht? Wat is er allemaal aan veranderd?

Heb je wat meer detail foto's van de voorvork, kroonplaat en stuurkuip?

Alvast bedankt voor de info.

Richard. :]
 
Hé Bas,

Mooie GSX!

Zelf heb ik dezelfde fiets in de garage staan. Onder een laken en met wat meer deuken, kapot plaatwerk e.d. Gevolg van een ontmoeting met een auto. B|

Wordt dus nu een mooi projectje.

Ben je zelf creatief geweest of heb je hem zo gekocht? Wat is er allemaal aan veranderd?

Heb je wat meer detail foto's van de voorvork, kroonplaat en stuurkuip?

Alvast bedankt voor de info.

Richard. :]


hoi,

de fiets heb ik zelf zo gemaakt ...........\

tenminste ik zal even duidelijk zijn

Marshall 4 in1 uitlaat =was aanwezig.
kleuren stelling v/d motor =was al zo.

De rest heb ik zelf gedaan:

* open luchtfilters
* andere sproeiers
* Breed stuur
* aanpassingen kabels en slangen
* andere km-teller
* andere toeren-teller
* lampjes dashboard
* stuurkuipje
* omleggen contactslot
* omleggen noodstop
* omleggen startknop
* en alle andere vergeten dingen.....

:Y :Y :Y :Y :Y

binnenkort zal ik effe foto plaatsen.

onder m'n eigen topic streetfigther van ademo bas.... :Y
 
Nou, ik heb er de originele zwarte uitlaten opzitten, ze zijn eigenlijk nog prima
maar ben op zoek naar een zwarte 4in1. ( zijn de uitlaten van een 1100 gelijk aan die van een 750?).

M.vr.gr.DD.
 
Vraagje aan Bas, als je open luchtfilters en andere sproeiers monteert moeten de
carburateurs dan ook opnieuw afgesteld worden?. En zijn die sproeiers net zo eenvoudig te krijgen als de filters?.

M.vr.gr.DD.
 
Vraagje aan Bas, als je open luchtfilters en andere sproeiers monteert moeten de
carburateurs dan ook opnieuw afgesteld worden?. En zijn die sproeiers net zo eenvoudig te krijgen als de filters?.

M.vr.gr.DD.


het volgende heb ik gedaan:

gewoon open luchtfilters monteren (imitatie dus geen K&N).
dan andere sproeiers erin plaatsen(carbarateur)en dit is zo'n 10% procent meer
als die erin zitten..

dus als voorbeeld zitten er 125 sproeiers in = 125/100*10= 12.5 + 125 = 140

altijd beste om af te ronden naar boven.........tenminste dat is mij vertelt.

Ben bij de jongens van ROUKAMA geweest :} :} :} :} wereldzaak en toppie mensen..

verders niks meer afgestelt ofzo ,gewoon starten en lopen die motor.
en rijdt perfect.

Ps. een vraagje aan jou........is die ES die jij hebt nog gewoon standaard???

en zoja wat heb jij als topsnelheid zeg maar ????????????
vraag ik me gewoon af (snelheid die je makkelijk kunt halen)
100 km????????? 110km????????? 120km?????????

please let me know..............grt bas.
 
Hey Ademo Bas,

Mijn gsx 750 es (die groene op dit forum) is qua motorisch gedeelte nog origineel ik heb alleen een andere uitlaat gemonteerd (racedemper=supersound). Als ik even doortrek zit ik zo op de 180. Veel harder heb ik nog niet durven gaan. Omdat ik nog het originele (hogere) stuur heb en niks van windbescherming :] heb je bij die snelheden het gevoel dat je van de motor afgeblazen wordt.

Vraagje aan jou: Die openluchtfilters en andere sproeiers, merk je dat in het vermogen?. (in het geluid in ieder geval neem ik aan?!)
 
Terug
Bovenaan Onderaan