Suzuki GSX 750 ES

Limbo

MF'er
9 sep 2004
109
0
Ik ben sinds kort de gelukkige eigenaar van een Suzuki GSX 750 ES uit 1986.
Ik wil het front wat aanpassen, in ieder geval het originele kuipje en tellerset verwijderen. Ik ben op zoek naar een alternatief: een chrome ronde koplamp en 2 losse chrome tellers?!, Of een streetfighter kuipje?
De GSX krijgt ook een ander kleurtje: jagermeister oranje, Moto guzzi V11 groen(metallic), of een ander blits kleurtje. Suggusties zijn welkom.

Zijn er mensen die hier al ervaring mee hebben? en willen zij mij advies/fotos sturen.

De GSX loopt heel netjes maar met 68000 km wil ik eventueel wel even de klepspeling controleren heeft iemand hier gegevens over?

Ik begrijp dat het erg moeilijk is om een werkplaatshandboek van een dergelijke motor te krijgen maar misschien dat er hier iemand is die me daaraan kan helpen?

Ook wil ik eventueel een andere demper installleren(op dit moment een 4 in 1 met zo'n korte demper). Zijn er mensen die mij hier over kunnen adviseren.

Verder vindt ik het een lekkere stuur motor waar veel pit in zit. (Vorige motor was een moto guzzi V35 Imola= 25kw)
 
Laatst bewerkt:
Hey Ademo Bas,

Mijn gsx 750 es (die groene op dit forum) is qua motorisch gedeelte nog origineel ik heb alleen een andere uitlaat gemonteerd (racedemper=supersound). Als ik even doortrek zit ik zo op de 180. Veel harder heb ik nog niet durven gaan. Omdat ik nog het originele (hogere) stuur heb en niks van windbescherming :] heb je bij die snelheden het gevoel dat je van de motor afgeblazen wordt.

Vraagje aan jou: Die openluchtfilters en andere sproeiers, merk je dat in het vermogen?. (in het geluid in ieder geval neem ik aan?!)


tja het geluid is en blijft superrrrrrrr strakkkkkk.

echte grove roffel bij opentrekken gas...............geweldig..... :} :} :}

hulde voor de 4 in1 van marshall :} :} :}

en wat vermogen ....betreft....bij mij is ie wel redelijk vlot bij lage toeren..

in het midden gebied een beetje flauw en daarna gaat het ook goed....

alleen mijn snelheidmeter (die ik zelf geplaatst heb)
wekrt mechanisch ,dus gewoon met een kabel.

Maar is bij hogere snelheden niet zo nauwkeurig meer......
maar goed verders rijdt het wel fijn.

alleen als hij al standaard en met gemak de 180 km haalt a 200 km p/uur,dan
vraag ik mij toch echt af of dat wel zo is :? :? :? :? :?

kijk 180 is nog wel redelijk haalbaar maar dan wordt ik er toch echt niet vrolijker van met al die toeren enzo.....wat denken jullie er zelf van???

en hoeveel toeren maken jullie bij zo'n 140 km p/uur??????

more info is welcome..........
grt bas.
 
Bedankt voor de info, mijn ES is er een uit 89 en is helemaal standaard, volgens
het kenteken heeft ie 66 kw. Het toerental bij 120 km per uur is ong 5200 (zo uit
het blote hoofd.)en hij rijd heel vlot naar de 180. Ik zal hem volgend jaar over
de de grens (in Duitsland) eens helemaal opentrekken, volgens mij is 220 op de teller mogelijk.

M.vr.gr.DD
 
jongens als ex es-bezitter kan ik zeggen dat die heel rap is het hardste wat ik ooit gehaald heb was 215 km op de klok in z,n 4 na overschakelen 5 moest ik al weer remmen voor verkeer.
dus een dikke 220+ is zeker haalbaar.
100 in 1
130 in 2
160 in 3
210+ in 4
??? in 5
dit alles wel op de teller.

groet Xeneos :]
 
Vraag aan SOEF,

Ben nieuw, zal binnenkort een stukje plaatsen over mij en mn GSX...

Nu alvast een vraagje:
Wat voor koplamp heb je op je knal-groene GSX gemonteerd?? is dat een GS-koplamp?? is de bevestiging included?? en waar kun je die halen?

Alvast bedankt
 
Hey MX73,

Ik weet niet of je mijn GSX bedoeld, maar ik heb ergens op een beurs deze koplamp gevonden. (Nieuw) De bevestiging heb ik voor een paar euri bij een motorzaak gekocht.
 
Hey Limbo,

Ik bedoel inderdaad jouw gsx. Ik vroeg me af voor welke motorfiets die lamp origineel bedoel was, of is het een universele lamp??

Ik ga wel eens langs de motorzaak, misschien hebben die iets liggen...

Bedankt!
 
Het is een universele lamp. Ik weet niet waar je wilt gaan kijken maar in Duitsland is veel meer van dat soort spul te krijgen. en goedkoper!!!

Ik ben de naam van die tent ff kwijt... een groot duits concern... Louis!!!
check www.louis.de en kijk bij anbauteile, beleuchtung, scheinwerfer
 
Dat kan ik. Ik heb nog een complete kuip staan. Ik zal hem eens uit de garage halen bij mijn ouders. mail me maar voor meer info: jacobs_tom@msn.com
 
Hallo M-F leden,

In 1986 had ik al een GSX 750 es, en diegene die ik nu al weer een ruim half jaartje heb bevalt me prima. Toch zou ik enkele dingen graag willen veranderen:

1- Ik zou een aanpassing aan de standaard koplamp willen doen, zodat ik meer licht heb en dus beter opval
2 - Het lijkt me handig om in de file de mogelijkheid te hebben om de 2 voorste knipperlichten te laten knipperen, zodat een automobilist je beter in de spiegel ziet aankomen. Heeft iemand dit al eens geknutseld?
 
Laatst bewerkt:
Oeh! Dat werkplaatshandboek kan ik ook goed gebruiken zeg!

Ik heb onlangs een gsx 750 es uit ' 83 gekregen maar daar moet wel het een en ander aan gebeuren. Zou iemand zo vriendelijk willen zijn om mij daaraan te helpen?
Cd-tje sturen, emailen, msn, pando file trasfer, maakt mij niet uit.

Groeten Sebastiaan
sebastiaandamoiseaux@hotmail.com
 
Daar ben ik weer.......
@Limbo, late reactie, ik weet het, problemen met wachtwoord en vrije tijd....
ruitje is prima, heeft al verscheidene wegen gezien.

@Sebaviaan; heb handboek.., is niet helemaal volledig, zie topic.
zal proberen het via de meel te sturen, graag bericht of het overgekomen is.

In bijlage (indien gelukt) Suzuki GS750ES omgeturnd tot EF met verhoogde achterzijde (ongeveer 10cm)
full
 
Terug
Bovenaan Onderaan