suzuki GSX 750 ESd kopen?

Status
Niet open voor verdere reacties.
30 jun 2010
138
0
antwerpen
morgen ga ik kijken naar een winter/woonwerk/pekel/sleutel/... fiets.
het is een SUZUKI 750 ESd uit 1983.

er is al veel aan gebeurd,

hieronder een deel van de mail die ik heb ontvangen:
Deze motor ben ik beginnen opmaken zodat ik ermee op reis kon. Maar daar moest nog wat aan gebeuren.
Dit heb ik ongeveer laten uitvoeren:

- Oliewissel + oliefilter
- Nieuwe kettingset DID via mojomoto.be
- Stalen remleidingen vooraan en achteraan
- Orriginele rempomp aangekocht (recent geinstalleerd want de vorige was niet orrigineel en deed zijn werk niet)
- De oude remklauwen heb ik nog liggen, maar de nieuwe zijn 2ehandse die gereviseerd zijn bij Euromotors Borsbeek.
- Valbaren om het blok te beschermen
- Andere kilometerteller gestoken (deze is op reis ook stuk gegaan). Het zal aan de teller zelf liggen want er zit ook een nieuwe kilometertellerkabel op. (Ik gebruik nu de gps als indicatie)
- Carburatoren 2x laten synchroniseren en ultrasoon gereinigd
- Afstelling van de moto op de testbank door Tovami in Hulst. (Kenners op vlak van oude motoren. DIe man deed wonderen, want hij heeft het verbruik gehalveerd. Ik kwam met een 'andere' motor naar huis)
- Onlangs nieuwe koppelingskabel gestoken omdat de oude het begeven had. Ik heb ook nog een gaskabel die je zeker meekrijgt.
- Een set AVON banden gestoken. Eerst had ik er geen vertrouwen in want ik kende het merk niet, maar wees gerust, ze plakken. De valbaren hebben vaak de grond geraakt in de Alpen.
- Ik heb de hele uitlaatlijn uitgekuist. De vliegenroest heb ik verwijderd en hieronder zag ik nog de originele lak. Deze heb ik licht opgeschuurd en de uitlaatlijn herspoten met hittebestendige lak.
- Nieuwe Philips lamp gestoken met oranje schijn. Zo zien ze mij beter komen
- Alle zekeringen zijn vervangen en je krijgt reserve ook mee.
- Het blok spuuwde langs de linkerkant olie uit het blok door een kapotte pakking. Deze is door Euromotors hersteld en sindsdien heb ik geen olieverlies meer.
- De eerste 10.000 km die ik ermee heb gereden heb ik een benzinefilter geinstalleerd. Deze was behoorlijk vuil. Nu is de tank proper en loopt er geen vuil meer naar de carbs.
- Voor ik op reis ging wou ik ook nog nieuwe lagers steken in beide wielen (door Mojomoto.be)
- Nieuwe remblokken (net ingereden want ze sleepte eerst aan)

Ik ben al op zoek naar een teller en ik zal die u dan ook bezorgen indien u interesse heeft.
Ik kocht deze motor met 41.000 km op de klok. Sindsdien heb ik ruim 13.000 km gereden (België, Nederland, Italië, Frankrijk, Oostenrijk, Zwitserland, Slovenië, Polen, Duitsland) en zonder problemen.
Je start de motor bij koud weer met de choke, maar na 3 minuten draait hij al 1200 toeren en kan je rustig vertrekken.

Eigenlijk wil ik de motor niet wegdoen, maar ik ben genoodzaakt. Ik ben nog student en ik heb een supersport waar al wat geld in moet (voorband + accu). Daarnaast heb ik een auto aangekocht dat ik ook nog moet betalen en met de job bij Pizza Hut kan ik niet alles bekostigen. Het geld gaat mij gewoon meer ademruimte op fin vlak.

Motoren zijn een passie en ik heb deze motor dan ook met mijn hart opgebouwd. Je ziet ze niet meer rijden en ik vond het altijd leuk om in de Alpen andere motoren achter te laten in de bochten. Echt een leuke smijt en gooi fiets, desondanks zijn gewicht.


plan is dat ik met deze (goedkopere) motor ga werken op mijn nieuw werk, waar al meermaals motoren zijn gestolen dus ik zou het al wat minder erg vinden daar...
en ook wil ik leren sleutelen aan een motor.
zodat ik binnenkort het onderhoud zelf kan doen...

dus bij deze 2 (eigenlijk 4) vraagjes:

- waar moet ik bij aankoop op letten? wat zijn de vaste ziektes aan deze motor?
- is deze motor te doen om zelf aan te leren sleutelen? (iemand een werkplaatshandboek op overschot liggen?)

alvast bedankt
lander
 
heb een jaartje een ef gehad(is gelijke maar dan met volledige kuip)
prima fiets.
enige probleem wat ik ermee had was een oliekoeler die dicht zat en het laadstroomsysteem:
spanningsregelaar/gelijkrichter zit achter het linkerzijdeksel waar ze naar mijn menig te weinig koeling kreeg(twee kapot gehad)
heb het dinegtje toen verplaats naar voren tegen de onderste balhoofdplaat.
kwestie van vier kabels verlengen(wel even netjes bundelen in een krimpkous)
en twee ty ribs om het elementje vast te snoeren. zit niet in het zicht maar mooi wegewerkt.
en ik heb een keer een dynamo kapot gehad.

mijn motor kocht ik met 78.000 km en heb ik met 95.000 verkocht.

als ik weer eens een woonwerkmachine zoek kan het best wel eens weer een ouder model gsx worden
 
alvast bedankt voor de reactie.
wat zou een eerlijke prijs zijn voor deze fiets?

heb de vraag nogmaals gesteld in het brikken en klassiekers gedeelte.
stond misschien beter daar...
hier verwijderen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan