Suzuki gsx 750 uit 1980

MotoWerff

MF'er
27 aug 2019
155
23
hallo,

ik ben bezig met het opknappen van een gsx uit 1980. nu heb ik het volgende probleem: ik kan de motor laten starten met de choke maar hij valt uit zodra de choke dicht gaat. er zit 1 brandstof slang op de carburateurs en 2 vacuum slangen.. nu kan ik geen goed handboek vinden van de gsx 750 dus heb ik er een van de katana er bij liggen. hierin staat 1 vacuum slang afgebeeld, hoeveel slangen ben ik nou nodig?

heb er overigens op het moment geen luchtfilter opzitten. stukje tape over de carbs heen lijkt wel iets te helpen maar hij zou toch ook wel zonder moeten kunnen lopen?

heb ook het probleem dat die maar op 3 cilinders loopt maar eerst maar eens normaal lopen zonder choke.
 
Gesloopte kruiskopjes kun je soms nog los krijgen door er een vlechttang op te zetten.
Ultrasoon is niet heilig, maakt het wel gemakkelijker.
Er is carb cleaner te koop, maar ook daarvoor moeten je carbs uit elkaar.

Biggelaar in Boxtel heeft een hoop zooi voor ouwe Suzuki’s , waarschijnlijk kun je daarwel een setje vinden.
Maar die zullen ook schoongemaakt moeten worden.... O-)
 
Even terug te komen naar dit onderwerp: ik ga maar een setje Jis schroevendraaiers bestellen. Is voor de andere motoren ook wel handig. Iemand nog aanbevelingen? Gaan er vaak kruiskoppen in of platte koppen bij Japanse carbs?
 
Even terug te komen naar dit onderwerp: ik ga maar een setje Jis schroevendraaiers bestellen. Is voor de andere motoren ook wel handig. Iemand nog aanbevelingen? Gaan er vaak kruiskoppen in of platte koppen bij Japanse carbs?

Setje van het merk Vessel, aan een JIS 1 en een JIS 2 heb je in principe genoeg.
Er zijn meerdere merken die JIS schroevendraaiers aanbieden maar die het niet zijn... van Vessel weet ik het zeker.
 
  • Leuk
Waarderingen: MSW
Tijdje geleden wat gepost, heb mooi goed werkend setje jis schroevendraaiers gevonden.

Nu wou ik vandaag de olie gaan verversen( ziet er nogal zwart uit binnen het kijk glaasje :)

Maar met een 4 in 1 uitlaat moest die er af om bij de bout te kunnen komen. Ik trekken aan dat ding, komt langzaam beweging in. 1 bocht wou niet heel makkelijk dus even naar de andere kant gelopen om daar meer kracht bij te zetten.

Kom ik terug aan de andere kant, is 1 van de bochten verrot en half van het koppel punt af....

Nou komt de vraag: is het mogelijk om met een electrode lasapparaat dit weer te fixen? Of brand ik er dan dwars doorheen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan