Suzuki gsx 750 uitlaat lassen

MotoWerff

MF'er
27 aug 2019
155
23
Nu wou ik vandaag de olie gaan verversen( ziet er nogal zwart uit binnen het kijk glaasje :)

Maar met een 4 in 1 uitlaat moest die er af om bij de bout te kunnen komen. Ik trekken aan dat ding, komt langzaam beweging in. 1 bocht wou niet heel makkelijk dus even naar de andere kant gelopen om daar meer kracht bij te zetten.

Kom ik terug aan de andere kant, is 1 van de bochten verrot en half van het koppel punt af....

Nou komt de vraag: is het mogelijk om met een electrode lasapparaat dit weer te fixen? Of brand ik er dan dwars doorheen?
 
Het gaat vast wel met electrode, maar je moet daarmee flink wat ervaring hebben. Mig last veel makkelijker op dunne materialen, brengt minder warmte in het materiaal.
maar je moet het wel een beetje ontroesten.
 
Heb alleen maar een electrode apparaat.. dus nog gaat lastig worden.

Electrode brand dus wel sneller door het materiaal heen? Kans is dus groter om nog meer kapot te maken dan te fixen dus?
 
Hebben ze die suzuki zo waardeloos ontworpen dat de uitlaat los moet voor elke oliewissel!?
Misschien de volgende klus een beetje beter voorbereiden om meer schade te voorkomen?
Normaal zit er een 2 in 1 uitlaat 2x onder. Waardoor je er dus normaal bij kunt.. heb de motor gekocht om op te knappen, wist dus niet van de schade af, helaas

Iemand anders nog 2 in 1 uitlaat 2x liggen in de buurt van Drachten Friesland?
 
Normaal zit er een 2 in 1 uitlaat 2x onder. Waardoor je er dus normaal bij kunt.. heb de motor gekocht om op te knappen, wist dus niet van de schade af, helaas

Iemand anders nog 2 in 1 uitlaat 2x liggen in de buurt van Drachten Friesland?
Ah, een vervelende erfenis..
Heb je al eens in het brikken en klassiekers deel van MF gekeken? Daar is een speciaal suzuki GS topic met op de eerste pagina handige adressen voor onderdelen en dergelijke
 
Normaal zit er een 2 in 1 uitlaat 2x onder. Waardoor je er dus normaal bij kunt.. heb de motor gekocht om op te knappen, wist dus niet van de schade af, helaas

Iemand anders nog 2 in 1 uitlaat 2x liggen in de buurt van Drachten Friesland?


Vraag hier eens, zit in Harlingen. Verkoopt vaak Suzuki onderdelen voor oudere modellen. Anders is BPH onderdelen je leverancier, die heeft werkelijk alles voor de oude Suzuki modellen.
 
Rick in Harlingen heeft voornamelijk Kawa spul, maar niet zo oud.
Biggelaar in Boxtel is wel gespecialiseerd in ouwe Suzuki’s.
Uitlaat van gsx1100 uit 80-83 past 1 op 1, volgens mij van gs850/gs1000 ook maar zijn de ophang punten anders.
Van een gs750 past zeker niet !
 
Heb een systeem van de Suzuki srad gsxr 750 wt van 96 gevonden. Iemand idee of dat past?

Vraag hier eens, zit in Harlingen. Verkoopt vaak Suzuki onderdelen voor oudere modellen. Anders is BPH onderdelen je leverancier, die heeft werkelijk alles voor de oude Suzuki modellen.
Heb bph ook even gevraagd, bedankt
 
Huidige aanbod op MP komt op een bedrag van 250 tot 400 euro. Gaat me wat te gek. Zal eerst zelf proberen te lassen.

Of er moet iemand in de buurt van Drachten zijn die en Mig apparaat heeft en mij wil helpen :)
 
Huidige aanbod op MP komt op een bedrag van 250 tot 400 euro. Gaat me wat te gek. Zal eerst zelf proberen te lassen.

Of er moet iemand in de buurt van Drachten zijn die en Mig apparaat heeft en mij wil helpen :)
Elektrisch lassen kan je gerust vergeten, daarmee brand je er doorheen,probeer een staalconstructie bedrijf te vinden
die dat wil doen,motorzaken hebben vaak ook een geschikt lasapparaat,maar als het materiaal al te ver verrot is
gaat niks anders helpen dan een andere uitlaat.
 
Ik heb toch nog wel een vraag, de gsx heeft vrij lang stil gestaan. Geen idee hoelang. Nu heb ik de volgende dingen al gedaan om hem te proberen laten lopen:

Nieuwe brandstof
Carburateurs schoon gemaakt
Nieuw benzine kraantje
Nieuwe olie
Volle accu
Gecontroleerd of die vonkt, dat doet die

Hij wil soms heel even lopen, maar dan valt die ook weer uit. Loopt ook niet op alle cilinders

Heb er nu open luchtfilters opzitten. En ik vroeg me af, want het luchtfilterhuis heb ik niet compleet alleen het deel wat aan de carbs vast komt, maakt dat een heel erg verschil? Aangezien er ook niks in het luchtfilterhuis zit en ook niks in de openlucht filters.
 
Ik heb toch nog wel een vraag, de gsx heeft vrij lang stil gestaan. Geen idee hoelang. Nu heb ik de volgende dingen al gedaan om hem te proberen laten lopen:

Nieuwe brandstof
Carburateurs schoon gemaakt
Nieuw benzine kraantje
Nieuwe olie
Volle accu
Gecontroleerd of die vonkt, dat doet die

Hij wil soms heel even lopen, maar dan valt die ook weer uit. Loopt ook niet op alle cilinders

Heb er nu open luchtfilters opzitten. En ik vroeg me af, want het luchtfilterhuis heb ik niet compleet alleen het deel wat aan de carbs vast komt, maakt dat een heel erg verschil? Aangezien er ook niks in het luchtfilterhuis zit en ook niks in de openlucht filters.

Loopt de motor op remmenreiniger/staertpilot, zo ja dan zijn de carburateurs niet goed schoongemaakt. Meestal zijn de stationairsproeiers/kanalen de oorzaak. Hoe zijn ze schoongemaakt?

Bij open luchtfilters zul je andere hoofdsproeiers en gasnaald/naaldpositie moeten gebruiken. Tovami heeft hier setjes voor.
 
Met de hand, carb reiniger gebruikt, alle sproeiers(1 wil der niet meer uit) er uit gehaald. Met dun ijzer draadje gaatjes vrij gemaakt van vuil. Kanalen tot zover dat ik er bij kon komen ook schoon gemaakt.
Loopt de motor op remmenreiniger/staertpilot, zo ja dan zijn de carburateurs niet goed schoongemaakt. Meestal zijn de stationairsproeiers/kanalen de oorzaak. Hoe zijn ze schoongemaakt?

Bij open luchtfilters zul je andere hoofdsproeiers en gasnaald/naaldpositie moeten gebruiken. Tovami heeft hier setjes voor.

Misschien ultrasoon reinigen een idee...
 
Moet toch het volgende nog even melden

Nu bij het starten komt er toch behoorlijk wat benzine uit de uitlaatgaten(weet de benaming niet) liep ook wat benzine over in de vlotter bakken maar dit was te danken aan een niet volledig aangedraaid bout.

Iemand een idee wat dit betekend?
 
Hier kunnen ze je ook vaak helpen met oudere Suzuki onderdelen:
Zit in Bolsward.

Grtz,

Cees
 
Terug
Bovenaan Onderaan