Suzuki GSX-8S

Die XSR is toch gewoon een MT waar ze een retro eitje over gebroken hebben?
07 blokje is fantastisch. Even prettig maar minder maniakaal dan de triple.
 
Wellicht is het GSX8S blok nog leuker 8-) zo vanaf plaatje/spec sheet spreekt die me veel meer aan dan de MT-07. Niet dat ik gelijk naar de Suzuki dealer zal rennen om er een te bestellen maar ik vind het een leuke fiets en ben blij dat Suzuki eindelijk met wat nieuws komt.
 
Wellicht is het GSX8S blok nog leuker 8-) zo vanaf plaatje/spec sheet spreekt die me veel meer aan dan de MT-07. Niet dat ik gelijk naar de Suzuki dealer zal rennen om er een te bestellen maar ik vind het een leuke fiets en ben blij dat Suzuki eindelijk met wat nieuws komt.
Nou dat dus , de Suzuki heeft net ff wat meer koppel. Niet dat ik de mt07 een mindere fiets vind ofzo , maar vind de Suzuki er gewoon beter uitzien . Dashboard en de quickshifter trekken mij juist verder over de streep . Heb demo gereden met de rs660 die dan wel 100pk heeft maar heeft minder koppel dan de Suzuki, die overigens wel super reed hoor!
 
Wordt druk in dit segment met ook de hornet, duke 790, etc. De Suzuki ziet er netjes uit, benieuwd naar testen / ervaringen. Net iets meer vermogen dan de MT07, up side down vork, radiale remmen, 6 jaar garantie en waarschijnlijk vlot leverbaar!
 
Even inbreken hier...
Voor de liefhebbers, de GSX-8S is te zien (heel misschien te horen) bij Suzuki nederland vrijdag en zaterdag aanstaande (in Vianen).
Alleen even aanmelden van te voren.
 
Even inbreken hier...
Voor de liefhebbers, de GSX-8S is te zien (heel misschien te horen) bij Suzuki nederland vrijdag en zaterdag aanstaande (in Vianen).
Alleen even aanmelden van te voren.
Ja zag het voorbij komen . Vond het zelf net wat te ver om daarvoor te komen kijken . Staat Suzuki op de motor beurs denken jullie ?
 
Ja zag het voorbij komen . Vond het zelf net wat te ver om daarvoor te komen kijken . Staat Suzuki op de motor beurs denken jullie ?
Nee, daarvoor in de plaats is dit event.
Nieuwe modellen zijn op dat moment van de beurs niet beschikbaar.
 
Hoop alleen echt dat ze bij Suzuki het zelfde trucje gedaan hebben als bij Aprilia / Kawasaki . En dat is de inlaat lekker luid houden . Inductie geluid van de 660 is zo gaaf dat het bijna hard klinkt . Is bij mij de grootste zorg om nu een nieuwe motor te kopen . Dat ze zegmaar “ te stil “ zijn. Wil wel een beetje beleving als ik aan het rijden ben.
 
Vandaag effe naar Nimag om de GSX8S in het echt te zien, vind hem in het echt beter uit zien dan op de foto's

Daarom een paar foto's :+
IMG_20230107_103726496_HDR.jpg


IMG_20230107_104500852_HDR.jpg


Was verder een beetje suffe bedoeling imho.
 
Vandaag effe naar Nimag om de GSX8S in het echt te zien, vind hem in het echt beter uit zien dan op de foto's

Daarom een paar foto's :+
Bekijk bijlage 1836958

Bekijk bijlage 1836959

Was verder een beetje suffe bedoeling imho.
Ja ben heel benieuwd , vooral hoe hij klinkt en rijd . Maar blijf rustig wachten tot tt motoren de demo heeft en dan mag ik een dag sturen om de conclusies te trekken. Toch heb ik het idee dat ik de echt de enige ben die geïnteresseerd is om een 8s te kopen 😅
 
Het is ook een leuke motor voor relatief weinig geld. QS is standaard. Alleen wat ik zelf al eerder had, de kleuren zijn meh. Ook IRL vind ik het blauw bij de 8S niet mooi.
Komt bij, moet ik een Suzuki dealer vinden die mijn Suzuki Swift wil ruilen voor een GSX8S :+
 
Ze doen net als Yamaha bij de 900 xsr ook geen enkele moeite om er nog iets van een redelijke uitlaat onder te plakken
 
Ze doen net als Yamaha bij de 900 xsr ook geen enkele moeite om er nog iets van een redelijke uitlaat onder te plakken
Ik heb er niet naar gekeken moet ik eerlijk zeggen....heb een 2015 MT09 gehad, daar was de hele uitlaat 1 geheel, dus heb ik er destijds zo'n komplete Akra ondergehangen.
 
Ik heb er niet naar gekeken moet ik eerlijk zeggen....heb een 2015 MT09 gehad, daar was de hele uitlaat 1 geheel, dus heb ik er destijds zo'n komplete Akra ondergehangen

Ik had sc een mailtje gestuurd , die gaan een uitlaat maken voor de 8s en verwachten hem halverwege dit jaar op de markt te brengen .
 
Het is wel duidelijk de sluitpost op de begroting geweest die uitlaat bij de GSX8S. Natuurlijk met alle geluids/emissie normen valt het niet mee maar dat geldt voor alle merken.
 
Denk dat er best veel geld in is gestoken, originele uitlaten zijn qua vermogen en geluid zo goed dat alle aftermarket nauwelijks tot niet een verbetering geven zelfs zonder kat
Betwijfel dan ook dat SC op zo’n korte termijn met een andere komt want die moeten ook aan de euro 5 voldoen
 
Denk dat er best veel geld in is gestoken, originele uitlaten zijn qua vermogen en geluid zo goed dat alle aftermarket nauwelijks tot niet een verbetering geven zelfs zonder kat
Betwijfel dan ook dat SC op zo’n korte termijn met een andere komt want die moeten ook aan de euro 5 voldoen
Nou zijn al aardig wat e5 uitlaten te koop hoor , en ze zullen niet voor niets reageren op de mail met de uitleg dat er eentje komt. Maargoed we gaan het zien , als ze zorgen dat er een gruwelijk mooi inductie geluid uit komt is er geen reden om een andere uitlaat te monteren
 
Zonder bijdehand te willen doen, maar heel vaak zal een fabrikant op zo'n vraag antwoorden dat ze iets gaan produceren en dat ze snel zullen zijn.
Op de manier denkt de klant 'oh ik weet dat merk X komt met een product dus daar wacht ik op en zal niet product Y kopen'.

Als het alleen een demper is, dan moet dat niet te veel tijd kosten, veel demping zal komen van katalysator.
 
Het is niet om deze Suzuki af te zeiken , meer de kant die fabrikanten op gaan
003E8762-636C-4BC2-ABA8-1C6A7626F84C.png


Hoe ga je hier alleen een andere demper aan knopen , zit allemaal in 1 unit , dus dan zou SC een complete uitlaat incl klep , kat moeten maken , lijkt me als je kijkt naar de prijs van de motor een redelijk onhaalbare zaak
Ze zouden hem niet euro 5 kunnen maken maar dan verkoop je er niet veel en Europa
 
Fabrikanten zijn tegenwoordig veeplicht de hele lijn in 1 stuk te maken, om open katloze uitlaten te bemoeilijken
 
Net als bij de MT-09 dus...1 geheel. Destijds in 2015 was die complete Akra voor de MT-09 €1200. Tegenwoordig zijn Akra dempers alleen al zo'n €900, voor de 1290SDR zelfs al €1200 dacht ik.
 
Terug
Bovenaan Onderaan