Suzuki GSX-8S

Nu alles met een TFT scherm en ik moet het doen met een casio scherm op mijn 2022 GSX S1000. Ik hoop dat er een update mogelijkheid komt naar een TFT.
Om te zien vind ik die GSX S8 overigens niet verkeerd. Ik vind dat hij er mooier uitziet dan de nieuwe Hornet. Komend voorjaar maar eens een proefritje maken. Ik wil ook de nieuwe Guzzi Mandelo V100 nog gaan proberen.
 
Mooie naked, in ieder geval mooier dan de nieuwe (cheap-looking) Hornet!
Hopelijk wordt het een verkoopstopper, Suzuki kan het in ieder geval gebruiken.
 
Wat is het? Een TRX blok in een KTM Duke jasje met een Suzukikleurtje, het beste idee van het jaar, een stuiptrekking of toch iets anders?
Inderdaad,een quote van de Suzuki site : "De bijzondere 270°-krukas met uniek ontstekingsinterval staat garant voor een soepel rijgedrag"
Uniek? _O-

Toen Yamaha in 1996 met de TDM en TRX als eerste een parallel twin met 270° krukas uitbracht,werden ze uitgelachen omdat ze zogezegd een Ducati V-twin wilden nabootsen.
Na Honda,BMW en KTM brengt nu ook Suzuki een 270° parallel twin uit.
Dat was blijkbaar toch zo geen slecht idee van Yamaha.
 
ik vind m wel cool,
Wat is het? Een TRX blok in een KTM Duke jasje met een Suzukikleurtje, het beste idee van het jaar, een stuiptrekking of toch iets anders?

Ja, waarom zou je niet goede dingen combineren? :Y
 
Inderdaad,een quote van de Suzuki site : "De bijzondere 270°-krukas met uniek ontstekingsinterval staat garant voor een soepel rijgedrag"
Uniek? _O-

Toen Yamaha in 1996 met de TDM en TRX als eerste een parallel twin met 270° krukas uitbracht,werden ze uitgelachen omdat ze zogezegd een Ducati V-twin wilden nabootsen.
Na Honda,BMW en KTM brengt nu ook Suzuki een 270° parallel twin uit.
Dat was blijkbaar toch zo geen slecht idee van Yamaha.
Balansasconstructie is wel uniek 😉
 
Inderdaad,een quote van de Suzuki site : "De bijzondere 270°-krukas met uniek ontstekingsinterval staat garant voor een soepel rijgedrag"
Uniek? _O-

Toen Yamaha in 1996 met de TDM en TRX als eerste een parallel twin met 270° krukas uitbracht,werden ze uitgelachen omdat ze zogezegd een Ducati V-twin wilden nabootsen.
Na Honda,BMW en KTM brengt nu ook Suzuki een 270° parallel twin uit.
Dat was blijkbaar toch zo geen slecht idee van Yamaha.
Behalve dan dat de KTM twin geen 270 graden is maar 285 zodat ie meer lijkt op hun 75 graden Vtwins.

Vind die GSX8S wel een leuke fiets, samen met de Vstrom800. Alleen de kleurtjes bij de GSX8 zijn beetje meh
 
Behalve dan dat de KTM twin geen 270 graden is maar 285 zodat ie meer lijkt op hun 75 graden Vtwins.

Vind die GSX8S wel een leuke fiets, samen met de Vstrom800. Alleen de kleurtjes bij de GSX8 zijn beetje meh
Ik vind de kleurtjes van de V-Strom 800 ook niet je van het..

Maar blokken bouwen kunnen ze wel bij Suzuki 🙂
 
Vind de Suzuki's 800 zowiezo veel beter smoelen dan de Honda 750's. Van de Strom vind ik het alleen jammer dat de voorrempartij er nogal slapjes uitziet.
 
Jammer dat iedereen nu met een staande twin komt, ik had zelf gehoopt op een Hornet met 3 pitter. Ook jammer dat yamaha, honda en suzuki terug stappen op een stalen frame. De 2de generatie v-strom blijft zelfs tegenwoordig nog redelijk bij de tijd door het aluminium frame.

Wat wel weer een voordeel is, is dat yamaha meer concurrentie heeft gekregen met hun mt-07 die nu underpowered is. Een sterkere mt-07 of mt-07 sp zou wel heel gaaf zijn.
 
Dat staande twin is logisch gevolg van euro normen en kosten reductie: Dan komt iedereen op hetzelfde concept uit. Jammer, maar helaas
 
Holy shit, het is echt een blauwe ktm met trx blok, en ik maar denken dat jullie overdreven......
Inderdaad oud stalen frame met blok als rigide punt waardoor hij stijf wordt, maar dat is dan ook het enige wat stijf wordt.

Hopelijk houden ze de prijs een beetje schappelijk.
 
Ik vind hem zo op de foto / video’s er wel heel gaaf uitzien . Heb mijn mt09 2014 laatst verkocht om voor een tuono 660 te gaan .
Maar lees toch wat negatieve verhalen over gekke storingen en het lange wachten op onderdelen wat mij toch weer wat meer richting de Japanners doet kijken . Had voor de mt een RSV en de reden dat ik die verkocht was omdat ik gek werd dat er elk jaar wel weer iets kapot ging , na het zien van deze ben ik toch wel erg geïnteresseerd in de gsx 8s .
De Honda vind ik persoonlijk iets te saai ofzo en de mt07 , tja als je de 09 hebt gehad dan weet ik niet precies wat ik daar van moet vinden
 
Ik vind hem zo op de foto / video’s er wel heel gaaf uitzien . Heb mijn mt09 2014 laatst verkocht om voor een tuono 660 te gaan .
Maar lees toch wat negatieve verhalen over gekke storingen en het lange wachten op onderdelen wat mij toch weer wat meer richting de Japanners doet kijken . Had voor de mt een RSV en de reden dat ik die verkocht was omdat ik gek werd dat er elk jaar wel weer iets kapot ging , na het zien van deze ben ik toch wel erg geïnteresseerd in de gsx 8s .
De Honda vind ik persoonlijk iets te saai ofzo en de mt07 , tja als je de 09 hebt gehad dan weet ik niet precies wat ik daar van moet vinden

Een Street Triple RS overwogen? Ik denk dat de stap MT-09 naar een Suzuki met +- 90 pk een flinke stap terug is. Ook qua afwerking en scherpte.
 
Ja maar ik zoek niet perse een motor met meer vermogen . Ik rij ook nog wel eens op de kawa 250 van mijn vrouw en heb daar ook plezier mee . Nee ik zoek juist een “vriendelijke” motor waar je ook heel relaxed mee kan rijden en die niet uitnodigt om maar steeds weer het randje te gaan opzoeken . De reden waarom ik de mt09 weg gedaan heb , is puur omdat hij je toch weer aan zette om toch weer wat harder te gaan dan je bij voorbaat met jezelf hebt afgesproken 😅 voorjaar maar eens zien dat ik ergens een demo kan proberen
 
Ja maar ik zoek niet perse een motor met meer vermogen . Ik rij ook nog wel eens op de kawa 250 van mijn vrouw en heb daar ook plezier mee . Nee ik zoek juist een “vriendelijke” motor waar je ook heel relaxed mee kan rijden en die niet uitnodigt om maar steeds weer het randje te gaan opzoeken . De reden waarom ik de mt09 weg gedaan heb , is puur omdat hij je toch weer aan zette om toch weer wat harder te gaan dan je bij voorbaat met jezelf hebt afgesproken 😅 voorjaar maar eens zien dat ik ergens een demo kan proberen

BMW F900R schiet zo bij me naar binnen, niet te sportief maar je kan er wel lekker mee sturen plus het is niet direct een mini bike.
 
BMW F900R schiet zo bij me naar binnen, niet te sportief maar je kan er wel lekker mee sturen plus het is niet direct een mini bike.
Ja klopt is idd een mooie fiets . Maar heb persoonlijk de keus al gemaakt 😅 maar als hij tegen valt met proefrijden dan valt hij ook zo weer af hoor
 
in Nederland krijg je 6 jaar garantie op iedere nieuwe motor gekocht vanaf 01/01/2023.
ook wel wat waard.
Dat is zeker leuk...maar ik zou de garantie voorwaarden dan wel willen lezen. Zie bij andere merken dat bij zulke lange garantie periodes zelfs het ketting stellen door een dealer gedaan moet worden.
Overigens zou die 1000 extra mij er niet van weerhouden de Suzuki te kiezen.
 
Dat is zeker leuk...maar ik zou de garantie voorwaarden dan wel willen lezen. Zie bij andere merken dat bij zulke lange garantie periodes zelfs het ketting stellen door een dealer gedaan moet worden.
Overigens zou die 1000 extra mij er niet van weerhouden de Suzuki te kiezen.
Nee heb precies het zelfde , vind de Suzuki op de foto zo veel mooier dan de Honda , ik wacht wel tot hij bij de dealer in Zwolle staat . Of ik moet het geluk hebben dat hij op de motor beurs te pronken staat.
 
en de mt07 , tja als je de 09 hebt gehad dan weet ik niet precies wat ik daar van moet vinden

Ja maar ik zoek niet perse een motor met meer vermogen . Nee ik zoek juist een “vriendelijke” motor waar je ook heel relaxed mee kan rijden en die niet uitnodigt om maar steeds weer het randje te gaan opzoeken .
Ik zou toch eens een proefritje doen met die MT07 als ik je zo hoor ;)
Of beter nog; stap ook even op een XSR700 en laat je verrassen. :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan