Suzuki GSX-F 600, choke bij koud weer. aan/uit

BBS

Die hard MF'er
14 jun 2001
259
0
Scheveningen
Als ik zonder te choken probeer weg te rijden, dan geeft ze een beetje problemen.
(erg inhouden enz.) Ik weet dat dit hoort, maar als ik choke heb ik het volgende probleem.

Als ik de choke aan zet, dan gaat ze gelijk naar de 3.500 / 4.000 toeren (bij koude motor uiteraard).
Ik vind dat wel extreem veel. Een beetje choken kan gewoon niet.
Ze gaat gewoon gelijk naar de 3.500-4.000 (na 2-3 seconden).

Stationair bij warme motor = 2.000 rpm
Stationair bij koude motor = 1.000 rpm (na 1,5km)
Als ik haar stationair lager zet dan heb ik \'s ochtends problemen bij de kruisingen in de stad. (koud=afslaan=niet leuk)

Iemand enig idee waar het aan kan liggen dat hij gelijk helemaal vol choked?
Er zit wel een scheur in de chokekabel, maar hij loopt
wel gewoon soepel, dus daar ligt het niet aan.

btw: vanochtend was het voor het eerst zo koud dat ze de choke nodig had om te blijven lopen, dus daarom deze vraag.
 
Die van mij valt ook uit zonder choke, dus ik moet zowiezo ook starten met choke.

Inderdaad, als ik mijn choke volledig aanzet, dan draait m\'n motor ook 4000 toeren, ik regel het dus zo af dat hij met choke zo\'n 2000 of 2500 toeren draait, dan rijden en dan na 1 km al choke uit, dat gaat perfect bij mij.
 
De Bandit van mijn vriendin heeft het zelfde probleem. Choke helemaal open of half open = veel toeren. Maar met een beetje priegelwerk (choke op 1/4) dan wil het toerental wel zakken. Maar echt soepel werkt het niet.

Volgens mij heb ik toen bij jouw motor ook lopen priegelen om hem met koude motor een beetje lekker te laten lopen. Maar het kan volgens mij wel.
 
Laatst bewerkt:
Thanks... kzal het nog eens proberen.
Maar echt makkelijk gaat het niet.

[edit]
Rev,
Bij half aan draait ie ook 3.500-4.000
dat is het probleem juist.
Er zit een omslagpunt in, waarbij die ineens
uit staat en dus afslaat.
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Mijn methode is:

Met choke aan starten, dan loopt hij ca.1500-2000 tmp stationair. Even laten lopen, ca. 10 seconden of zo, dan gaat het toerental vanzelf wat omhoog, vaak iets te hoog: 2500-3000 tmp. Dan moet de choke dus iets minder zetten. Het is echt mm-werk, maar het lukt wel. Ik zet hem dan weer op 1500-2000. Na even rijden en dan weer stoppen (stoplicht) zijn de toeren vaak weer te hoog, dus dan weer iets naar beneden, maar als het koud is laat ik hem fijn even op 2000 tmp draaien.

Moraal van dit verhaal: het is even priegelen en ook tijdens het rijden blijven bijstellen totdat de motor warm genoeg is. Soms lijkt de motor ook uit te vallen, maar trekt hij toch weer bij.

Dat hij op dat hoge toerental (3500-4000) blijft heb ik geen last van, oplossing weet ik ook niet. Wel weet ik dus dat het vrij nauw meet en dat je de motor beter eerst even kan starten en laten lopen voordat je echt wegrijdt.
 
Dus eerst even laten lopen? OK.
Zal ik dat voortaan doen, als dat toch beter is.
Hmm.. millimeterwerk dus.

Leuk je weer eens te lezen, Linda.

Dit weekend blijf ik in Scheveningen.
Waarschijnlijk ga ik volgend weekend terug naar mams.
Kan ik haar dan misschien ff bij jullie showen?
 
Nognietingebruik,
Hmmm... dus ik moet een Honda kopen?
Dacht het nog ff van niet!

btw vanochtend had ze meer last dan normaal.
Ik heb d\'r warm laten lopen voor \'t huis (dikke anderhalve minuut), maar toch
deed ze vervelend.

Zelfs nog na 1,5 km. Toen ik namelijk de choke eraf haalde sloeg ze af na 20 seconden.
Was iets minder. Verder hield ze tot aan de Utrechtsebaan in in d\'r eerste versnelling.
(gas geven, wachten... toerental omhoog)

Misschien ligt het eraan dat ze nat was geregend vannacht (buitenhoes is besteld, maar nog niet binnen). :(
 
BBS,

Je zegt dat hij te veel toeren loopt met choke, en dat je hem 2000 toeren laat lopen stationair bij warme motor.
Dit laatste lijkt mij erg veel.
Als je hem nu zo afstelt dat hij ca. 1000 toeren draait bij stationair warme motor, dan zal hij met choke en koude motor ook wat minder toeren gaan draaien en ben je van je probleem af.

Je zegt dat hij 2000 toeren draait omdat hij anders uitvalt bij koude starts, maar daar heb je toch de choke voor? :?
 
Vanochtend heb ik de choke goed af kunnen stellen.
Was een hels millimeterwerkje, maar het lukte.

Ik weet dus niet hoe hoog het stationair toerental moet zijn bij een GSX-F 600.
Ik zal hem nog wat lager zetten.

Vanochtend wilde ze niet echt snel lekker warm worden en dat vond ik veel erger.
(en een beetje vreemd)

Maareh... heeft een chopper niet een veel lager toerental dan een toer/sport motor?
 
Laatst bewerkt:
Ik heb geen toerenteller, maar die van mij loopt waarschijnlijk veel lager dan een sportfiets.

Maar ook mijn vorige fiets (FJ1100)liep maar 1000 toeren stationair. Volgens mij is het standaart voor alle fietsen dat het toerental iets boven de 1000 ligt.
 
Cool! Doen we dat.
Ik hoop dat ik dan weer wat beter ben.
(vandaag wat ziekjes. (kop zit vol, keelpijn, oren zitten dicht))

Morgen gelukkig een dagje thuis (traagsema komt langs).
 
Het is volgens een collega te wijten aan vuile carburateurs.
Hij heeft hetzelfde probleem gehad.
(inhouden bij optrekken terwijl choke aan staat)

De motor heeft natuurlijk een tijd stil gestaan en dan bezinkt daar wat troep.

Eens kijken of we daar wat aan kunnen doen... *D
(gelukkig, eindelijk een echte oplossing)
 
Aaargghh... nu had ik dus vanochtend OOK nog eens startproblemen.
(lukte pas na enkele minuten om d\'r aan de gang te krijgen)

Had ik ook nog een presentatie te geven en ik had me al lekker verslapen. :( |(

Ik ga vanmiddag naar de dealer. Ik ben het zat!
 
Terug
Bovenaan Onderaan