Suzuki gsx-f 600 start niet na stilstand

Bert78

Rookie
13 dec 2021
10
1
Goeden avond ,
laat ik mij even voor stellen ik ben bertjan uit zwolle.
Heb een suzuki gekocht een 600 gsx f
Alleen hij heeft telkens hetzelfde probleem na een week of 2 a 3 start hij niet meer.
Zijn de bougies zwart en nat normaal ff losdraaien droog en schoon en dan sarten..

Alleen dit vanavond ook gedaan maar wilde niet aan pakken...

Alle bougies vonken. . .

mod-edit: titel aangepast
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Met de staalborstel schoonmaken is dan niet meer genoeg?
Als je op gas kookt, leg ze een half uur in een laag vlammetje met de schroefdraadschacht, dan zijn ze goed schoongebrand, nog ff borstelen en gaan. En rijd met die motor tot hij goed op temperatuur is, mag niet op de openbare weg als je nog geen rbw hebt, maar wel op een afgesloten terrein buiten de openbare weg.
 
Paar aannames; Motor met carburateurs -> lekkende benzine kraan -> carbs lopen over -> bougies nat bij eerste start?

PS. Benzinekraan moet op ON, niet op PRI
Wanneer is de kraan dicht ? Pijl naar voren pijl naar benee of pijl naar achter..

EN is het slim om kraan dicht te draaien na rijden ?
 
Als het geen vacuüm gestuurde kraan is zou ik m dichtzetten.(zoek ff op waar die op moet staan).
En omdat je de motor op die korte stukjes niet op bedrijfstemperatuur krijgt zullen de bougies dus ook nooit op temperatuur komen, dan juist zijn ze zelf reinigend.
 
Wat is het bouwjaar van je motor? Even googlen kan ook geen kwaad;
16064203sr.jpg


Voor - Reserve
Onder - ON
Achter – PRI

In de ON stand zou hij geen benzine door mogen laten tenzij de motor loopt (vacuum) of als hij lekt/stuk is...
 
Ja dit is m er staan alleen geen tekentjes bij..

Hij is uit 92 en kreeg van vorige verkoper te horen dat ie altijd op reserve moest staan...?
...misschien omdat hij al wist dat de benzinekraan gaar was... _O-

Maar zonder dollen; Als alles normaal werkt zou dit geen probleem mogen zijn, behalve dat je hem niet meer op reserve kan zetten als je merkt dat je tank leeg is.
 
Laatst bewerkt:
Okay denk ik . .
Ben niet heel technisch waar vind ik dit ? Google heeft er geen video of afbeelding bij
Met een motor van 29jaar oud zal je technisch moeten worden... :+

 
Laatst bewerkt:
Heb je niet iemand in je omgeving die de paarden even los kan gooien? Even flink warm rijden? Of istie ook nog geschorst en niet verzekerd??
Sowieso afvullen met 98, of nog beter maar veel duurder Aspen 4 en zat er al verse benzine in toen je 'm kocht? Benzine die stinkt is ook niet optimaal
 
Terug
Bovenaan Onderaan