Suzuki gsx f `96 - wat vraagjes

sub4sec

MF veteraan
22 jan 2004
3.547
0
Ben op zoek naar een gsx f en heb er al een aantal bekeken maar ik heb wat vraagjes over de gsx f:


- wanneer moeten de kleppen gesteld worden (bij welke kilometerstand?)

- klinken ze altijd ( zo ) rauw bij een koude start (ben zelf alleen gixxer k1 gewend en nwe kawa lesmotor.....) ?

- Roest bij de uitlaatbochten, kan geen kwaad he?

- Trillen van het stuur over slecht wegdek, ligt dat aan de lagers of aan het 'niet zo heel sterke frame'?


bedankt voor de antwoorden alvast!

s4s
 
Ben op zoek naar een gsx f en heb er al een aantal bekeken maar ik heb wat vraagjes over de gsx f:


1- wanneer moeten de kleppen gesteld worden (bij welke kilometerstand?)

2- klinken ze altijd ( zo ) rauw bij een koude start (ben zelf alleen gixxer k1 gewend en nwe kawa lesmotor.....) ?

3- Roest bij de uitlaatbochten, kan geen kwaad he?

4- Trillen van het stuur over slecht wegdek, ligt dat aan de lagers of aan het 'niet zo heel sterke frame'?


bedankt voor de antwoorden alvast!

s4s
1- Zo uit mn hoofd bij 24000 km, en dan elke 12000 km. Maar weet het niet 100% zeker. Kijk idd ff op de gsxfclub link van Bikevouwer

2-Ja, hij hoort lekker rauw te klinken. Zeker met open demper

3-Roest bij de bochten kan wél kwaad. Bochten roesten erg snel door. Vooral op het laagste punt, waar je nog maar 1 buis hebt. Zwak punt van de GSX600F

4-Kan aan heel veel liggen. Band, balancering, vering etc etc. De GSX600F heeft niet een superstrak frame als je echt wilt gaan blazen. Bij hogesnelheidsbochten zwabbert het frame lekker mee (>120km/h) :P


Maar verder is het een erg fijne motor. Zelf ruim een half jaar met veel plezier mee gereden.
 
Ik heb een GSX 1100 van 97, maar kleppen stellen is te meten, ligt ergens tussen de 20 en 30.000 km, afhankelijk van hoe er mee omgegaan is, er kan een stelplaat klepsysteem in zitten (duur geintje) maar ook een stelmoer systeem, dat heb ik, kun je aan de zijkant van het blok zien, is einde nokkenas kap rond, dan stelplaat is die sierkap rechthoekig dan stelbout.

Rauw lopen, doen ze allemaal, die van mij -en die van anderen ook- het is net een emmer met knikkers, de mijne heeft net 30.000 km gedraaid.
 
Ik heb een GSX 1100 van 97, maar kleppen stellen is te meten, ligt ergens tussen de 20 en 30.000 km, afhankelijk van hoe er mee omgegaan is, er kan een stelplaat klepsysteem in zitten (duur geintje) maar ook een stelmoer systeem, dat heb ik, kun je aan de zijkant van het blok zien, is einde nokkenas kap rond, dan stelplaat is die sierkap rechthoekig dan stelbout.

Rauw lopen, doen ze allemaal, die van mij -en die van anderen ook- het is net een emmer met knikkers, de mijne heeft net 30.000 km gedraaid.
De 600F heeft stelplaatjes. Helaas.
 
Zo....!!! 170!!???
Ik sleutel in Zoetermeer en doe het nog voor 100 euro ook.

Heb zelf een 600 gehad dus ken m redelijk goed.
Denk niet dat het een raar bedrag is hoor. Werkplaatsuren zijn nou eenmaal duur (+/- €45) en ook de klepstelplaatjes zijn prijzig. Ook al heb je tweedehandse.

Ik denk dat je wat lastig de prijzen van een "beunhaas" tegen een goede motordealer kunt vergelijken.
 
De 600F heeft stelplaatjes. Helaas.


geld dat ook voor het oude model? ik ging er een beetje vanuit dat hij schroefies had. Ik moet hem voor de winter nl nog een grote beurt geven.

Een grote beurt van de ZX-9 koste mij 430 begin februari, met ik geloof 5 kleppen gesteld. Vorig jaar koste het dikke 600 eurootjes, maar dat was incl achterstallig onderhoud

Wuf heeft net een alarm ingebouwd, en effies lekker vertroeteld. :}
 
geld dat ook voor het oude model? ik ging er een beetje vanuit dat hij schroefies had. Ik moet hem voor de winter nl nog een grote beurt geven.

Wuf heeft net een alarm ingebouwd, en effies lekker vertroeteld. :}
Ik ging er btw vanuit dat de TS het over het oude model had. Oude is in 1996 toch nog geproduceerd?

Oude model heeft dus plaatjes...
 
Denk niet dat het een raar bedrag is hoor. Werkplaatsuren zijn nou eenmaal duur (+/- €45) en ook de klepstelplaatjes zijn prijzig. Ook al heb je tweedehandse.

Ik denk dat je wat lastig de prijzen van een "beunhaas" tegen een goede motordealer kunt vergelijken.

Er zijn stelplaten die kosten 1 euro stuk, info, mail maar, zijn goede, er is een auto die dezelfde maat heeft (volvo)
 
Kleppen stellen van je ZX-9 werkt gelukkig een stuk simpeler dan van een GSX en werken de meeste motorzaken niet met een ruilsysteem voor de plaatjes? (kost toch niet zoveel dan per plaatje?)
 
Denk niet dat het een raar bedrag is hoor. Werkplaatsuren zijn nou eenmaal duur (+/- €45) en ook de klepstelplaatjes zijn prijzig. Ook al heb je tweedehandse.

Ik denk dat je wat lastig de prijzen van een "beunhaas" tegen een goede motordealer kunt vergelijken.


Nou ja, prijzen niet vergelijken... waar zou jij voor gaan? 170 of 100 euro?
Mijn garantie's zijn net zo als bij een dealer, niet goed? kom je terug en zorg ik dat het wel goed is!

Maarja, aan de andere kant, niet ieder beunhaas is zo, misschien omdat het voor mij de bedoeling is om een motorzaak te starten en dus serieuzer ben?
 
Okee ik heb een mooie gevonden. Niet veel gelopen (ongeveer 10.000km) en in goede staat verder. Wat is nu een redelijke prijs voor zo een gsx f? (uit `93 `94)

s4s
 
Okee ik heb een mooie gevonden. Niet veel gelopen (ongeveer 10.000km) en in goede staat verder. Wat is nu een redelijke prijs voor zo een gsx f? (uit `93 `94)

s4s


cc's bestaan ook nog en wat voor tellers zitten er op ? is het een katana (amerikaan) met mijlen of gewoon km'ers?

Roest op die uitlaten is echt een kwaal met een grote K ...die dingen schreeuwden bij de fabricage meer lucht anders wil ik geen staal meer...

Kijk goed bij de verdeelpot onderaan naar de bochten toe...ze rotten altijd weg net naast de lasnaad.

en ja die dingen lopen rauw ..heerlijk

trillen in stuur hmmm check de stuurlagers eens of haal ze anders iets aan..

Laast had ik die van mij los dus echt ook de poten eruit en het viel me op dat ik niks aan de lagers merkte toen al het spul erop zat ...wat ik ook deed maar toen ik alles los had ...direkt merkte hey....die lagers zijn gaar..

Dat gewicht ...poten, wiel en kap en klokken kan bijzonder verneukeratief werken (het gewicht minimaliseert de speling of fouten in je lagers).



 
Laatst bewerkt:
Tis een 600, verder alles wel in orde, en het zijn 10.000KM. Wat is zoiets waard?

s4s
Ik heb voor die van mij vorig jaar maart, '93er met 31.080 km op de klok, e 3450 betaald. Dit was met extra's als een Laser deeptone (klinkt véél beter dan 't origineel :} ) en wat accesoire's. Voor de duidelijkheid: die Laser zat er al op. Ik heb hem bij een dealer gekocht, en je betaald natuurlijk ook wat voor de zekerheid van garantie.

Kijk anders eens op www.marktplaats.nl om wat prijzen te vergelijken, of meld je aan op www.gsxfclub.nl

Succes! :]
 
1- Zo uit mn hoofd bij 24000 km, en dan elke 12000 km. Maar weet het niet 100% zeker. Kijk idd ff op de gsxfclub link van Bikevouwer

De oude F moet om de 6000km klepcontrole, wat natuurlijk niet altijd stellen inhoud. Ik denk dat de nieuwe wel om de 12k is.
Heb het zelf nog nagekeken in de officiele boeken van de Suzuki dealer toen ik nog een ouwe F had. Leuk ding, heb 'm 15 maanden in bezit gehad. Fijn ding, maar wel wat zwaar. Als je niet te veel eisend bent, echt een prima fiets !
 
Terug
Bovenaan Onderaan