Suzuki GSX-R 600&750 deel 5: To BBQ or not to BBQ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nou Willem, mailen met die data dus ;) en in Brno doen we het nog dunnetjes over. Alleen daar met elektrische BBQ... mag niet met vuur.


En ik rij er 3-4 dagen mee, verkleuren staat er los van. Olie word snel zwart door vuiligheid in je blok.
 
Nou Willem, mailen met die data dus ;) en in Brno doen we het nog dunnetjes over. Alleen daar met elektrische BBQ... mag niet met vuur.


En ik rij er 3-4 dagen mee, verkleuren staat er los van. Olie word snel zwart door vuiligheid in je blok.
Dat word idd snel zwart. Maar moet je al zo snel wisselen van olie? Waarom? Door hoge temperaturen?
 
Nou Willem, mailen met die data dus ;)
done :W
en in Brno doen we het nog dunnetjes over. Alleen daar met elektrische BBQ... mag niet met vuur.

Dat wordt smullen en gassen _O- drie dagen aan de bbq of gaan we ook buten de deur daar eten ? :9 }) :+
En ik rij er 3-4 dagen mee, verkleuren staat er los van. Olie word snel zwart door vuiligheid in je blok.

Ah oke :Y thanks

Heb er nu 3 dagen meegereden ga het goedje dan toch maar vervangen olie zit er al in sinds vorig jaar 1e rit in september.

Dan kan ik nu 3 dagen ermee rijden tot aan Brno .Dan net daarvoor weer vervangen voor de volgende 3 dagen Brno. :Y
 
Oeh BBQ data! (Had ik ff gemist) Ik zal de agenda er eens bij pakken binnenkort (als ik als nieuweling tenminste ook mag komen, of is het alleen voor de harde kern?)
 
Ik dacht vorige week bij motorparts-online.com een mooie deal te hebben, ze hadden 1 achtershock met een paarse veer (originele shock). Voor 85 euro, dus ik dacht die moet ik hebben! Pakketje binnen, vol verwachting open ik het pakketje maar -O- shock en veer waren in heel slechte staat...
Het paarse omhulsel van de veer was al helemaal gebarsten en eraf gebutst op sommige plekken. Dat stond niet op de foto's en hij had voor de staat 4 van de 5 sterren... Klopt aardig als 5 sterren voor slechte staat staat...
 
Als aanvulling van voorgaande berichtje, ik reed op Assen 2 sessie lekke band, ik weet zeker dat ik ergens overheen gereden ben, maar uiteraard niet waarover... Maar op het moment dat ik het voelde, en over rechts naar beneden/achterwiel keek zag ik een zwarte wolk. (Degene die voor mij reed keek op dat moment toevallig achter zich, en zag ook een grote stof wolk). Door de kleur van de wolk was ik nog even bang dat ik misschien wel olielekkage/blok opgeblazen had oid, maar met even iets rustiger rijden zag ik geen lampjes op mn dashboard verschijnen dus t zal wel goed zijn dacht ik nog...

Toen wielen gewisseld, naar handgemaakte Dunlops D211, overgenomen van een bekende van ons, een cupracer. Hij waarschuwde nog, dotcode wel van 2010. Maar ik dacht 1 cuprace mee gereden, en 1500 km op straat, en ik rij niet zo hard dat ik het maximale van de band ga vragen dus ik wilde die bandjes wel overnemen. Ze voelden nog soepel en zacht toen ik ze overnam.

3e sessie daarmee gereden, maar bleef het gevoel houden dat achterband lek was (spanning 1,8). Hij had wel uitgelegd dat de banden zich heel anders zouden gedragen onderweg en dat ik daaraan zou moeten wennen, nou vooruit dan maar...

Maar start van sessie 4 ging het dus mis...

Nu dus geen vertrouwen meer in de band, die gaat naar de schroot... (net naar gekeken, is helemaal kneiterhard geworden in die ene sessie??

En geen vertrouwen meer in de achtershock, maar hebben al gekeken of we een gebrek kunnen vinden want hij lijkt ook opeens veel slapper. Maar geen stukje veer afgebroken, voor zover we kunnen zien geen ophangpunt of bout afgebroken. Geen lekkage sporen op de shock of band...

Bandje is in ieder geval geplakt, die er binnenkort maar weer onder zetten als de knie dat weer toelaat... Dan maar eens kijken hoe hij reageert met de 'vertrouwde' band eronder...
Maar wel vaag toch dat hij opeens zoveel slapper is?
 
Ik dacht vorige week bij motorparts-online.com een mooie deal te hebben, ze hadden 1 achtershock met een paarse veer (originele shock). Voor 85 euro, dus ik dacht die moet ik hebben! Pakketje binnen, vol verwachting open ik het pakketje maar -O- shock en veer waren in heel slechte staat...
Het paarse omhulsel van de veer was al helemaal gebarsten en eraf gebutst op sommige plekken. Dat stond niet op de foto's en hij had voor de staat 4 van de 5 sterren... Klopt aardig als 5 sterren voor slechte staat staat...


Hun mailen en retour sturen roozie heb je betaald toevallig via Paypal.Dan zou je ook daar een klacht kunnen indienen als motorparts-online.com moeilijk gaat doen?
 
Hun mailen en retour sturen roozie heb je betaald toevallig via Paypal.Dan zou je ook daar een klacht kunnen indienen als motorparts-online.com moeilijk gaat doen?
Hij is al retour op kosten van motorparts, dat is altijd wel prima geregeld. Maar ik was gewoon een beetje teleurgesteld :+ Ik had gehoopt een leuke deal te hebben, maar als iets te goed lijkt om waar te zijn...
 
Dat word idd snel zwart. Maar moet je al zo snel wisselen van olie? Waarom? Door hoge temperaturen?

Continu hoge toeren, weinig opwarmtijd.

Oeh BBQ data! (Had ik ff gemist) Ik zal de agenda er eens bij pakken binnenkort (als ik als nieuweling tenminste ook mag komen, of is het alleen voor de harde kern?)

Zeker! The more the merrier!

Ik dacht vorige week bij motorparts-online.com een mooie deal te hebben, ze hadden 1 achtershock met een paarse veer (originele shock). Voor 85 euro, dus ik dacht die moet ik hebben! Pakketje binnen, vol verwachting open ik het pakketje maar -O- shock en veer waren in heel slechte staat...
Het paarse omhulsel van de veer was al helemaal gebarsten en eraf gebutst op sommige plekken. Dat stond niet op de foto's en hij had voor de staat 4 van de 5 sterren... Klopt aardig als 5 sterren voor slechte staat staat...

Al contact met ze opgenomen?

Als aanvulling van voorgaande berichtje, ik reed op Assen 2 sessie lekke band, ik weet zeker dat ik ergens overheen gereden ben, maar uiteraard niet waarover... Maar op het moment dat ik het voelde, en over rechts naar beneden/achterwiel keek zag ik een zwarte wolk. (Degene die voor mij reed keek op dat moment toevallig achter zich, en zag ook een grote stof wolk). Door de kleur van de wolk was ik nog even bang dat ik misschien wel olielekkage/blok opgeblazen had oid, maar met even iets rustiger rijden zag ik geen lampjes op mn dashboard verschijnen dus t zal wel goed zijn dacht ik nog...

Toen wielen gewisseld, naar handgemaakte Dunlops D211, overgenomen van een bekende van ons, een cupracer. Hij waarschuwde nog, dotcode wel van 2010. Maar ik dacht 1 cuprace mee gereden, en 1500 km op straat, en ik rij niet zo hard dat ik het maximale van de band ga vragen dus ik wilde die bandjes wel overnemen. Ze voelden nog soepel en zacht toen ik ze overnam.

3e sessie daarmee gereden, maar bleef het gevoel houden dat achterband lek was (spanning 1,8). Hij had wel uitgelegd dat de banden zich heel anders zouden gedragen onderweg en dat ik daaraan zou moeten wennen, nou vooruit dan maar...

Maar start van sessie 4 ging het dus mis...

Nu dus geen vertrouwen meer in de band, die gaat naar de schroot... (net naar gekeken, is helemaal kneiterhard geworden in die ene sessie??

En geen vertrouwen meer in de achtershock, maar hebben al gekeken of we een gebrek kunnen vinden want hij lijkt ook opeens veel slapper. Maar geen stukje veer afgebroken, voor zover we kunnen zien geen ophangpunt of bout afgebroken. Geen lekkage sporen op de shock of band...

Bandje is in ieder geval geplakt, die er binnenkort maar weer onder zetten als de knie dat weer toelaat... Dan maar eens kijken hoe hij reageert met de 'vertrouwde' band eronder...
Maar wel vaag toch dat hij opeens zoveel slapper is?

Die band, ik ken de D211 niet. Maar als je hem niet warm kan rijden zal je er nooit vertrouwen in krijgen. Daarbij is 2010 voor een circuitband érg oud.

Je weet dat je achterveer niet alleen een veer is? Daar kan ook olie en/of stikstof inzitten. Misschien lek gegaan en dat is de zwarte wolk misschien geweest.
 
Zeker! The more the merrier!Die band, ik ken de D211 niet. Maar als je hem niet warm kan rijden zal je er nooit vertrouwen in krijgen. Daarbij is 2010 voor een circuitband érg oud.

Je weet dat je achterveer niet alleen een veer is? Daar kan ook olie en/of stikstof inzitten. Misschien lek gegaan en dat is de zwarte wolk misschien geweest.
Gezellig! Dan zal ik mn agenda eens gaan raadplegen...

Bandje zal inderdaad toch te oud geweest zijn, wat dat betreft heb ik misschien wel 'geluk' gehad dat ik maar met 10/15 km per uur gevallen ben, en niet op de baan zelf...

Ja dat wist ik, maar als hij olie zou lekken zou je dat moeten zien toch? (net als je voorvork keerring lek is?) Zie je er achteraf nog iets van als hij stikstof gelekt heeft?
 
Laatst bewerkt:
Als aanvulling van voorgaande berichtje, ik reed op Assen 2 sessie lekke band, ik weet zeker dat ik ergens overheen gereden ben, maar uiteraard niet waarover... Maar op het moment dat ik het voelde, en over rechts naar beneden/achterwiel keek zag ik een zwarte wolk. (Degene die voor mij reed keek op dat moment toevallig achter zich, en zag ook een grote stof wolk). Door de kleur van de wolk was ik nog even bang dat ik misschien wel olielekkage/blok opgeblazen had oid, maar met even iets rustiger rijden zag ik geen lampjes op mn dashboard verschijnen dus t zal wel goed zijn dacht ik nog...

Toen wielen gewisseld, naar handgemaakte Dunlops D211, overgenomen van een bekende van ons, een cupracer. Hij waarschuwde nog, dotcode wel van 2010. Maar ik dacht 1 cuprace mee gereden, en 1500 km op straat, en ik rij niet zo hard dat ik het maximale van de band ga vragen dus ik wilde die bandjes wel overnemen. Ze voelden nog soepel en zacht toen ik ze overnam.

3e sessie daarmee gereden, maar bleef het gevoel houden dat achterband lek was (spanning 1,8). Hij had wel uitgelegd dat de banden zich heel anders zouden gedragen onderweg en dat ik daaraan zou moeten wennen, nou vooruit dan maar...

Als je rijdt met de GP D211 op 1.8 bar dan moet je echt een paar rondjes flink gassen zodat ze harder worden.In het begin lijkt het idd net alsof je op eieren rijd.Heb zelf 3 sessie gereden met 2.0 en 2.1 voorzijde dan merk je niets .Later toen het warmer werd ben ik gezakt naar 2.0 voor en 1,9 achter dan is het echt 3 rondjes glibberen :P
Maar start van sessie 4 ging het dus mis...

Nu dus geen vertrouwen meer in de band, die gaat naar de schroot... (net naar gekeken, is helemaal kneiterhard geworden in die ene sessie??

Vond de banden ervoor al erg hard roozie :Y Meen nog dat ik tegen je gezegd had dat ik de dot al veel te oud vond!

Rij zelf nu met dot 2011 medium voor en Endurance achter ( deze banden zijn echt zacht en plakken nog als je de hand erop legt ) daarmee rij ik nog 2-3 circuitdagen en dan gaan ze weg :Y Heb al nieuwe 2015 hier liggen rij zelf nooit met in mijn visie/beleving te oud rubber.
En geen vertrouwen meer in de achtershock, maar hebben al gekeken of we een gebrek kunnen vinden want hij lijkt ook opeens veel slapper. Maar geen stukje veer afgebroken, voor zover we kunnen zien geen ophangpunt of bout afgebroken. Geen lekkage sporen op de shock of band...

Alle SRAD shocks die nu te koop zijn al dik 10 jaar toe aan een revisie ;) :Y Heb de mijne ook niet voor niets laten servicen.Eigenlijk moet je dit om de paar jaar laten doen olie wordt oud etc Hij moet opnieuw op druk gezet worden op druk meen 125 psi perslucht :Y

Bandje is in ieder geval geplakt, die er binnenkort maar weer onder zetten als de knie dat weer toelaat... Dan maar eens kijken hoe hij reageert met de 'vertrouwde' band eronder...
Maar wel vaag toch dat hij opeens zoveel slapper is?

Dat jij dat durft om te gaan rijden met een geplakte band :X Ik niet en al zeker niet op het circuit :N
 
Laatst bewerkt:
Hij is al retour op kosten van motorparts, dat is altijd wel prima geregeld. Maar ik was gewoon een beetje teleurgesteld :+ Ik had gehoopt een leuke deal te hebben, maar als iets te goed lijkt om waar te zijn...

TOP geregeld dan en ook van motorparts natuurlijk *O*

Heb denk ik wel een leuke deal voor je roozie jij blij ik blij *D

Ik laat die paarse Hypro-veer onder mijn andere SRAD shock zetten deze is afkomstig van mijn weg SRAD motor.

Dan mag je die shock hebben voor 100 euro incluis opsturen en kosten overzetten veer.

Of....je laat je eigen shockbreker servicen c.a 160 kosten.
 
Gezellig! Dan zal ik mn agenda eens gaan raadplegen...

Bandje zal inderdaad toch te oud geweest zijn, wat dat betreft heb ik misschien wel 'geluk' gehad dat ik maar met 10/15 km per uur gevallen ben, en niet op de baan zelf...

Ja dat wist ik, maar als hij olie zou lekken zou je dat moeten zien toch? (net als je voorvork keerring lek is?) Zie je er achteraf nog iets van als hij stikstof gelekt heeft?

Zou ik wel denken dat je dat moet kunnen zien. Stikstof is een gas dat zie je niet. Maar denk dat het geen kwaad kan je shock eens te laten servicen?

Als je rijdt met de GP D211 op 1.8 bar dan moet je echt een paar rondjes flink gassen zodat ze harder worden.In het begin lijkt het idd net alsof je op eieren rijd.Heb zelf 3 sessie gereden met 2.0 en 2.1 voorzijde dan merk je niets .Later toen het warmer werd ben ik gezakt naar 2.0 voor en 1,9 achter dan is het echt 3 rondjes glibberen :PVond de banden ervoor al erg hard roozie :Y Meen nog dat ik tegen je gezegd had dat ik de dot al veel te oud vond!

Rij zelf nu met dot 2011 medium voor en Endurance achter ( deze banden zijn echt zacht en plakken nog als je de hand erop legt ) daarmee rij ik nog 2-3 circuitdagen en dan gaan ze weg :Y Heb al nieuwe 2015 hier liggen rij zelf nooit met in mijn visie/beleving te oud rubber.Alle SRAD shocks die nu te koop zijn al dik 10 jaar toe aan een revisie ;) :Y Heb de mijne ook niet voor niets laten servicen.Eigenlijk moet je dit om de paar jaar laten doen olie wordt oud etc Hij moet opnieuw op druk gezet worden op druk meen 125 psi perslucht :YDat jij dat durft om te gaan rijden met een geplakte band :X Ik niet en al zeker niet op het circuit :N

Bandjes gaat opgevoel... in principe rij ik met een achterband 3 en een voorband 6 dagen.
Maar mijn achterband is dan wel echt op. (Edit: ZAC dagen met 4 sessies)
full
 
Laatst bewerkt:
Als je rijdt met de GP D211 op 1.8 bar dan moet je echt een paar rondjes flink gassen zodat ze harder worden.In het begin lijkt het idd net alsof je op eieren rijd.Heb zelf 3 sessie gereden met 2.0 en 2.1 voorzijde dan merk je niets .Later toen het warmer werd ben ik gezakt naar 2.0 voor en 1,9 achter dan is het echt 3 rondjes glibberen :PVond de banden ervoor al erg hard roozie :Y Meen nog dat ik tegen je gezegd had dat ik de dot al veel te oud vond!

Rij zelf nu met dot 2011 medium voor en Endurance achter ( deze banden zijn echt zacht en plakken nog als je de hand erop legt ) daarmee rij ik nog 2-3 circuitdagen en dan gaan ze weg :Y Heb al nieuwe 2015 hier liggen rij zelf nooit met in mijn visie/beleving te oud rubber.Alle SRAD shocks die nu te koop zijn al dik 10 jaar toe aan een revisie ;) :Y Heb de mijne ook niet voor niets laten servicen.Eigenlijk moet je dit om de paar jaar laten doen olie wordt oud etc Hij moet opnieuw op druk gezet worden op druk meen 125 psi perslucht :YDat jij dat durft om te gaan rijden met een geplakte band :X Ik niet en al zeker niet op het circuit :N
Moet zeggen dat ze naar mate de sessie vorderde inderdaad lekkerder gingen rijden... Die jongen had gezegd dat ik ze wel op 1,5 kon zetten, hij reed er cup mee op 1,0/1,1 :o Maar zoveel warmte ging ik er niet inkrijgen... Dus had ze al hoger gezet.

Ja klopt, je had het gezegd inderdaad... Ze zijn nu alleen echt nog harder. Dus die gaan naar de schroot, mn vriend wilde ze nog wel overnemen om mee te gaan rijden, maar dat mag niet van mij... En denk dat hij het daar nu ook wel mee eens is :X

Hij is aan de binnenkant geplakt met een vulcaniserende plakker oid. Dat kan alleen als het gaatje in het midden van de band zit, en als het gat niet te groot is. En dat gaat goed hoor, heb ik al eerder gedaan. Maar je moet er inderdaad geen 200 meer mee gaan rijden. Circuit rijden al helemaal niet inderdaad :X
Maar voor woon-werk (in de winter) kan het prima, kan daar in de stalling de spanning controleren, dus hou het goed in de gaten.
 
TOP geregeld dan en ook van motorparts natuurlijk *O*

Heb denk ik wel een leuke deal voor je roozie jij blij ik blij *D

Ik laat die paarse Hypro-veer onder mijn andere SRAD shock zetten deze is afkomstig van mijn weg SRAD motor.

Dan mag je die shock hebben voor 100 euro incluis opsturen en kosten overzetten veer.

Of....je laat je eigen shockbreker servicen c.a 160 kosten.
Ja zeker goed geregeld.

En uiteraard heb ik interesse in een deal met die shock, prijs mag je nog keer over nadenken ;) ik weet inmiddels wat ze kosten, en jij moet er niet op leeg lopen...
 
Op circuit rij je idd niet met gerepareerde banden.
Maar op de weg rij ik met een paraplutje ook een band tot hij versleten is. Ook volgas, KD en what not.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan