Suzuki GSX-R 600&750 deel 5: To BBQ or not to BBQ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Hallo GSXR-mensen!

Ik ben van plan deze winter een nieuwe motor te kopen en denk graag een GSXR600/750 te willen (nog nooit proefgereden op een van de twee, maar ken ook niemand die een van beide heeft). Aangezien dit draadje vol zit met Gixxer-enthousiasten :} , vond ik dit wel een mooie plek om (hopelijk) antwoord te krijgen op twee van mijn vragen.
De reden dat ik voor een van deze twee motoren wil gaan is A, omdat het een degelijke sportmotor is (die naar verluidt ook nog eens relatief comfortabel zit), en B, zien ze er allemaal verdomd sexy uit 8-).
De reden voor de twijfel is dat ik het ook op een langer tochtje wel enigszins vol wil houden (al is mijn rug goed en mijn polsen sterk!) en omdat ik de motor die ik deze winter ga kopen waarschijnlijk voor zeer lange tijd ga houden. Ik heb twee (en een beetje) jaar ervaring op een GS500, dus aan de ene kant is een 600 meer dan voldoende plezier en uitdaging voor de komende tijd O-) , maar ik wil voorkomen dat ik na drie jaar toch een 750 had willen hebben.

Mijn vragen:

1. Naast extra koppel en vermogen, zitten er wezenlijke verschillen tussen de 600 en de 750?
Ik ben absoluut niet te lui om even terug te schakelen als ik snel ergens voorbij wil (dat lijkt me juist een van de leukere dingen!). Dus in dat opzicht een 600 absoluut geen probleem.

2. Mijn budget is dusdanig dat ik op zoek ben naar een model tussen 2000-2005. Zit er een bouwjaar tussen wat significant beter/slechter is dan de andere?
In eerste instantie viel ik voor het superman-koplampje van het 2000 model (want dat is gewoon verschrikkelijk sexy), maar de andere modellen zien er ook absoluut niet slecht uit. Ik weet dat het 2000 model blijkbaar een probleempje had met een schakelvork die snel kromtrok, maar dat zal bij iedereen wel gerepareerd zijn, hoop ik.

Lang verhaal kort: GSXR600/750 2000-2005, welke geniet bij jullie de voorkeur, en waarom?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
 
Hallo GSXR-mensen!

Ik ben van plan deze winter een nieuwe motor te kopen en denk graag een GSXR600/750 te willen (nog nooit proefgereden op een van de twee, maar ken ook niemand die een van beide heeft). Aangezien dit draadje vol zit met Gixxer-enthousiasten :} , vond ik dit wel een mooie plek om (hopelijk) antwoord te krijgen op twee van mijn vragen.
De reden dat ik voor een van deze twee motoren wil gaan is A, omdat het een degelijke sportmotor is (die naar verluidt ook nog eens relatief comfortabel zit), en B, zien ze er allemaal verdomd sexy uit 8-).
De reden voor de twijfel is dat ik het ook op een langer tochtje wel enigszins vol wil houden (al is mijn rug goed en mijn polsen sterk!) en omdat ik de motor die ik deze winter ga kopen waarschijnlijk voor zeer lange tijd ga houden. Ik heb twee (en een beetje) jaar ervaring op een GS500, dus aan de ene kant is een 600 meer dan voldoende plezier en uitdaging voor de komende tijd O-) , maar ik wil voorkomen dat ik na drie jaar toch een 750 had willen hebben.

Mijn vragen:

1. Naast extra koppel en vermogen, zitten er wezenlijke verschillen tussen de 600 en de 750?
Ik ben absoluut niet te lui om even terug te schakelen als ik snel ergens voorbij wil (dat lijkt me juist een van de leukere dingen!). Dus in dat opzicht een 600 absoluut geen probleem.

2. Mijn budget is dusdanig dat ik op zoek ben naar een model tussen 2000-2005. Zit er een bouwjaar tussen wat significant beter/slechter is dan de andere?
In eerste instantie viel ik voor het superman-koplampje van het 2000 model (want dat is gewoon verschrikkelijk sexy), maar de andere modellen zien er ook absoluut niet slecht uit. Ik weet dat het 2000 model blijkbaar een probleempje had met een schakelvork die snel kromtrok, maar dat zal bij iedereen wel gerepareerd zijn, hoop ik.

Lang verhaal kort: GSXR600/750 2000-2005, welke geniet bij jullie de voorkeur, en waarom?

Alvast bedankt voor jullie reacties!
Lees even 2 pagina's terug, iemand was je voor met hetzelfde scenario :)
 
Zo, seizoen bijna voorbij, niet lang meer voordat ik het beesie stilzet
Misschien effe kijken waar een tik in de achterkant vandaan komt (gebroken/losse bout, versleten lagers in achterwielophanging)
Dan begin volgend jaar maar 's die koppakking eruit laten rukken
 
Hallo GSXR-mensen!

Ik ben van plan deze winter een nieuwe motor te kopen en denk graag een GSXR600/750 te willen (nog nooit proefgereden op een van de twee, maar ken ook niemand die een van beide heeft). Aangezien dit draadje vol zit met Gixxer-enthousiasten :} , vond ik dit wel een mooie plek om (hopelijk) antwoord te krijgen op twee van mijn vragen.
De reden dat ik voor een van deze twee motoren wil gaan is A, omdat het een degelijke sportmotor is (die naar verluidt ook nog eens relatief comfortabel zit), en B, zien ze er allemaal verdomd sexy uit 8-).
De reden voor de twijfel is dat ik het ook op een langer tochtje wel enigszins vol wil houden (al is mijn rug goed en mijn polsen sterk!) en omdat ik de motor die ik deze winter ga kopen waarschijnlijk voor zeer lange tijd ga houden. Ik heb twee (en een beetje) jaar ervaring op een GS500, dus aan de ene kant is een 600 meer dan voldoende plezier en uitdaging voor de komende tijd O-) , maar ik wil voorkomen dat ik na drie jaar toch een 750 had willen hebben.

Mijn vragen:

1. Naast extra koppel en vermogen, zitten er wezenlijke verschillen tussen de 600 en de 750?
Ik ben absoluut niet te lui om even terug te schakelen als ik snel ergens voorbij wil (dat lijkt me juist een van de leukere dingen!). Dus in dat opzicht een 600 absoluut geen probleem.

2. Mijn budget is dusdanig dat ik op zoek ben naar een model tussen 2000-2005. Zit er een bouwjaar tussen wat significant beter/slechter is dan de andere?
In eerste instantie viel ik voor het superman-koplampje van het 2000 model (want dat is gewoon verschrikkelijk sexy), maar de andere modellen zien er ook absoluut niet slecht uit. Ik weet dat het 2000 model blijkbaar een probleempje had met een schakelvork die snel kromtrok, maar dat zal bij iedereen wel gerepareerd zijn, hoop ik.

Lang verhaal kort: GSXR600/750 2000-2005, welke geniet bij jullie de voorkeur, en waarom?

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Vorig jaar ben ik overgestapt van een GS500E naar een GSXR600 K1 en ik ben er nog steeds erg blij mee. De 600 is echt snel zat voor mij, ben er een paar keer mee op het circuit geweest (ook in de regen, echt een aanrader) en ik heb nog genoeg te leren.
Ik denk niet dat ik snel uit de motor ga groeien. Je went misschien aan het rechtdoor accelereren, maar in het bochtenwerk zal het even duren voor ik de motor de baas ben voor m'n gevoel. Als ik voor mezelf praat, dan haal ik meer plezier uit een 600 en de motor goed leren kennen en de vering 'upgraden' en goed afstellen of laten stellen, dan het vermogen van een 750.
Is puur persoonlijk dit, ik ben dol op bochten werk, ook met de auto. 250 rijden doet me niet zo veel.
Heb voor een lang weekend een RSV1000R te leen gehad en ik moet zeggen dat het eigenlijk te gek was voor op de openbare weg voor mij, ding rijdt zo snel en makkelijk 200+

Succes met je keuze!
 
Hallo allemaal,

Na lang meelezen op dit forum en vooral dit topic te volgen, lijk het we wel zo netjes om mezelf even voor te stellen.

Ik ben Patrick, 29 jaar en woonachtig in Almere. Ben in het dagelijks leven assistent bedrijfsleider bij een speciaalzaak voor bier-, wijn en likeurbereiding. In september vorig jaar mijn motorrijbewijs gehaald (iets wat ik al veel eerder had moeten doen |( ) Motor zelf had ik al een paar maand eerder thuis staan een K6 600. Afgelopen jaar veel gereden en in september mijn eerste circuitdag gereden via MSL. Planning voor volgend jaar is dan ook minimaal 4 a 5 circuitdagen te mee te pakken.

Het machientje:

full


- K6 600cc
- Donkere double buble van Zero Gravity
- Carbon heelguards
- Hugger en plastic zijkappen voorzien van stickerbomb
- Sonkere LED knippers voor
- Scorpion RP1-GP titanium/carbon slip-on
- BMC luchtfilter
- Witte rimstriping
- Stalen remleidingen
- 6000K 55W Xenon
- LED Grootlicht
- LED Stadlicht

Toekomst plannen:

- Extra set circuitkuipen
- Brembo remklauwen van een 2011 GSXR
- Wave/Flame remschijven
- Diverse delen vervangen door carbon
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

Na lang meelezen op dit forum en vooral dit topic te volgen, lijk het we wel zo netjes om mezelf even voor te stellen.

Ik ben Patrick, 29 jaar en woonachtig in Almere. Ben in het dagelijks leven assistent bedrijfsleider bij een speciaalzaak voor bier-, wijn en likeurbereiding. In september vorig jaar mijn motorrijbewijs gehaald (iets wat ik al veel eerder had moeten doen |( ) Motor zelf had ik al een paar maand eerder thuis staan een K6 600. Afgelopen jaar veel gereden en in september mijn eerste circuitdag gereden via MSL. Planning voor volgend jaar is dan ook minimaal 4 a 5 circuitdagen te mee te pakken.

Het machientje:

[afbeelding]

- K6 600cc
- Donkere double buble van Zero Gravity
- Carbon heelguards
- Hugger en plastic zijkappen voorzien van stickerbomb
- Sonkere LED knippers voor
- Scorpion RP1-GP titanium/carbon slip-on
- BMC luchtfilter
- Witte rimstriping
- Stalen remleidingen
- 6000K 55W Xenon
- LED Grootlicht
- LED Stadlicht

Toekomst plannen:

- Extra set circuitkuipen
- Brembo remklauwen van een 2011 GSXR
- Wave/Flame remschijven
- Diverse delen vervangen door carbon

Welkom! Zal je zo in de OP zetten.

Vast een tipje, bovenlichaam véél meer naar buiten brengen ;)
 
Hallo allemaal,

Na lang meelezen op dit forum en vooral dit topic te volgen, lijk het we wel zo netjes om mezelf even voor te stellen.

Ik ben Patrick, 29 jaar en woonachtig in Almere. Ben in het dagelijks leven assistent bedrijfsleider bij een speciaalzaak voor bier-, wijn en likeurbereiding. In september vorig jaar mijn motorrijbewijs gehaald (iets wat ik al veel eerder had moeten doen |( ) Motor zelf had ik al een paar maand eerder thuis staan een K6 600. Afgelopen jaar veel gereden en in september mijn eerste circuitdag gereden via MSL. Planning voor volgend jaar is dan ook minimaal 4 a 5 circuitdagen te mee te pakken.

Het machientje:

[afbeelding]

- K6 600cc
- Donkere double buble van Zero Gravity
- Carbon heelguards
- Hugger en plastic zijkappen voorzien van stickerbomb
- Sonkere LED knippers voor
- Scorpion RP1-GP titanium/carbon slip-on
- BMC luchtfilter
- Witte rimstriping
- Stalen remleidingen
- 6000K 55W Xenon
- LED Grootlicht
- LED Stadlicht

Toekomst plannen:

- Extra set circuitkuipen
- Brembo remklauwen van een 2011 GSXR
- Wave/Flame remschijven
- Diverse delen vervangen door carbon
Welkom :W

Een bier speciaalzaak, dat wil ik ook! :}

Veel succes met je circuit dagen. Nu eerst de winter overleven...
 
Is het bij jullie ook zo stil op het werk... of ben ik de enige? xD
Overigens helemaal klaar met deze koude winter, 2 weken terug nieuwe auto gekocht en
gezien het een coupe-cabrio is mag het nu wel heeeeeel snel goed weer worden.

Ik zie net iemand voorbij komen met een speciaalzaak voor bieren...... supertof!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan