Suzuki GSX-R 600&750 deel 5: To BBQ or not to BBQ?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Is het bij jullie ook zo stil op het werk... of ben ik de enige? xD
Overigens helemaal klaar met deze koude winter, 2 weken terug nieuwe auto gekocht en
gezien het een coupe-cabrio is mag het nu wel heeeeeel snel goed weer worden.

Ik zie net iemand voorbij komen met een speciaalzaak voor bieren...... supertof!
Verre van stil hier. Aardig aanpoten!

Bijna weekend *O*
 
Geboekt! 10 tm 13 Maart naar Spanje, 2 dagen Almeria en 2 dagen Andalucia :D
Goed geregeld. Veel plezier daar.
Andalucia is een super technisch circuit. Wel heel erg mooi, zeker voor een 600.
Almeria is ook erg technisch maar toch ook goed te rijden met een 1000.
 
Laatst bewerkt:
Fijne feest dagen allemaal!

Wij hebben vandaag (onder voorbehoud) ons huis verkocht *O* *O*
Aankomende juni zal ons nieuw vertrek klaar moeten zijn.

Mooi kerstcadeau!
 
Goed geregeld. Veel plezier daar.
Andalucia is een super technisch circuit. Wel heel erg mooi, zeker voor een 600.
Almeria is ook erg technisch maar toch ook goed te rijden met een 1000.
Yep, al aardig wat onboards gekeken en de layout bestudeerd, denk dat de eerste dag Andalucia best even wennen is en dat ik me op dag 2 pas echt op mn gemak voel. Puur wat de layout betreft denk ik dat Almeria me wat beter licht, maar we zullen zien.
 
Yep, al aardig wat onboards gekeken en de layout bestudeerd, denk dat de eerste dag Andalucia best even wennen is en dat ik me op dag 2 pas echt op mn gemak voel. Puur wat de layout betreft denk ik dat Almeria me wat beter licht, maar we zullen zien.
:} je pakt het serieus aan, goed bezig!

Hoe heb je voor jezelf de lay out bestudeerd?
 
:} je pakt het serieus aan, goed bezig!

Hoe heb je voor jezelf de lay out bestudeerd?
Videomateriaal kijken doe ik eigenlijk altijd wel, al is het maar omdat ik anders mn enthousiasme voor het aankomende event niet kwijt kan :P. Kijk ook nog regelmatig mn eigen beeldmateriaal terug van vorige trackdays.

Begin eigenlijk altijd met gewoon de layout erbij te pakken en proberen "patronen" te herkennen, bijv. onderscheid te maken tussen bochten die echt los staan van elkaar en bochten die meer combinaties vormen. Ook de juiste versnelling erbij inschatten, proberen het voor me te zien. Vervolgens beeldmateriaal erbij om te kijken of mn inschatting een beetje klopt. Eerst een paar rondes de video met de layout ernaast, op een gegeven moment layout er niet meer naast houden en mezelf telkens afvragen of ik op dat moment in het filmpje op de layout aan zou kunnen wijzen waar we zijn.

Als ik het circuit een beetje op die manier begin te leren kennen, door meerdere filmpjes heen een beetje kijken waar mensen snel fouten maken en me afvragen waar ik zelf, mn eigen zwakke kanten kennende, snel een fout zal maken.
 
Ola susukaas
Ik ben voornemens om een 750 k5 te gaan kopen voor op t circuit ( voor me neef)
Hoe herken ik een k5?
Hebben die bv altijd een zwart frame?
Kan ik t bouwjaar herleiden an t framenr? Ennzoja hoe
Wat zijn de zwakke punten waar ik op moet letten?
Alvast bedankt voor de info
Gr Jorgossss
 
Ola susukaas
Ik ben voornemens om een 750 k5 te gaan kopen voor op t circuit ( voor me neef)
Hoe herken ik een k5?
Hebben die bv altijd een zwart frame?
Kan ik t bouwjaar herleiden an t framenr? Ennzoja hoe
Wat zijn de zwakke punten waar ik op moet letten?
Alvast bedankt voor de info
Gr Jorgossss

Wat maakt het uit of het een k4 of k5 is?
Heeft maar 1 zwak punt en dat is de STVA, zie OP.
 
Ola susukaas
Ik ben voornemens om een 750 k5 te gaan kopen voor op t circuit ( voor me neef)
Hoe herken ik een k5?
Hebben die bv altijd een zwart frame?
Kan ik t bouwjaar herleiden an t framenr? Ennzoja hoe
Wat zijn de zwakke punten waar ik op moet letten?
Alvast bedankt voor de info
Gr Jorgossss

Als tijdens het starten de koplamp uitgaat dan heb je een k5. Blijft de koplamp branden tijdens het starten dan heb je een k4. Verder heeft de k5 een iets andere stickerset t.o.v. de k4. Verder zijn ze geloof ik identiek.
 
Als tijdens het starten de koplamp uitgaat dan heb je een k5. Blijft de koplamp branden tijdens het starten dan heb je een k4. Verder heeft de k5 een iets andere stickerset t.o.v. de k4. Verder zijn ze geloof ik identiek.

Koplamp verhaal niet eerder gehoord maar beide zaken kan je niet checken op een circuitfiets ;)
 
De Suzuki staat weer schoon in de slaapkamer te blinken,veel werk mee gehad want vorig jaar heb ik er niet veel aan schoon gemaakt.
Heb hier voor de liefhebber 2x een AFAM ketting/tandwiel set 17/46.
Alu achter tandwiel,zijn gebruikt maar nog wel in goede staat.
Marten wil daar nix voor hebben maar je moet ze ophalen...
Ook nog wat kuipdelen voor een 750 l1,beide zij delen ,kun je ook zo ophalen,schade vrij maar wel verkloot door motopaint assen.
Lat maar weten aan Marten anders gaat het inde kliko.
 
Tenzij het een straatfiets is die af en toe wordt uitgelaten op circuit ;)

True

Zijn de schakelvorken niet ook een zwak punt...... of speelt dit alleen als je er iemand op laat rijden die niet kan schakelen

Niet dat ik weet?

De Suzuki staat weer schoon in de slaapkamer te blinken,veel werk mee gehad want vorig jaar heb ik er niet veel aan schoon gemaakt.
Heb hier voor de liefhebber 2x een AFAM ketting/tandwiel set 17/46.
Alu achter tandwiel,zijn gebruikt maar nog wel in goede staat.
Marten wil daar nix voor hebben maar je moet ze ophalen...
Ook nog wat kuipdelen voor een 750 l1,beide zij delen ,kun je ook zo ophalen,schade vrij maar wel verkloot door motopaint assen.
Lat maar weten aan Marten anders gaat het in de kliko.

Het is dat ik ze niet kan gebruiken op mijn CRC circuit kuipen!
 
Heren,

Een tijd geleden lang getwijfeld tussen een R1 uit 2008 een gsx-r1000 k8. Uiteindelijk voor de R1 gekozen.

Ik heb nu een GSX-1400, maar ben rond aan het kijken naar een 750. Hoe zit deze in verhouding tot de 1000? Ik ben 1,99m en op de R1 zat ik prima. De GSX-R1000 ging ook net :)
 
Videomateriaal kijken doe ik eigenlijk altijd wel, al is het maar omdat ik anders mn enthousiasme voor het aankomende event niet kwijt kan :P. Kijk ook nog regelmatig mn eigen beeldmateriaal terug van vorige trackdays.

Begin eigenlijk altijd met gewoon de layout erbij te pakken en proberen "patronen" te herkennen, bijv. onderscheid te maken tussen bochten die echt los staan van elkaar en bochten die meer combinaties vormen. Ook de juiste versnelling erbij inschatten, proberen het voor me te zien. Vervolgens beeldmateriaal erbij om te kijken of mn inschatting een beetje klopt. Eerst een paar rondes de video met de layout ernaast, op een gegeven moment layout er niet meer naast houden en mezelf telkens afvragen of ik op dat moment in het filmpje op de layout aan zou kunnen wijzen waar we zijn.

Als ik het circuit een beetje op die manier begin te leren kennen, door meerdere filmpjes heen een beetje kijken waar mensen snel fouten maken en me afvragen waar ik zelf, mn eigen zwakke kanten kennende, snel een fout zal maken.

Je gaat best diep al, merk dat je daar ook je lol wel uit haalt bij het circuit rijden en dat s alleen maar goed, op jouw manier zo serieus mogelijk bezig zijn met je hobby. Ik denk dat je bij de basis moet beginnen en dat is punten herkennen langs de baan. Rempunten en instuurpunten. Versnellingen is ook wel een dingetje dat je zeker moet weten, je wil niet zitten klootzakken met keuze tussen 2 versnellingen als je met mach6 op een bocht af komt :P . Dus per bocht opschrijven:
- Rempunt
- Versnelling (van welke versnelling je af komt en naar welke versnelling je toe schakelt
- Instuurpunt

Dan heb je een aardige basis en de rust om het circuit echt tot je te nemen, op je eigen niveau.

Blijf maar bij die basis en ga daarna om je heen vragen aan ervaren coureurs waar de punten liggen waar je op moet letten, hobbels in het asfalt, of je wel of niet de kerbstone mee moet pakken, of je eventueel een entry moet opofferen voor een betere exit of beter uitgangspunt in de volgende bocht binnen een bochtencombinatie, zulk soort dingen. Ook tandwielverhouding, veringafstelling, compound keuze, etc. is circuit afhankelijk en zou je na kunnen vragen. Maak ook een data sheet aan per circuit. Hou je een vering data sheet bij en heb je een analyse formuliertje met track lay-out en bocht namen/nummers voor jezelf die je gebruikt na iedere sessie?

EDIT: Doe ook altijd een track walk de avond van te voren op een nieuw circuit, liefst met een ervaren rijder daar en neem een notitie blokje/je circuit analyse formuliertje mee.
 
Laatst bewerkt:
Je gaat best diep al, merk dat je daar ook je lol wel uit haalt bij het circuit rijden en dat s alleen maar goed, op jouw manier zo serieus mogelijk bezig zijn met je hobby. Ik denk dat je bij de basis moet beginnen en dat is punten herkennen langs de baan. Rempunten en instuurpunten. Versnellingen is ook wel een dingetje dat je zeker moet weten, je wil niet zitten klootzakken met keuze tussen 2 versnellingen als je met mach6 op een bocht af komt :P . Dus per bocht opschrijven:
- Rempunt
- Versnelling (van welke versnelling je af komt en naar welke versnelling je toe schakelt
- Instuurpunt

Dan heb je een aardige basis.

Blijf maar bij die basis en ga daarna om je heen vragen aan ervaren coureurs waar de punten liggen waar je op moet letten, hobbels in het asfalt, of je wel of niet de kerbstone mee moet pakken, of je eventueel een entry moet opofferen voor een betere exit of beter uitgangspunt in de volgende bocht binnen een bochtencombinatie, zulk soort dingen. Ook tandwielverhouding, veringafstelling, compound keuze, etc. is circuit afhankelijk en zou je na kunnen vragen. Maak ook een data sheet aan per circuit. Hou je een vering data sheet bij en heb je een analyse formuliertje met track lay-out en bocht namen/nummers voor jezelf die je gebruikt na iedere sessie?
Kijk, dat is praat :}
 
Je gaat best diep al, merk dat je daar ook je lol wel uit haalt bij het circuit rijden en dat s alleen maar goed, op jouw manier zo serieus mogelijk bezig zijn met je hobby. Ik denk dat je bij de basis moet beginnen en dat is punten herkennen langs de baan. Rempunten en instuurpunten. Versnellingen is ook wel een dingetje dat je zeker moet weten, je wil niet zitten klootzakken met keuze tussen 2 versnellingen als je met mach6 op een bocht af komt :P . Dus per bocht opschrijven:
- Rempunt
- Versnelling (van welke versnelling je af komt en naar welke versnelling je toe schakelt
- Instuurpunt

Dan heb je een aardige basis en de rust om het circuit echt tot je te nemen, op je eigen niveau.

Blijf maar bij die basis en ga daarna om je heen vragen aan ervaren coureurs waar de punten liggen waar je op moet letten, hobbels in het asfalt, of je wel of niet de kerbstone mee moet pakken, of je eventueel een entry moet opofferen voor een betere exit of beter uitgangspunt in de volgende bocht binnen een bochtencombinatie, zulk soort dingen. Ook tandwielverhouding, veringafstelling, compound keuze, etc. is circuit afhankelijk en zou je na kunnen vragen. Maak ook een data sheet aan per circuit. Hou je een vering data sheet bij en heb je een analyse formuliertje met track lay-out en bocht namen/nummers voor jezelf die je gebruikt na iedere sessie?

EDIT: Doe ook altijd een track walk de avond van te voren op een nieuw circuit, liefst met een ervaren rijder daar en neem een notitie blokje/je circuit analyse formuliertje mee.
Yep, herkenningspunten ben ik eigenlijk ook altijd mee bezig vanaf het begin. Ik vind dat alleen adhv video's moeilijk te doen. Als de kans er is, ga ik bijna altijd een paar sessies met een instructeur op pad. Zo is er geen circuit waar ik nog nooit "onder begeleiding" heb gereden. Op Zandvoort en Zolder allebei een dag een cursus. Stelde niet veel voor, maar het gaf me in ieder geval wat richting. Op Assen heb ik 2 dagen Race Academy gedaan. In Portimao over 4 dagen in totaal 3 sessies 1 op 1 samen gereden met een ex BSB kerel, afwisselend achter hem aan of hij achter mij en dat hij me dan na de sessie feedback gaf op basis van wat hij me had gezien. Ik vind het niet alleen nuttig, maar ook gewoon leuk om zo samen met iemand te rijden en vervolgens vrijwel direct te voelen dat het beter gaat. Valt me op dat veel mede-rijders daar niet echt trek in hadden, die klooiden liever zelf wat aan.

Vering ben ik nog niet echt mee bezig. Ik heb afgelopen zomer mijn motor naar HK gebracht, daar alles laten reviseren en stuggere vering zowel voor als achter laten plaatsen. Vervolgens af laten stellen op mijn gewicht. Daarbij aangegeven dat ik graag een "neutrale" afstelling wil, aangezien ik op verschillende circuits rijd en (nog) niet het verstand ervan heb om tussen sessies door aanpassingen te doen. Ik wil graag eerst begrijpen waar ik mee bezig ben voordat ik het probeer, dus vandaar dat ik het maar even laat voor wat het is. Ik realiseer me dat ik daardoor nooit echt met de optimale setup rijd, maar ik ben nog niet in een situatie geweest waarin het duidelijk fout voelde, en dat is voor mij op dit moment goed genoeg. Mn stuurdemper pas ik wel zo nu en dan wat aan.

Wat betreft banden ben ik nogal beperkt, aangezien ik er ook nog mee op straat rijd en het voor mij financieel (nog) niet haalbaar is om voor een dagje circuit er een ander setje op te leggen, oa omdat ik dan ook meteen warmers nodig heb. Dat is denk ik wel de eerstvolgende upgrade die ik doe. Ik rij nu vrijwel structureel in de snelle groepen mee en ik ben zo'n beetje de enige die, met name met de buitenlandse trackdays, nog op straatbanden rijdt. En dat merk ik op sommigen stukken gewoon heel duidelijk. Maar goed, ik ben in die gevallen ook de enige die met een kenteken en knipperlichten rond rijdt.

EDIT: Niet helemaal waar dat dat de volgende upgrade wordt... heb vorige week van je maat een rempomp van een K6 gekocht en die gaat er binnenkort op, wil dat iig voor Almeria/Andalucia gedaan hebben :)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan