Suzuki GSX-R 600&750 deel 6: Opa is back! (for now)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ja daar heb je wss wel een punt. Dat rijd vaak wat meer op de automatische piloot.
In de vrachtwagen heb ik daar minder last van aangeiem auto's het verliezen.
 
Automatische piloot, haast, niet wakker... Is echt feest altijd haha.

Zo even naar Ten Kate trouwens, leren pak ophalen. Daarna de gixxer oppikken, balhoofd is gesteld en voor is een remschijf heel licht krom. Daar eens naar kijken.

Edit: en hebbes, IXS Camaro in een lengtemaat :P
x70012-319.jpg
 
Laatst bewerkt:
Automatische piloot, haast, niet wakker... Is echt feest altijd haha.

Zo even naar Ten Kate trouwens, leren pak ophalen. Daarna de gixxer oppikken, balhoofd is gesteld en voor is een remschijf heel licht krom. Daar eens naar kijken.

Edit: en hebbes, IXS Camaro in een lengtemaat :P
[afbeelding]
Net pak Johan, erg mooi spul altijd van Ixs :Y
 
Absoluut zeker, heb er al eerder een van hun gehad, Fireball pak maar dan volledig zwart en dan in de maat 98. Alleen die was helaas wat 'gekrompen', kuch. :+

Nu dus weer eens, vandaag al ff een uurtje een rondje gedaan. Moet nog flink wat soepeler worden. :P
 
Laatst bewerkt:
Dat is best gek.
Want progressieve veren hebben geen invloed op de demping.

Een klik meer of minder demping heeft geen effect op de veer.
Dan zou er eerder iets met je luchtkamer niet goed uit.
Of toch iets te dunne/weinig olie die snel warm warm.

Je zou eens contact op kunnen nemen met de leverancier, waarschijnlijk Hyperpro dus.
En dan kun je het beste met Werkendam bellen en dan vragen naar Paul.

Ik ben juist mega happy met de Hyperpro veren, zowel de lineaire als de progressieve.

Maargoed, ieder zijn ding/verhaal.

Sinds die veren erin zitten ben ik niet 1 dag happy ermee geweest Jurris?

Ik heb ze erin laten zetten na 6 maanden ermee gereden te hebben.Het merk is geen Hyperpro weet eventjes niet meer van welk merk ze zijn.

Wat mij erg tegenstaat is het veert en plots niet meer? Net een blok beton dan? Ze gaan eruit zet de originele erin en probeer deze dan nog eens uit ?

Ik ga gewoon zaken uitsluiten nu door dingen te veranderen.
 
Laatst bewerkt:
Automatische piloot, haast, niet wakker... Is echt feest altijd haha.

Zo even naar Ten Kate trouwens, leren pak ophalen. Daarna de gixxer oppikken, balhoofd is gesteld en voor is een remschijf heel licht krom. Daar eens naar kijken.

Edit: en hebbes, IXS Camaro in een lengtemaat :P
[afbeelding]

Mooi pak. ;) Ik heb zelf ook ook een ixs Ray. Bij mij gaf toen de doorslag dat het goed zat rondom de knieen. Plus de bescherming pak je daar via de buitenkant eruit ipv binnen dat scheeld ook.
 
Absoluut zeker, heb er al eerder een van hun gehad, Fireball pak maar dan volledig zwart en dan in de maat 98. Alleen die was helaas wat 'gekrompen', kuch. :+

Nu dus weer eens, vandaag al ff een uurtje een rondje gedaan. Moet nog flink wat soepeler worden. :P
Nou, een nieuw leren motorpak. Man wat zit dat waardeloos :N . Nu een Alpinestars die aardig past, maar nog zonder rugprotector gereden. In November in Spanje moet ik em dragen, voel wel wat ruimte in de rug van het pak dus het zal wel lukken.
Donderdag Cpz gereden, helaas geen vrijrijden en de eerste 3 sessies gingen zelfs voor mij te langzaam O-) . Sessie 4 en 5 de traagste gasten geloosd, en toen, lekker gereden :] . Nu de gixxer gereed maken voor Spanje. Mn rempomp en blokjes zijn binnen, welke remvloeistof raden jullie aan? En rijd er iemand met een MWR luchtfilter? Is die ook stiller voor de rijder, of alleen voor de omgeving?
 
Mooi pak Johan.
Mij past helaas geen confectiepak.Heb vanmiddag gereden met het leder confectiepak wilde het na 2 uur al uittrekken.Pijn bij de knie etc mijn beste aanschaf is de raceoveral 1 delig geweest.Wil niets anders meer tenzij ik dikker zou worden :P
 
Absoluut zeker, heb er al eerder een van hun gehad, Fireball pak maar dan volledig zwart en dan in de maat 98. Alleen die was helaas wat 'gekrompen', kuch. :+

Nu dus weer eens, vandaag al ff een uurtje een rondje gedaan. Moet nog flink wat soepeler worden. :P

Maat 98? Rare maten houden die aan, ik heb 52 en die is me nu met 70kg wat ruim.
 
Dat is best gek.
Want progressieve veren hebben geen invloed op de demping.

Dat zou raar zijn gezien je theoretisch (constant) verschillende veren in je vork hebt
als je sterkere of slappere veren omwisselt ben je toch ook genoodzaakt je demping daar op aan te passen?

nu praat je over demping die de karakteristieken van niet lineaire deining zou moeten opvangen
Voor zover ik weet bestaat er geen progressieve demping, wat nodig zou zijn om dit te kunnen
 
Mooi pak Johan.
Mij past helaas geen confectiepak.Heb vanmiddag gereden met het leder confectiepak wilde het na 2 uur al uittrekken.Pijn bij de knie etc mijn beste aanschaf is de raceoveral 1 delig geweest.Wil niets anders meer tenzij ik dikker zou worden :P
Zit daar verschil in dan qua zitten, apart. :)
En voor mij is het ook moeilijk om een pak te scoren, en in het begin heb ik van dezelfde dingen last idd. Maar eenmaal ingezeten nergens last meer van. Iig zo was het bij het vorige pak. :) Alleen voor woonwerk zal ik hem niet snel gebruiken.
Maat 98? Rare maten houden die aan, ik heb 52 en die is me nu met 70kg wat ruim.
Maat 98 is een 48 lang, M dus. 102 is een 50 lang, dat is een L. :)
 
Sinds die veren erin zitten ben ik niet 1 dag happy ermee geweest Jurris?

Ik heb ze erin laten zetten na 6 maanden ermee gereden te hebben.Het merk is geen Hyperpro weet eventjes niet meer van welk merk ze zijn.

Wat mij erg tegenstaat is het veert en plots niet meer? Net een blok beton dan? Ze gaan eruit zet de originele erin en probeer deze dan nog eens uit ?

Ik ga gewoon zaken uitsluiten nu door dingen te veranderen.

Ah dan heb jij geen traploze veren.

Dan heb jij lineair en dan in één klap progressief.
De "ouderwetse" progressieve veren.

Bij de Hyperpro's gaat dat progressieve geleidelijk namelijk.
 
Laatst bewerkt:
Dat zou raar zijn gezien je theoretisch (constant) verschillende veren in je vork hebt
als je sterkere of slappere veren omwisselt ben je toch ook genoodzaakt je demping daar op aan te passen?

nu praat je over demping die de karakteristieken van niet lineaire deining zou moeten opvangen
Voor zover ik weet bestaat er geen progressieve demping, wat nodig zou zijn om dit te kunnen

Nee hoor je bent niet genoodzaakt de demping aan te passen als je andere veren in je vork doet.

De demping regelt hoofdzakelijk de snelheid van het in en uitveren.
En niet de kracht van de veer.
 
Zit daar verschil in dan qua zitten, apart. :)
En voor mij is het ook moeilijk om een pak te scoren, en in het begin heb ik van dezelfde dingen last idd. Maar eenmaal ingezeten nergens last meer van. Iig zo was het bij het vorige pak. :) Alleen voor woonwerk zal ik hem niet snel gebruiken.Maat 98 is een 48 lang, M dus. 102 is een 50 lang, dat is een L. :)

Ah duidelijk.
 
Ah dan heb jij geen traploze veren.

Dan heb jij lineair en dan in één klap progressief.
De "ouderwetse" progressieve veren.

Bij de Hyperpro's gaat dat progressieve geleidelijk namelijk.


Zou best kunnen Jurris zal er eens een foto van maken later dit jaar.Bagger veren om mee te rijden.Ben er nooit blij mee geweest.
 
Laatst bewerkt:
Zit daar verschil in dan qua zitten, apart. :)
En voor mij is het ook moeilijk om een pak te scoren, en in het begin heb ik van dezelfde dingen last idd. Maar eenmaal ingezeten nergens last meer van.)

Yep zit verschil in en elk merk is en zit ook echt anders.
 
Zit daar verschil in dan qua zitten, apart. :)
En voor mij is het ook moeilijk om een pak te scoren, en in het begin heb ik van dezelfde dingen last idd. Maar eenmaal ingezeten nergens last meer van. Iig zo was het bij het vorige pak. :) Alleen voor woonwerk zal ik hem niet snel gebruiken.Maat 98 is een 48 lang, M dus. 102 is een 50 lang, dat is een L. :)

Wat is je lengte en gewicht? Een maat 50 pak is altijd te krap bij mijn benen en een 52 is weer erg ruim op elk vlak... Lengtemaat zou uitkomst kunnen bieden begrijp ik?
 
Wat is je lengte en gewicht? Een maat 50 pak is altijd te krap bij mijn benen en een 52 is weer erg ruim op elk vlak... Lengtemaat zou uitkomst kunnen bieden begrijp ik?
Ik ben 1.97m met zo tussen de 76 en 80kg, broekmaat met jeans is 32 breed en 36 lang. Lengtemaat is voor mij echt een uitkomst, en wat Willem zegt ligt ook heel erg aan het merk. Rev it past mij goed en IXS dus ook. Alleen van IXS zijn wel vaker leuke aanbiedingen. :)
 
Laatst bewerkt:
Ik ben 1.97m met zo tussen de 76 en 80kg, broekmaat met jeans is 32 breed en 36 lang. Lengtemaat is voor mij echt een uitkomst, en wat Willem zegt ligt ook heel erg aan het merk. Rev it past mij goed en IXS dus ook. Alleen van IXS zijn wel vaker leuke aanbiedingen. :)

Oei dan zou een 102 lengtemaat veel te groot zijn voor mij ben ik bang. Ben slechts 1.82 en pakweg 72kg, maar heb relatief lange benen.
Dainese overal maat 50 is gewoon pijnlijk bij mijn knieen.

Zie nu een mooie ixs 102 voor weinig (overal), maar dat gaat dus veel te groot zijn lijkt me.
 
Oei dan zou een 102 lengtemaat veel te groot zijn voor mij ben ik bang. Ben slechts 1.82 en pakweg 72kg, maar heb relatief lange benen.
Dainese overal maat 50 is gewoon pijnlijk bij mijn knieen.

Zie nu een mooie ixs 102 voor weinig (overal), maar dat gaat dus veel te groot zijn lijkt me.
Lengtematen beginnen vanaf 98, dus dat zou interessant kunnen zijn om eens te proberen. :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan