Suzuki GSX-R 600&750 deel 6: Opa is back! (for now)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik ben 1.97m met zo tussen de 76 en 80kg, broekmaat met jeans is 32 breed en 36 lang. Lengtemaat is voor mij echt een uitkomst, en wat Willem zegt ligt ook heel erg aan het merk. Rev it past mij goed en IXS dus ook. Alleen van IXS zijn wel vaker leuke aanbiedingen. :)


Gewicht is ook een issue natuurlijk.Ik ben klein met 1,96 ,wel dagelijks in training ,ben daardoor 30kg zwaarder }) :+ :+ Je moet met een confectie pak mazzel hebben dat je lichaamsbouw normale proporties heeft.
 
Laatst bewerkt:
~
Als je er niet happy mee bent... Eruit met die zooi. :P
En andere zooi erin. :t[/quote



Idd raus

2 houtenbalken erin zou meer veren :P Tijdens het aanremmen veert híj nu nauwelijks in en dat willen we natuurlijk niet.

Zet ik alles compressie rebound open is het net een hoelahop kermisattractie 1400 cc. _O-
 
\
Als je er niet happy mee bent... Eruit met die zooi. :P
En andere zooi erin. :t



Idd raus

2 houtenbalken erin zou meer veren :P Tijdens het aanremmen veert híj nu nauwelijks in en dat willen we natuurlijk niet.

Zet ik alles compressie rebound open is het net een hoelahop kermisattractie 1400 cc. _O-~

Dan is het spul inderdaad gewoon niet goed. |(

Normaal gesproken moeten ook de progressieve veren gewoon een fatsoenlijk rijgevoel geven.

Aangezien iedere vork progressief is vanwege de luchtkamer.
 
Gewicht is ook een issue natuurlijk.Ik ben klein met 1,96 ,wel dagelijks in training ,ben daardoor 30kg zwaarder }) :+ :+ Je moet met een confectie pak mazzel hebben dat je lichaamsbouw normale proporties heeft.
Had ik maar iets meer van die uhm spieren. :+ Dan kon ik makkelijker een lengtemaat 106 aan (XL) en was de lengte een stuk beter.

Vanmiddag weer een 150km gemaakt, binnendoor richting Noord Limburg langs Venray af en zo parallel met de maas mee naar boven gereden. Heerlijk!

Vanmorgen/begin van de middag moto gp gekeken en mjn nieuwe 'pak' ingezeten. :+ Schouders begint wat ruimer te worden en bij de knieën wordt het al wat beter. Nu de mouwen enzo wat soepeler dan trekt dat niet meer iedere keer wat omhoog. Maar begint wat te worden zo, rijdt toch lekkerder met leer!
 
Had ik maar iets meer van die uhm spieren. :+ Dan kon ik makkelijker een lengtemaat 106 aan (XL) en was de lengte een stuk beter.
Veel bier drinken en worst eten dat helpt :P
Vanmiddag weer een 150km gemaakt, binnendoor richting Noord Limburg langs Venray af en zo parallel met de maas mee naar boven gereden. Heerlijk!
Heb gisteren 300km plus gereden op de GSX1400 ppfff stapte er gebroken af en kon de eerste 3 min niet eens meer lopen _O-

En last gehad vandaag van mij nek je krijgt dan de volle laag wind op je helm.Op racers heb ik dat niet.

Vanmorgen/begin van de middag moto gp gekeken en mjn nieuwe 'pak' ingezeten. :+ Schouders begint wat ruimer te worden en bij de knieën wordt het al wat beter. Nu de mouwen enzo wat soepeler dan trekt dat niet meer iedere keer wat omhoog. Maar begint wat te worden zo, rijdt toch lekkerder met leer!

Zou een volgende keer een maatpak kopen dat past meteen al. ;) Je hebt namelijk ook Damen maatpakken waarbij ze alleen de benen en of armen iets hoeven aan te passen dat is goedkoper.Loop zelf de hele dag rond in het pak het zit als gegoten. :9

Wat ik wel vind is dat de kleuren op de Damen race pakken snel eraf gaat. -O- Daar moet ik ze toch eens over opbellen.
 
Normaal gesproken moeten ook de progressieve veren gewoon een fatsoenlijk rijgevoel geven.

Aangezien iedere vork progressief is vanwege de luchtkamer.

Klopt van de luchtkamer en het principe en volgens mij het ik deze NO2 erin zitten Jurris.

motorlife.be – Progressieve veren monteren; wat bereik je ermee?

De veer die in het midden afgebeeld is is een tweetraps lineaire veer. Deze worden vaak als progressieve veren aangeboden maar zijn in feite twee gestapelde lineaire veren. Het gevolg daarvan is dat ze een plotselinge wijziging van de veerconstante hebben bij indrukking. De veer wordt dus in één keer harder en dat kan je moeilijk een progressieve eigenschap noemen.

9094enrrshtkd.jpg
 
Laatst bewerkt:
Veel bier drinken en worst eten dat helpt :PHeb gisteren 300km plus gereden op de GSX1400 ppfff stapte er gebroken af en kon de eerste 3 min niet eens meer lopen _O-

En last gehad vandaag van mij nek je krijgt dan de volle laag wind op je helm.Op racers heb ik dat niet.Zou een volgende keer een maatpak kopen dat past meteen al. ;) Je hebt namelijk ook Damen maatpakken waarbij ze alleen de benen en of armen iets hoeven aan te passen dat is goedkoper.Loop zelf de hele dag rond in het pak het zit als gegoten. :9

Wat ik wel vind is dat de kleuren op de Damen race pakken snel eraf gaat. -O- Daar moet ik ze toch eens over opbellen.
Dat is nog een optie maar een redelijk kostbare, wil ik nog wel eens gaan doen ja, zeker. Daemen bevalt verder wel dus?

300km aan een stuk als je het niet zo gewend bent is ook best pittig idd. En nek heb ik niet zo een last van maar ik rijd ook vaak met een colletje om de nek warm te houden. En met mijn lengte komt de wind op de schouders ipv vol op mijn nek of helm, dat scheelt veel!
 
Klein vraagje tussendoor.

Welke brandstof doen jullie erin?? Ik rij gewoon op Euro95 maar misschien is Vpower of Euro98 beter.
 
Klein vraagje tussendoor.

Welke brandstof doen jullie erin?? Ik rij gewoon op Euro95 maar misschien is Vpower of Euro98 beter.


Minimaal Vpower of Euro98 gooi ik erin.

Tegenwoordig hebben we hier ook 102 ron dat loopt super.Als ik die 102 in mijn auto gooi ( turbo motor) dan is er een merkbaar power-verschil . Veel rapper en zuiniger ook.
 
Dat is nog een optie maar een redelijk kostbare, wil ik nog wel eens gaan doen ja, zeker. Daemen bevalt verder wel dus?
Damen bevalt prima er zijn altijd wel betere merken zoals waar o.a Rossi in rijdt maar dan betaal je weer 400-600 euri in basis looks extra.
300km aan een stuk als je het niet zo gewend bent is ook best pittig idd. En nek heb ik niet zo een last van maar ik rijd ook vaak met een colletje om de nek warm te houden. En met mijn lengte komt de wind op de schouders ipv vol op mijn nek of helm, dat scheelt veel!

Ik rij altijd met een colletje zelfs bij 30 gr . Heb een slechte versleten nek vandaar.Het was idd een pittig 300km ritje maar ik vind het zo saai al die suffige landweg ritjes.Doe mij maar liever 7 rondjes Assen *D
 
Laatst bewerkt:
Klein vraagje tussendoor.

Welke brandstof doen jullie erin?? Ik rij gewoon op Euro95 maar misschien is Vpower of Euro98 beter.
Altijd 95, alleen in Duitsland gooi ik er 98 of 102 in om even schoon te branden (liefst 2 tanken achter elkaar), opletten je geen E10 tankt. Kunnen de leidingen, keerringen, injectoren, brandstofpomp en de rest van de rubbers niet tegen. :P
Damen bevalt prima er zijn altijd wel betere merken zoals waar o.a Rossi in rijdt maar dan betaal je weer 400-600 euri in basis looks extra.Ik rij altijd met een colletje zelfs bij 30 gr . Heb een slechte versleten nek vandaar.Het was idd een pittig 300km ritje maar ik vind het zo saai al die suffige landweg ritjes.Doe mij maar liever 7 rondjes Assen *D
Minder vermoeiend is 300km snelweg :P Maar idd :Y
 
Altijd 95, alleen in Duitsland gooi ik er 98 of 102 in om even schoon te branden (liefst 2 tanken achter elkaar), opletten je geen E10 tankt. Kunnen de leidingen, keerringen, injectoren, brandstofpomp en de rest van de rubbers niet tegen. :PMinder vermoeiend is 300km snelweg :P Maar idd :Y

Klepel en klok.
Moderne motoren kunnen prima op E10 rijden allern het spul veroudert veel sneller. 102 bijna niet.
 
Ik rij altijd met een colletje zelfs bij 30 gr . Heb een slechte versleten nek vandaar.Het was idd een pittig 300km ritje maar ik vind het zo saai al die suffige landweg ritjes.Doe mij maar liever 7 rondjes Assen *D
Ik ga komend weekend over saaie landwegen en een duf pontje naar Kolding,een vage kennis uit een duister verleden gaat daar iets met oude meuk crossers in gele klei rondraggen en ik kon daar dan ook wel naar toe komen,dus geen BSB in Assen Willem,er kan nog iemand mee,gratis bed,Marten hep al betaald.
 
Klepel en klok.
Moderne motoren kunnen prima op E10 rijden allern het spul veroudert veel sneller. 102 bijna niet.
Mijn K4 kan er dus niet tegen, hell zelfs mijn 2012 Swift Sport niet. Komt door de gebruikte materialen/type rubber wat gewoon aangetast wordt. Zelfs de anwb waarschuwt ervoor en ook mijn garage. Niet voor niks. :)

Zie bv:
Brandstof E10 schaadt E10-ongeschikte auto - ANWB

En daarbij ligt je verbruik ook hoger met ethanol. Neerslag is ook een punt idd, daarom zet ik mijn motor altijd met een tank 98 weg voor de winter. :)
 
Laatst bewerkt:
Mijn K4 kan er dus niet tegen, hell zelfs mijn 2012 Swift Sport niet. Komt door de gebruikte materialen/type rubber wat gewoon aangetast wordt. Zelfs de anwb waarschuwt ervoor en ook mijn garage. Niet voor niks. :)

Zie bv:
Brandstof E10 schaadt E10-ongeschikte auto - ANWB

En daarbij ligt je verbruik ook hoger met ethanol. Neerslag is ook een punt idd, daarom zet ik mijn motor altijd met een tank 98 weg voor de winter. :)

Want je hebt E10 getankt en hebt alle leidingen ed al moeten vervangen?

Verbruik klopt, verbrand gewoon slechter. Die E10 zooi moet je gewoon regelmatig verversen dus niet 2 maand mee laten staan.
 
Want je hebt E10 getankt en hebt alle leidingen ed al moeten vervangen?

Verbruik klopt, verbrand gewoon slechter. Die E10 zooi moet je gewoon regelmatig verversen dus niet 2 maand mee laten staan.
E10 gaat over langere tijd he, alhoewel bij de anwb test een brandstofpomp binnen no time verrot was. Fabrikant geeft aan dat het niet kan en mag en de garage waarschuwd er al voor, is niet voor niets. :)
 
E10 gaat over langere tijd he, alhoewel bij de anwb test een brandstofpomp binnen no time verrot was. Fabrikant geeft aan dat het niet kan en mag en de garage waarschuwd er al voor, is niet voor niets. :)

Als ik op e10 check kijk kan het gewoon, daarom de vraag waar dat gebaseerd op is?

Begrijp me niet verkeerd, het is troep. Maar ik roep niet te snel dat het niet kan want vroeg of laat moeten we er toch aan.
 
Mja rijden op ethanol is wel leuk, je kan er dan veel meer vermogen uit peuteren alleen het verbruik wordt bijna belachelijk. :+
Als ik op e10 check kijk kan het gewoon, daarom de vraag waar dat gebaseerd op is?

Begrijp me niet verkeerd, het is troep. Maar ik roep niet te snel dat het niet kan want vroeg of laat moeten we er toch aan.
O geen probleem hoor, ik snap die site ook niet. Zal wel zo een 'wij van wc eend' site zijn. Vind het gek dat daar staat dat het wel kan terwijl en de dealer en bv in het boekje en de tankklep van de auto staat dat het niet kan en mag. :P

En ooit moeten we er aan geloven idd, alleen tegen die tijd is het wagenpark wel jonger. Alleen mensen met oudere auto's die gaan kosten krijgen door dat E10 spul.
 
Laatst bewerkt:
Klopt van de luchtkamer en het principe en volgens mij het ik deze NO2 erin zitten Jurris.

motorlife.be – Progressieve veren monteren; wat bereik je ermee?

De veer die in het midden afgebeeld is is een tweetraps lineaire veer. Deze worden vaak als progressieve veren aangeboden maar zijn in feite twee gestapelde lineaire veren. Het gevolg daarvan is dat ze een plotselinge wijziging van de veerconstante hebben bij indrukking. De veer wordt dus in één keer harder en dat kan je moeilijk een progressieve eigenschap noemen.

[afbeelding]

Dat is waarschijnlijk de boosdoener.
Want de progressieve van Hyperpro heb ik geen problemen mee.
Ik heb ook al een hoop voorvorken omgebouwd van en voor bekenden en ik hoor niemand klagen.
 
Vandaag bij de BP Euro98 in de K4 gegooit en merkte dat de Suuz veel soepeler loopt en rijdt veel makelijker. Helemaal Top.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan