Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Thanks, maar ik moet er mee naar mijn werk en wij hebben hier driekwart jaar wintertijd voor mijn gevoel. -O-

Als ik eerlijk ben wil ik het ook wel meer voor het oog. Een wittere halogeenlamp is ook een daarom een optie. De intentie om veel meer werk van de motor nog te maken heb ik namelijk niet echt.
 
Laatst bewerkt:
Prachtige gixxers turb0 en Esther!

Met led in de koplampen, ik zou zeggen scoor een setje Lumileds van eBay:
2017-05-06-12.46.44-Medium-800x450.jpg

Daar krijg je tenminste wel een goed lichtbeeld mee en echt serieus veel licht. :)
 
Thanks, maar ik moet er mee naar mijn werk en wij hebben hier driekwart jaar wintertijd voor mijn gevoel. -O-

Als ik eerlijk ben wil ik het ook wel meer voor het oog. Een wittere halogeenlamp is ook een daarom een optie. De intentie om veel meer werk van de motor nog te maken heb ik namelijk niet echt.
Ah zo, ja dan heb wel goed licht nodig
 
Turbo0, je gixxer gekocht bij RH Motoren?
Heb vorig jaar ook vaak op die site gekeken om daar een gixxer te kopen.

Vandaag een ander setje rem-koppelingshendels erop gezet, ziet er strak uit!
Nu wachten op het goede weer!
 
Turbo0, je gixxer gekocht bij RH Motoren?
Heb vorig jaar ook vaak op die site gekeken om daar een gixxer te kopen.

Vandaag een ander setje rem-koppelingshendels erop gezet, ziet er strak uit!
Nu wachten op het goede weer!
Jep een zeer prettig ervaring!
Mijn 2e 750 en wederom ben ik 3e eigenaar. *O*

Welke hendels heb jij? Pazzo's?

Ik heb ze op mijn vorige motor gehad, maar merkte dat ik een korte koppelingshendels niet prettig vind. Korte remhendel wel!
 
Het staat op het To do lijstje. :Y
De LED lampen die ik gekocht heb (zie: Alex_86 in "Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in d...") zijn gisteren afgeleverd. ± 2 weken vanuit China, top wat mij betreft.
De lampen kwamen in een degelijke, net uitziende doos binnen. Overigens zit er inderdaad een ballast/controller tussen met de afmetingen zoals te zien in mijn eerdere post: Alex_86 in "Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in d...".
Er zit een piepklein imbus sleuteltje bij om de oriëntatie van de LEDs aan te passen (het kleine draadgaatje links van de rode afdichting). Deze schijnen (:+) naar links/rechts te moeten wijzen om een goed lichtbeeld te krijgen.
full

full

Als gezegd heb ik ze gekocht voor de Stucati van mijn Pa maar ga ze eerst bij mijn motor proberen om het verschil te bepalen tussen Xenon en deze LED.

Overigens zie ik deze lampen vaak per paar aangeboden worden, waar onze Suzuki's er maar één nodig hebben. Mocht je in het zuiden des lands wonen dan kunnen we misschien samen een setje aankopen, dat kunnen we eventueel per PB regelen.
 
Ik heb wel mijn zinnen gezet op een lamp zonder alle poespas er bij. Als ik hier naar kijk dan denk ik dat ik net zo goed een xenon setje kan kopen en die wil ik juist niet vanwege alle extra kabels e.d.

Ik ga er nog eens induiken of die lampen zonder alle poespas wel goed zijn en anders denk ik dat ik voor een ander Philips halogeen lampje ga.


Ik ben nu eerst nog bezig met mijn circuitmotor. Gisteren nieuwe draden binnen gekregen om de kabelboom aan te kunnen passen. Ik ben bezig met een GiPro en Zeitronix module aan te sluiten. Daarna nog de kuipen aanpakken en daarna is de GSXR pas aan de beurt.

Dat zal wel ergens in de zomer zijn.
 
Laatst bewerkt:
Bij een Xenon setje komt helaas meer (en grotere) poespas kijken. Als ik binnenkort tijd heb om de boel in te bouwen zal ik beide sets naast elkaar leggen.

Die Philips lamp waar je het over hebt, zijn dat van die Nightvision lampen?
 
Ja zo iets. Of van Osram. Ik meen te herinneren dat Osram een goed merk was voor verlichting.

In ieder geval een lamp die geen extra kabels en kastjes heeft, maar direct gevoed wordt door de kabel vanuit de kabelboom.
 
Zo iets indien er geen LED is die aan mijn wensen voldoet en dan in 4800K.

HLG-OS-H11-NBU-W1_1024x1024.jpg
 
Laatst bewerkt:
Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!


Welkom in het gezamenlijke topic voor de Gixxer 600 èn 750 rijder :W Het topic voor hen die niet het vermogen van een 1000 nodig hebben om snel te zijn, maar het gewoon in de bochten goed maken! Zij die graag actief rijden en dus veel schakelen om continu op het toppunt van hun kunnen te zitten en alsnog die 1000’s achter zich te houden 8-)
… Dat is het topic waar je nu bent aangekomen! *D

:] Meetings/trackdays :]
Hier kan je ons vinden en aanraken IRL!

Circuitdagen:
Roy "R"acing: https://www.facebook.com/royracing185/events/

:Y Handige/leuke links speciaal voor de Gixxer :Y
Persoonlijk of algemeen, alles kan.
Race pagina van Roy “R”acing
Micro fiche site met reverse zoekfunctie
GSXR 750 K6/K7 Dealer Mode Bypass Guide
GSX-R How-to: STVA k4/k5 repareren. (K4/K5)
Trilling in rem k4/k5? De mogelijke oplossing
Originele kleurcodes opzoeken
Goedkoop snelgas voor diverse Gixxers

8-) De Gixxeraars 8-)
Wil je ook in de OP? Plaats hier dan 1 foto (even op MF zelf plaatsen zodat we geen rode kruisjes krijgen in de OP, weet je niet hoe, lees de F.A.Q. dan even.), of het een 600/750 is, van welk bouwjaar en welke mods erop zitten en dan zet ik je bij alle andere goden. Heb je 1 heel topic niet gepost, vlieg je er weer uit.

Alex_86
[afbeelding]
  • 750 uit 2008
  • Puig rem- koppelingshendel
  • RVS omvlochten remleiding
  • Remklauwen van k9 1000
  • Valblokken
  • Uitlaat: Jardine GP1 (NL+BE) Bos performance (rest van EU)
  • OSCO chain oiler
  • Tankring voor quicklock tanktas
  • Hugger carbon
  • Chain guard carbon
  • Donkere kuipruit
  • Donkere knipperlichten (voorzijde)
  • Korte kentekenplaathouder
  • K&N luchtfilter
  • Achterzijde verhoogd
  • Stompgrip
  • Xenon verlichting
  • Handvatverwarming
  • Eigen brouwsel telefoonhouder+oplader (voor navigatie)
  • Clip-ons verzwaard

Amsterdammerrrr
[afbeelding]
  • 750 uit 2004
  • MIVV GP demper
  • Smoke kuipruit
  • Zwarte CNC hendels
  • Tidy tail
  • BMC sport luchtfilter
  • Xenon kit 6000k icm Osram Coolblue 4200k halogeen
  • Suzuki GSX-R 750 wheelstriping
  • GSX-R tankpad

Esther 0_-
[afbeelding]
  • 750 uit 2008
  • SC project uitlaat
  • Zero gravity kuipruit
  • Iridium bougies
  • Stomp grip
  • Velglint
  • Bobbins
  • Kleine kentekenhouder
  • Rode ventieldopjes
  • Valdoppen

HuibAdam
[afbeelding]
  • 750 uit 2001
  • K&N luchtfilter
  • Bike Design race valdoppen
  • Puig double bubble racing screen
  • HEL RVS remleidingen
  • Wilbers vering voor + achter
  • Akrapovic Oval Carbon demper
  • Shin-Yo kleine knippers
  • Hyperpro CSC stuurdemper
  • Bobbins

JohanH
[afbeelding]
  • 750 uit 2004
  • Leovince SBK Uitlaat
  • Brembo Gesinterde remblokken
  • Afgesteld door Huybers Motoren
  • STVA preventief gefixed
  • Dim, groot en stadslicht uitgevoerd in LED
  • Kleine knippers voor
  • Wit LED achterlicht met geïntegreerde knippers
  • Korte kentekenplaathouder
  • Luxe kentekenplaat
  • Rode rimstriping
  • Custom verhoogd zadel (door HawkGT)
  • Telefoonhouder kit van Ultimate Mobile
  • Custom SW Motech USB laadstekker

Juulgsx
[afbeelding]
Mods:
  • 600 uit 1997
  • Bos demper

Martijnst1990
(And by night it transfers into... Klik
[afbeelding]
Mods:
  • 600 uit 2006
  • Full Akrapovic uitlaat
  • Zwarte rem- en koppelingshendels
  • Rode rimstriping
  • Zwarte verstelbare rem- schakelset

Nightbat®
[afbeelding]
  • 750 uit 2006
  • PAIR en SET uitgeschakeld
  • MWR luchtfilter
  • Alu Velocity Stacks
  • Powercommander met custom map
  • M4 Shorty uitlaat
  • Öhlins voorveren
  • EBC Vee remschijven
  • Stalen remleidingen
  • Pazzo remhendels
  • Vortex Rearsets
  • MRA double bubble ruit
  • Driven As- en R&G As- en framesliders
  • Carbon Frame covers

Reality
[afbeelding]
  • K6 600cc
  • Donkere double bubble van Zero Gravity
  • Carbon heelguards
  • Hugger en plastic zijkappen voorzien van stickerbomb
  • Donkere LED knippers voor
  • Scorpion RP1-GP titanium/carbon slip-on
  • BMC luchtfilter
  • Witte rimstriping
  • Stalen remleidingen
  • 6000K 55W Xenon (zomer)
  • 3000K 55W Xenon (Voorjaar/Najaar)
  • LED Grootlicht
  • LED Stadlicht

-RRichiej-
[afbeelding]
  • 750 uit 1996
  • Ducati 996 voorkant
  • Yamaha r1 achterkant
  • MotoGP Rizla Suzuki kleuren
  • Xenon verlichting
  • Wave schijven
  • Leovince GP Pro uitlaat
  • K&N filter
  • GSX-R Heelplates
  • Rizla wheel striping
  • Veel Carbon!
  • 12 volt aansluiting

RoenioVTR
[afbeelding]
Mods:
  • Akrapovic shorty carbon slip - on
  • Akrapovic carbon achter spatbord
  • Dynojet Power commander V
  • Dynojet Autotune
  • Dynojet Secondary fuel module
  • Dynojet Quickshifter
  • Dynojet shift rod
  • Fabbri double bubble dark smoke kuipruit
  • Goodridge stalen remleidingen
  • Gilles Tooling remschakelset
  • Gilles Tooling kettingspanners
  • JVP carbon blokprotectors links en rechts
  • K&N luchtfilter
  • Lightech Rem en koppelings hevel
  • PP Tuning remhevel protector
  • Renthal road race short grips
  • R&G voor vork protector
  • R&G radiator cover
  • R&G frame doppen
  • R&G Eazi grip
  • R&G valdoppen
  • Suzuki carbonlook teller cover
  • Suzuki carbon kroonplaat cover
  • Suzuki duo seat cover in kleur

Roy "R"
[afbeelding]
  • 600 uit 2011
  • 2013 blok met 2825 weg km’s en compleet na gekeken voor opbouw:
  1. Super finish behandeling
  2. Yoshimura verstelbare nokkensas tandwielen
  3. Dunnere koppakking
  4. Nieuwe lagerschalen
  5. Nieuwe zuigerveren
  6. Zuigers en drijfstangen geblueprint
  7. Flow geoptimaliseerde gasklephuizen
  8. Iridium bougies
  9. 143pk
  • Maxtreme full exhaust titanium
  • Yoshimura EM-Pro ECU
  • Yoshimura EM-Pro kit kabelboom
  • Pit limiter (60 km/h)
  • Rain mode (B stand, andere vermogenskromme/soepeler)
  • Engine Brake Control
  • Aangepaste killswitch
  • BMC luchtfilter
  • Hoegee Airfunnel stack
  • Samco koelvloeistof slangen
  • Extra fan control
  • EBC koppelingsplaten met veren
  • Öhlins NIX30 cartridges voorvering
  • DLC gecoate binnenpoten voorvering
  • Öhlins TTX GP Schokdemper
  • HyperPro RCS stuurdemper
  • Snelwissel systeem voorwiel
  • Snelwissel systeem achterwiel
  • Vaste wielbussen
  • Hehl Racing as grips
  • 2 extra sets wielen (droog en nat)
  • Haakse ventielen
  • Vortex verstelbare clip-ons
  • Domino snelgas
  • Korte titax hendels
  • Active remhendel bescherming
  • Slangetje als rempot achter
  • RVS omvlochten remleidingen
  • Lightech rearsets
  • Starlane light laptimer
  • CRC kuipset (plus reserve)
  • Stuuruitslag beperking
  • Dynojet pull quickshifter
  • Race schakelpatroon
  • Hoegee tankdop
  • Benzine aflaatsysteem lage druk
  • Stomp Grip
  • LSL valdoppen
  • GB blokbescherming
  • Regen achterlicht
  • Eigen transponder

turboO
[afbeelding]
  • 750 uit 2008
  • Yoshimura GP EVO III
  • Suzuki donker kuipruit
  • Korte kentekenplaathouder
  • Yoshimura carter beschermers
  • Preload verstellers
  • Suzuki carbon hugger
  • Suzuki carbon kettingbeschermer
  • Suzuki carbon tankkap
  • Suzuki carbon look tankdop bescherming
  • Carbon heel pads
  • Suzuki carbon air intake
  • GSXR wheelstriping
  • GP shift
  • Bobbins

Willem gsx 1400
[afbeelding]
  • 750 uit 2004
  • Diverse circuit aanpassingen

zzzuki
[afbeelding]
  • 750 uit 2007
  • Bos Performance uitlaat
  • Zero Gravity donker kuipruit
  • Voor en achter Hel remleidingen
  • DID gouden ketting met zwart tandwiel
  • EBC sintered remblokken
  • NGK Iridium bougies
  • Carbon dynamodeksel
  • Carbon koppelingdeksel
  • Korte kentekenplaathouder
  • Blauwe wheelstriping
  • Diverse bevestigingen voor GoPro Hero 3
  • Tankring voor quicklock tanktas

:Z Geschiedenis :Z
De 2014 BBQ was gezellig:
2016: 25 juli BBQ in de Achterhoek:
Roy "R" in "Suzuki GSX-R 600&750 deel 5: To BBQ or n..."

Suzuki GSX-R 600&750 deel 1: Rijden zónder compensatiedrang!
Suzuki GSXR 600&750 deel 2 Wij gaan harderder dan de 1000's!
Suzuki GSX-R 600&750 deel 3: Racing through the "snow"...
Suzuki GSX-R 600&750 deel 4: BBQ's, circuits en de weg!
Suzuki GSX-R 600&750 deel 5: To BBQ or not to BBQ?
Suzuki GSX-R 600&750 deel 6: Opa is back! (for now)
chirurgien plasticien tunisie
:N Kwalen/terugroepacties Gixxers :N
Het zijn er natuurlijk niet veel, maar voor toekomstige kopers wel makkelijk een lijstje te hebben.
Terugroepacties:

Spanningsregelaar
GSX-R600, 2008, JS1CV111100100059-JS1CV111100106307
GSX-R600, 2009, JS1CV111100108953-JS1CV111100109894
GSX-R750, 2008, JS1CW111100100636-JS1CW111100106244
GSX-R750, 2009, JS1CW111100108680-JS1CW111100109953

Rempomp voorrem
Voor de Gixxers…

Kwalen:
SRAD: NokkenAsKettingSpanner is zwak. Indien hoorbaar vervangen voor verbeterde versie of handmatige.
K7: Spanningsregelaar sneuvelt regelmatig

;( In memorian ;(
Hopelijk mogen we deze lijst heel kort houden…

fastbike
[afbeelding]

Bon voyage et un bon moment pour lire là-bas avec un temps raisonnable.
 
Geen idee nog.

Zover mijn Frans het toe laat:

Bon voyage et un bon moment pour lire là-bas avec un temps raisonnable.

Bon voyage - goede reis
et un bon moment pour - en een goed moment voor
lire là-bas - ???
avec un temps raisonnable. - met een redelijke tijd.
 
Ik heb wel mijn zinnen gezet op een lamp zonder alle poespas er bij. Als ik hier naar kijk dan denk ik dat ik net zo goed een xenon setje kan kopen en die wil ik juist niet vanwege alle extra kabels e.d.

Ik ga er nog eens induiken of die lampen zonder alle poespas wel goed zijn en anders denk ik dat ik voor een ander Philips halogeen lampje ga.


Ik ben nu eerst nog bezig met mijn circuitmotor. Gisteren nieuwe draden binnen gekregen om de kabelboom aan te kunnen passen. Ik ben bezig met een GiPro en Zeitronix module aan te sluiten. Daarna nog de kuipen aanpakken en daarna is de GSXR pas aan de beurt.

Dat zal wel ergens in de zomer zijn.
Met xenon en zeker met de 'simpelere' ledlampen ga je alleen nooit een goed en mooi lichtbeeld krijgen. Heb je dus vrij weinig aan, behalve dat je anderen gaat verblinden. :)

Dit is met de hierboven geposte lumileds:
2017-05-08-16.47.58-Medium-800x450.jpg

Let niet op de 2 plekken boven de lijn, dat zijn de stadslichten...
 
Zo iets indien er geen LED is die aan mijn wensen voldoet en dan in 4800K.
Zoiets inderdaad. Ik was in de veronderstelling dat dat prijzige lampen waren, maar ik zie dat ze voor €15 tot €20,- beschikbaar zijn.

Zelf ben ik gisteren nog even bezig geweest om de Xenon en LED met elkaar te vergelijken, te beginnen met de extra toeters en bellen:
full

Bij Xenon heb je de ballast (bovenaan, met Pilot erop) en daaraan zit nog een kleine zwarte module (spanningsregelaar?). Vanwege deze extra module zijn de draden ook langer.
De ballast/controller bij de LED is ongeveer even groot als de kleine zwarte module bij Xenon. De Xenonkit heeft dus meer toeters t.o.v. LED.

Dan de foto's van de Xenon:
Schuin van boven
full

Recht van voor
full

Lichtbeeld
full

De foto's heb ik in de tuin moeten maken, vanwege de beperkte ruimte is het daardoor bij de foto van het lichtbeeld laastig te zeggen hoe de reikwijdte is (idem zo met de LED lamp).

Het "ombouwen" van Xenon naar LED duurde 10 minuten en was langer dan gedacht. Ik had verwacht voldoende ruimte te hebben voor het koelelement van de LED lamp, maar onder de kilometerteller zit een metalen beugel (om kabels aan te knopen ofzo?) en die zat een beetje in de weg waardoor de LED lamp zijn draai niet kon maken. Met één hand heb ik de beugel iets omhoog gehouden en vervolgens was er genoeg ruimte om met de andere hand de lamp te plaatsen. De beugel en het koelelement komen na het plaatsen niet in contact. Het resultaat:

Schuin van boven
full

Recht van voor
full

Lichtbeeld
full

Om beide lampen goed te vergelijken kan je de foto's in een nieuw venster naast elkaar zetten.

Naar de lamp toe kijkend lijken beide lampen even fel in de praktijk (op de foto's ook, maar ik weet niet in hoeverre de smartphone camera de settings aanpast).

Het lichtbeeld van de LED lamp lijkt wat uniformer te zijn. Ook zie je bij de Xenon lamp in het midden een fel "focus punt".

Aangezien ik in deze situatie weinig verschil zie blijf ik bij mijn Xenon set. Om echter een goede conclusie te maken zou ik met beide lampen een stukje moeten rijden.
 
Zoiets inderdaad. Ik was in de veronderstelling dat dat prijzige lampen waren, maar ik zie dat ze voor €15 tot €20,- beschikbaar zijn.

Zelf ben ik gisteren nog even bezig geweest om de Xenon en LED met elkaar te vergelijken, te beginnen met de extra toeters en bellen:
[afbeelding]
Bij Xenon heb je de ballast (bovenaan, met Pilot erop) en daaraan zit nog een kleine zwarte module (spanningsregelaar?). Vanwege deze extra module zijn de draden ook langer.
De ballast/controller bij de LED is ongeveer even groot als de kleine zwarte module bij Xenon. De Xenonkit heeft dus meer toeters t.o.v. LED.

Dan de foto's van de Xenon:
Schuin van boven
[afbeelding]
Recht van voor
[afbeelding]
Lichtbeeld
[afbeelding]
De foto's heb ik in de tuin moeten maken, vanwege de beperkte ruimte is het daardoor bij de foto van het lichtbeeld laastig te zeggen hoe de reikwijdte is (idem zo met de LED lamp).

Het "ombouwen" van Xenon naar LED duurde 10 minuten en was langer dan gedacht. Ik had verwacht voldoende ruimte te hebben voor het koelelement van de LED lamp, maar onder de kilometerteller zit een metalen beugel (om kabels aan te knopen ofzo?) en die zat een beetje in de weg waardoor de LED lamp zijn draai niet kon maken. Met één hand heb ik de beugel iets omhoog gehouden en vervolgens was er genoeg ruimte om met de andere hand de lamp te plaatsen. De beugel en het koelelement komen na het plaatsen niet in contact. Het resultaat:

Schuin van boven
[afbeelding]
Recht van voor
[afbeelding]
Lichtbeeld
[afbeelding]
Om beide lampen goed te vergelijken kan je de foto's in een nieuw venster naast elkaar zetten.

Naar de lamp toe kijkend lijken beide lampen even fel in de praktijk (op de foto's ook, maar ik weet niet in hoeverre de smartphone camera de settings aanpast).

Het lichtbeeld van de LED lamp lijkt wat uniformer te zijn. Ook zie je bij de Xenon lamp in het midden een fel "focus punt".

Aangezien ik in deze situatie weinig verschil zie blijf ik bij mijn Xenon set. Om echter een goede conclusie te maken zou ik met beide lampen een stukje moeten rijden.
Thanks man! :t

Dat is een mooie vergelijking. Xenon was ik al niet van plan en daar is nu helemaal een streep doorheen. Dat lichtbeeld van die LED lamp ziet er ondanks de kleine afstand veel rustiger en netter uit!

Dat ziet er wel keurig uit als je het mij vraagt en de kabels zijn inderdaad niet te vergelijken met een Xenon kit als ik ze zo naast elkaar zie.

Ik ga er nog eens goed over nadenken. :}
 
Xenon kit allemaal leuk je leest ook dat er veel problemen door kunnen ontstaan.Wellicht door onkunde tijdens aansluiten of prutssets Xenon kits ?

Die LED lampen zijn een hele mooie aanvulling denk ik dan.Plus je plastic van je lamp blijft mooier brand niet in.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan