Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mijn ervaring is dat een GSXR (2006+ ) zonder kat een beste herrie maakt (of kan maken). Nu zal het meevallen als je er een demper onder hebt die dit goed dempt en Maxtreme is dan wellicht meteen het uiterste daar in.

De kat functioneert ook als demper bij deze fietsen.

Heb je er gewoon een "open" demper onder zoals 9 van de 10 mensen op straat dan kan je er van uit gaat dat er een best "race geluid" uitkomt. Zeker als dat ook nog eens een korte variant is.

Mijn K6 had een katloze Remus en dat vond ik toen gaaf, maar ik peins er nu niet over. Voor een dagje filmpjes maken zou leuk zijn.

Wat je wellicht zou kunnen doen wanneer het te veel geluid maakt is de demper (laten) voorzien van extra dempwol zodat het wat stiller is. Of dat genoeg compenseert kom je pas achter wanneer je het geprobeerd hebt.
 
Laatst bewerkt:
Mijn ervaring is dat een GSXR (2006+ ) zonder kat een beste herrie maakt (of kan maken). Nu zal het meevallen als je er een demper onder hebt die dit goed dempt en Maxtreme is dan wellicht meteen het uiterste daar in.

De kat functioneert ook als demper bij deze fietsen.

Heb je er gewoon een "open" demper onder zoals 9 van de 10 mensen op straat dan kan je er van uit gaat dat er een best "race geluid" uitkomt. Zeker als dat ook nog eens een korte variant is.

Mijn K6 had een katloze Remus en dat vond ik toen gaaf, maar ik peins er nu niet over. Voor een dagje filmpjes maken zou leuk zijn.

Wat je wellicht zou kunnen doen wanneer het te veel geluid maakt is de demper (laten) voorzien van extra dempwol zodat het wat stiller is. Of dat genoeg compenseert kom je pas achter wanneer je het geprobeerd hebt.

Zou ik niet doen, je motor moet wel kunnen uitademen.

Mijn idee is andere demper, al dan niet met DB killer zodat je daar wat kan spelen qua hoeveel geluid.
 
Volgens mij heb ik dat voor mijn schijven nooit gedaan (op de Honda's), maar dat weet ik niet zeker meer. Zo lang geleden.
Ik denk, als het in het wphb staat, dan doen.

Aandraaien op moment doe ik altijd tegenwoordig met alles. In mijn geval zeker handig bij lage aanhaalmomenten zoals 18 nm, want ik ben vrij gevoelloos in dat opzicht. :o

Ik gebruik altijd Loctite 243 wanneer er staat dat het nodig is. Loctite 638 heb ik geen ervaring mee.
Thuis heb ik inderdaad ook 243 :$ heb het even in mijn eerdere post aangepast.
Overigens gisteren nog steeds een schokkend gevoel met het remmen, vlak voordat ik stil sta. Ben helaas vergeten om te focussen wat er gebeurt als ik op hogere snelheid rem, heb zo geen trillingen gevoeld, to be continued...
Sorry niet geheel duidelijk geweest, inderdaad wat het qua geluid doet.
Neem het geluid bij verwijderen echt extreem toe of valt het te overzien, de demper die eronder zit is redelijk kort.
Hier een U-tube video met een how to en een geluidsfragment achteraf (op 2/3 van het filmpje). Helaas geen geluid van de originele situatie dus moeilijk te vergelijken.
Zelf rijd ik een K8 750 met Jardine GP1 (korte pijp, minimale demping) op een K6 600 heb ik toentertijd dezelfde "demper" gehad en daarbij heb je meer een schreeuwend geluid, bij de 750 is het wat donkerder. Voor Duitsland en verder rijd ik met een BOS performance uitlaat. Deze is iets langer en is zonder DB killers een stuk minder luid.
 
Thuis heb ik inderdaad ook 243 :$ heb het even in mijn eerdere post aangepast.
Overigens gisteren nog steeds een schokkend gevoel met het remmen, vlak voordat ik stil sta. Ben helaas vergeten om te focussen wat er gebeurt als ik op hogere snelheid rem, heb zo geen trillingen gevoeld, to be continued...Hier een U-tube video met een how to en een geluidsfragment achteraf (op 2/3 van het filmpje). Helaas geen geluid van de originele situatie dus moeilijk te vergelijken.
Zelf rijd ik een K8 750 met Jardine GP1 (korte pijp, minimale demping) op een K6 600 heb ik toentertijd dezelfde "demper" gehad en daarbij heb je meer een schreeuwend geluid, bij de 750 is het wat donkerder. Voor Duitsland en verder rijd ik met een BOS performance uitlaat. Deze is iets langer en is zonder DB killers een stuk minder luid.

Kan nog steeds een slag zijn. Kan ook in de velg zitten. Ik heb er tegenwoordig een meter voor.
 
Kan nog steeds een slag zijn. Kan ook in de velg zitten. Ik heb er tegenwoordig een meter voor.
Zo'n meter? :+
xxssi_ibeGetWCCImage.jsp


Ik wilde ergens een meetklok (slag v.d remschijf) en een micrometer (dikte v.d. remschijf) regelen. Maar dat is werk voor na de vakantie denk ik. Ik zal dan inderdaad ook de velg eens nameten :t.
Banden monteren we zelf en balanceren we statisch (op zo'n bokje met wat lagers en een as), zou het daar nog in kunnen zitten? Ik vermoed van niet want ik lees regelmatig dat mensen hun banden niet balanceren.

Ook wilde de motor gisteren na een koffie stop niet starten, wederom een FI code. Daar sta je dan voor een vol terras in de volle zon |(. Contact uit/aan, nog niks. Sleutel eruit en toen startte ie wel.

Overigens was er de laatste pagina's discussie over het losdraaien van bouten met een momentsleutel. Ik gebruik daar een wringijzer voor. Daar durf ik ook iets makkelijker "ongepast" geweld (schrikken met een hamer, of pijp) op te zetten :)
 
En dat is dan de reden dat ik geen sportmotor meer op de weg rij.
Supermotard... dikke lol!!!Wat wil je nu weten dan?
Kat eruit is meer geluid. Ik rij ook zonder kat op circuit maar dan wel met lange Maxtreme toeter en ben stil genoeg.

Zonde van die 2tact, staan die weg te roesten ;)

Gsxr heb je niet om mee te toeren, knallen met dat ding :P
En een supermotard is gevaarlijker voor je rijbewijs :X
 
Zo’n meter gebruikt ik vroeger om mezelf te meten... als je ouder word besef je dat des te kleiner de meetlat, des te groter je lijkt O-)
Maar idd, meetklok. Schijfdikte gaat ook prima met een schuifmaat.

Het kan natuurlijk altijd in de band zelf zitten. Ik balanceer ook alles statisch op 5 gram nauwkeurig.

En een wringijzer is idd het juiste gereedschap ervoor!
 
Zou ik niet doen, je motor moet wel kunnen uitademen.

Mijn idee is andere demper, al dan niet met DB killer zodat je daar wat kan spelen qua hoeveel geluid.
Meten is weten :)

DB killer kan ook slecht uitpakken. Jeroen12 kwam daar laatst nog mee mbt het vermogen.
Heb al vaker vernomen dat je moet oppassen dat die daardoor niet te arm gaat lopen.

Meten dus.

In het geval van op straat rijden, lekker die kat er tussen laten. :Y
 
Laatst bewerkt:
Zo'n meter? :+
[afbeelding]

Ik wilde ergens een meetklok (slag v.d remschijf) en een micrometer (dikte v.d. remschijf) regelen. Maar dat is werk voor na de vakantie denk ik. Ik zal dan inderdaad ook de velg eens nameten :t.
Banden monteren we zelf en balanceren we statisch (op zo'n bokje met wat lagers en een as), zou het daar nog in kunnen zitten? Ik vermoed van niet want ik lees regelmatig dat mensen hun banden niet balanceren.

Ook wilde de motor gisteren na een koffie stop niet starten, wederom een FI code. Daar sta je dan voor een vol terras in de volle zon |(. Contact uit/aan, nog niks. Sleutel eruit en toen startte ie wel.

Overigens was er de laatste pagina's discussie over het losdraaien van bouten met een momentsleutel. Ik gebruik daar een wringijzer voor. Daar durf ik ook iets makkelijker "ongepast" geweld (schrikken met een hamer, of pijp) op te zetten :)

Dat is een mooi ding.
Kost ook niets. :t
 
Overigens was er de laatste pagina's discussie over het losdraaien van bouten met een momentsleutel. Ik gebruik daar een wringijzer voor. Daar durf ik ook iets makkelijker "ongepast" geweld (schrikken met een hamer, of pijp) op te zetten :)
\

Zo'n wringijzer heb ik ook, al een paar keer gebruikt en zelfs uitgeleend aan de bandenservice op het circuit :) :t
 
Thuis heb ik inderdaad ook 243 :$ heb het even in mijn eerdere post aangepast.
Overigens gisteren nog steeds een schokkend gevoel met het remmen, vlak voordat ik stil sta. Ben helaas vergeten om te focussen wat er gebeurt als ik op hogere snelheid rem, heb zo geen trillingen gevoeld, to be continued...

Ik heb exact hetzelfde. Vroeg mij tijdens het rijden al af waardoor dit zou komen, maar ben nog niet op onderzoek uitgegaan..
 
Gisteren geprobeerd... geluid word niet minder

Bij CBR'tjes gaat het geratel van de ketting weg wanneer je de koppeling inknijpt. Vooral stationair goed te merken aangezien rijdend sowieso het motorgeluid veranderd wanneer je de koppeling inknijpt.

Ik neem aan (dus weet dit niet zeker) dat dit bij een GSXR net zo zou moeten zijn.


Deze ratelt aan het begin en aan het einde niet.

Kan zomaar natuurlijk iets anders zijn bij jou of dat een GSXR anders werkt dan een CBR.
Ik meen dat de motoren wat betreft de techniek hetzelfde zijn, maar dit is wat ik vermoed en niet zeker weet.

Ik heb op zich nog weinig sleutelervaring aan de GSXR. Die van mij krijgt nu zijn grote beurt. Bij mijn vorige bracht ik het voor bijna alles weg omdat het mijn eerste motor was.

Ik ben tot nu toe weinig verschillen tegengekomen behalve dat alles wat makkelijker toegankelijk is.
 
Laatst bewerkt:
Thuis heb ik inderdaad ook 243 :$ heb het even in mijn eerdere post aangepast.
Overigens gisteren nog steeds een schokkend gevoel met het remmen, vlak voordat ik stil sta. Ben helaas vergeten om te focussen wat er gebeurt als ik op hogere snelheid rem, heb zo geen trillingen gevoeld, to be continued...Hier een U-tube video met een how to en een geluidsfragment achteraf (op 2/3 van het filmpje). Helaas geen geluid van de originele situatie dus moeilijk te vergelijken.
Zelf rijd ik een K8 750 met Jardine GP1 (korte pijp, minimale demping) op een K6 600 heb ik toentertijd dezelfde "demper" gehad en daarbij heb je meer een schreeuwend geluid, bij de 750 is het wat donkerder. Voor Duitsland en verder rijd ik met een BOS performance uitlaat. Deze is iets langer en is zonder DB killers een stuk minder luid.

Ik had op mijn K6 een Remus zonder kat. Vergelijkbaar met die Jardine. Ook zo'n toeter.
Daar kwamen beste vlammen en knallen uit _O-

De eerste keer dat die knalde (het waren geen plofjes, maar echt keiharde knallen) dacht ik dat er iets onder het blok vandaan was geknald. Was ook meteen gestopt. Wist ik veel. _O-

Toen wist ik nog niet dat het gepaard ging met een vlam. Daar kwam ik pas veel later achter toen ik op een donkere weg dacht dat ik geflitst werd om een paar seconde daarna te beseffen dat het wel heel toevallig was die flitser... vlak voor die knal.

Het kwartje viel daarna en toen gingen alle remmen los. :')
Ik ben nog geen motor tegengekomen die dat heeft kunnen nabootsen. Zelfs Harleys niet en 1 ook pitters niet. Niet echt vergelijkbaar.
Dit leek op een Barret sniper rifle kaliber .50, maar dan z'n grote broer.

Jammer genoeg zelf nooit goed de vlammen kunnen zien op flitsen in mijn ooghoeken na, maar als ik mijn maatjes moet geloven zijn die vooralsnog ongeëvenaard. 8-)

De motor stond bovenin ook wat rijk met dank aan Hoegee. :}

Ik heb er erg van genoten destijds (jong en onbevangen), maar nu moet ik er niet aan denken.
Op zich zou die best mogen knallen als ik dat wil en vlammen ook wel, maar die bak met herrie alleen al wanneer ik dat ding startte heb ik wel gezien.

Daarna nog een paar motoren gehad met open dempers met herrie dus op een gegeven moment (na zoveel jaren) is het ook wel eens genoeg geweest.

De nieuwe rijders mogen nu knallen en vlammen en herrie maken. :]
 
Laatst bewerkt:
En een WOK melding op hun kenteken krijgen :X (zelf gelukkig nooit gehad)

Mijn k4 kon mooi vlammen, hoog in toeren en dan gas compleet dicht gooien en laten rollen. Dikke blauwe steekvlam uit de uitlaat.
 
Laatst bewerkt:
Inderdaad. Bij mij werkte het op dezelfde manier.

Ik had het op een gegeven moment door.

Wat een hel in de tunnels voor die automobilisten.

Sommige vonden dat niet leuk. Sommige gaven een duimpje. _O-

Wat betreft die WOK.
Voor mij is het letterlijk 10 jaar terug dat ik een K6 had.

Had wel eens de opmerking gekregen van z'n blauwe vriend dat die uitlaat wel heeeeeel kort was.
Ik zei dat het zo hoorde. Hij was niet origineel, maar de originele was ook kort (niets aan gelogen!). Altijd mee weggekomen. O-)

Tegenwoordig is het misschien anders.
Ik maak geen herrie meer en rij eigenlijk nooit opvallend. Ik weet geen eens wanneer ik voor het laatst aan de kant ben gezet.

Dat was toen wel anders. Ik had een maandelijks abonnement op die paarse envelop.

Ik moet zeggen dat ik ook niet heel erg vaak van die mega herrie tegenkom op straat en ik kom toch wel elke dag motoren tegen.
 
Laatst bewerkt:
En een WOK melding op hun kenteken krijgen :X (zelf gelukkig nooit gehad)

Mijn k4 kon mooi vlammen, hoog in toeren en dan gas compleet dicht gooien en laten rollen. Dikke blauwe steekvlam uit de uitlaat.
Volgas op de autobahn met overschakelen bij 14k rpm geeft ook een mooie vlam en knal heb ik van horen zeggen, alleen een slip on hier. :Y

Maar idd open dempers en zonder kat is en niet leuk meer voor jezelf maar ook voor alles en iedereen om je heen. :)
 
IMG_20180728_214838_001.jpg


Enn... gelukt.

Daar is die dan, sinds zaterdag van mij. Ik kom van een gs500e uit 1991 en tijdens de proefrit dus wel een ietwat onwennig gevoel! Toch maar de knoop doorgehakt en zaterdag kon ik hem ophalen in Afferden (Hoegee). Drie weken lang geen regen gehad, maar dan begint het uiteraard echt enorm hard te regenen terwijl ik in de showroom sta. :/ :/ Dus ook toen weer veel te heel voorzichtig naar huis gereden...

.. om in de avond het eerste echte rondje te doen. Wat een machine! *D *D Niet de meest prettige om mee door de stad te rijden, maar op de snelweg is het wel een ontzettende verbetering. Binnenkort maar wel eens otoplastieken laten aanmeten, want de windruis is wel serieus toegenomen.

Ik ben er blij mee en zal ook wel wat actiever hier gaan worden dus :)
 
Laatst bewerkt:
Vandaag met td4all op CPZ gereden met de gerichte velg. Velg is top, niks geen problemen meer :} .
Ze hadden bij het afstellen van de vering en het vervangen van de keeringen, de motor achter wat lager gezet. Ik kan nu veel later in de ankers, en voor mn gevoel reed ik sneller als ooit. Desondanks 2 seconden trager als als mn Pr, echt raar hoe je gevoel zo anders kan zijn als de keiharde feiten :$ .
Maar toch erg tevreden met deze dag en ook met td4all, prima organisatie. Ga van de week ff bellen met hun over 3 dagen Jerez in Oktober.
Af en toe wel moeite om met de QS de fiets in zn 5 en 6 te krijgen, ff gas iets los en dan schakelt ie alsnog. Terwijl een QS juist goed werkt met volgas :?
Volgende stop Assen met Racecracks :]
@Wanne-B mooie bike, veel plezier ermee :t
 
[afbeelding]

Enn... gelukt.

Daar is die dan, sinds zaterdag van mij. Ik kom van een gs500e uit 1991 en tijdens de proefrit dus wel een ietwat onwennig gevoel! Toch maar de knoop doorgehakt en zaterdag kon ik hem ophalen in Afferden (Hoegee). Drie weken lang geen regen gehad, maar dan begint het uiteraard echt enorm hard te regenen terwijl ik in de showroom sta. :/ :/ Dus ook toen weer veel te heel voorzichtig naar huis gereden...

.. om in de avond het eerste echte rondje te doen. Wat een machine! *D *D Niet de meest prettige om mee door de stad te rijden, maar op de snelweg is het wel een ontzettende verbetering. Binnenkort maar wel eens otoplastieken laten aanmeten, want de windruis is wel serieus toegenomen.

Ik ben er blij mee en zal ook wel wat actiever hier gaan worden dus :)

Van harte, veel plezier ervan en hou het heel!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan