Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
[afbeelding]

Enn... gelukt.

Daar is die dan, sinds zaterdag van mij. Ik kom van een gs500e uit 1991 en tijdens de proefrit dus wel een ietwat onwennig gevoel! Toch maar de knoop doorgehakt en zaterdag kon ik hem ophalen in Afferden (Hoegee). Drie weken lang geen regen gehad, maar dan begint het uiteraard echt enorm hard te regenen terwijl ik in de showroom sta. :/ :/ Dus ook toen weer veel te heel voorzichtig naar huis gereden...

.. om in de avond het eerste echte rondje te doen. Wat een machine! *D *D Niet de meest prettige om mee door de stad te rijden, maar op de snelweg is het wel een ontzettende verbetering. Binnenkort maar wel eens otoplastieken laten aanmeten, want de windruis is wel serieus toegenomen.

Ik ben er blij mee en zal ook wel wat actiever hier gaan worden dus :)


Proficiat gewenst met de mooiste gixxer ooit :t
 
[afbeelding]

Enn... gelukt.

Daar is die dan, sinds zaterdag van mij. Ik kom van een gs500e uit 1991 en tijdens de proefrit dus wel een ietwat onwennig gevoel! Toch maar de knoop doorgehakt en zaterdag kon ik hem ophalen in Afferden (Hoegee). Drie weken lang geen regen gehad, maar dan begint het uiteraard echt enorm hard te regenen terwijl ik in de showroom sta. :/ :/ Dus ook toen weer veel te heel voorzichtig naar huis gereden...

.. om in de avond het eerste echte rondje te doen. Wat een machine! *D *D Niet de meest prettige om mee door de stad te rijden, maar op de snelweg is het wel een ontzettende verbetering. Binnenkort maar wel eens otoplastieken laten aanmeten, want de windruis is wel serieus toegenomen.

Ik ben er blij mee en zal ook wel wat actiever hier gaan worden dus :)
Leuk! Gefeliciteerd en veel plezier ermee!
 
Ik had op mijn K6 een Remus zonder kat. Vergelijkbaar met die Jardine. Ook zo'n toeter.
Daar kwamen beste vlammen en knallen uit _O-

De eerste keer dat die knalde (het waren geen plofjes, maar echt keiharde knallen) dacht ik dat er iets onder het blok vandaan was geknald. Was ook meteen gestopt. Wist ik veel. _O-

Toen wist ik nog niet dat het gepaard ging met een vlam. Daar kwam ik pas veel later achter toen ik op een donkere weg dacht dat ik geflitst werd om een paar seconde daarna te beseffen dat het wel heel toevallig was die flitser... vlak voor die knal.

Het kwartje viel daarna en toen gingen alle remmen los. :')
Ik ben nog geen motor tegengekomen die dat heeft kunnen nabootsen. Zelfs Harleys niet en 1 ook pitters niet. Niet echt vergelijkbaar.
Dit leek op een Barret sniper rifle kaliber .50, maar dan z'n grote broer.

Jammer genoeg zelf nooit goed de vlammen kunnen zien op flitsen in mijn ooghoeken na, maar als ik mijn maatjes moet geloven zijn die vooralsnog ongeëvenaard. 8-)

De motor stond bovenin ook wat rijk met dank aan Hoegee. :}

Ik heb er erg van genoten destijds (jong en onbevangen), maar nu moet ik er niet aan denken.
Op zich zou die best mogen knallen als ik dat wil en vlammen ook wel, maar die bak met herrie alleen al wanneer ik dat ding startte heb ik wel gezien.

Daarna nog een paar motoren gehad met open dempers met herrie dus op een gegeven moment (na zoveel jaren) is het ook wel eens genoeg geweest.

De nieuwe rijders mogen nu knallen en vlammen en herrie maken. :]
Ik heb een k7 750 zonder cat en met een slip-on, maar nog nooit een knal of plofje gehoord. Zelfs niet met gas dicht laten uitlopen. Wel gas open/dicht irritatie. Heb deze een aantal jaren terug bij de valkenier gekocht die op zijn beurt de motor had ingevoerd vanuit Duitsland. Op kenteken staat ook een zeer laag kw vermogen. Denk dat de fiets door de Valkenier is afgesteld toen der tijd.
 
[afbeelding]

Enn... gelukt.

Daar is die dan, sinds zaterdag van mij. Ik kom van een gs500e uit 1991 en tijdens de proefrit dus wel een ietwat onwennig gevoel! Toch maar de knoop doorgehakt en zaterdag kon ik hem ophalen in Afferden (Hoegee). Drie weken lang geen regen gehad, maar dan begint het uiteraard echt enorm hard te regenen terwijl ik in de showroom sta. :/ :/ Dus ook toen weer veel te heel voorzichtig naar huis gereden...

.. om in de avond het eerste echte rondje te doen. Wat een machine! *D *D Niet de meest prettige om mee door de stad te rijden, maar op de snelweg is het wel een ontzettende verbetering. Binnenkort maar wel eens otoplastieken laten aanmeten, want de windruis is wel serieus toegenomen.

Ik ben er blij mee en zal ook wel wat actiever hier gaan worden dus :)
Welkom, mooie gixxer!
 
Ik heb een k7 750 zonder cat en met een slip-on, maar nog nooit een knal of plofje gehoord. Zelfs niet met gas dicht laten uitlopen. Wel gas open/dicht irritatie. Heb deze een aantal jaren terug bij de valkenier gekocht die op zijn beurt de motor had ingevoerd vanuit Duitsland. Op kenteken staat ook een zeer laag kw vermogen. Denk dat de fiets door de Valkenier is afgesteld toen der tijd.

Die kw’s in DLD is niet meer als een andere cdi. Dus wellicht heeft de Valkenier de juiste erin gezet en that’s it.
 
Die kw’s in DLD is niet meer als een andere cdi. Dus wellicht heeft de Valkenier de juiste erin gezet en that’s it.
Ah zou dat het zijn. Dus een keer op een testbank laten zetten zou geen overbodige luxe zijn?
Ik heb verder geen problemen alleen het aan/uit effect is wel merkbaar.
 
Ah zou dat het zijn. Dus een keer op een testbank laten zetten zou geen overbodige luxe zijn?
Ik heb verder geen problemen alleen het aan/uit effect is wel merkbaar.

Dat is zo op afstand wel mijn gok.
En een run kost de wereld niet, kan ja na aanleiding van die run altijd nog beslissen of je afstellen wel of niet gaat doen.
 
[afbeelding]

Enn... gelukt.

Daar is die dan, sinds zaterdag van mij. Ik kom van een gs500e uit 1991 en tijdens de proefrit dus wel een ietwat onwennig gevoel! Toch maar de knoop doorgehakt en zaterdag kon ik hem ophalen in Afferden (Hoegee). Drie weken lang geen regen gehad, maar dan begint het uiteraard echt enorm hard te regenen terwijl ik in de showroom sta. :/ :/ Dus ook toen weer veel te heel voorzichtig naar huis gereden...

.. om in de avond het eerste echte rondje te doen. Wat een machine! *D *D Niet de meest prettige om mee door de stad te rijden, maar op de snelweg is het wel een ontzettende verbetering. Binnenkort maar wel eens otoplastieken laten aanmeten, want de windruis is wel serieus toegenomen.

Ik ben er blij mee en zal ook wel wat actiever hier gaan worden dus :)
Mooie fiets!
Veel plezier er mee! :]

Ik rij met schuimpjes -37db. Ik kan niet zonder. Boven de 50 km\h word ik anders erg ongelukkig.
 
Ik heb een k7 750 zonder cat en met een slip-on, maar nog nooit een knal of plofje gehoord. Zelfs niet met gas dicht laten uitlopen. Wel gas open/dicht irritatie. Heb deze een aantal jaren terug bij de valkenier gekocht die op zijn beurt de motor had ingevoerd vanuit Duitsland. Op kenteken staat ook een zeer laag kw vermogen. Denk dat de fiets door de Valkenier is afgesteld toen der tijd.

Geen idee welke uitlaat je hebt. Ik denk dat dit wel uitmaakt.
Die Remus is niet meer dan een holle pot met een pijpje er op volgens mij.
In ieder geval de versie zonder kat, want je hebt ook een variant voor de K6 met kat en die ziet er van de buitenkant hetzelfde uit.

Mijn motor was bovenin ook iets rijker gezet dan normaal door Hoegee omdat zij niet wisten hoe je dat gas uit \ aan effect moest oplossen. Ik vermoed dat het een combinatie was. Rijk lopen bovenin met een korte uitlaat.

Bij mijn K6 kon ik knallen door boven de 10k rpm het gas dicht te draaien, maar toch 1 milimeter open te houden. De motor ging dan rond de 10k rpm " gorgelen" met een knal als gevolg. Dit kon ik continu herhalen.

Dit uit \ effect kan je oplossen door de TPS goed in te stellen, meen ik. Ik ben 2 keer terug geweest destijds zonder succes, omdat zij enkel de af\r opnieuw gingen afstellen.

Zo stel je de TPS af. Dat streepje moet in het midden staan en zou er dan voor moeten zorgen dat die niet compleet " uit " valt en weer aan schiet bij een beetje gas.


Mijn K8 heeft er gelukkig geen last van dus heb niet gekeken of bij deze het streepje wel in het midden staat. Zolang het goed is blijf ik er vanaf.

Een vriend van mij had dit wel gedaan bij de K7 600 van zijn vriendin en hij gaf aan dat het daardoor zo goed als weg was.
 
Laatst bewerkt:
Ah zou dat het zijn. Dus een keer op een testbank laten zetten zou geen overbodige luxe zijn?
Ik heb verder geen problemen alleen het aan/uit effect is wel merkbaar.

Ik vond het vreselijk. Ik ging er maar omheen schakelen. Het was bij mij rond de 4500 rpm. Net zo'n snelheid in z'n 2 die je vaak hebt wanneer je net een bocht zit in de bebouwde kom.

Ik schakelde dus vaak maar terug naar de 1 of naar de 3. Zit je in de bocht valt opeens de motor " dood ". Uit reactie gas geven en het ding schoot in ene vooruit alsof ik het gas vol open draaide. B|
 
Laatst bewerkt:
Thnx heren! :)

Volgende stap is een gear indicator, zijn niet perse heel goedkoop zag ik al. Dus daar moet ik mij nog maar eens goed in verdiepen..
 
Geen idee welke uitlaat je hebt. Ik denk dat dit wel uitmaakt.
Die Remus is niet meer dan een holle pot met een pijpje er op volgens mij.
In ieder geval de versie zonder kat, want je hebt ook een variant voor de K6 met kat en die ziet er van de buitenkant hetzelfde uit.

Mijn motor was bovenin ook iets rijker gezet dan normaal door Hoegee omdat zij niet wisten hoe je dat gas uit \ aan effect moest oplossen. Ik vermoed dat het een combinatie was. Rijk lopen bovenin met een korte uitlaat.

Bij mijn K6 kon ik knallen door boven de 10k rpm het gas dicht te draaien, maar toch 1 milimeter open te houden. De motor ging dan rond de 10k rpm " gorgelen" met een knal als gevolg. Dit kon ik continu herhalen.

Dit uit \ effect kan je oplossen door de TPS goed in te stellen, meen ik. Ik ben 2 keer terug geweest destijds zonder succes, omdat zij enkel de af\r opnieuw gingen afstellen.

Zo stel je de TPS af. Dat streepje moet in het midden staan en zou er dan voor moeten zorgen dat die niet compleet " uit " valt en weer aan schiet bij een beetje gas.


Mijn K8 heeft er gelukkig geen last van dus heb niet gekeken of bij deze het streepje wel in het midden staat. Zolang het goed is blijf ik er vanaf.

Een vriend van mij had dit wel gedaan bij de K7 600 van zijn vriendin en hij gaf aan dat het daardoor zo goed als weg was.
Bedankt man dat is het proberen wel waard!
Zijn de handelingen bij een k7 hetzelfde?
Ik heb een BOS performance uitlaat (zie foto OP). Je kijkt zo door een holle buis de linkpijp in waar de cat gezeten heeft.
 
Laatst bewerkt:
Ik vond het vreselijk. Ik ging er maar omheen schakelen. Het was bij mij rond de 4500 rpm. Net zo'n snelheid in z'n 2 die je vaak hebt wanneer je net een bocht zit in de bebouwde kom.

Ik schakelde dus vaak maar terug naar de 1 of naar de 3. Zit je in de bocht valt opeens de motor " dood ". Uit reactie gas geven en het ding schoot in ene vooruit alsof ik het gas vol open draaide. B|
Ja herkenbaar.
 
Bedankt man dat is het proberen wel waard!
Zijn de handelingen bij een k7 hetzelfde?
Ik heb een BOS performance uitlaat (zie foto OP). Je kijkt zo door een holle buis de linkpijp in waar de cat gezeten heeft.

Ik heb ff gekeken en de Remus is een stuk korter. Ik moet zeggen dat ik vermoed dat het door die uitlaat kwam i.c.m. de afstelling zoals Hoegee dat had gedaan. Zeker weten doe ik niet.
Die pot die er onder zit heb je met en zonder kat. Die van mij was zonder kat.

Het zat "gewoon" op die motor. Ik heb dat niet bewust geprobeerd te creëren. Op een dag dat ik hem open trok en het gas los liet knalde de die "opeens".

Zo zag mijn GSXR en demper er uit.
4865592664_cf13c02b68_b.jpg


En volgens mij stel je bij alle GSXR modellen vanaf 2000 inderdaad zo die TPS af. Geen idee of het bij de allernieuwste nog zo is, maar in ieder geval van 2000 t\m 2015 ofzo>

Het is inderdaad op z'n minst de moeite waard het eens te controleren. Kost niets :)
 
Laatst bewerkt:
Thnx heren! :)

Volgende stap is een gear indicator, zijn niet perse heel goedkoop zag ik al. Dus daar moet ik mij nog maar eens goed in verdiepen..

GiPro's zijn goed.

Ik heb zelf ook eens een goedkope Chinese van Ebay gehad en die werkte op zich ook prima. Zeker voor die 25 euro dat het gekost heeft. Deze reageerde echter een fractie van een seconde later nadat ik geschakeld had en was niet goed zichtbaar wanneer de zon er vol op scheen. Echter is de teller van de 600RR die ik toen had dat ook niet dus ik was gewend aan complete blindheid wanneer de zon vol achter mij scheen. _O-

Ik heb voor mijn circuitmotor nu een GiPro gekocht die ook een ingebouwd shift light heeft.
Ik heb deze alleen niet goed aangesloten kwam ik achter toen ik ging rijden en die dag viel ik helaas van de motor af dus het staat nog op het lijstje goed te installeren.

Mijn circuitmotor heeft geen werkende snelheidsmeter dus daar ben ik waarschijnlijk de mist in gegaan. Op een straatmotor is het makkelijk aan te sluiten, want dan kan je alle signalen \ draden bij de cockpit stekker gebruiken. Zeker als je gewoon een plug and play versie neemt, want dan hoef je daar geen eens over na te denken.

Je hebt ook andere Italiaanse meuk. PZRacing, Starlane etc. maar ik ben zelf altijd heel tevreden over Healtech producten en hun support afdeling.

(niet iedereen hier overigens :+ O-) )
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ff gekeken en de Remus is een stuk korter. Ik moet zeggen dat ik vermoed dat het door die uitlaat kwam i.c.m. de afstelling zoals Hoegee dat had gedaan. Zeker weten doe ik niet.
Die pot die er onder zit heb je met en zonder kat. Die van mij was zonder kat.

Het zat "gewoon" op die motor. Ik heb dat niet bewust geprobeerd te creëren. Op een dag dat ik hem open trok en het gas los liet knalde de die "opeens".

Zo zag mijn GSXR en demper er uit.
[afbeelding]

En volgens mij stel je bij alle GSXR modellen vanaf 2000 inderdaad zo die TPS af. Geen idee of het bij de allernieuwste nog zo is, maar in ieder geval van 2000 t\m 2015 ofzo>

Het is inderdaad op z'n minst de moeite waard het eens te controleren. Kost niets :)
Oké top! Ik kom erop terug :t
 
GiPro's zijn goed.

Ik heb zelf ook eens een goedkope Chinese van Ebay gehad en die werkte op zich ook prima. Zeker voor die 25 euro dat het gekost heeft. Deze reageerde echter een fractie van een seconde later nadat ik geschakeld had en was niet goed zichtbaar wanneer de zon er vol op scheen. Echter is de teller van de 600RR die ik toen had dat ook niet dus ik was gewend aan complete blindheid wanneer de zon vol achter mij scheen. _O-

Ik heb voor mijn circuitmotor nu een GiPro gekocht die ook een ingebouwd shift light heeft.
Ik heb deze alleen niet goed aangesloten kwam ik achter toen ik ging rijden en die dag viel ik helaas van de motor af dus het staat nog op het lijstje goed te installeren.

Mijn circuitmotor heeft geen werkende snelheidsmeter dus daar ben ik waarschijnlijk de mist in gegaan. Op een straatmotor is het makkelijk aan te sluiten, want dan kan je alle signalen \ draden bij de cockpit stekker gebruiken. Zeker als je gewoon een plug and play versie neemt, want dan hoef je daar geen eens over na te denken.

Je hebt ook andere Italiaanse meuk. PZRacing, Starlane etc. maar ik ben zelf altijd heel tevreden over Healtech producten en hun support afdeling.

(niet iedereen hier overigens :+ O-) )

Haha, ik dacht dat een 'shift light' iets als een een quickshifter 0.5 was :') :')

Dat plug & play bevalt mij wel, thnx voor de tip.
 
Het is een lampje welke gaat knipperen bij een bepaald (in te stellen) toerental zodat je weet dat je moet schakelen.

Compleet nutteloos voor op straat, maar handig op het circuit. Vanaf de k6 zit het er standaard op (net zoals de gear indicator).

Echter was de variant met shift light voor mij destijds goedkoper dan de variant zonder. Geen idee waarom.

Het is wel een leuke "gadget" als je daarvan houdt.

:t :t
 
Laatst bewerkt:
Bij CBR'tjes gaat het geratel van de ketting weg wanneer je de koppeling inknijpt. Vooral stationair goed te merken aangezien rijdend sowieso het motorgeluid veranderd wanneer je de koppeling inknijpt.

Ik neem aan (dus weet dit niet zeker) dat dit bij een GSXR net zo zou moeten zijn.


Deze ratelt aan het begin en aan het einde niet.

Kan zomaar natuurlijk iets anders zijn bij jou of dat een GSXR anders werkt dan een CBR.
Ik meen dat de motoren wat betreft de techniek hetzelfde zijn, maar dit is wat ik vermoed en niet zeker weet.

Ik heb op zich nog weinig sleutelervaring aan de GSXR. Die van mij krijgt nu zijn grote beurt. Bij mijn
vorige bracht ik het voor bijna alles weg omdat het mijn eerste motor was.

Ik ben tot nu toe weinig verschillen tegengekomen behalve dat alles wat makkelijker toegankelijk is.

Ik heb het filmpje gekeken en het geluid is niet helemaal wat ik bedoel. Het geluid klinkt niet ratelend meer lijkt het als onregelmatige toeren wat 'ie stationair draait alleen de toerentalteller blijft wel gelijk :?
Het is dus echt alleen wat je hoort

Ik weet niet of het mogelijk is om een hier een geluidsfragment toe te voegen??
 
[afbeelding]

Enn... gelukt.

Daar is die dan, sinds zaterdag van mij. Ik kom van een gs500e uit 1991 en tijdens de proefrit dus wel een ietwat onwennig gevoel! Toch maar de knoop doorgehakt en zaterdag kon ik hem ophalen in Afferden (Hoegee). Drie weken lang geen regen gehad, maar dan begint het uiteraard echt enorm hard te regenen terwijl ik in de showroom sta. :/ :/ Dus ook toen weer veel te heel voorzichtig naar huis gereden...

.. om in de avond het eerste echte rondje te doen. Wat een machine! *D *D Niet de meest prettige om mee door de stad te rijden, maar op de snelweg is het wel een ontzettende verbetering. Binnenkort maar wel eens otoplastieken laten aanmeten, want de windruis is wel serieus toegenomen.

Ik ben er blij mee en zal ook wel wat actiever hier gaan worden dus :)

Gefeliciteerd!! Geniet ervan!! :]
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan