Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Wil je een echt giftige motor berijden dan moet je mijn SRAD 1998 injectie maar eens proberen }) Dat is net een hengst die gecastreerd moet worden.

De gixxer K4 en K5 daar zit je hoog op alle anderen evenals de SRAD daar zit je weer in.
 
Zo net opgehaald! Kan ik eens gaan kijken voor het verversen van de remvloeistof *D
full
 
Rij ik dan nu zo anders of is mijn maatstaaf gewoon verschillend?
Heb 3x een k4 gehad en powerwheelies in z’n 2 en dat nukkige heb ik nooit gemerkt?

Dit is ook wel een beetje verschillend per motor Roy.De een doet het meer als de ander.

Elke gixxer en zeker de SRAD moet regelmatig gesynchroniseerd worden .De oudjes die onder de K4 zitten die hadden nogal vaal last van verouderende/vervuilende throttle control sensors.
 
Zo net opgehaald! Kan ik eens gaan kijken voor het verversen van de remvloeistof *D[afbeelding]


Veel succes :t en vergeet niet de juiste volgorde aan te ouden met verversen.En vul je potje optijd bij en :P

Dus eerst ( als je erop zit) je remklauw rechts dan links en e.v.t ontluchten indien nodig op de nippel rempomp.

Eigenlijk moet het anders maar dan moet je wel ontluchten.
 
Oke, goed om te weten wel dat de temperatuur van de motor koelvloeistof nog binnen de range zit. Nou was het in de stad, voor een stoplicht met de huidige temperaturen. Dus een uitschieter naar boven in die situatie ga ik mij geen zorgen om maken. Met rijwind lekker tussen de 80-90 graden, dus prima!

Zaterdag weer tijd voor het volgende ritje.. ik kan niet wachten! 8-)
 
Zo net opgehaald! Kan ik eens gaan kijken voor het verversen van de remvloeistof *D[afbeelding]

Ik heb ook zo iets. Nog niet gebruikt, want tot nu toe steeds een vergelijkbaar systeem van een vriend gebruikt. Sinds ik deze heb gekocht nog geen remvloeistof hoeven verversen.

Als je dit zelf gaat doen voor het eerst wel heel goed opletten zoals Willem zegt.

Geen gekloot met de remmen!!

Eenmaal lucht in de leidingen betekent echt goed ontluchten!!
Je wilt niet in de remhendel knijpen en vervolgens gewoon net zo hard doorrijden :X
 
Een k4 k5 is ook wel aardig giftig op het gas ;)

🤨

🤔

Ik heb alleen een proefrit op de Ninja 650 gereden en de lesmotor was een Kawa ER6N. Bij beide had ik de neiging om mee naar voren te gaan bewegen voor wat meer power als ik gas gaf _O-

Zal ik jullie vertellen...!
Toen ik aan het lessen was had ik m’n zinnen gezet op een R1 of een Hayabusa (verbeelding laat ik aan een ieder over) ja ik hou van snelheid en ik mag graag een risicootje of avontuurtje zoeken. Nou dat was me rap uit het hoofd gepraat door de instructeur, hij weigerde nog met mij verder te praten als ik dit idee niet héél gauw liet varen, en ik moest rustig beginnen zei hij. Tijdens het lessen menig keer teruggefloten op snelheid en inhaalmanoeuvres. Eerste AVD examen mocht ik nog een keer komen doen, de examinator vond mij(n) (rijstijl) te sportief rijden (:?)
Nou ja goed een week later had ik ‘m dan eindelijk wel. 7 weken in totaal en vanaf de eerste keer dat ik zelf op een motor stapte wist ik al dat ik een racer wilde. Ninja 650 zou het dan worden. Rijbewijs uiteraard met spoedprocedure aangevraagd en drie dagen later kon ik dan eindelijk proefritten gaan rijden. Eerste dealer had geen Ninja op dat moment maar wel “iets vergelijkbaars”.... de GSXR 750.... ik reed de provinciale weg op draaide het gas open.... wauw 😍 verkocht!!
Nou ja, aan de gixxer maar niet bij de dealer vandaan. De proefrit daarna op de Ninja nog wel gedaan maar ja dat was al een gelopen wedstrijd.

Nou heren dat was een hele lap stof. En het moraal van het verhaal: De gixxer 750 is een pittige motor om mee te beginnen maar goed te doen, echt giftig vind ik ‘m niet.

Had ik dat ene zinnetje hierboven niet alleen kunnen plaatsen??!!!??? Ja had gekund maar ik had gewoon effe zin om dit met jullie te delen. Lekker puh 😜
 
Oke, goed om te weten wel dat de temperatuur van de motor koelvloeistof nog binnen de range zit. Nou was het in de stad, voor een stoplicht met de huidige temperaturen. Dus een uitschieter naar boven in die situatie ga ik mij geen zorgen om maken. Met rijwind lekker tussen de 80-90 graden, dus prima!

Zaterdag weer tijd voor het volgende ritje.. ik kan niet wachten! 8-)

Klopt doet ‘ie van mij ook. De stad vind ‘ie niet zo leuk, hij wilt gewoon uitwaaien op de wegen. Het is een hittepetit (:X)
 
Veel succes :t en vergeet niet de juiste volgorde aan te ouden met verversen.En vul je potje optijd bij en :P

Dus eerst ( als je erop zit) je remklauw rechts dan links en e.v.t ontluchten indien nodig op de nippel rempomp.

Eigenlijk moet het anders maar dan moet je wel ontluchten.





Ik heb ook zo iets. Nog niet gebruikt, want tot nu toe steeds een vergelijkbaar systeem van een vriend gebruikt. Sinds ik deze heb gekocht nog geen remvloeistof hoeven verversen.

Als je dit zelf gaat doen voor het eerst wel heel goed opletten zoals Willem zegt.

Geen gekloot met de remmen!!

Eenmaal lucht in de leidingen betekent echt goed ontluchten!!
Je wilt niet in de remhendel knijpen en vervolgens gewoon net zo hard doorrijden :X

Dank jullie wel voor de tips en bezorgdheid. Ik ga het de eerste keer wel met hulp doen :)
 
Vrienden van mij zijn begonnen op een R1 2007 (was toen de nieuwste) en een GSXR1000 2007 (was toen ook de nieuwste). Z1000 ook en nog een Z1000. Eén op een Daytona 675 en ik toen op een 750.

Zo'n GSXR1000 rijdt in principe ook prima als je normaal doet en een Z1000 ook. Van horen zeggen een Hayabusa ook. Daar is normaal mee te rijden (schijnt zelfs een heerlijke toermotor te zijn), maar ga je aan die gashendel draaien dan niet.
Een 750 in principe dan ook niet, want je zit niet op een makke CB500 ofzo, maar dat moet je echt bewust opzoeken.

Ikzelf begon op een 750 die toen nog geen anderhalf jaar oud was. Als ik er mee was gecrasht dan was ik heel zuur, want dat had ik nooit kunnen bekostigen.
Echter heb ik er geen seconde spijt van gehad ondanks dat alles en iedereen (op mijn motorvrienden na) het afraadde. "Te snel, te veel cc, te nieuw, te duur, ga eerst leren rijden, je gaat vast vallen", bla bla bla BLA!

Toen en nu nog steeds een dikke vinger naar hen allemaal, want ik heb er geen seconde spijt van gehad. :)

Ik ben niet zo van die paniekzaaiers die alles afraden, omdat zij het of zelf niet kunnen of het zelf anders gedaan hebben.
Ieder persoon is anders en sommige kunnen het beter niet doen en sommige kunnen het wel. Zoals gezegd zijn wij allemaal verschillend.

Na mijn eerste rit er op was het mij héééééél duidelijk dat dit geen CB500 lesmotor was en dat ik het ding met respect en verstand moest behandelen. Dit heb ik dan ook gedaan en daarmee enorm genoten van die motor.
Zo veel, dat ik nu het jongere broertje heb gekocht. 8-)

Ik rij met deze motor nagenoeg altijd rustig. Dat doet en kan die (ook) prima, maar dat kan met motoren met meer vermogen dus ook gewoon.

De crashpiloot in onze groep was juist degene op de Daytona 675 en dus met het minste vermogen.
Met z'n Supercorsa's in de regen en wheelies. Na een schuiver in de regen rijdt hij die motor total loss door een wheelie.

Als je het wilt kan je het krijgen ook. :)
 
Laatst bewerkt:
Pagina 25 btw!!

Tref de voorbereidingen maar vast Roy. Ik geef het nog een dag ofzo. _O- *O* *O*
 
🤨

🤔

Ik heb alleen een proefrit op de Ninja 650 gereden en de lesmotor was een Kawa ER6N. Bij beide had ik de neiging om mee naar voren te gaan bewegen voor wat meer power als ik gas gaf _O-

Zal ik jullie vertellen...!
Toen ik aan het lessen was had ik m’n zinnen gezet op een R1 of een Hayabusa (verbeelding laat ik aan een ieder over) ja ik hou van snelheid en ik mag graag een risicootje of avontuurtje zoeken. Nou dat was me rap uit het hoofd gepraat door de instructeur, hij weigerde nog met mij verder te praten als ik dit idee niet héél gauw liet varen, en ik moest rustig beginnen zei hij. Tijdens het lessen menig keer teruggefloten op snelheid en inhaalmanoeuvres. Eerste AVD examen mocht ik nog een keer komen doen, de examinator vond mij(n) (rijstijl) te sportief rijden (:?)
Nou ja goed een week later had ik ‘m dan eindelijk wel. 7 weken in totaal en vanaf de eerste keer dat ik zelf op een motor stapte wist ik al dat ik een racer wilde. Ninja 650 zou het dan worden. Rijbewijs uiteraard met spoedprocedure aangevraagd en drie dagen later kon ik dan eindelijk proefritten gaan rijden. Eerste dealer had geen Ninja op dat moment maar wel “iets vergelijkbaars”.... de GSXR 750.... ik reed de provinciale weg op draaide het gas open.... wauw 😍 verkocht!!
Nou ja, aan de gixxer maar niet bij de dealer vandaan. De proefrit daarna op de Ninja nog wel gedaan maar ja dat was al een gelopen wedstrijd.

Nou heren dat was een hele lap stof. En het moraal van het verhaal: De gixxer 750 is een pittige motor om mee te beginnen maar goed te doen, echt giftig vind ik ‘m niet.

Had ik dat ene zinnetje hierboven niet alleen kunnen plaatsen??!!!??? Ja had gekund maar ik had gewoon effe zin om dit met jullie te delen. Lekker puh 😜

:P _O- _O- leuk verhaaltje :t

Je hebt min of meer dezelfde ervaringen als die ik had tijdens het lessen .

Dag 1 les 1 eerste rotonde zag een gaatje en piepte hem er tussen.Ja Willem ff stoppen jij bij de eerste parkeerplaats. Je hebt dan wel 28 jaar rij ervaring in de auto ,wat niet betekent dat je dezelfde rijstijl nu moet laten zien op de lesmotor })

Tijdens het examen ook al, oh jij ( de examinator ) hebt alle rijbewijzen zie ik ,dus jij denkt dat je motor kunt rijden.Ik, ja dat kan ik anders zou ik hier en nu niet staan.De CBR kwal |( :r Tijdens invoegen reed ik hem al 10 min kwijt _O- ja Willem de eerste beste afslag Best eraf en daar wachten we zijn je kwijt .

Eerste motor die ik kocht was een 1400cc heb hem nog .Hij is trouwens nu te koop moet motoren kwijt *D

full


Lang verhaal , je moet gewoon doen wat jezelf het beste vind en raad vragen oke ! Uiteindelijk beslis je zelf is mijn motto altijd geweest.
 
Laatst bewerkt:
Het is gewoon een feit dat de kans aanzienlijk hoger is dat je je eerste motor aan schroot rijd of op zijn minst laat omvallen (of zelfs 3x O-) ) maar het hoeft natuurlijk niet. Mijn eerste motor ook nooit wat mee gehad, de 2e een schamper en de 3e 200m ver in een weiland total-loss gereden.



Ik zal vanavond een nieuw deel aanmaken!
 
Ik heb ook zo iets. Nog niet gebruikt, want tot nu toe steeds een vergelijkbaar systeem van een vriend gebruikt. Sinds ik deze heb gekocht nog geen remvloeistof hoeven verversen.

Als je dit zelf gaat doen voor het eerst wel heel goed opletten zoals Willem zegt.

Geen gekloot met de remmen!!

Eenmaal lucht in de leidingen betekent echt goed ontluchten!!
Je wilt niet in de remhendel knijpen en vervolgens gewoon net zo hard doorrijden :X
Inderdaad geen gekloot met de remmen, want dan krijg je zoiets:

Achtergrond:
Lekker "toeren" met 350km/h op het rechte stuk en het wordt tijd om te remmen voor de eerste bocht...
eerste keer remhendel inknijpen --> gebeurt niks
Twee keer remhendel inknijpen, maar nu iets harder --> gebeurt nog steeds niks
Derde keer remhendel inknijpen met al wat hij kan --> teveel remkracht en voorwiel geblokkeerd.

Nee zeker niet!

Ik vind het echt hele mooie motoren. Dat model is zo strak (2006 - 2016) :9~
Mooier als de nieuwste. Dat vind ik niet perse een mooi design. Zelfde geldt voor de R1.
Niet mijn ding wat betreft de looks.

Wellicht voor het circuit ook heel prettig. Dat kan ik mij best voorstellen.
Wist niet dat de R6 van toen drive by wire had, thanks! En overigens dolde ik ook maar wat, vandaar de smily. Ik vind zowel het oude als huidige model wel mooi eigenlijk.

Volgens mij gaat bij 106 de fan aan en dan moet het weer zakken.

Een K6 en K8 maken geen powerwheelies in de 2. Enkel in de 1. De K6 in ieder geval.

De K8 weet ik geen eens. _O-

Zeker niet in de 2e versnelling.
Volgens mij zijn de K6 t/m L0 technisch nagenoeg hetzelfde motorisch misschien zelfs identiek. Alleen de plastic verpakking is anders.


Overigens had je het een paar pagina's terug over snelgas. Heb zowel de how to van Roy gelezen als ook meerdere Engelstalige fora. Wat ik daar uit concludeerde was dat zowel de R1 als R6 gasbuis past, de R6 gasbuis voor de korste hoek tot volgas zorgt en de R1 tussen de standaard en R6 gasbuis in zit. De R6 gasbuis werd geadviseerd voor circuit en de R1 voor op de weg.
Dien verstande heb ik van de winter de R1 gasbuis geïnstalleerd. Ik merk wel verbetering maar achteraf zou ik denk ik liever voor de R6 variant zijn gegaan.
 
Ok thanks!!
Ik ga dan voor die R6 hendel kijken.

Ik reed op mijn Honda straatmotor met een HRC snelgas kit. Ook voor het circuit (deze zit ook op mijn circuitmotor) en dat vind ik prettig.
Die kitjes zijn alleen best prijzig (ook van Domino bijvoorbeeld) dus zo'n Yamaha mod is wel een uitkomst *D

En ik vind mijn K8 eigenlijk nagenoeg hetzelfde rijden als de K6 inderdaad.
Het zit hetzelfde, stuurt hetzelfde, etc. etc.

Ik heb enkel dat gedoe met die injectoren die dood vallen bij een beetje gas los niet meer. :}
En minder herrie. De K6 maakt meer geluid (standaard al). Over het algemeen voelt het inderdaad wel als dezelfde motor.
 
Laatst bewerkt:
Ok thanks!!
Ik ga dan voor die R6 hendel kijken.

Ik reed op mijn Honda straatmotor met een HRC snelgas kit. Ook voor het circuit (deze zit ook op mijn circuitmotor) en dat vind ik prettig.
Die kitjes zijn alleen best prijzig (ook van Domino bijvoorbeeld) dus zo'n Yamaha mod is wel een uitkomst *D

En ik vind mijn K8 eigenlijk nagenoeg hetzelfde rijden als de K6 inderdaad.
Het zit hetzelfde, stuurt hetzelfde, etc. etc.

Ik heb enkel dat gedoe met die injectoren die dood vallen bij een beetje gas los niet meer. :}
En minder herrie. De K6 maakt meer geluid (standaard al). Over het algemeen voelt het inderdaad wel als dezelfde motor.
Ok thanks!!
Ik ga dan voor die R6 hendel kijken.

Ik reed op mijn Honda straatmotor met een HRC snelgas kit. Ook voor het circuit (deze zit ook op mijn circuitmotor) en dat vind ik prettig.
Die kitjes zijn alleen best prijzig (ook van Domino bijvoorbeeld) dus zo'n Yamaha mod is wel een uitkomst *D

En ik vind mijn K8 eigenlijk nagenoeg hetzelfde rijden als de K6 inderdaad.
Het zit hetzelfde, stuurt hetzelfde, etc. etc.

Ik heb enkel dat gedoe met die injectoren die dood vallen bij een beetje gas los niet meer. :}
En minder herrie. De K6 maakt meer geluid (standaard al). Over het algemeen voelt het inderdaad wel als dezelfde motor.
Heb nog wel zo,n R6 buis liggen,die meneer uit het verre Brabantse komt ze toch niet halen.
Laat maar even weten.
 
Oja nog een paar vragen:

* maakt het uit welke remvloeistof ik er nieuw in ga doen, moet dat dezelfde zijn als de oude?
* welke is beter dot 4 of dot 5.1?
* kun je daar van die gewone latex handschoenen voor gebruiken of moeten dat werkhandschoenen zijn?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan