Suzuki GSX-R 600&750 deel 7: Stilte in de winter!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Oja nog een paar vragen:

* maakt het uit welke remvloeistof ik er nieuw in ga doen, moet dat dezelfde zijn als de oude?
* welke is beter dot 4 of dot 5.1?
* kun je daar van die gewone latex handschoenen voor gebruiken of moeten dat werkhandschoenen zijn?

Sowieso geen dot5, dot 4 en 5.1 kan beide maar niet mengen. Kan goed gaan, maar ook niet.
5.1 heeft een hoger kookpunt maar bij weg gebruik is 4 ook meer dan zat.
Ik gebruik vleeshandschoenen. Maar ik knoei dan ook niet ;)
 
Jorgosssssssss...... _O-

Prachtige kerel is dat. Ik ken hem niet, maar ik word altijd vrolijk van zijn reacties.

De blijdschap en vrolijkheid spat er altijd vanaf. _O- _O-
Zat vorig jaar in een BNB in Assen s'ochtends bij het ontbijt, te praten over de aankomende circuitdag met een onbekende gast. Hadden het even over MF, en toen bleek hij Jorgos te zijn :W . Aardige gozer inderdaad.
 
Sowieso geen dot5, dot 4 en 5.1 kan beide maar niet mengen. Kan goed gaan, maar ook niet.
5.1 heeft een hoger kookpunt maar bij weg gebruik is 4 ook meer dan zat.
Ik gebruik vleeshandschoenen. Maar ik knoei dan ook niet ;)

Ok. Ik weet alleen niet wat er nu in zit. Wat kan ik dan het beste doen??
 
Ok. Ik weet alleen niet wat er nu in zit. Wat kan ik dan het beste doen??

Volgens het internet (tsja) is het wel te mengen. Maar ik zou dan het systeem eerst leeg maken en dan opnieuw vullen en de hele fles er doorheen trekken. Dan zou het oude er wel uit moeten zijn.
Als er een rare reactie komt moet je sowieso het hele systeem spoelen maar dat heb ik nog niet mee gemaakt.

Let wel, zo zou ik het doen. Of dat juist en (on)nodig is laat ik in het midden.
 
Laatst bewerkt:
Volgens het internet (tsja) is het wel te mengen. Maar ik zou dan het systeem eerst leeg maken en dan opnieuw vullen en de hele fles er doorheen trekken. Dan zou het oude er wel uit moeten zijn.
Als er een rare reactie komt moet je sowieso het hele systeem spoelen maar dat heb ik nog niet mee gemaakt.

Let wel, zo zou ik het doen. Of dat juist en (on)nodig is laat ik in het midden.

🤔 hmmm ok.... en wat versta jij onder een rare reactie??
 
Heb nog wel zo,n R6 buis liggen,die meneer uit het verre Brabantse komt ze toch niet halen.
Laat maar even weten.

Ok thanks voor de aanbieding. Ik moet mij eerst ff gaan inlezen op het interwebs voordat ik echt beslis die R6 hendel te nemen. Ik ben een HRC snelgas gewend en die is kort.

Als ik twijfels heb dan koop ik namelijk gewoon een Domino snelgas of variant zodat ik kan stellen.

Ik heb gisteren een rekening gekregen voor een kapotte radiateur, waterpomp en thermostaathuis, inclusief uurloon :X

Laten we het er maar op houden dat ik vandaag eens lekker langs de McDonalds ga om mijzelf te troosten. _O-

Mijn auto heeft ook lakschade op het dak waardoor er roest is ontstaan en die reparatie zit er aan te komen nadat die terug is van de garage. Zo zijn wij een leuke goedkope circuitmotor verder zeg. -O-

Het heeft voorlopig nog geen prio dus.
 
Laatst bewerkt:
Het tast je lak aan namelijk. Handschoenen noet nodig. Ik werk er dagelijks mee en nooit handschoenen aan
:^

Jep! Vreet het helemaal weg. Vreet zelfs het kunststof weg -O-

Heb eens een druppel gemist die op het kapje van de ram air intake was gevallen. Zelfs het kunststof was ruw geworden en niet meer glad. :/
 
Laatst bewerkt:
Heb ik iets gezegd over betalen?,je hoeft ,m alleen maar op te halen.
Als je er een ander gas handle op zet heb je wel het probleem met de startknop.
In lezen op internet doe ik niet zo,trek m,n eigen plan,waarom demk je dat die y.. bij mij al zes jaar in een la ligt?
Gisteren een dikke Larix paal gekocht,daar ga ik een tuin tafel van maken,is weer eens iets anders dan motoren....

Ok thanks voor de aanbieding. Ik moet mij eerst ff gaan inlezen op het interwebs voordat ik echt beslis die R6 hendel te nemen. Ik ben een HRC snelgas gewend en die is kort.

Als ik twijfels heb dan koop ik namelijk gewoon een Domino snelgas of variant zodat ik kan stellen.

Ik heb gisteren een rekening gekregen voor een kapotte radiateur, waterpomp en thermostaathuis, inclusief uurloon :X

Laten we het er maar op houden dat ik vandaag eens lekker langs de McDonalds ga om mijzelf te troosten. _O-

Mijn auto heeft ook lakschade op het dak waardoor er roest is ontstaan en die reparatie zit er aan te komen nadat die terug is van de garage. Zo zijn wij een leuke goedkope circuitmotor verder zeg. -O-

Het heeft voorlopig nog geen prio dus.
 
R6 hendel werkt prima, moest alleen op de k4 wel beetje bijslapen ed. Prima slag. In mijn topic kan je het verschil tussen origineel R1 en R6 ook goed zien.

Ik vind Domino, Active ed gewoon teveel geld.
 
Laatst bewerkt:
Ok thanks voor de aanbieding. Ik moet mij eerst ff gaan inlezen op het interwebs voordat ik echt beslis die R6 hendel te nemen. Ik ben een HRC snelgas gewend en die is kort.

Als ik twijfels heb dan koop ik namelijk gewoon een Domino snelgas of variant zodat ik kan stellen.

Ik heb gisteren een rekening gekregen voor een kapotte radiateur, waterpomp en thermostaathuis, inclusief uurloon :X

Laten we het er maar op houden dat ik vandaag eens lekker langs de McDonalds ga om mijzelf te troosten. _O-

Mijn auto heeft ook lakschade op het dak waardoor er roest is ontstaan en die reparatie zit er aan te komen nadat die terug is van de garage. Zo zijn wij een leuke goedkope circuitmotor verder zeg. -O-

Het heeft voorlopig nog geen prio dus.
Hier wat meer leesvoer:
R1 / R6 Throttle Mod Tutorial - GSXR.com

https://www.gixxer.com/forums/80-06...53-throttle-mod-hard-facts-r1-vs-r6-pics.html

Was wel even vergeten dat voor de R6 gasbuis een kleine modificatie nodig is aan de behuizing van de "knoppendoos".


Betreft remvloeistof: ik gebruik altijd 5.1. Omdat het niet verstandig is een geopende verpakking te bewaren* "spoel" ik het systeem door door de nieuwe fles op te maken.
Oftewel ik vul het reservoir aan en pomp deze leeg bij de linker remklauw (=langste route). Daarna reservoir aanvullen en weer leeg pompen maar nu bij de rechter remklauw. En zo verder totdat de nieuwe fles bijna leeg is. Daarna handmatig ontluchten, maar dat is met tool volgens mij niet nodig??


*: Het spul is hygroscopisch (trekt vocht aan vanuit de lucht). Hierdoor verlaagt het kookpunt wat natuurlijk niet goed is.
 
Laatst bewerkt:
Hier wat meer leesvoer:
R1 / R6 Throttle Mod Tutorial - GSXR.com

https://www.gixxer.com/forums/80-06...acts-r1-vs-r6-pics.html#/topics/213953?page=1

Was wel even vergeten dat voor de R6 gasbuis een kleine modificatie nodig is aan de behuizing van de "knoppendoos".nnnniet nodig bij de k6 of l2,past d,r zo in,eigen ervaring


Betreft remvloeistof: ik gebruik altijd 5.1. Omdat het niet verstandig is een geopende verpakking te bewaren* "spoel" ik het systeem door door de nieuwe fles op te maken.
Oftewel ik vul het reservoir aan en pomp deze leeg bij de linker remklauw (=langste route). Daarna reservoir aanvullen en weer leeg pompen maar nu bij de rechter remklauw. En zo verder totdat de nieuwe fles bijna leeg is. Daarna handmatig ontluchten, maar dat is met tool volgens mij niet nodig??


*: Het spul is hygroscopisch (trekt vocht aan vanuit de lucht). Hierdoor verlaagt het kookpunt wat natuurlijk niet goed is.
 
Wat ik mij nu nog afvraag.

Is de gas-slag met een R6 hendel dan net zoals op een R6? Of werkt dat niet zo?
Ik kom van een R6 af namelijk dus wat dat betreft weet ik hoever ik die gashendel moet opdraaien op die motor voor volgas.

Of is het korter op een GSXR omdat dit geen R6 is (en dus geen R6 throttle bodies, kabels \ ride by wire etc.)??

Weet iemand dit?
En ook of je moet dremelen bij een K8?

Voor het geld is het natuurlijk altijd het proberen waard, maar ik vind het niet erg om meer te betalen voor iets. Ik wil het graag goed hebben. Mijn straatmotor is voor mij niet echt een hobby motor dus dremelen wil ik niet. Ook niet een beetje.


@Bombatsracing
Jij hebt een Rizoma snelgas set lees ik? Klopt dat?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan